Skocz do zawartości

Polityka okiem rolnika 2023


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
5 godzin temu, DTaras napisał:

alfa musi być 510 konna a jak znam alfę to poniżej dwóch dych na stówę nie zejdziesz w tej odmianie. 9 sekund do dwustu jednak może nie zrobić chyba, że od 100 do 200 to już owszem. Z V60 nie chce mi się wierzyć, wątpię. Lambo to inny rodzaj auta... Jechałeś kiedy V8 na wyczynie? R8 4,2 nie jest taki ale wqwia bardzo szybko, nawet prawdziwe AMG ze swym pierdzeniem. To są naprawdę inne samochody, do zabawy, poupalać trochę. Leasing dla pracownika to firma wału aby ten mógł dowolnie dysponować wozem istnieją programy w firmach co refundują menagerom część abonamentu ale zawsze jest do zapłacenia bo to fikoł księgowy. Wniosek jest taki iż jednak nie za darmo a przy elektryku w mercedesie będzie to pół baniaka do rozbicia. Nie będą to grosze, nie dla mnie przynajmniej. Gdybyś chłopie napisał iż elektryk jest zbyt drogim rozwiązaniem - bo dla mnie jest - to byś zabrzmiał wiarygodniej. Nawet mimo, że ostatnio ceny poszły w dół. A brak wiary wujaszka? Po pierwsze to nie wiara a rozsądek może grać pierwsze skrzypce bo z jednej baterii od elektryka można zrobić 5 hybryd co bardziej odpowiada zapotrzebowaniu. Po drugie napęd elektryczny jest lepszy od spalinowego i wiara a właściwie jej brak może dotyczyć conajwyżej akumulatorów.

Sam zacząłem wgłębiac się w temat elektryków i takie ciekawostk znalazłem

o ile w konwencjonalnych autach elementem, który obowiązkowo nalezy sprawdzić po kolizji jest geometria nadwozia, to w elektrykach po każdej, nawet drobnej kolizji dochodzi pełny przegląd akumulatora, ponieważ jego konstrukcja nie jest odporna na uderzenie

niestety, nie produkuje się akumulatorów monoblokowych, ale składaki z setek ogniw, każde ma zgrzew, naruszenie chociażby jednego zgrzewu zwiększa drastycznie ryzyko pożaru, a palący się elektryk jest jak pocisk szrapnelowo -fosforowy

dodatkowo upchanie pustych miejsc w akumulatorze plastikiem daje efekt kuli śniegowej, ten plastik w pewnym momencie zaczyna się palić

problemem są także dziurawe drogi, które powodują wewnętrzne awarie akumulatorów

drobna stłuczka w elektryku potrafi w naprawie kosztować kilkadziesiąt tysięcy złotych, już dziś ubezpieczyciele zastanawiają się nad urealnieniem poziomu składek OC i AC w przypadku elektryków i nie będą to "drobne sumy"

Opublikowano
jahooo napisał:

Sam zacząłem wgłębiac się w temat elektryków i takie ciekawostk znalazłem o ile w konwencjonalnych autach elementem, który obowiązkowo nalezy sprawdzić po kolizji jest geometria nadwozia, to w elektrykach po każdej, nawet drobnej kolizji dochodzi pełny przegląd akumulatora, ponieważ jego konstrukcja nie jest odporna na uderzenie niestety, nie produkuje się akumulatorów monoblokowych, ale składaki z setek ogniw, każde ma zgrzew, naruszenie chociażby jednego zgrzewu zwiększa drastycznie ryzyko pożaru, a palący się elektryk jest jak pocisk szrapnelowo -fosforowy dodatkowo upchanie pustych miejsc w akumulatorze plastikiem daje efekt kuli śniegowej, ten plastik w pewnym momencie zaczyna się palić problemem są także dziurawe drogi, które powodują wewnętrzne awarie akumulatorów drobna stłuczka w elektryku potrafi w naprawie kosztować kilkadziesiąt tysięcy złotych, już dziś ubezpieczyciele zastanawiają się nad urealnieniem poziomu składek OC i AC w przypadku elektryków i nie będą to "drobne sumy"

yhy dziurawe drogi... bo to jest akumulator gdzie płyty z ołowiu wiszą na mostkach zanurzone w elektrolicie. Tam ktoś jeszcze zapomniał o płynie, który chłodzi owo ustrojstwo. A ten wściekły plastik to podstawa owej kuli śniegowej. Plastik jest najgorszy, znaleziono go nawet w Himalajach. Wystarczy tylko naruszyć zgrzew i nieważne, że lit taki reaktywny... Kto to pisał? Jahoo?

