Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam czy ktoś wie jak w bezpieczny sposób (żeby nic nie popalić) uzywac takiego rozruchu? Bo jak wiadomo instalacja jest na 12V a tylko rozruch na 24V. Bo dziś zaszła taka potrzeba żeby odpalić owego Ursus 1224 i po szybkiej konstrukcji z mechanikiem podpiąłem przewody od prostownika do rozrusznika i ramy, szybko raz za razem góra 5 sekund włączyłem prostownik przełączyłem na 24V włączyłem rozruch i od razu na starter odpalił od strzała i odrazu wyłączyłem prostownik. Cała operacja góra te 5sekund trwała a mimo to spalił się bezpiecznik z prawej strony na tym przełączniku 12-24V. Po wymianie bezpiecznika na drucik wszystko działa jak wcześniej, silnik po zagraniu się odpalił też bez problemu ze startera...

Edytowane przez paawlik227
Opublikowano

I tak będziesz musiał kupić nowe akumulatory więc po co kombinować ? a jak już to spróbuj  na szelkach z innego ciągnika chwilę podładować i palić albo zainwestuj w grzałkę bloku 

Opublikowano

Problem polega na tym że on zimny nie może przełamać a tylko ten przełącznik "strzela" bo popracuje z 5-10min i pali na dotyk 😎 

15 minut temu, Michał88 napisał:

Podpinaj rozruch pod akumulator a nie pod rozrusznik.

Tylko on ma dwa akumulatory 12V. To pod który podpiąć 24V żeby było dobrze...?

 

7 minut temu, Patryk1222 napisał:

Ja podpinam pod rozrusznik na 12v i nic się nie dzieje.

Ogólnie to jeśli masz problemy z uruchomieniem tego sprzętu polecam grzałkę w blok podgrzeje z pół godziny i pali jak latem.

 

Jak rozruchem 12V da się wspomóc rozruch 24V 🤔  A grzałkę w bloku on już ma tylko jest mu potrzebna przy ok -10. A parę lat do tyłu jak miał zdrowe akumulatory i rozrusznik po remoncie to bez grzania przy -17 odpalił fakt że za drugim podejściem ale odpalił😁

2 minuty temu, witejus napisał:

Świeca płomieniowa w kolektor i po problemie

Tylko że on nie może ruszyć wałem tylko strzela przełącznik odrazu. A wczoraj -4 i jak mu ten rozruch podpiąłem tak jak pisałem wcześniej to odpalił na dotyk 😎 5min pojeździłem po podwórku zgasiłem i nie chciał znów odpalić bo spalił się bezpiecznik na przełączniku 12-24V wymieniłem bezpiecznik na drucik i zapalił sam na dotyk bez pomocy prostownika i rozruchu....

Opublikowano (edytowane)

Nie ma znaczenia miejsce podpięcia, akumulator czy przewód przy rozruszniku będzie to samo, warunek konieczny to dobry zacisk. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to kwestia samego urządzenia aby automatycznie sterowało ładowaniem. Dobre urządzenia rozruchowe podają natężenie w określonym napięciu, np. załączenie po spadku poniżej 11V i rozłączenie po wzroście do 13 V. 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano
14 minut temu, paawlik227 napisał:

spalił się bezpiecznik na przełączniku 12-24V wymieniłem bezpiecznik na drucik i zapalił sam na dotyk bez pomocy prostownika i rozruchu....

Przerób to na 12v i nie będzie problemu z przełącznikiem, chyba ktoś tu na forum to przerabiał, jak się silnik zagrzał to i odpalił na dotyk.

  • Haha 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Jurek321 napisał:

Przełącznik może strzelać jak jest jeden lub oba akumulatory mają za niskie napięcie.

No akumulatory mają 7-8 lat tzn jeden (centra 120ah) a drugi jeszcze starszy (zap 120ah) i nie wiem ile ma lat bo był w ciągniku a kupiłem go 2014r i miał problemy z paleniem i gość od rozruszników alternatorów ogarnął mi rozrusznik i sprawdził akumulatory tymi maszynkami i ten zap był ok więc kupiłem centrę i od tamtego czasu aż do teraz nie było problemy z paleniem przy -20 była grzałka podłączana na ok godzinę i palił na dotyk... Więc chyba czeka mnie ponowna wizyta u tego gościa z rozrusznikiem i akumulatorami do sprawdzenia🙃

 

1 godzinę temu, akmaly napisał:

Nie ma znaczenia miejsce podpięcia, akumulator czy przewód przy rozruszniku będzie to samo, warunek konieczny to dobry zacisk. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to kwestia samego urządzenia aby automatycznie sterowało ładowaniem. Dobre urządzenia rozruchowe podają natężenie w określonym napięciu, np. załączenie po spadku poniżej 11V i rozłączenie po wzroście do 13 V. 

