Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. skrzynia dyna6 50km/h układ wysokocisnieniowy. W skrócie: olej hydrauliczny osiągał prawie 100st, po zbadaniu ciśnienia na gnieździe diagnostycznym od LSu wybiło 90 bar a powinno być 3 bary, a na gnieździe od pompy wysokiego ciśnienia wybiło 110 bar a powinno być 25 bar (w stanie spoczynku czyli bez włączonego żadnego odbiornika np kierowania, hamulców, podnośnika). Ktoś mi mówił, że może być na którymś układzie "przeciek" i przez to układ LS wyczuwa zapotrzebowanie na olej i pompuje większe ciśnienie. Jak znaleźć ten przeciek? zaślepiać wyjścia sterowania LS od poszczególnego odbiornika? któryś zawór byłby zacięty? Dodam, że pompa wysokociśnieniowa nowa. Wszystko działa jak należy.

 
  •  
Opublikowano

Tak jak wspomniałeś. Trzeba zaślepiać po kolei odbiorniki. Najprawdopodobniej pod zaworek w króryms podeszło cos. Zacznij od rozdzielaczy, bo te najczęściej sie przycinają.

Opublikowano

Nowa pompa bo "serwisant" mówił, że pewnie jest słaba i mieli olej i dlatego go grzeje. Ale nic to nie dało. Pozaślepiałem zegarem przy bloku priorytetowym po kolei węże które odbierają sygnał LS od poszczególnych odbiorników i w żadnym nie było ciśnienia, czyli wychodzi, że układy są szczelne.

Dziwna sprawa bo na prawo od bloków priorytetowych jest taki blok od hamulców z elektrozaworem. I dziwne bo jak podam bezpośrednio prąd z akumulatora przed odpaleniem to ciśnienie nie rośnie i trzyma te 3 bary na gnieździe LSu, ale jak podłączone jest normalnie z wtyczki to powoli rośnie aż do 90bar. Sprawdzałem suwak, cewke, prąd i wszystko jest ok. Później wykręciłem ten elektrozawór i zaślepiłem ten suwak, że nie puszczał ciśnienia i wtedy cały czas elegancko trzyma te 3 bary. Wymieniłem suwak, cewke i nic to nie pomogło.

Opublikowano

To masz skrzynię 50.Tam jest booster hamulców, nabija zawsze ciśnienie w gruszkę.Powinno nabić i nie wzbudzać dalej pompy.Może gdzieś ciśnienie schodzi z tej gruchy

Opublikowano

sprawdzane żarówką i miernikiem. cewka sie dosyć mocno nagrzewa właśnie.

Tak skrzynia 50. To jest ta grucha po prawej stronie skrzyni przy tym bloku hamulcow taka dosyc duza? Bo pod kabiną są 2 gruchy ale wydaje mi się, że to ob miekkiej osi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v