Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem polega na tym, że po chwil gdy jest uruchomiony silnik, zapala się kontrolka  "ciśnienia hydraulicznego" oraz zapala się duży trójkąt.  Te kontrolki zapalają się gdy rewers jest włączony do przodu, lub jest wyłączony (w pozycji neutralnej). Po wlaczeniu kontrolek rozłącza skrzynie.  Gdy rewers jest włączony do tyłu, żadna kontrolka się nie włącza. 

Opublikowano

2 przerwa 4 

Wcześniej zdarzały się takie problemy przy pracy z ładowaczem czołowym plus wspomaganie ciężko chodziło. Wydaje mi się że może być problem w pompie. 

Opublikowano

24 nie występuje, to jest raczej 42. Sygnalizuje, że przy maxalnym prądzie na zawór nie został załączony czujnik ciśnienia. Więc do sprawdzenia czujnik oraz zawór tak na początek. Można po prostu miejscami zamienić najpierw czujnik, potem zawór. Można też zacząć o zmierzenia ciśnienia.

A jedzie Ci wogóle do przodu lub do tyłu? 

Opublikowano

Dobra, to i tak lepiej dla Ciebie, bo gdyby nie jechał, to wtedy sterownik może być, z resztą w tym przypadku również, ale to mało prawdopodobne. Gdzieś w mojej galeri są zdjęcia z naprawy takiego sterownika. Proponuję sprawdzić to co pisałem w poprzednim poście. Ciśnienie powinieneś mieć w granicach 17 bar. 

Opublikowano

Mam procedurę diagnostyki tych sprzęgieł tylko w środę dopiero mogę wkleić. U mnie jest chyba błąd 5-2 z ciśnieniem problem na jeździe do przodu. Sam musze ciśnienia pomierzyć ze 2 lata tak jeżdżę i wciąż czasu nie ma.

Opublikowano

To nie zawór nie pamiętam dokładnie może 4,2 może 4,3 na bak problem z ciśnieniem oleju na sprzęgle jazdy w przód. Z głowy teraz strzelam ale mam te kody. Już mi się nawet na najwyższym biegu pod dużą górę z agregatem z hydropakiem sprzęgło się dwa razy może na sekundę uśliznęło. Powoli trzeba myśleć o rozpołowieniu ciągnika choć chcę jeszcze sprawdzić ciśnienia jak pisałem mam procedurę jak chcesz w środę mogę wrzucić foty lub ci wysłać. No i ewentualnie chcę wyczyścić zawory. Ale nie wiem czy to coś da. Pompę mam nową dwa lata temu zmieniana.

Opublikowano

Proszę o podpowiedź od czego zabrać się  Dziś wyciągnąłem na szybko zbiornik(mam ciagnik  go od 5 lat i nigdy go nie rozbierałem  poprzedni ciągnik to zetorek 8441, i niewiem jak do tego masseya się zabrać) mechanik ma opóźnienia a mi bardzo zależy na czasie z tego co zauważyłem przy zetorku hydraulika w prasie chodzi w 100 % a w masseyu był problem z podbierakiem i podnoszeniem nozy. Jeśli ktoś ma namiar na konkretnego mechanika najlepiej z powiatu płońskiego proszę priv 

Opublikowano (edytowane)

Ja bym zaczął od diagnostyki i pomiaru ciśnień a nie od rozbierania. Zawory i miejsca diagnostyczne masz pod podłogą kabiny. Podłogę odkręcasz po podniesieniu wykładziny. Jeśli już chcesz dostać się do sprzęgła traktor trzeba rozpołowić tj oddzielić silnik od skrzyni przed kabiną.

Pisałeś że wspomaganie ciężko chodzi mierzyłeś ciśnienie. Jeśli pompa daje za małe ciśnienie to nawet jak sprzęgła będą dobre to system odczyta ,ze ciśnienie jest za niskie i wygeneruje taki błąd. To samo z tym co piszesz z prasą. Poszukaj choćby kogoś kto ci na tylnych wyjściach zmierzy. To moment a juz coś powie. Trzeba też zmierzyć ciśnienie systemowe.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano
W dniu 29.05.2024 o 22:10, Rowan napisał(a):

24 nie występuje, to jest raczej 42. Sygnalizuje, że przy maxalnym prądzie na zawór nie został załączony czujnik ciśnienia. Więc do sprawdzenia czujnik oraz zawór tak na początek. Można po prostu miejscami zamienić najpierw czujnik, potem zawór. Można też zacząć o zmierzenia ciśnienia.

A jedzie Ci wogóle do przodu lub do tyłu? 

Witam ,ciągnik mf 4270 mierzę ciśnienie pod podłogą, jazda w przód 12 bar, jazda w tył 18 bar. Włącza się kontrolka niskiego ciśnienia oleju hydraulicznego i rozłącza jazde, czuć do przodu i do tyłu że ciągnik się trochę ślizga. Kosze sprzęgła robione 220mth wcześniej, po naprawie ciśnienie było 26 bar. Gdzie szukać przyczyny, znowu kosze czy może pompa też 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v