Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pytanko mam - da się wymienic komplet panewek (główne i korbowodowe) beż demontażu wału korbowego. Trochę mi ciśnienie spada na rozgrzanym i może bym wymienił panewki ale jak się nie da be demontażu silnika to jeszcze pojeżdżę i się zrobi remont. 

Pozdrawiam

Opublikowano

Szlif  odradzam   bo  i tak  w  tych  ustrojstwach     pękają    kiedyś   brałem  z  Czarnej  Białostockiej   po  kapitalce  na  wymianę  wstawiali  nowe  wały  bo  duży   procent  po  szlifie  pękał  .   Jak  jest   jakieś ciśnienie to   tłucz  aż  się  rozdupczy   i zrób  kapitalkę  raz  a  dobrze  .

Opublikowano (edytowane)

We władku o ile wiem jest filtr odśrodkowy i on może gubić ciśnienie także luz na wałku rozrządu popychacz całej magistrali olejowej nawet pompa oleju czy zawór przelewowy ma znaczenie przede wszystkim należy dokonać pomiarów czopów mikrometrem i wtedy można coś powiedzieć takto to wróżenie z fusów. Jeśli chce się coś takiego robić wartało by znać chociaż jakieś podstawy obejrzeć jakiś filmik itd. Jeśli chodzi o brak wyjmowania  wału da się widziałem gdzieś filmik jak ktoś to robił ale to trzeba mieć trochę pojęcia

Edytowane przez Grab12
  • Like 1
Opublikowano
3 godziny temu, raven18 napisał:

Bez szlifu to będzie raczej tylko gorzej po takiej wymianie 

Teoria wyjęta z szuflady babci z bajkami i niczym nie podparta,sam wymieniałem panewki około 10 lat temu ,wał wyglądał idealnie,tylko panewki były do żółtego zużyte, dałem nowe panewki nominał, i ciągnik hula do dzisiaj,piszesz chłopie bzdury i wprowadzasz ludzi w błąd,jeśli wał nie ma rys oraz owalu na czopie jak najbardziej wskazane jest montowanie nowych panewek,proponuje zapoznać się z fachową lekturą i dopiero udzielać porad.

  • Sad 1
Opublikowano
13 minut temu, wieslaw16 napisał:

Teoria wyjęta z szuflady babci z bajkami i niczym nie podparta,sam wymieniałem panewki około 10 lat temu ,wał wyglądał idealnie,tylko panewki były do żółtego zużyte, dałem nowe panewki nominał, i ciągnik hula do dzisiaj,piszesz chłopie bzdury i wprowadzasz ludzi w błąd,jeśli wał nie ma rys oraz owalu na czopie jak najbardziej wskazane jest montowanie nowych panewek,proponuje zapoznać się z fachową lekturą i dopiero udzielać porad.

To że u ciebie było dobrze nie znaczy że w każdym przypadku będzie. Napisał tylko że ma niskie cieśnienie a jak pisałem wyżej że to wcale nie muszą być panewki pierw rozpoznanie potem leczenie nie na odwrót

  • Like 1
Opublikowano

Tylko w 90 % tych sprzętów czy nawet c330 czy c360 za słabe ciśnienie odpowiada albo panewki albo pompa oleju 

Robiłem kilka razy tak ostatnio znajomego c360 po niedawnym zakupie dostała temperatury przy koszeniu trawy zaczęła się zażyć kontrolka na niskich obrotach poniżej 1 bara było panewki wycierane a wał idealny nowe panewki i pompa oleju nowy olej i na zimnym 5.5 było chyba niecałe 3 a na gorącym na minimalnych obrotach 2.2 

Nie ma co się tu rozwodzić to sprzęty co mają po 40 parę lat jak nikt tam nie zaglądał warto chociaż zobaczyć jak wyglądają 

Robiłem kiedyś t25 dziadek zagotował go bo pękł pasek olej na 110stopni złapało na 1 cyl panekwe na korbie miało być szybko bo lato a na jesień remont wał miał rysy wyrównane papierem wodnym trochę nowe panewki i ciągnik chodzi do dziś bez remontu fakt na zimnym ma 4 bary na gorącym ciśnienie skacze od 1.2 do 3 bar zależy jak przechyli się ciągnik nawet trochę to zegar świruje ale chodzi 

Więc nie warto tu kombinować iść możliwie tanim sposobem panewki na korby ruskie to około 40zl 

Opublikowano (edytowane)

 Grab 12,nie odnosiłem się do Twoich wypowiedzi,tylko do wypowiedzi kolegi raven 18,albowiem odniósł się do tego że panewki tylko pogorszą sprawę,pytam w jakim sensie pogorszą,tak by pogorszyło jeśli będą rysy lub owal na wale,jeśli wał jest w porządku to tylko mogą poprawić sytuację,również ciśnienie oleju,oraz stuki na wale na korbowodach zlikwiduje, i nie odnoszę się tylko do swojego przypadku, bo i tak jest w rzeczywistości w praktyce i nie tylko u mnie, czy ktoś to przyjmuje do wiadomości czy też nie ,to jest podparte również faktami innych w praktyce,polecam zapoznać lekturę fachowców i mechaników w tym temacie.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano
7 godzin temu, karbex napisał:

da się wymienic komplet panewek (główne i korbowodowe) beż demontażu wału korbowego.

