Skocz do zawartości
Mucha

problem z rozdzilaczem MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mucha    5

Witam mam problem z ciągnikiem marki MTZ 82 wersja radziecka(w małej budzie) a mainowicie z rozdzielaczem bo gdy podniosę np. kosiarkę to ladnie podnosi ale przejechalem pare kilometrow i nagle kosiarka opadła i juz nie chcail podnieść więc musialem iść po drugi traktor i przepinać kosiarke na drodze bo innego wyjscia nie bylo. Gdy przyjechalem do domu to zobaczyłem że rozdzielacz jest cały mokryw oleju wiec go wykrecilem i wszystko bylo dobrze skrecilem wlalem nowego oleju i podniosl ale zauwazylem ze znowu się leje olej ale nie mogę zlokalizować tego miejsca. Znajomy mi mowił ze przy rozdzielaczu pekła mi obudowa dolna (takie 3 dołki) i mam pytanie czy muszę jeszcze raz wykrecać caly rozdzielacz a nieche tego robić bo nie jest to fajne zadanie ;/ czy mozna jakos w inny sposob to naprawić. Czekam na szybką odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotra    0

bez wykręcania ani rusz.... prawdopodobnie poszła ci obudowa na łączeniu i pod ciśnieniem rozpycha i leje się.. próbowałeś uszczelniać??? poproś kogoś niech stanie przy rozdzielaczu w czasie gdy ty będziesz podnosił coś i niech ta osoba patrzy z kąd się leje... a moze przewód pękł??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    253

Powycieraj dobrze od oleju i posyp mąką ziemniaczaną.To zobaczysz gdzie cieknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

c4011ursus    0

W swoim MTZ miałem podobnie tylko mój jest nowszy. U mnie lało się z tulejek przy wajchach hydrauliki zewnętrznej, ciągnik na początku podnosił dobrze, a później słabo, olej się grzał, podnośnik nie stał w miejscu, tylko jeździł. Gdy wymieniłem rozdzielacz to problemy znikły, tylko musiałem zmniejszyć szybkość reakcji podnośnika, bo tak zap..., że coś bym od razu połamał, aż cały ciągnik szarpało B) . Ale jak nawet zdejmiesz rozdzielacz to co zrobisz z tą pękniętą obudową. A i jedno małe pytanie: Jakie jest ciśnienie hydrauliki w MTZ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

a więc juz wiem jaki był ból; a mianowicie prawdopodobnie podczas mycia traktora przed remontem a stał on w garażu przez pare lat i czekał na ten remont i do rozdzielacza dostała się woda bo był odkręcony króciec i do dolnej miski rozdzielacza weszła woda i rozsadziło obudowę z daleka wszystko było niby ok ale byla minimalna ryska ledwo widoczna ale ciśnienie zrobi wszystko i podczas podania oleju na przyczepę wszystko się pokazało i olej się lał :P założylem nowy dekiel i odrazu lepie :D dzięki wielkie za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek3    0

a więc juz wiem jaki był ból; a mianowicie prawdopodobnie podczas mycia traktora przed remontem a stał on w garażu przez pare lat i czekał na ten remont i do rozdzielacza dostała się woda bo był odkręcony króciec i do dolnej miski rozdzielacza weszła woda i rozsadziło obudowę z daleka wszystko było niby ok ale byla minimalna ryska ledwo widoczna ale ciśnienie zrobi wszystko i podczas podania oleju na przyczepę wszystko się pokazało i olej się lał :D założylem nowy dekiel i odrazu lepie :) dzięki wielkie za pomoc :)

Gdzie taki dekiel kupiłeś? Można go kupic przez internet? też mam pekniety ale nie moge kupić nowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Witam. Czy to normalne że sterując obojętnie którą dzwignią od rozdzielacza podnosi tylni tuz?

Jak mam 3 dźwignie to wszystkimi można podnieść tuz a opuścić tylko tą prawidłową , pierwszą od lewych drzwi. Dodam że rozdzielacz ma od nowości z pół roku, natomiast mam problemy z regulatorem siłowym. Może to przez regulator? Mógłby ktoś sprawdzić u siebie?

Pozdrawiam


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

No nie jest to normalne i u mnie dźwignia od tuza to pierwsza od prawej a nie lewej. Jutro popatrzę i napiszę Ci spostrzeżenia ...


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

A sorki, jasne że pierwsza z prawej od prawych drzwi :lol:


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796
(edytowany)

To jak ty kiprujesz? Pierwsze podnośnik podnosi a potem pake? Daj pierwszą i drugą wajche do przodu a koło fotela w pozycję stop. Musi podnosić trzecią dzwignią przy kierownicy. Nie powinien podnośnik reagować wtedu na te dwie pierwsze.

 

A jeśli chcesz używać dzwigni koło fotela to dwie pierwsze tak samo do przodu, zresztą gdy nie urzywasz chydrauliki zew. to zawsze mają być w przodzie, trzecia w pozycją stop i działa wajcha koło fotela. Dodam jeszcze że regulator R50 ma małą dzwignię którą można go włączyć lub wyłączyć.

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

seweryn20 najlepsze że mtzem jeszcze nigdy nie kiprowałem :lol: jakos tak wypadło.


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    202

Rozdzielacz do wymiany, bo on nie działa prawidłowo!!!!


