Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
PanPaweł21    0

Witam mam problem 

Zakupiłem już jakiś czas temu MF 6290 i było wszystko w porządku

Ciągnik od razu nie odpalał za pierwszym ale nie było tragedii 

W 2 tygodnie temu miałem nim wyjazd i jechałem na pusto bez niczego zauważyłem że jest on bardzo mułowaty i na 4 bardzo powoli się zbiera i nie dymi 

Tego samego dnia gdy dojechałem na miejsce i chciałem po 1 godzinie odpalić ciągnik nie dało się 

Musiałem podpapowac pompka paliwa i dopiero tego samego dnia po powrocie stwierdziłem że wymienię oleje i wszystkie filtry 

Po wymianie i popompowaniu pompka że paliwo wylało się z filtrow odpaliłem ciągnik i zapalił od strzała( dodam że akumulatory nie są zbyt dobre a w tedy długo się ładowal i pewnie to dlatego)(oraz nie odpowietrzalem pompy paliwa)

Teraz po czasie chciałem nim wyjechać stał około tygodnia bez ruszania i popompowalem trochę pompka i jakoś odpalił pochodził 5 min zgasiłem go i po jakiś 20 min chciałem go odpalić spowrotem i odpalił z wielkim problem bardzo długo kręcił i nie mógł załapać 

Myślę że nie był to problem z akumulatorem

Więc dlatego pytam co może być przyczyną 

Czy paliwo się gdizes cofa?

Czy coś z pompą jest nie tak?

Dziękuję za wszelką pomoc 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    223

Jeśli masz podejrzenie cofania paliwa, to zaworek zwrotny wstaw. Sprawdź sprężanie, pompe i wtryskiwacze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75
Napisano (edytowany)

Wcześniej pisałeś o odpowietrzaniu i jest tam zdjęcie twojej pompy kolega w komatsu z 4 cylindrowym 1004 miał podobnie jak był ciepły ciężko zapalał ostygł wiele lepiej schłodz głowiczke tą do której podłacza się  przewody wysokiego ciśnienia zimną wodą i sprawdż czy jest różnica chociaż piszesz że po godzinie nie mogłeś zapalić to może paliwo ci się gdzieś cofa musisz mieć szczelny cały układ perkinsy są czułe na powietrze

Edytowano przez Grab12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanPaweł21    0
1 godzinę temu, Grab12 napisał:

Wcześniej pisałeś o odpowietrzaniu i jest tam zdjęcie twojej pompy kolega w komatsu z 4 cylindrowym 1004 miał podobnie jak był ciepły ciężko zapalał ostygł wiele lepiej schłodz głowiczke tą do której podłacza się  przewody wysokiego ciśnienia zimną wodą i sprawdż czy jest różnica chociaż piszesz że po godzinie nie mogłeś zapalić to może paliwo ci się gdzieś cofa musisz mieć szczelny cały układ perkinsy są czułe na powietrze

Niewiem czy jest on na tyle inteligentny czy na 4 on jest oszczędny że nie może tak przyspieszyć i nie dymi czy jest to problem z pompą 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    223

Problem z pompą na pewno. Najprawdopodobniej z przyspieszaczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Co ma przyspieszacz do rozruchu. Pierwsza rzecz to sprawdzenie układu paliwowego pod kątem szczelności sprawdzenie filtrów może w zbiorniku dużo syfu i znowu zatkane itd. Potem dopiero można brać się za pompę i korektor dawki. Ale najpierw ciągnik musi palić od strzała czy stoi godzinę czy trzy dni.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanPaweł21    0

Oglądałem pompę i znalazłem takie dwa punkty 

1. Czy na tym zdjęciu gdize widzimy przewód paliwowy dochodzący do pompy po odkręceniu tej śruby znajdę tam śitko od pompy?

2. Czy po odkręceniu tego "wieczka" będzie pod nim może membrana od pompy?

IMG20240218144558.jpg

IMG20240218144541.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    2
Napisano (edytowany)

Wyczyść sitko przed pompą wtryskową i w pompce zasilającej, sprawdź szczelność układu paliwowego. U mnie w 4270 problemy zaczęły się po wymontowaniu zbiornika paliwa i ruszeniu się syfu z dna. Okazało się że syf zaciągało prosto na pompę bo filtry nie spełniały dobrze swojej roli przez źle dopasowane oringi. W skrócie wyczyść sitko w pompie, sprawdź szczelność układu (ja przed pompkę zasilającą zamontowałem kawałek wężyka i dałem z czuciem powietrza) pokazało nieszczelność na dekielku pompki przez to po kilku godzinach już nie odpalał. Filtry po wciśnięciu powinny wisieć na oringach jeśli masz montowane z dołu, u mnie najpierw spadały myślałem że tak ma być, przed pompką zasilającą zamontowałem przezroczysty filterek i wymieniam go co jakiś czas jak się zasyfi. Po tych zabiegach ciągnik odpala bez problemu i pracuje od pięciu lat Wiadomo miałem dwóch mechaników co już chcieli wyciągać pompę i że to będzie 4500 zł ale to bierz pod uwagę w ostatniej kolejności. 

Bardzo ważne są dobre akumulatory i rozrusznik, różnica po wymianie w odpalaniu jest kolosalna 

Edytowano przez Prezesszef

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Japierdolim
      Witam. Jestem nowy na forum. Bardzo proszę o pomoc i wyrozumiałość jeśli coś źle zrobiłem. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Massey 4235 1997r i zauważyłem problem z deska rozdzielczą a właściwie to z kontrolkami , wskaźnikiem paliwa i obrotomierzem. Wszystkie kontrolki zapalają się podczas pierwszego odpalania ciągnika, wskaźnik paliwa itd, obrotomierz wskazuje err. Wszystko działa do czasu zgaszenia ciągnika, po zgaszeniu i uruchomieniu ponownym nagle przestają działać dosłownie wszystko (ciemność na desce rozdzielczej). Proszę o jakieś porady od czego zacząć.
    • Przez ZenekBezSpodenek
      Hej, mam problem z ehr, podnośnik czasami działa, czasami nie - po prostu przerywa. Jak nie działa to kontrolki wskazują na błąd 2-4. Jak działa to żaden kod błędu nie miga.

      Sprawdzałem akumulator, alternator, ale wszystko zdrowe. Więcej nie chciałem grzebać, bo naczytałem się że często problem jest błahy. Być może jest to łatwe do rozwiązania i ktoś tak miał? Jakieś podpowiedzi?
    • Przez PanPaweł21
      Witam mam takie pytanie czy dai się zmienić prędkość podnoszenia i opuszczania podnośnika w MF 
      Na panelu niema takiego pokrętła więc pytam bo wiem ze w seri 30 dało się to robić 
    • Przez Turbo4011
      Witam. Mam Fergusona 4345 i wyskakuje mi czerwona kontrolka z dwoma zebatkami. Mruga 7-2 .jak wcisne sprzęgło to przestanie i jak wyłącze rewersem to też. I po chwili zaczne znowu mrugać
    • Przez PanPaweł21
      Witam wie ktoś może ile oznacza jedna kreska na tym wskaźniku?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj