rosek11

Lamborghini 1050 - czy warto?

Polecane posty

Depex    9
Miałem lambo 1300 premium z tego samego rocznika z przebiegiem okolo 5000mth. Bardzo dobry i prosty ciągnik. Praktycznie bezawaryjny. Ciężki i mocny.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rosek11    0
7 minut temu, Depex napisał:

Miałem lambo 1300 premium z tego samego rocznika z przebiegiem okolo 5000mth. Bardzo dobry i prosty ciągnik. Praktycznie bezawaryjny. Ciężki i mocny.

A jak z dostępnością części zamiennych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Depex    9
Części oryginalne SDF dostępne bez problemu. Ceny dosyć wysokie. Na przykład rok temu rozszczelniła się chłodnica to nowa 8tys zł, ale naprawa poprzez nowy lut kilkaset zł w zaķładzie, który tym się zajmuje. Bez problemu bo chłodnica jako taka dobrej jakości, poprostu na boku lut puścił. Uszczelniacze oryginalne to corteco więc można kupić w woreczku SDF albo dobrać samemu. Używałem tego ciągnika od 2014 roku, a teraz teść odemnie go wział i już sezon przepracował też bez problemu.
Dodam, że kupiłem go w Pl od pierwszego właściciela z przebiegiem ok 3000mth. U niego pryskał i siał na 100ha, a u mnie orał, siał, uprawiał na 50 ha więc takie cięższe prace robił w gospodarstwie. Do tej pory jest jeszcze na oryginalnych oponach pirelli z 2003 roku. Te ciągniii mają świetny uciąg i naprawde trudno je zakopać. Mi się nigdy nie udało nawet uprawiając wymoki, przed nim miałem ursusa 1614 to on się zakopywał w większej kałuży, a lambo ledwo w tych miejscach ślady kół zostawiało.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rosek11    0
12 minut temu, Depex napisał:

Części oryginalne SDF dostępne bez problemu. Ceny dosyć wysokie. Na przykład rok temu rozszczelniła się chłodnica to nowa 8tys zł, ale naprawa poprzez nowy lut kilkaset zł w zaķładzie, który tym się zajmuje. Bez problemu bo chłodnica jako taka dobrej jakości, poprostu na boku lut puścił. Uszczelniacze oryginalne to corteco więc można kupić w woreczku SDF albo dobrać samemu. Używałem tego ciągnika od 2014 roku, a teraz teść odemnie go wział i już sezon przepracował też bez problemu.
Dodam, że kupiłem go w Pl od pierwszego właściciela z przebiegiem ok 3000mth. U niego pryskał i siał na 100ha, a u mnie orał, siał, uprawiał na 50 ha więc takie cięższe prace robił w gospodarstwie. Do tej pory jest jeszcze na oryginalnych oponach pirelli z 2003 roku. Te ciągniii mają świetny uciąg i naprawde trudno je zakopać. Mi się nigdy nie udało nawet uprawiając wymoki, przed nim miałem ursusa 1614 to on się zakopywał w większej kałuży, a lambo ledwo w tych miejscach ślady kół zostawiało.

A czy np. ten 1050 będzie chłodzony cieczą czy powietrzem? Ogólnie nie mam wiedzy o zagranicznych ciągnikach dlatego też zapytam....czy podnośnik jest sterowany EHR czy mechanicznie? Od czego będą te 4 wajchy po prawej stronie. 

U nas ma pracować na 6ha ziemi.

Dziękuję za informację 

Edytowano przez rosek11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karczikpr    185

Tu jest sterowanie mechanicznie.

Snapchat-1163209364.jpg


Tylko nie wiem co ona ma zrobione z gazem ręcznym, bo ma wklejony pilot od radia w miejsce elektronicznego sterowania gazem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rosek11    0
20 minut temu, karczikpr napisał:

Tu jest sterowanie mechanicznie.

Snapchat-1163209364.jpg

 

Tylko nie wiem co ona ma zrobione z gazem ręcznym, bo ma wklejony pilot od radia w miejsce elektronicznego sterowania gazem.

 

 

CIMG_20221119_182553.jpg

Edytowano przez rosek11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karczikpr    185

jak się teraz przypatrzyłem Ta czerwona przy podnośniku wjacha to prawdopodobnie gaz ręczny, a miejsce na słupku poprostu ktoś sobie wykorzystał.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rosek11    0
42 minuty temu, karczikpr napisał:

jak się teraz przypatrzyłem Ta czerwona przy podnośniku wjacha to prawdopodobnie gaz ręczny, a miejsce na słupku poprostu ktoś sobie wykorzystał.