Prostownik zakupiłem taki....

IMG_20221203_092848.jpg

IMG_20221203_093012.jpg

Opublikowano

Ludzie jak wy kombinujecie to głowa mała. Masz stare akumulatory które są już wysłużone i nic już temu nie pomoże. Ja w zimę na 24v odpalam na akumulatorach po 80ah i nie ma żadnego problemu 

  • Like 2
Opublikowano
14 godzin temu, paawlik227 napisał:

Witam czy ktoś wie jak w bezpieczny sposób (żeby nic nie popalić) uzywac takiego rozruchu?

Tak, przestan dziadowac i kup nowe akumulatory.

Napisales ze jeden ma 8lat a drugi jeszcze starszy xd

Opublikowano

Jakie dziadowanie poprostu robienie tego w czym my Polacy jesteśmy najlepsi 😎 czyli kombinowanie jak koń pod górę 😂😂😂 A akumulatory są nie uniknione nowe po takim czasie to cud że jeszcze coś mocy mają w sobie😜 a wyżej napisałem że "wybiorę się z rozrusznikiem i tymi akumulatorami do sprawdzenia" może dla picu i alternator wymontuje i też dam do sprawdzenia 🤔 wkoncu jak się bawić to się bawić😁😁😁😁 roboty w polu niema to można zrobić przegląd.... Ale mimo wszystko temat nie został wyjaśniony CZY SIE DA! Na rozruchu bezpiecznie odpalać te maszyny 🙋 

Opublikowano

Przy takim przełączniku nie można używać dodatkowych urządzeń rozruchowych . Jest to spowodowane tym że biegun dodatni jednego z  akumulatorów jest na stałe podpięty do plusa w rozruszniku , w czasie gdy układ rozruchowy łączy akumulatory równolegle drugi biegun  ( - ) tego  akumulatora jest połączony z masą . Efektem tego jest to że napięcie na biegunie dodatnim rozrusznika wynosi 12V a Ty podpinasz w to miejsce 24 V . Co jak zauważyłeś powoduje przepływ zbyt dużego prądu ładowania ( uszkodzenie bezpiecznika )  i powoduje wzrost napięcia w instalacji . 

Opublikowano
15 minut temu, peugeot napisał:

Przy takim przełączniku nie można używać dodatkowych urządzeń rozruchowych . Jest to spowodowane tym że biegun dodatni jednego z  akumulatorów jest na stałe podpięty do plusa w rozruszniku , w czasie gdy układ rozruchowy łączy akumulatory równolegle drugi biegun  ( - ) tego  akumulatora jest połączony z masą . Efektem tego jest to że napięcie na biegunie dodatnim rozrusznika wynosi 12V a Ty podpinasz w to miejsce 24 V . Co jak zauważyłeś powoduje przepływ zbyt dużego prądu ładowania ( uszkodzenie bezpiecznika )  i powoduje wzrost napięcia w instalacji . 

Rozmawiałem teraz z innym mechanikiem i podsunol taki pomysł że skoro rozrusznik jest na 24V to można zdjąć ta osłonę i podpiąć oddzielny kabel w rozruszniku gdzie jest już 24V i wyprowadzić go poza ta osłonę i do niego podpinać kable rozruchowe 🤔🤔🤔 zapytam tego gościa co naprawia rozruszniki czy jest to możliwe do zrobienia...?

2 godziny temu, witejus napisał:

-Wybierz się do sklepu po nowe akumulatory lepiej, przecież sam sobie odpowiedziałeś czy się da, a że przy okazji spaliłeś bezpiecznik to cóż ,straty są nieuniknione.

I tak uczynię bo irytuje mnie to że nie odpala od ręki... Tym bardziej że jestem sam i nawet na krawata nie ma z kim zapalić😜 Ale razu któregoś w żniwa po pracy na światłach zajechałem do domu zgasiłem i po chwili musiałem przeparkować i nie odpalił 😲 okazało się że pasek na alternatorze się poluzował i niedoladowywal akumulatorów a wtedy taki rozruch to zbawienie 🤗

25 minut temu, toorano napisał:

można tak odpalać i nic się nie dzieje, robiłem tak wiele razy

A jak to robisz krok po kroku...?