Opublikowano
1 minutę temu, DTaras napisał:

yhy dziurawe drogi... bo to jest akumulator gdzie płyty z ołowiu wiszą na mostkach zanurzone w elektrolicie. Tam ktoś jeszcze zapomniał o płynie, który chłodzi owo ustrojstwo. A ten wściekły plastik to podstawa owej kuli śniegowej. Plastik jest najgorszy, znaleziono go nawet w Himalajach. Wystarczy tylko naruszyć zgrzew i nieważne, że lit taki reaktywny... Kto to pisał? Jahoo?

czytałem materiały ubezpieczycieli - oni się silnie interesuja tematem ze względu na koszty napraw

technologia akumulatorów kwasowo-ołowiowych ma ponad 150 lat i została już jako tako dopracowana, poza tym akumulator w aucie ma mniejszy potencjał zapłonu i mniej energii akumuluje

a akumulatory w elektrykach to po prostu doświadczenia na klientach - dziś tak się testuje auta

Opublikowano
mirro napisał:

4 godziny temu, DTaras napisał:

R8 4,2

Ładne jest.

A jest. Są też młodsze i ładniejsze ale nie jestem dziennikarz i nie miałem okazji. Gdyby mi odpizło se kupić to zrobiłbym prezent żonie niech się męczy - ja bym tylko pożyczał. Koleżka ma teraz inny, w kolorze Twojej hodowli ale nie chce pozwolić go trochę zbezcześcić. Zrobię fotkę...


jahooo napisał:

1 minutę temu, DTaras napisał:

yhy dziurawe drogi... bo to jest akumulator gdzie płyty z ołowiu wiszą na mostkach zanurzone w elektrolicie. Tam ktoś jeszcze zapomniał o płynie, który chłodzi owo ustrojstwo. A ten wściekły plastik to podstawa owej kuli śniegowej. Plastik jest najgorszy, znaleziono go nawet w Himalajach. Wystarczy tylko naruszyć zgrzew i nieważne, że lit taki reaktywny... Kto to pisał? Jahoo?

czytałem materiały ubezpieczycieli - oni się silnie interesuja tematem ze względu na koszty napraw

technologia akumulatorów kwasowo-ołowiowych ma ponad 150 lat i została już jako tako dopracowana, poza tym akumulator w aucie ma mniejszy potencjał zapłonu i mniej energii akumuluje

a akumulatory w elektrykach to po prostu doświadczenia na klientach - dziś tak się testuje auta

Ubezpieczyciele to są od tego aby wymyślać takie rzeczy. Oni generalnie na komunikacyjnym OC mają plecy. To jest problem. Dla ubezpieczenia OC będzie istotna masa tego sprzęta bo przy generowaniu szkody na innym pojeździe to jest istotny parametr a tu proszę. Natomiast nikt (oprócz amerykanów) nie stosuje akumulatorów ze zwijanymi celami co jest istotnym poprawieniem wytrzymałości. Akumulator ołowiowy zieje wodorem a i siarkowodór się zdarza no i weź go nie przykręć to zobaczysz efekt. To nie są takie proste sprawy i zapłony się zdarzają przy czym wymieniony w Twoim cytacie problem monitoruje bms co nie przeszkadza zastosować taki akumulator trakcyjny jako bank energii. Tam on się nie zapala bo nie jest ani ładowany ani rozładowywany udarowo. Tu należy szukać przyczyn. Obecnie uszkodzenie akumulatora na ostrym kamieniu to utrata chłodziwa i całe auto staje. Nie mniej wracając do meritum problemem jest koszt wozu bo nawet to całe ryzyko i składka to odniesienie do wartości. Nie technologia napędu nawet mniej technologia akumulatora odrzuca przeciętniaka jak ja jeno cena. A cena jak wiadomo to kwestia umowna...


