Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a w kwestii typowo głowicy, dzwoniłem do 2 okolicznych zakładów i jak już wspominałem koszt zrobienia takiej głowicy, tzn planowanie sprawdzenie szczelności i ogarnięcie zaworów to 500 zł i 2 tygodnie czekania. na stanie mam nową w sklepie za 600 zł, ciekawi mnie tylko czy ta nowa też nie będzie potrzebowała planowana, bo podobno można zakładać i jechać 😂

Opublikowano
13 minut temu, ŻakowskiSławomir napisał:

Babelki szły między uszczelka a blokiem. Mam film ale nie da się tu wysłać. W chłodnicy nie było oleju, tylko woda do oleju szła, odwrotnie nie. Jutro zrzucę misę to będę widział.

No to jest raczej wina uszczelki jeżeli puszczał między blokiem a uszczelką, sprawdzić możesz czy nie leci z tulei, jak nie, to głowica do planowania i zmierzyć wystawanie tulei ma być od 0,02 do 0,06, bez zegara będzie ciężko.

  • Thanks 1
Opublikowano
Przed chwilą, raven18 napisał:

Ta uszczelka może być lipna, cała miedziana, myślałem że miedziane ale oringi na tulejach. No i może za słabo dokręcona głowica tzn za krótka była rurka 

no 220-240 moment i kolejność dokręcania zachowana, uszczelka dowalona aż się rury wyginały. specjalnie chciałem miedzianą bo bardzo dużo osób sobie chwali miedziane, kolejny plus to 2mm grubości zamiast 1,2mm jak oryginalna.

Opublikowano
Przed chwilą, ŻakowskiSławomir napisał:

a w kwestii typowo głowicy, dzwoniłem do 2 okolicznych zakładów i jak już wspominałem koszt zrobienia takiej głowicy, tzn planowanie sprawdzenie szczelności i ogarnięcie zaworów to 500 zł i 2 tygodnie czekania. na stanie mam nową w sklepie za 600 zł, ciekawi mnie tylko czy ta nowa też nie będzie potrzebowała planowana, bo podobno można zakładać i jechać 😂

Nowa nie potrzebuje planowania, tylko nie radzę brać badziewia bo się to raz dwa zemści.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Desperado napisał:

No to jest raczej wina uszczelki jeżeli puszczał między blokiem a uszczelką, sprawdzić możesz czy nie leci z tulei, jak nie, to głowica do planowania i zmierzyć wystawanie tulei ma być od 0,02 do 0,06, bez zegara będzie ciężko.

tak zrobię, zegar pożyczę, dziękuje za rady

 

Edytowane przez ŻakowskiSławomir
Opublikowano
1 minutę temu, ŻakowskiSławomir napisał:

no 220-240 moment i kolejność dokręcania zachowana, uszczelka dowalona aż się rury wyginały. specjalnie chciałem miedzianą bo bardzo dużo osób sobie chwali miedziane, kolejny plus to 2mm grubości zamiast 1,2mm jak oryginalna.

Nie zakładałbym tych miedzianych i nie cieszył że tamta grubsza.

  • Like 1
Opublikowano
1 minutę temu, ŻakowskiSławomir napisał:

no 220-240 moment i kolejność dokręcania zachowana, uszczelka dowalona aż się rury wyginały. specjalnie chciałem miedzianą bo bardzo dużo osób sobie chwali miedziane, kolejny plus to 2mm grubości zamiast 1,2mm jak oryginalna.

Niby kto chwali miedzianą? Nie wiem też czemu grubsza uszczelka ma mieć plus.. Wystarczy https://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/ursus-c-330/uszczelka-glowicy-c-330-miedziany-pierscien-silikon.html

  • Like 2
Opublikowano
5 minut temu, ŻakowskiSławomir napisał:

no 220-240 moment i kolejność dokręcania zachowana, uszczelka dowalona aż się rury wyginały. specjalnie chciałem miedzianą bo bardzo dużo osób sobie chwali miedziane, kolejny plus to 2mm grubości zamiast 1,2mm jak oryginalna.

