Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam na oku ten model renault z mechanicznym rewersem. Czy ktoś użytkuje taki model, szukam cennych porad? Czy są drogie koszty eksploatacji? Największe zalety a największe bolączki tego modelu ?

Opublikowano

To jest ponad 30 letni ciągnik. Jak trafisz na wykończonego to więcej będziesz stał i naprawiał niż jeździł. Trzeba się przygotować na awarie i naprawy. Dużo renówek ma problem z rozdzielaczem podnośnika jak się nagrzeje olej(chyba większość), z nie rozłanczaniem napędu. Po za tym drobne naprawy jak alternator, rozrusznik, uszczelniacze w zwolnicach, uszczelniacze dolnego wałka podnośnika,, uszczelniacze siłowników wspomagania. No i oczywiście w skrzyni sychnronizator rewersu lub jakiegoś biegu. Sam mam 2 Renówki, w okolicy też pojawiło się pare, inni kupowali Massey Fergusony jeszcze inni John Deere. W jedną renówkę włożyłem już chyba z 30 tys, i co roku jest jakiś problem,  druga młodsza bardziej udana mniej pieniędzy pochłoneła. Znajomy kupiłe renówkę wlaśnie 110.54 i za rok ją zepchnął bo były problemy i kupił większą i nowszą. Inny kupił chyba 133.14 i już jesienią robił remont skrzyni biegów. Inny znajomy kupił Masseya fergusona, zaczął się zacinać rozdzielacz podnośnika, okazało się że opiłki, potem się skrzynia rozleciała, zapłacił chyba z 25 tys, a teraz wziął kredyt i kupił dużo młodszega MFa, ale 3x droższego. Inny znajomy kupił wymarzonego JD o mocy 120KM, pomimo że robi na 7ha rozleciała się zaraz skrzynia biegów no musiał trochę sypnąć grosza. Gościu od którego kupiłem Renówkę kupił jakieś 8 lat temu JD za 100 tys i na drodze rozwaliła się skrzynia i zapłacił 50tys. Także to jest ciężki temat. 

Opublikowano
36 minut temu, MichaKpiski napisał:

To jaki ciągnik kupić

Pewny, z pewnych rąk 

I nie zamykać się na konkretny model, ani nawet na konkretną markę 

Wybrać parametry jakie powinien posiadać, i wg. tych parametrów szukać ciągnika 

  • Like 2
Opublikowano
MichaKpiski napisał:

To jaki ciągnik kupić , mam ursus c360 3p , c330 :) uważam że to ciągniki to już nie na te czasy.

a zetor lub ursus ? proste ciągniki? wiadomo jak to jest z użytkami

Opublikowano
7 minut temu, MichaKpiski napisał:

w dzisiejszych czasach ciężko znaleźć z pewnych rąk. Zazwyczaj to są ciągniki sprowadzone

A kupiłbyś 30 letni samochód?

Teraz jest zastój w handlu maszynami przez niską opłacalność w rolnictwie, może się trafi jakiś niewyrąbany ciągnik.

Opublikowano
20 minut temu, MichaKpiski napisał:

w dzisiejszych czasach ciężko znaleźć z pewnych rąk. Zazwyczaj to są ciągniki sprowadzone

Trzeba uzbroić się w cierpliwości i szukać 

Nie sztuka kupić wyjebańca z zachodu i potem ładować w niego kasę co parę miesięcy 

W tym wypadku cierpliwość popłaca 

  • Like 2
Opublikowano

Komfort? W 110.54 jeśli chodzi o komfort to jest wspomaganie kierownicy, oddzielenie kabiny od nadwozia tak jak w zetorach np 7211, oraz duże koła dzięki czemu mniej trzęsie. Sprzęgło od wałka WOM jest ręcznie zaciągane i po całym dniu ręce odpadają. Jeśli chodzi o szczelność kabiny to i tak trzeba otwierać okna bo ciepłe powietrze z silnika(80*C) czy skrzyni biegów(50*C) opływa kabinę i jest nie do zniesienia nawet w pochmurny dzień.

Opublikowano
maniekc360 napisał:

Komfort? W 110.54 jeśli chodzi o komfort to jest wspomaganie kierownicy, oddzielenie kabiny od nadwozia tak jak w zetorach np 7211, oraz duże koła dzięki czemu mniej trzęsie. Sprzęgło od wałka WOM jest ręcznie zaciągane i po całym dniu ręce odpadają. Jeśli chodzi o szczelność kabiny to i tak trzeba otwierać okna bo ciepłe powietrze z silnika(80*C) czy skrzyni biegów(50*C) opływa kabinę i jest nie do zniesienia nawet w pochmurny dzień.

A Pan jaki ciągnik posiada ?

Opublikowano

Bezpośrednio styczności z Renówkami tej serii nie miałem ,ale znam przypadki problemów ze skrzyniami 24+8 ,z 3 półbiegami , Jeden ze znajomych miał Temisa z taką skrzynią i tylko z tego powodu nie mógł go szybko sprzedać.

  • Like 1
Opublikowano
superfarmer02 napisał:

9 godzin temu, MichaKpiski napisał:

che trochę komfortu

Robiłeś takimi ciągnikami? Lekko udoskonalony mtz w porównaniu do siuntki to już Mercedes 

też tak uwazam

Opublikowano

Ja miałem 60tke i kupiłem renault 85-14 przeskok jest znaczny jeśli chodzi o komfort. Przede wszystkim jest dużo ciszej, kierownica kręci się leciutko, napęd na 4 koła, spalanie takie samo a siła dużo wyższa, rewers - mega wygodna rzecz.  W środku spokojnie można posłuchać radia. Prosta maszyna wszystko mechaniczne. Ceny części wyższe niż Ursus czy Zetor ale akceptowalne. 
niestety sprzedałem bo musiałem kupić większy padło na agrotron 110 i tutaj ceny części to już czuć mocno. 

Opublikowano

Przede wszystkim poczytaj sobie forum w dziale renault. Czytania masz aż do majówki...

 

Ciągniki te są dobre, proste, solidne i wytrzymałe.

Jak przez żabojada nie został zajechany to Ty go na tym areale nie jesteś w stanie wykończyć.

Osobiście posiadam 2szt serii .54

W porównaniu do siuntki to jest prom kosmiczny a w porównaniu do MF z serii 30xx to renault jest bardziej masywny, większy i mniej wrażliwy na oleje i uszkodzenia elektryki.

Pamiętaj, że gówno możesz kupić zawsze, niezależnie od marki jeśli będziesz mieć pecha.

 

Opublikowano

Ja bym się napewno nie pchał w jakieś ursusy i zetory  jak ci tu doradzają co z tego że części tanie jak jakość ujowa i robisz przeważnie remont remontu myślę że renault będzie dobrym wyborem tylko tak jak co koledzy piszą aby szroty nie kupić 

  • Like 1
Opublikowano

przy obecnej sytuacji mocno  bym się zastanowił czy warto pchać się w zwykle zajechany zachodni ciągnik z początku lat 90. to nie 10-15 lat wstecz gdy było w czym wybierać i dało się kupić ciągnik do pracy bez większego wkładu na dzień dobry

tak na prawdę to nawet coś pokroju zetora 7045 czy MTZ 82 w zupełności Ci wystarczy na taki areał

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v