Jeszcze a propos stłuczki - wiecie ile kosztuje klapa tylna toyki aygo? Albo zderzak przód kpl Mercedesa GL?

Opublikowano
18 minut temu, DTaras napisał:

A jest. Są też młodsze i ładniejsze ale nie jestem dziennikarz i nie miałem okazji. Gdyby mi odpizło se kupić to zrobiłbym prezent żonie niech się męczy - ja bym tylko pożyczał. Koleżka ma teraz inny, w kolorze Twojej hodowli ale nie chce pozwolić go trochę zbezcześcić. Zrobię fotkę...

 

Ubezpieczyciele to są od tego aby wymyślać takie rzeczy. Oni generalnie na komunikacyjnym OC mają plecy. To jest problem. Dla ubezpieczenia OC będzie istotna masa tego sprzęta bo przy generowaniu szkody na innym pojeździe to jest istotny parametr a tu proszę. Natomiast nikt (oprócz amerykanów) nie stosuje akumulatorów ze zwijanymi celami co jest istotnym poprawieniem wytrzymałości. Akumulator ołowiowy zieje wodorem a i siarkowodór się zdarza no i weź go nie przykręć to zobaczysz efekt. To nie są takie proste sprawy i zapłony się zdarzają przy czym wymieniony w Twoim cytacie problem monitoruje bms co nie przeszkadza zastosować taki akumulator trakcyjny jako bank energii. Tam on się nie zapala bo nie jest ani ładowany ani rozładowywany udarowo. Tu należy szukać przyczyn. Obecnie uszkodzenie akumulatora na ostrym kamieniu to utrata chłodziwa i całe auto staje. Nie mniej wracając do meritum problemem jest koszt wozu bo nawet to całe ryzyko i składka to odniesienie do wartości. Nie technologia napędu nawet mniej technologia akumulatora odrzuca przeciętniaka jak ja jeno cena. A cena jak wiadomo to kwestia umowna...

W przypadku elektryków problemem jest rynek zbytu aut używanych - kupując auto za kilkaset tysięcy złotych za 5 lat nie oddasz go do utylizacji, tylko chciałbys zbyc za uczciwa cenę.  Dla osób kupujących uzywane auta z kolei koszty ubezpieczenia i ewentualnych napraw są istotne

Osoba, która ma kasę na nowy elektryk, nie kupi używanego, ta co ma kasę na używany, niestety, nie będzie miała kasy na naprawy (kosztowne). Jesli do tego dołożyć podwyższone koszty ubezpieczenia - to klapa zupełna

Rynek szybko nasyci się nowymi autami, a społeczeństwo będzie miało problem z utylizacją zużytych. Moim zdaniem, w tej chwili to ślepa uliczka

Opublikowano

Czyli z Izery jednak nici? Teraz to Ci Yahoo przyklasnę ręcami i nogyma. Przy czym rynek wtórny to też rynek części używanych z wiadomego lub nie pochodzenia. To też wpłynie na koszty obsługi i z czego likwidacja szkody z ubezpieczenia skrzętnie korzysta. Uliczka ślepa nie jest - wodór niby bardziej niebezpieczny a co się dzieje? To po prostu początek drogi ale już blisko środka.

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Roman176 napisał:

bardzo dobrze przygłupie napisałeś niema i nie chce mieć z tym styczności dlaczego jakiś burak ma mi nakazać jeździć to ustawą erokochozową ? mniejszość gada co ma robić większość 

lizign pracowniczy nie może go sprzedać nie może nikomu pożyczyć ... jakieś grosze odciągają z wypłaty co 2 lata możesz brać innego a tego oddajesz .. 

firma w Polsce oshee też tak ma daje merca 

Takie rozwiązanie w 2016 roku wprowadziła firma OSHEE – efektami zmian cieszyli się pracownicy z różnych szczebli – od handlowców, przez pracowników biurowych, kierowników regionalnych, dyrektorów, aż po Zarząd firmy. Wymiana aut na samochody marki Mercedes-Benz była możliwa dzięki nawiązaniu współpracy z Dealerem Sobiesław Zasada Automotive.