220 Nm max, wyciągniesz szpilkę i dopiero będzie problem.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, ŻakowskiSławomir napisał:

 ogólnie składałem bez silikonu

 

Ona ma sama w sobie silikonowe obrzeża na otwory, nic nie smarować niczym. 

Edytowane przez Desperado
  • Like 1
Opublikowano

Nie zakładaj tego miedzianego badziewia. Najlepsza jest szara ( grafitowana ) ze ścieżkami silikonu. Najważniejsza sprawa to dokładne przygotowanie  powierzchni bloku ,szczególnie wokół szpilek . Dokładnie wyskrobać i delikatnie doczyścić papierem wodnym wszelkie pozostałości starej uszczelki lub pryszcze. Dobrze jest przykryć lub wypełnić otwory w bloku aby syf nie leciał do środka.  Tu jest dosyć krótka głowica i rzadko ulega deformacji. Jeżeli chodzi o wodę w oleju to niewielka jej ilość mogła się dostać w chwili ściągania głowicy - pozostałości w kanałach głowicy.

W przypadku zakupu nowej głowicy - istnieją dwa rodzaje ,starszy typ - wystające  grzybki zaworowe i zagłębienia w denkach tloków  i nowszy typ ( od roku ok  1987) - płaskie denka tloków i zagłębione zawory.

  • Like 1
Opublikowano
8 minut temu, andrzej78 napisał:

Nie zakładaj tego miedzianego badziewia. Najlepsza jest szara ( grafitowana ) ze ścieżkami silikonu. Najważniejsza sprawa to dokładne przygotowanie  powierzchni bloku ,szczególnie wokół szpilek . Dokładnie wyskrobać i delikatnie doczyścić papierem wodnym wszelkie pozostałości starej uszczelki lub pryszcze. Dobrze jest przykryć lub wypełnić otwory w bloku aby syf nie leciał do środka.  Tu jest dosyć krótka głowica i rzadko ulega deformacji. Jeżeli chodzi o wodę w oleju to niewielka jej ilość mogła się dostać w chwili ściągania głowicy - pozostałości w kanałach głowicy.

W przypadku zakupu nowej głowicy - istnieją dwa rodzaje ,starszy typ - wystające  grzybki zaworowe i zagłębienia w denkach tloków  i nowszy typ ( od roku ok  1987) - płaskie denka tloków i zagłębione zawory.

Powierzchnię zawsze skrobię tzn.  pozostałości. Chociaż często uszczelka schodzi prawie cała. Następnie czyszczę i odtłuszczam rozpuszczalnikiem i naftą. Więc blok jest dokładnie przygotowany do nałożenia uszczelki. Sprzęt 93r.

Opublikowano

Znalazłem do s 231 pozycja 20 na zdjęciu wystawanie od 0.01 mm do 0.16 max idzie tam tuleja od c 330 podejrzewam że jedno i dwucylindrowe się nie różnią bo to ta sam rodzina silników

IMG_20231231_151757424.jpg

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Dodatkowo na tym foto wydaje się że tuleje są za nisko bo jakby równo z blokiem no chyba że tak foto oddaje, ale trzeba to sprawdzić i tak jak kolega wspomniał mają wystawać 0,01 - 0,16 mm ponad płaszczyznę bloku. Kładziesz na tulejach jakiś liniał i szczelinomierzem sprzwdzasz odległośc między liniałem a blokiem

