Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja pojeździłem sobie nowym john deere 6920. Rewers cudna rzecz EH. Z początku to wiadomo że używało się sprzęgła, trzeba było wyczuć kiedy ciagnik zareauguje wstecz Ale potem. Cud, miód, orzeszki. Po prostu bajka wynalazek tylko pstryk do tyłu, pstryk do przodu paluszkiem kręcisz, drugim pstryk i gruber w ziemi. Wedle mnei nowy ciagnik to już obowiązkowo musi miectakąrzecz jak EH rewers :)

Opublikowano

@b0gdan byc moze to co ja widzialem to bylo tak ze ten co nie mial rewersa nawracal szybko (lata wprawy) a ten co mial rewers EH szlo mu podobnie bo sie dopiero uczyl.. to co wymieniles to jest porzebne a rewers to wygoda bo rownie dobrze mozesz zmieniac biegi drazkami zmiany biegow albo jednym ruchem dzwigienka rewersa, a wspomaganie kierownicy to nie wiem czy byc chcial krecic 200KM ciagnikiem bez wspomagania a nawet i tymi mniejszymi, sa udoskonalenia konieczne i mniej konieczne, a sa tez i takie aby rolnik zagladal do serwisu a nie robil naprawy sam, bo wiadomo ze wtedy kasuje serwis i to nie malo, ale tak jest ze wszystkim jest robione z mysle ze 5-10 lat i ma sie psuc zeby wymienili na nowy i kasa plynie dlaczego w niemczech sie pozbywaja takich "dobrych" ciagnikow i innych maszyn ktore maja juz nawet 2-3lata? a nie trzymaja ich po 10-15lat skoro sa takie dobre?

Opublikowano

2-3 letnich to się pozbywają tacy o nie korzystali z dotacji. A dlaczego pozbywają się takich co maja 5 lat? Bardzo proste:P Sprzedają taki za np 30000€, a zapłacili za niego 25000€. Zaraz kupują nowy za 30000€... Znajomy sprzedał URSUSA za 70000 zł i kupił nowego CASE JX i jeszcze kasy mu zostało :)

Opublikowano

Witam,

 

Panowie jak widać w moim podpisie to mam Forterrę z 2005 roku i miałem dość kosztowną usterkę, znajomy zresztą też

 

sypnęła się przednia zwolnica: popierdzieliło satelity i pękło koło koronowe

 

wszystko przez te łożyskowanie satelit igiełkami.

 

Pomiędzy igiełkami występuje za duży luz (w katalogu części jest podana większa ilość a w rzeczywistości jest ich tam mniej), uległy one popękaniu i jedna z satelit uszkodziła pierścień SEGERA i z racji wysypanych igiełek zaczęły one podchodzić pod zęby satelit co spowodowało uszkodzenie 3 satelit i wcześniej wspomnianego koła koronowego

 

a po drugie części w Zetorze nie mieli od ręki :D

 

poniżej album z fotkami do pobrania

 

http://w545.wrzuta.pl/plik/1KREtZG0kix/uszkodzona_zwolnica_zetor_forterra_11441_-_zdjecia

 

 

 

 

 

Kolejna sprawa która mi się nie podoba to włączanie przedniego napędu i samoistnie włączający się napęd gdy nie ma powietrza w układzie :)

 

 

 

decyzję podejmijcie sami

 

trochę czasu mnie tu nie było

 

haha co za tandeta z tego Zetora, dzisiaj kumpel mi mówi, że jego znajomemu zmielił się przedni napęd (czytaj: ZWOLNICA) w 11441 z 2005 roku 1000mtg

 

 

 

Zetor oczywiście powie, że to pierwszy taki przypadek

Opublikowano

Mam zetora od listopada 2007(forterra 125km)1100mth usterki; wymiana pompy podnosnika,2xwymiana uszczelniacza silownika wspomagajacego,podnoszenie korpusu podnosnika(zalozyli seger za20gr braklo jazdy do przodu i do tylu),teleskopy od szyb i nowa turbina wszystko to po gwarancji. Spalanie orka 16l/godzine plug ibis XXL2m 1.5ha/godz. Jeszcze jedno;co to jest jak zaciagne reczny hamulec to wylacza sie EHR(czerwona lampka) RESZTA OK!!!!!!!!!!!!! :)