mogłeś linka poczytać co wkleiłem na paliwa stałe tylko sie palą te co są wysłużone mają rozje elektrykę  albo mechanicy pseudo ......... a elektryki nowe jak sie nie zapali do 2 lat to już sie nie zapali 

to sobie ku i będzie cię bardziej imponowało 

Lamborghini Aventador SVJ

a po za tym nie przeszkadzał by ci pisk silnika zamiast konkretnego klanku silnika ? 

po za tym nic ciekawego nie napisałeś nawet volvo suw tyle osiąga V60 hybryda

audi a3 2,5 litra 

nawet alfa romeo suv bi turbo ma mniej 

Jak to czytam to stwierdzam że masz w głowie coraz większy burdel. Wymysliles sobie jakąś krucjatę antyelektrykową i dokładasz do tego jakieś zupełnie poboczne bzdury bo nie masz żadnych sensownych argumentów. Syndrom oblężenia pięknie sobie budujesz od początku. Nikt ci nie każe jeździć elektrykiem więc twoja schiza juz za starcie jest urojona. Dokladasz sobie do tego obsesję że się może zapalić mimo że ani nie masz elektryka ani mieć nie będziesz. Cały czas nie rozumiem - skoro cię to nie dotyczy to ch..  cię to obchodzi? 

O leasingu nie wiesz nic I nie raz to już udowodniłeś swoimi krucjatami jak to leasing kreuje koszty i ci się wydaje że tak jest ,  bo jako komuch uważasz że ludziom trzeba kasę zabierać a nie zostawiać. Wyjątkiem są niedojdy lenie I wszelkie lewactwo że związków zawodowych. A już ta dyskusja ile co ma do setki to jakaś dziecinada i żeby na silę udowodnić jakas obsesyjną niechęć do elektryków. Nie pasują ci to nie kupuj, nie używaj i po kłopocie. Po co babrzesz się w tym gownie skoro cię nie dotyczy?

Edytowane przez Ulman
  • Haha 1
Opublikowano
5 minut temu, DTaras napisał:

Czyli z Izery jednak nici? Teraz to Ci Yahoo przyklasnę ręcami i nogyma. Przy czym rynek wtórny to też rynek części używanych z wiadomego lub nie pochodzenia. To też wpłynie na koszty obsługi i z czego likwidacja szkody z ubezpieczenia skrzętnie korzysta. Uliczka ślepa nie jest - wodór niby bardziej niebezpieczny a co się dzieje? To po prostu początek drogi ale już blisko środka.

regulacje idą w tę stronę, że prawdopodobnie zabroniony zostanie  obrót wieloma elementami aut elektrycznych, ze względu na prawa do software czy bezpieczeństwo użytkowania

w przypadku aut klasycznych też te ograniczenia istnieją w obrocie używanymi częściami, ale producenci elektryków mają większe pole do popisu

co ci z jednostki sterującej - sprawnej, jak w każdej chwili będzie mógł ją zablokować producent jako nieautoryzowane użycie

wchodzimi do Matriksa od d*py strony - hakerzy tacy jak Neo będa dawać używanym autom drugie życie bez kontroli producenta, i nie chodzi tu wcale o auta kradzione, prawdopodobnie już niedługo wogóle odsprzedaż używanego auta bez haraczu dla producenta nie będzie możliwa lub mocno utrudniona, jak w przypadku używanych iphone

Opublikowano
jahooo napisał:

regulacje idą w tę stronę, że prawdopodobnie zabroniony zostanie  obrót wieloma elementami aut elektrycznych, ze względu na prawa do software czy bezpieczeństwo użytkowania w przypadku aut klasycznych też te ograniczenia istnieją w obrocie używanymi częściami, ale producenci elektryków mają większe pole do popisu co ci z jednostki sterującej - sprawnej, jak w każdej chwili będzie mógł ją zablokować producent jako nieautoryzowane użycie

No nie romanuj. Są też regulacje o upcyklingu i jest wręcz nakaz regeneracji. Takie wejscie do matrixa już było - w chwili gdy obslugi serwisowej bez komputyra ze serwisu nie szło robić - no i jednak kwestia alternatywnej opieki serwisowej wzięła górę. Serwis autoryzowany ma naprawić zgodnie z papierami a te juz dawno zezwalały na stosowanie zamienników. Będzie ok moim zdaniem. Lamp też niby polerować nie można.