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

No to czyścisz dokładnie blok, mierzysz ile wystają tuleje jak wymiar w podanym przedziale się mieści dajesz nową uszczelkę, normalna nie miedziana i jak zależy na czasie kupujesz nowa głowice sprawdzasz szczelność zaworów zalewając kanały zazwyczaj ciekną trzeba docierać. Jak będą szczelne myjesz ja zakładasz i jazda. Starą możesz sobie oddać do zakładu niech sprawdza szczelność na początku jak szczelna robisz i będziesz miał na zapas oryginalna lub sprzedasz jak jest uszkodzona pęknięta że nie nadaje się do robienie nie robisz podnosząc kosztów. Bo może przeciekać na zgnitych brokach ale to trzeba sprawdzić nie musi być uszkodzona 

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano
4 minuty temu, Roki212 napisał:

No to czyścisz dokładnie blok, mierzysz ile wystają tuleje jak wymiar w podanym przedziale się mieści dajesz nową uszczelkę, normalna nie miedziana i jak zależy na czasie kupujesz nowa głowice sprawdzasz szczelność zaworów zalewając kanały zazwyczaj ciekną trzeba docierać. Jak będą szczelne myjesz ja zakładasz i jazda. Starą możesz sobie oddać do zakładu niech sprawdza szczelność na początku jak szczelna robisz i będziesz miał na zapas oryginalna lub sprzedasz jak jest uszkodzona pęknięta że nie nadaje się do robienie nie robisz podnosząc kosztów. Bo może przeciekać na zgnitych brokach ale to trzeba sprawdzić nie musi być uszkodzona 

A no widzisz, słyszałem że docierać nie trzeba tylko montować i jazda, dobrze wiedzieć. https://youtu.be/os274rDX3M8?si=UWq8G695F3jUlxok zrobić to jak pan na tym filmie czy jest jakiś inny sposób?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PioTroK
      Witam. Podjąłem się zmiany opon wraz z felgami w moim C-330 ze względu na zamontowanego tura.
      Zakupiłem na portalu aukcyjnym zestaw opon wraz z felgami 10.75-15.3 i wszystko ładnie pasuje ale mam jeden mały problem.
      Mianowicie krawędź wewnętrzna felgi przy skręcie będzie ocierać o wystający materiał w półosi osi przedniej. Dodam, że mam przód twardy okrągły..
       
      myślałem nad zastosowaniem dystansów lecz nie znalazłem gotowych dystansów, które posiadałyby zatoczenie na felgę aby koła nie opierały się na śrubach..
      lub nad przyszlifowaniem krawędzi półosi przedniej, bo tam spokojnie jest te 5cm materiału który uważam ze jest zbędny.
      moze Wy macie jakieś pomysły. 
    • Przez RolnikAgroKujawski
      Cześć ludzie. Mam pytanko. Jak myślicie co to może być za kierownica. Ursus c330 1974. Po założeniu kapsla od Zetora, bo mam 2 ramienna Zetora w c360 z turem, wygląda trochę jak z Zetora. A i kierownica jest płaska. Być może dziadek ją kiedyś wymieniał 



         

    • Przez igor730
      Witam . Proszę o poradę. C330M. Posiadam rozdzielacz oryginalny podłączony w sposób jak na zdjęciu. 
      Teraz podłączyłem do oryginalnego rozdzielacza dodatkowy rozdzielacz dwusekcyjny z jedna sekcja plywajacateraz ona jest zaślepiona. Odłączyłem rurkę która tworzyła bypass między góra a bokiem rozdzielacza i do górnego króćca podłączyłem przewod do rozdzielacza zewnętrznego gniazdo P a od bocznego króćca z rozdzielacza oryginalnego do nowego rozdzielacza do gniazda T. Generalnie takie połączenie przewija się w internecie. 
      Rozdzielacz zewnętrzny potrzebuje do sterowania ładowaczem z siłownikiem z dwoma przewodami. 
      Problem jest następujący już na samym początku otóż z oryginalnego rozdzielacza mogę podnieść tuza ale nie jestem w stanie go opuścić. Dając wajchę w dół słuchać że pompa pracuje mocno ale tuz nie opuszcza się. 
      W czym jest problem. Wydaje się że olej jest blokowany i nie może wrócić do skrzyni z tuza



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v