Opublikowano

Zawsze staram się pracowac na max.1900obr,gleba IVb-V(pszenna jałowcowa)ijazda bez zółwi a zobaczysz ze i u Ciebie na takiej glebi zaoszczędzi :)

Opublikowano

No Forterra piekna teraz jest. Ale w środku to nic specjalnego wg mnie to już brakuje nowości od Zetora nowcyh modeli. Ale niedlugo maxterra wchodzi. Zobaczymy co ursus zwojuje konkurencja dla Zetora skrzynia 24/24 rewers EH, klima i cena też przystępna jak na 110KM ok 160 tyś. Pod względem bardziej technicznym to Zetor bije ursusa tym że ma fabryczne TURy :) I takie małe zastrżeżenie do Zetora. No siedzenia to lpesze mogli by wstawiać bo to oryginalne niczym wyciągnięte z C-360

 

No Forterra piekna teraz jest. Ale w środku to nic specjalnego wg mnie to już brakuje nowości od Zetora nowcyh modeli. Ale niedlugo maxterra wchodzi. Zobaczymy co ursus zwojuje konkurencja dla Zetora skrzynia 24/24 rewers EH, klima i cena też przystępna jak na 110KM ok 160 tyś. Pod względem bardziej technicznym to Zetor bije ursusa tym że ma fabryczne TURy :) I takie małe zastrżeżenie do Zetora. No siedzenia to lpesze mogli by wstawiać bo to oryginalne niczym wyciągnięte z C-360

Opublikowano

Przy obecnym układzie sil na rynku Forterra ma duże zagrożenie ze strony NH T6000, cenowo będzie to wersja Delta, a wyposażeniowo wersja Plus. :unsure:

 

Moim zdaniem porównywanie Zetora Forterry do New Hollanda serii T6000 trochę mija się z celem gdyż to ciągniki z innej "ligi". Bardziej trafne było by zestawienie Case JXU, bądz też NH T5000 z Zetorem gdyż ciągniki te wykazują zbliżone parametry techniczne. Cena jest również zbliżona w przypadku tych ciągników. Na pewno na korzyść Case oraz NH przemawia rewers Eh.

Opublikowano

próbował ktoś kiedyś rozmawiać z kierownikiem serwisu w Zetor Polska???

 

Jest to Pan z CZECH który uważa, że jego ciągniki się nie psują i to wina użytkownika :rolleyes:

 

Myślę, że opini na temat użytkowania ciągników i ich serwisowania może być wiele. Wiadomo, że serwisanci częstó mówią o "pierwszym przypadku tego typu awarii" ale myślę że to nie tylko ci z Zetora. Uni Grudziądz czy Pronaru. Ja osobiście słyszałem to także od serwisantów maszyn zachodnich. Wiem, że Unia jak puści felerny produkt to potrafi go bardzo dobrze naprawić, naprawdę z kozyścią dla klienta (konieczna wymymiana elementu ramy pługa, a poza tym wszystkie elementy robocze nowe, resory oraz farba). Ale nie każdego tak "ugoszczą". Zatem z serwisem to jest różnie niezależnie od marki. Każdy ma bardziej i mniej przyjazne dla klienta dni. A praca serwisantów wielu maszyn pozostawia wiele do życzenia, naprawdę często przyjeżdżają niesamowite młotki.

 

A teraz co do winy użytkownika.Świadomość użytkownika jest najważniejsza niezależnie od marki(np. w importowanych z zachodu Ursusach i Zetorach pochodnych 8011 zdecydowanie częśniej działa wzmacniacz momentu obrotowego niż w krajowych)Spróbuję domyśleć się dlaczego:

Znam wytykane przez wszystkich c360 i jescze bardziej krytykowane c3603p. Jak opowiadam komuś o przebiegach ponad 10tys. mtg bez naprawy głównej to patrzy się na mnie jak bym był z innej planety.(osobiście uważam, że pierwsza wymiana oleju w nowym ciągniku po 15mtg druga 50 trzecia 100mtg jeśli chodzi o silnik). I zawsze oleje wyższych klas niż C. Naprawdę dużo to pomaga, a napewno nie szkodzi.

Ale jak pytam o obsługę codzienną i okresową to też nie mamy wspólnych tematów. Tak samo jeśli chodzi o znajomość instrukcji obsługi a tym bardziej stosowanie się do niej. Dla wielu użytkowników regulacja siłowa podnośnika w praktyce i teorii to abstrakcja. Tak więc uważam, że i c360 potrafi przpracować bezawaryjnie wiele godzin ale: Dlaczego przeważnie jest inaczej?