Opublikowano
1 godzinę temu, peugeot napisał:

Przy takim przełączniku nie można używać dodatkowych urządzeń rozruchowych . Jest to spowodowane tym że biegun dodatni jednego z  akumulatorów jest na stałe podpięty do plusa w rozruszniku , w czasie gdy układ rozruchowy łączy akumulatory równolegle drugi biegun  ( - ) tego  akumulatora jest połączony z masą . Efektem tego jest to że napięcie na biegunie dodatnim rozrusznika wynosi 12V a Ty podpinasz w to miejsce 24 V . Co jak zauważyłeś powoduje przepływ zbyt dużego prądu ładowania ( uszkodzenie bezpiecznika )  i powoduje wzrost napięcia w instalacji . 

Skoro rozruch na 24 v to jakim cudem ma być 12v na biegunie dodatnim? 

Opublikowano (edytowane)

Ale wy dziadujecie, a takie niby gospodarze co po 10 ton młócą, kupuje się nowe aka i po sprawie. A to kombinują jak koń pod górę z jakimś odpalaniem na rozruch, a to podesty na druty powiązane, a to to, a to kot sro. Jak ja nie cierpię dziadostwa.

Edytowane przez Desperado
Opublikowano
46 minut temu, paawlik227 napisał:

Rozmawiałem teraz z innym mechanikiem i podsunol taki pomysł że skoro rozrusznik jest na 24V to można zdjąć ta osłonę i podpiąć oddzielny kabel w rozruszniku gdzie jest już 24V i wyprowadzić go poza ta osłonę i do niego podpinać kable rozruchowe 🤔🤔🤔 zapytam tego gościa co naprawia rozruszniki czy jest to możliwe do zrobienia...?

Nie wiem co miał na myśli ale moim zdaniem bez np.   dodatkowego przekaźnika tego nie da się zrobić , taki wniosek wynika z analizy schematu podłączenia  tych popularnych polskich przełączników 12/24 V .

Screenshot_20221203171036.png

7 minut temu, akmaly napisał:

Skoro rozruch na 24 v to jakim cudem ma być 12v na biegunie dodatnim

Zauważ że plus  akumulatora nr 2  jest połączony na stałe do rozrusznika i poza rozruchem jego drugi biegun jest połączony do masy . To powoduje że napięcie na rozruszniku niepracującym wynosi 12V .

Screenshot_20221203171036.png

Screenshot_20221203171036~2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ferguzon123
      Witam, chciałbym zapytać pod który bezpiecznik najlepiej podłączyć gniazdo zapalniczki a gdzie masę w Zetorze 7711.
    • Przez rolnikokos
      Witam, Panowie może ktoś z was wie od czego w Ursus 1234 / bison 416 na pulpicie pali się kontrolka zaznaczona zielonym kółkiem. O czym ona informuje? Dziękuję za pomoc

    • Przez Bartizi00m
      w moim ursusie chyba jest cos z rozrusznikiem bo raz zalapie a raz nie jak naciskam starter to slychac takie tykanie tylko czasami odpali za pierwszym razem a tak to trzeba wciskac ten starter i wciskac
      pomocy!! pewnie odpowie mi arosso
    • Przez easy_rider91
      Witam serdecznie. To mój pierwszy post na tym forum i chciałem się przywitać. Jestem początkującym rolnikiem na 15 ha. Pół na pół sady i orne. Niedawno kupiłem Ursusa c385 z 1980 r(ale silnik na tabliczce ma 1976) i wymaga paru napraw m.in nie pokazuje temperatury na zegarze. Wstępnie diagnozowałem wskaźnik i wskazówka wychyla się na max po zetknięciu z masą. Więc wskaźnik jakby dobry. Czujnik, który jest zamontowany, ma 5 Mohm i wskaźnik do niego podłączony nie podnosi się w ogóle. Zaś na kupionym zamienniku czujnika jest 150 ohm i wskaźnik jest wychylony na max cały czas bez różnicy czy w temperaturze otoczenia czy wrzucony do gorącej wody. Wskaźnik oryginał PAL Czechosłowacja. Skąd taka różnica oporności obu wskaźników? Oba reagują na podnoszenie temperatury przez zwiększanie rezystancji. Proszę o poradę jaką może być przyczyna. ile Ohm powinien mieć wskaźnik?
    • Przez Robson76
      Witam, ursus 912, pływak w zbiorniku na 3 piny,zegar też ale jak to porawnie połączyć? Bo niby podłączyłem plus do wskaźnika i pod 2 pozostałe piny podpięte są piny brzegowe z pływaka i coś niby pokazuje na sucho jak poruszam pływakiem ale jak jest w zbiorniku to nie pokazuje faktycznego stanu paliwa, ktoś pomoże?



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v