Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Chciałbym się poradzić czy warto kupić przyczepę zrobioną ze stara na jednej osi z podwójnymi kołami?
Zastanawiam się nad zakupem takie przyczepy aby w transporcie zboża zamiast ciągnąć dwie zwykłe stare przyczepy na które wchodzi łącznie 8 - 8,5 tony zboża, ciągnąć jedną z takim samym ładunkiem.
Jak taka przyczepa zrobiona ze stara zachowuje się na ściernisku? Czy ciągnik 75 KM da radę bez problemu ją ciągać?

(załączam przykładowe zdjęcie takiej przyczepy z internetu)

Pozdrawiam

przyczepa_star.jpg

Opublikowano (edytowane)

A to w ogóle dozwolone? Pogadaj z kimś, kto zna porządnie przepisy. To nie jest prowizorka, która może się skończyć mandatem?

Wydaje mi się, że na  https://mttp.pl/ był omawiany ten temat.

Edytowane przez dandos
Opublikowano

Kwestia jeszcze jaki to ciągnik, w dwuosiowej odpinasz i stoi bez żadnych podpór. Jeszcze tandem to rozumiem ale w takim przypadku sprawdź w instrukcji jaki masz dopuszczalny nacisk na zaczep.

Opublikowano

Jak wozić z pola do domu i stan w miarę ok i cena niska to może i warto. jak jeździć po drogach a to nie zarejestrowane i bez hamulców to raczej odradzam. Kluczowy jest stan techniczny ramy burt opon światła hamulce. Nacisk na zaczep to inna sprawa. 

Opublikowano

W sumie nie wiem czy cena jest jakaś mocno korzystna bo ogólnie takie przyczepy wystawiane są za około 10-11 tys, a tak jak piszesz zazwyczaj nie ma hamulców no i brak rejestracji.

Dopuszczalne pionowe obciążenie belki zaczepowej lub końcówki zaczepu rolniczego 500 kG - takie mam w ciągniku według instrukcji.

Opublikowano (edytowane)

Oś blisko środka będzie ją gibało, do tego małe koła. Lepiej skorupową kupić na jednej osi 8t ale wywrot tylko na tył, duże obciążenie na zaczep, potrzebny hak itp bo listwę wygnie. Ciągnik z napędem?   

Edytowane przez raven18
Opublikowano

Jak ma jeździć po drogach publicznych to lepiej szukac przyczepy która będzie jeździć legalnie. Tani wynalazek po pierwszym spotkaniu z policją może się okazać droższy niż normalna przyczepa w wyższej cenie zakupu.

  • Like 2
Opublikowano
m_i_c_h_a_l napisał:

W sumie nie wiem czy cena jest jakaś mocno korzystna bo ogólnie takie przyczepy wystawiane są za około 10-11 tys, a tak jak piszesz zazwyczaj nie ma hamulców no i brak rejestracji.

Dopuszczalne pionowe obciążenie belki zaczepowej lub końcówki zaczepu rolniczego 500 kG - takie mam w ciągniku według instrukcji.

jak za te pieniądze co piszesz to już można jakaś hl kupić do poprawek

Opublikowano
3 godziny temu, m_i_c_h_a_l napisał:

 

Dopuszczalne pionowe obciążenie belki zaczepowej lub końcówki zaczepu rolniczego 500 kG - takie mam w ciągniku według instrukcji.

W C-385 tylko 500kg? W małym C-330 jest 300kg.

3 godziny temu, raven18 napisał:

Oś blisko środka będzie ją gibało, do tego małe koła.  

Jak małe koła? Przecież rozmiar standardowego ogumienia w Starze to 8.25R20. Zamiast tego można założyć koła od Stara 266 z ogumieniem niskociśnieniowym 12.00R20. 

3 godziny temu, m_i_c_h_a_l napisał:

W sumie nie wiem czy cena jest jakaś mocno korzystna bo ogólnie takie przyczepy wystawiane są za około 10-11 tys, a tak jak piszesz zazwyczaj nie ma hamulców no i brak rejestracji.

Z hamulcami w przyczepie zrobionej z Stara jest problem, bo oryginalnie są tam hydrauliczne wspomagane pneumatycznie.

   

Opublikowano

Ja mam taką przyczepę tylko, że z Jelcza. Burty stalowe. 

 

Jeździ z ursusem 912 i radzi sobie bez problemu. Do zboża idealna

 

Legalność poruszania się po drodze to już inna sprawa

Opublikowano

Oby ci się udawało z tym rozrzutnikiem jak najdłużej. U nas słyszałem ,ze policja potrafi się przyczepić do fabrycznego rozrzutnika który ma na żniwa założoną z tyłu burtę, że to przyczepa.

  • Confused 1
Opublikowano (edytowane)

A od kiedy demontaż adaptera rostrząsajacego powoduje zmiany konstrukcyjne mające wpływ na kategorię homologacji? Jak policja będzie dalej tak nadgorliwa, to nawet minivana uznają za samochód ciężarowy, bo kierowca wyjął tylne siedzenia w celu przewiezienia pralki. Jeszcze się doczepią, że liczba miejsc w DR jest większa niż rzeczywistości.  

Edytowane przez bergman31
Opublikowano
7 minut temu, bergman31 napisał:

A od kiedy demontaż adaptera rostrząsajacego powoduje zmiany konstrukcyjne mające wpływ na kategorię homologacji? Jak policja będzie dalej tak nadgorliwa, to nawet minivana uznają za samochód ciężarowy, bo kierowca wyją tylne siedzenia w celu przewiezienia pralki. Jeszcze się doczepią, że liczba miejsc w DR jest większa niż rzeczywistości.  

Mi nie musisz tłumaczyć ale pogadaj z policjantem. A wiadomo policjanci są różni jeden oleje drugi się przyczepi. A już wytłumaczyć, że przyczepa ze zdjęcia wyżej to rozrzutnik to może być trudno. 

Opublikowano
7 minut temu, bergman31 napisał:

Literówka😁

No nawet nie śmie wątpić....tylko tak mi na oko sie.... wlazło...

2 minuty temu, hubertuss napisał:

A co ty życia nie znasz. Będziesz dyskutował z rozrzutnikiem to ci w ciągniku coś znajdzie. Jak się trafi wuj to i tak i tak co chce osiągnie.

Że rozbieżności są?

No nie wiem...prawo powinno być jednakie...dla wszystkich ..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v