Ciągnik tani, popularny więc nie trzeba go szanować. Przepisów obsługi nie znamy z instrukcji ale są one zasłyszane od znajomych. Ciągnik tani (łatwo przyszło łatwo poszło) jeżdzi się nim byle jak i byle kto. Zaś jeżeli kupimy drogi ciągnik to chcemy go szanować (troszeczkę czytamy instrukcję) staramy się dokonywać obsługi okresowej itp.

Tak więc myślę,że coś w tym użytkowniku jest. Jeśli się rzeczowo i zdecydowanie rozmawia z serwisem to nie ma szans aby się wymigali. Ale zawsze zastanówmy się czy awaria nie wynika z naszej nieuwagi i zanieniedbania, czy z winy producenta.

Opublikowano

Zmiany na ten rok:

- wał przedniego napędu poprowadzony centralnie czyli czynią postępowania pod przyszłą amortyzację przedniego mostu :)

- inna przednia oś Carraro

http://www.seonyx.co...rjJogfDtnQNB6X!

- dźwignie od załączania obrotów 540/1000 oraz obrotów Standardowych/Ekonomicznych czyli ma obroty 540/540E/1000/1000E

- okienko w przedniej części dachu

http://www.seonyx.co.uk/surf.aspx?dec=1&url=uh4QwdELmTxTxOVCsq0BsCZLuOV9vSQLwg7LxgYKwg7M2St8uq3Z0dwQlPwN0PoVl9sQ1dlVjD0BxdR7m93T0dlTlnwQl9oV1deT0cUNldeM09oKl9AM09wO09eQlPaN0diOjD4VwgoZl5tMtrjJogfDtnQNB6X!

- amotyzacja kabiny

http://www.seonyx.co.uk/surf.aspx?dec=1&url=uh4QwdELmTxTxOVCsq0BsCZLuOV9vSQLwg7LxgYKwg7M2St8uq3Z0dwQlPwN1doR1nlN0dASjD0BxdR7m93T0dlTlnwQl9oV1deT0cUNldeM09oKl9AM09wO09eQlPaN0diOjD4VwgoZl5tMtrjJogfDtnQNB6X!

Opublikowano

@adikpl1 tak czystko teoretycznie co ma wał napedowy umieszczony centralnie do amortyzacji osi? Oczywiście przy zawieszeniu na wahaczach musi tak być, ale wątpie żeby Zetor coś takiego zrobił...

Opublikowano

Dokładnie jak wyżej, Zetor w kwestii przednich osi korzysta z gotowych rozwiązań, więc musi się odpowiednio dostosować do producentów tych elementów. Jeszcze nie widziałem amortyzowanej osi od Carraro, Dany czy też ZF gdzie wał napędowy wyprowadzony nie jest centralnie. Co do Twoich wątpliwości było to już oficjalnie zapowiedziane przez panów z Zetora czyli jakieś testowe egzemplarze z takim rozwiązaniem na pewno gdzieś pracują

A poza tym jak inaczej wytłumaczyć poprowadzenie osi przedniej centralnie, tylko ze względu na promień skrętu, tracąc przy tym prześwit?

Opublikowano

kolego pompa hydrauliczna znajomemu poszła przy 1000 mth i zawiozl do regerneracji i powiedzieli ze chinskich rzeczy nie naprawiaja podczas tegorocznych zniw stało sie w Gadkach ze zbozem przyjechal jeden gosciu i opowiadal jak mu forterka wysiadla i chciał zawiez silnik do zrobienia do kostrzyna i ta sama gadka co przy pompie ze made in china. nie twierdze ze tak moze byc ale moj sasiad ma tez forterke i chodzi elegancko 2006 a drugi kupił nowa dwa lata temu i juz skrzynia jeczy to o czym to swiadczy

Opublikowano (edytowane)

nie brałem do forterry dolnego zaczepu hitch tylko zwykłą listwę na którą będe zaczepiał prasę i na tym koniec. Ciągnik będzie jeszcze ciągał rozrzutnik obornika ok 6 ton. Zamierzam górny zaczep opuscić jak najniżej i do niego podczepiać rozrzutnik a górą puścić wałek. Jaki nacisk wytrzyma górny zaczep ?

Edytowane przez zorak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v