Leszy napisał:

Rosja ma takich sympatyków jak PIS. Co by nie zrobiła, to i tak znajdą na siłę jakieś usprawiedliwienie. 

Oni Chersoń zalali - to jakby nasrać sobie w kuchni...

Opublikowano
24 minuty temu, DTaras napisał:

No nie romanuj. Są też regulacje o upcyklingu i jest wręcz nakaz regeneracji.

Walo mi się monitor w 936. Nowy niedostępny a do AGCO trza wysłać swój gdzie go łaskawie naprawia i odeślą. W całej Europie nie ma jednego nowego monitora do com3.

A w pizdu z taką robotą.

Opublikowano
4 godziny temu, Ulman napisał:

. Syndrom oblężenia pięknie sobie budujesz od począt Po co babrzesz się w tym gownie skoro cię nie dotyczy?

Bo trzeba sobie wymyślić problem do walki i nim walczyć.

Tyle jego że se popisze

Opublikowano
5 godzin temu, Ulman napisał:

Jak to czytam to stwierdzam że masz w głowie coraz większy burdel. Wymysliles sobie jakąś krucjatę antyelektrykową i dokładasz do tego jakieś zupełnie poboczne bzdury bo nie masz żadnych sensownych argumentów. Syndrom oblężenia pięknie sobie budujesz od początku. Nikt ci nie każe jeździć elektrykiem więc twoja schiza juz za starcie jest urojona. Dokladasz sobie do tego obsesję że się może zapalić mimo że ani nie masz elektryka ani mieć nie będziesz. Cały czas nie rozumiem - skoro cię to nie dotyczy to ch..  cię to obchodzi? 

a ty chyba wypadłeś z marsa ty nie wiesz ze za 11 lat nie kupisz spalinówki ?  tysiące ludzi już w pl sie zwalnia bo ty jesteś tępy  

5 godzin temu, Ulman napisał:

O leasingu nie wiesz nic I nie raz to już udowodniłeś swoimi krucjatami jak to leasing kreuje koszty i ci się wydaje że tak jest ,  bo jako komuch uważasz że ludziom trzeba kasę zabierać a nie zostawiać. Wyjątkiem są niedojdy lenie I wszelkie lewactwo że związków zawodowych. A już ta dyskusja ile co ma do setki to jakaś dziecinada i żeby na silę udowodnić jakas obsesyjną niechęć do elektryków. Nie pasują ci to nie kupuj, nie używaj i po kłopocie. Po co babrzesz się w tym gownie skoro cię nie dotyczy?

https://www.youtube.com/watch?v=X40ljsXYC60

zobacz sobie kto jest idiotą od 49 min ... ty należysz do debili  

Opublikowano (edytowane)

Jak nie kupię to sobie przywiozę z USA albo innego kierunku. W najgorszym wypadku kupię sobie nówkę za 10 lat i 11 miesięcy. A jeśli nawet miałbym kupić elektryka to będę jeździć elektrykiem. W czym ty masz problem?

Edytowane przez Ulman
Opublikowano
3 godziny temu, Ulman napisał:

Jak nie kupię to sobie przywiozę z USA albo innego kierunku. W najgorszym wypadku kupię sobie nówkę za 10 lat i 11 miesięcy. A jeśli nawet miałbym kupić elektryka to będę jeździć elektrykiem. W czym ty masz problem?

widziałeś film jakim jesteś głupim człowiekiem ? zobacz co ta pani bardzo wykształcona gada? ,  czyli kombinowanie też ci nie pasuje ale kombinuje jak koń pod górę 

Opublikowano
10 minut temu, Roman176 napisał:

widziałeś film jakim jesteś głupim człowiekiem

A ty mądrym?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez jahooo
      Zapraszam do nowego tematu, kontynuacja wątku z roku 2024
       
    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez jahooo
      Kontynuacja tematu z 2023 roku
       
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v