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

ale to nie możliwe żeby zaraz zepsuty był i do wymiany Tak banalny rozdzielacz samemu rozebrać i obadać. Wygląda jak by ktoś ci połączył wszystkie sekcje w jedną :lol:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0

To może być wina wina regulatora, miałem to samo ale wymieniłem wtedy rozdzielacz i regulator i nie wiem co było przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

pierwsza sekcja od prawej jest od podnośnika a wie następne od wyjść hydraulicznych przecież one są nie zależne od siebie. Musiał byś go wyjąć, podać mu powietrze pod ciśnieniem i sprawdzić czy wszystkie sekcje pracują prawidłowo B)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    202

Ja jednak nadal obstawiam, że jest uszkodzony/zużyty rozdzielacz.

 

Ja tak też mam. Do podniesienia potrzeba więcej gazu (regulator mam odłączony) a jak tylko ruszyć podczas podnoszenia drugą wajchą, to wszystko opada...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Albo ma przecieki. Mozna kupić do niego zestaw uszczelnień za pare złotych i sprubować go reanimować.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

Jeśli rozdzielacz jest wychodzony to uszczelnienia nic nie pomogą mam parę ruskich i w jednym dało się uszczelnić a w drugim oryginalne uszczelnienia nic nie pomogły chyba że samemu się zastosuje dodatkowe uszczelnienia.

Najlepiej jest go wymontować i na spokojnie obczaić i później napisać spostrzeżenia , dalsze pytania .....


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Rozdzielacz nówka w zimie był założony, będzie chwila czasu to wymontuję go i obejrzę


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    202

Widzę, że mam podobny problem, co gelo, więc jeśli można równolegle będę śledzic temacik i pisać coć od siebie...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrMily    0

Też w zeszłym roku miałem problem co prawda z Belarusem no to ojciec mówi do mechanika że mu rozdzielacz cieknie no to mechanik no to kup uszczelniacze ja przyjadę 30 min i mamy gotowe... On podjeżdża patrzy a ty słychać głos... "o Kur** to nie jest ruski rozdzielacz. Ruski to ja w 15 min. z zamkniętymi oczami uszczelniam " i co się okazało rozdzielacz był włoski i przyczyną cieknięcia była źle wkręcona jakaś śruba która z czasem się poluzowała aż w końcu wypadła i rozdzielacz był do regeneracji..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

Moj mtz teraz wrócił od mechanika ktory mial naprawic aby tylnym tuzem można było sterować tą wajchą po prawej stronie a nie tymi koło kierownicy. traktor stał u niego jakis tydzień i na nic, wielu tam myślało i nikt nie umie tego zrobić.. Regulator wymieniłem na nowy, niby rozdzielacz działa co może być przyczyna? mtz jest z 93 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Ja mam mtz-ta z 92. Też nie działał.Pokasowałem luzy, regulowałem na dzwigniach i zaczął chodzić. Musi się dać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

gdzie pokasowales luzy?? u mnie juz wszystko przejzane krzyzaki i inne duperele i nic wielki ch*j nie da sie! jedynie teraz wymienie rozdzielacz choc i tak jest w miare nowy nie wiem ile moze miec bo nie ja go wymienialem. kurde..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

No na tym własnie krzyżaku. Przeregulowałem na dzwigni idącej do tyłu, i na drugiej z prawej strony tłoka. Musi coś być bo niemożliwe że się nie da.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez dzastin
      Witam!
      Mam dylemat odnośnie przyłączenia hydrauliki wapniarki do ciągnika. Potrzebuje podłączyć dwa węże, z którego jeden będzie zasilający a drugi na powrocie. Standardowo podłączyłem je jak pług obrotowy do tych gniazd z lewej strony, zamieniając dwukrotnie pozycją prawy na lewe i lewe na prawe, ale za każdym razem wysadziło mi uszczelniacz przy wapniarce. jako że nie jestem wybitnym specjalistą w tych sprawach , a w książkach serwisowych ciężko cokolwiek znaleźć mam do Was pytanie: czy za powrót oleju nie będzie czasem odpowiadało to gniazdo z prawej strony ciągnika? Będę wdzięczny za jakąkolwiek poradę ;)

    • Przez Kacper2305
      Witam. Niechcący poprzestawialem ustawienia licznika w belarusie. 952 2011r przód krzyzakowy koła z tyłu r34. Czy wie ktoś jakie muszą być ustawione te kody i pomorze? 



    • Przez Nikita_Bennet
      Witam ponownie.
      Dopiero co przyszły świece żarowe i miałem się do tego brać ale najpierw chcieliśmy coś z pszenicy zasiać. Skończyliśmy sianie kawałka (jesteśmy w połowie) ale już zjeżdżając z pola (4km) było słychać tak jakby stukanie między silnikiem a skrzynią biegów. Słychać po obu stronach ciągnika, bardziej metalicznie po prawej tam gdzie jest ten element/obudowa w który wchodzi dźwignia załączania przedniego napędu. Najgorsze że ostatnio musieliśmy kończyć talerzowanie MTZ952 a nie Zetorkiem 10145 bo tam padł mi alternator. Wyszło wtedy że trochę słabo napęd w MTZcie ciągnie ale człowiek pomyślał że pewnie tarczki trza dociągnąć.
      Co może być?
      Ogólnie na jutro plan jest taki aby spuścić olej ze skrzyni i zobaczyć czy nie ma opiłków lub śmieci, spróbować przez otwór z lewej strony, ten od smarowania sprzęgła zobaczyć czy coś nie walnęło przy sprzęgle choć tam niewiele widać, zwalić prawe koło i zdjąć tą przystawkę od napędu, sprawdzić czy tarczki są dokręcone bo to i tak muszę zrobić.
      Jakieś inne sugestie??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.