Da się wymienić bez problemu, tylko sprawdź pompę oleju czy nie wypadła ośka na której obraca się zębatka, miałem taki przypadek i nie nie słuchaj tutejszych domorosłych ,,mechaniorów" że wymiana panewek pogorszy sprawę.Na pewno nie zaszkodzi a przeważnie pomaga.

Opublikowano

Cześć. Dzięki Panowie za obszerne komentarze. Co do zasadności wymiany to żeczywiscie trochę głupoty że nie warto. Jak się założy nowe to luz się zmniejsza i tyle i ciśnienie powinno wzrosnąć. Co do pojęcia -  no cóż - jakieś mam i wiem że trzeba pomierzyć mikrometrem i średnicę i owalizacje także beż stresu - troche w tym siedze. Na filtrze luzu nie ma - zweryfikowane. Zawór ciśnienia też sprawdzony - jest ok. Ale jak się maszyna zagrzeje to ciśnienie spada - jeszcze nie ma tragedii. Moje pytanie się tyczyło tego czy się da wymienić i główne i korbowodowe bez wyciągania walu bo jeszcze we władku tego nie robiłem a nie czy warto bo to już sam ocenie po zwymiarowaniu wału.

Dzięki wszystkim za dyskusje

Opublikowano

To że na filtrze nie ma luzu to nie znaczy że nie ma strat ciśnienia. Filtr odśrodkowy z racji swojej zasady działania powoduje stratę ciśnienia i w przypadku Władka jest to około 1bar różnicy. Wiele osób to potwierdza, ja też. Po prostu ten olej co idzie przez dysze napędzające wirnik nie trafia do magistrali i stąd niższe ciśnienie za filtrem. Zmieniłem u siebie na PP i ciśnienie wzrosło. W mojej galerii są zdjęcia podstawy filtra. Panewki też wymieniałem bez wyjmowania wału.

Opublikowano

Dzięki mani - straty są wszędzie gdzie jest przepływ ale jeśli ciśnienie spada ponad normę to już gdzieś ten przepływ jest za duży - w filtrze to osie i dysze. Na osiach nie mam luzu. Wiem że jest jeszcze kilka innych miejsc gdzie może trafić ciśnienie ale wbrew pozorom to panewki to chyba najprostrzy temat na jego poprawę. I dzięki za potwierdzenie że się da wymienić.

Opublikowano (edytowane)

Czy nastąpi poprawa ciśnienia zależy od stopnia zużycia panewek ,a konkretnie jak wygląda warstwa ślizgowa. Na pewno nie zaszkodzi wymiana , a nawet założenie starych panewek  pogorszy sprawę gdyż , czy stare , czy nowe panewki  muszą się  ułożyć i dotrzeć.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Ja zmieniałem panewki bo ojciec prawie silnik zatarł. Zginęło smarowanie i przyznał się że zauważył że nie ma ciśnienia ale stwierdził że dojedzie do domu i zgasił silnik dopiero jak go zaczęło dusić. Okazało się że oberwało klina na pompie. Jak zajrzałem do panewek to jedna już była mocno przytarta i czop już porysowało. Za namową znajomego mechanika przeczyściłem czop papierem ściernym z resztek panewki, rysy oczywiście zostały ale wrzuciłem nowe panewki i kilka lat już tak chodzi. Po jakimś czasie zmieniłem jeszcze ten filtr na PP i ciśnienie trzyma. Co prawda na niskich obrotach na rozgrzanym ma w granicach 1,5bar ale do książkiwych 0,8 to jeszcze trochę brakuje więc nic z tym nie robię.

Opublikowano (edytowane)

Witejus -  wszystko sie pomierzy i sprawdzi - mam książke serwisową i zobaczymy jak wymiary i luzy mają sie do dopuszczalny i sie zdecyduje.

Mani - ciśnienie mam na zimnym 4 a na ciepłym (80-90 stopni) gdzieś tak ok2.5 - 2.8 bara, a na wolnych lekko powyżej 1dnego także nie ma tragedii jeszcze ale tak myśle żeby zadziałać profilaktycznie a nie czekać na te 0.8 czy niżej bo wydaje mi się że właśnie na końcówce tego ciśnienia najmocniej wał i inne elementy cierne cierpią.

A co do sytuacji ojca to mi niedawno pasek pękł na polu to poodkręcalem obudowy cylindrów i dojechałem do domu 4 km. Silnik złapał 100 stopni także luz i pod kontrola bo caly czas ptrzylem na temperature. Jakbym widział że ciśnienia nie ma to bym jednak się nie odważył ale ojca rozumiem bo pokusa zawsze jest 😀

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Rusek świerzo zalany olejem Mannol sdhp 15w40 także to nie superol cb 😀. Może i tak zrobię jak sugerujesz - 2000 mth to przy moim użytkowaniu to ze 20 lat 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v