Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kupilem ostatnio ten ciagnik i mam problem. Gdy wozil przyczepy i pracowal z turem bylo ok. Ale gdy wzielem go ostatnio do talerzowki to zaczal po kilku minutach ciezszej pracy osiagac temperature miedzy 100 a 110 stopni. W drodze powrotnejtemperatura spadłą. Wczoraj przy bronach ta sama sytuacja po kilku minutach Borygo w chlodnicy bulgocze. Cisnienie w silniku jest. Teraz widze ze chlodnica po lewej stronie jest cala mokra od plynu aczkolwiek stan jeszcze nie byl na tyle maly aby sie tak grzal po paru minutach. Chlodnica pewnie do wymiany. ale co jeszcze moze byc przyczyna.  

Opublikowano
20 minut temu, Marcinkaszub napisał:

Miałem Tak samo naj lepiej wyjmij chłodnicę jest w środku zakamieniona umyj ją porządnie wlej do środka jakąś chemię i płucz aż poleci czysta woda

W rekordzie strasznie grzał mi się olej. Do tego z którejś chłodnicy kapało. Zawiozłem obie (cieczy chłodzącej i oleju) do regeneracji - polatali, wymyli - problem zniknął.

Opublikowano

a gdzie on ma jeszcze pompę wody. bo od wału korbowego idzie pasek do wentylatora i alternatora tylko.


czy przed wlaem może ma i to od niej wychodzą koła pasowe

a gdzie on ma jeszcze pompę wody. bo od wału korbowego idzie pasek do wentylatora i alternatora tylko.

Opublikowano

Dobra widzę gdzie jest pompa wody. przed wentylatorem. zagrzałem ciągnik prawie do 100 stopni. Chłodnica od korka do końca tej pełnej metalowej obudowy jest gorąca. A tam gdzie ma siatkę i rurki im nizej tym chłodniejsza. od połowy całkiem zimna. wąż z góry co doprowadza ciepły i wąż z dołu znacznie chłodniejszy. Niewiem jakie by były objawy na zużyta pompę. Bo myślę że chłodnica do wymiany., tym bardziej że poprzednio lana woda. I termostat przy okazji też.


Zapomniałem napisać że płyn wygląda jakby krążył bardzo powoli

Opublikowano

Jak uczciwie pokazuje temperaturę, a słabo krąży to problem z obiegiem. Termostat - może się nie otworzył do końca, pompa wody ( podejrzana jak termostat działa jak trzeba), albo sama chłodnica jest zapchana.

U siebie spuściłbym płyn, wyjął termostat do sprawdzenia, a że rozebrane to w obudowie termostatu zaślepił mały obieg, zalał woda i zobaczył jak woda krąży. Jak chłodnica ewidentnie zapchana, a orginalna, to odkamienilbym układ octem, czy kwaskiem cytrynowym, albo kwasem mlekowy, czy co tam jest pod ręką , jak jest, zalewając w ciagniku, później parę razy zlać wodę. Na ciągniku zawsze ryzyko, że przy takim czyszczeniu gdzieś zacznie puszczać wodę, i wszystkie nieszczelności wyjdą - w skrajnym przypadku jak było zaklejone kamieniem to może puścić nawet na tulei cylindra... ( ale prędzej, czy później i tak by puściło)

Opublikowano

temperature pokazuje uczciwie. jak dzwoniłem do niego po zakupie w innej sprawie. to mówił że chłodnica jest od nowości chyba i że trzeba ją często czyścić z brudow bo nie domaga. Pompa ani nie cieknie ani nie słychac żeby jej coś było.


Tym bardziej że chłodnica cieknie widać po lewej stronie I pod chłodnica na ramię ciągnika jest płyn


silnik ciśnienie ma po odpaleniu 4-5 na rozgrzanym 4 a na lekkim gazie 2. Silnik wstawiał 3 lata temu jak go kupił. Bo mu wał ukręcilo. Więc wstawił silnik bez Turbo

Opublikowano

W takim ciągniku u gościa w sąsiedniej wioski też miał takie objawy że tylko robotę zobaczył to temperatura  do góry I też wszystko przeglądał i cudowal co tylko , i się okazało że w uszczelce pod głowicą  jest za mało otworów niektóre kanały wodne były zablokowane,  a naprowadził go dobry fachowiec od tych ciężkich ursusuw , bo jest kilka różnych głowic i uszczelek.

Opublikowano

Ci dobrzy fachowcy zawsze zakładają uszczelki z wszystkimi kanałami otwartymi żeby ciągnik się nie grzał czego skutkiem jest nierównomierna temperatura silnika. 

Opublikowano (edytowane)

Tak jest jak są wszystkie kanały otwarte. Stary typ silnika 4 cylindry jeden kanał otwarty, 6 cylindrów dwa kanały otwarte. Nowy typ silnika 4 i 6 cylindrów wszystkie kanały zamknięte. 

Edytowane przez MatiTM
Opublikowano

Ktoś ci tak nakłamał czy ssm wymyśliłeś. Raczej chodzi czy głowica dzielona czy całościową,  a te całościowe były dwa rodzaje napweno bo sam się spotkałem z tym , a nie wiem nie będę bajek pisał bo może było  więcej. 

Opublikowano

miałem go odpalone wczoraj do stalerzowania na krótkim kawałku. Miał 90 więc się nie zagrzal. ale pojawiło się masło z odmy i pod korkiem wlewu. a dziś sprawdzając na bagnecie widzę że olej jest koloru musztardy.

Opublikowano

Czyli płyn jest  już w oleju, teraz pytanie skąd leci, jak był przegrzany to opcji jest kilka.

Dnia 15.04.2023 o 08:53, robert1226 napisał:

Ktoś ci tak nakłamał czy ssm wymyśliłeś. Raczej chodzi czy głowica dzielona czy całościową,  a te całościowe były dwa rodzaje napweno bo sam się spotkałem z tym , a nie wiem nie będę bajek pisał bo może było  więcej. 

Rozwiń temat bo coś machlaczysz.

Opublikowano

mechanik mi mówi że płyn się nie miesza z olejem więc jak popuszczę korek do zlewania oleju to będę widział czy mam płyn. Ciśnienie ma bardzo dobre, odpala bez problemu, stukotow ani dziwnych dźwięków brak. Wyrzucę najpierw termostat i wymienię chłodnice, wtedy będę widział czy ubywa i czy się grzeje. Jak będzie dalej problem to się zrobi silnik i będzie na lata. Sprzedający raczej nie wiedział o tym bo telefony odbiera normalnie gada. nawet sam oddzwania się dowiedzieć co i jak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v