A ma Pan wiedzę, czy w Lambo jest olej jeden do skrzyni i podnośnika? To będzie silnik chłodzony powietrzem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Depex    9

Lambo jest chłodzone cieczą. Olej jest jeden w skrzyni i zasila też wspomaganie kierownicy, hydraulike zewnętrzną i podnośnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rosek11    0
3 minuty temu, Depex napisał:

Lambo jest chłodzone cieczą. Olej jest jeden w skrzyni i zasila też wspomaganie kierownicy, hydraulike zewnętrzną i podnośnik.

Dziękuję 👍

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rosek11    0

Panowie, a na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie w przyszłym tygodniu planuje oglądnąć owego Lambo.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karczikpr    185

po pierwsze to radzę jechać jutro rano bo do poniedziałek to może go nie być, włączyć kierunkowskazy i sprawdzić czy nie faluje silnik, jak tak to alternatory prawdopodobnie padnięte. U mnie w same takie coś występuje i musze to zrobić. A tak to chyba podstawowe sprawy, wycieki odpalanie, luzy na przednim moście, podnośniku, podpiąć coś ciężkiego jak jest możliwość i sprawdzić czy nie opada podnośnik. Sprawdzić czy wszystkie biegi wchodzą, czy rewers nie zgrzyta, czy sprzęgło nie jest wyeksploatowane, jak szukałem swojego to zdażył raz się egzemplarz że sprzęgło nie zawsze rozłączyło do końca i pełzał ciągnik do przpdu. Hamulce, ręczny,. stanąć na wzniesieniu i zaciągnąć, przedni napęd czy się załącza, blokadę tylnego mostu. nie wiem co jeszcze można sprawdzić. nie wiem jak silnik chłodzony cieczą ale podobny silnik chłodzony powietrzem (taki jak u mnie) ma mankament z cieknięciem koło wtrysku, więc warto to sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rosek11    0
1 godzinę temu, karczikpr napisał:

po pierwsze to radzę jechać jutro rano bo do poniedziałek to może go nie być, włączyć kierunkowskazy i sprawdzić czy nie faluje silnik, jak tak to alternatory prawdopodobnie padnięte. U mnie w same takie coś występuje i musze to zrobić. A tak to chyba podstawowe sprawy, wycieki odpalanie, luzy na przednim moście, podnośniku, podpiąć coś ciężkiego jak jest możliwość i sprawdzić czy nie opada podnośnik. Sprawdzić czy wszystkie biegi wchodzą, czy rewers nie zgrzyta, czy sprzęgło nie jest wyeksploatowane, jak szukałem swojego to zdażył raz się egzemplarz że sprzęgło nie zawsze rozłączyło do końca i pełzał ciągnik do przpdu. Hamulce, ręczny,. stanąć na wzniesieniu i zaciągnąć, przedni napęd czy się załącza, blokadę tylnego mostu. nie wiem co jeszcze można sprawdzić. nie wiem jak silnik chłodzony cieczą ale podobny silnik chłodzony powietrzem (taki jak u mnie) ma mankament z cieknięciem koło wtrysku, więc warto to sprawdzić.

Serdecznie dziękuję 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rosek11    0
11 godzin temu, rosek11 napisał:

Serdecznie dziękuję 

Jak tak czytam informacje na temat SDF w tym Lamborghini to ewentualnie koszty naprawy skrzyni biegów są znaczne....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Depex    9

Pytanie tylko czy trzeba będzie ją kiedykolwiek robić? W tym egzemplarzu z olx jest zwykła skrzynia bez pół biegów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rosek11    0
20 minut temu, Depex napisał:

Pytanie tylko czy trzeba będzie ją kiedykolwiek robić? W tym egzemplarzu z olx jest zwykła skrzynia bez pół biegów .

Myślałem, że któraś z tych 3 zaznaczonych dźwigi jest od połówek...

IMG_20221120_111819.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rosek11    0
Dnia 19.11.2022 o 21:00, karczikpr napisał:

po pierwsze to radzę jechać jutro rano bo do poniedziałek to może go nie być, włączyć kierunkowskazy i sprawdzić czy nie faluje silnik, jak tak to alternatory prawdopodobnie padnięte. U mnie w same takie coś występuje i musze to zrobić. A tak to chyba podstawowe sprawy, wycieki odpalanie, luzy na przednim moście, podnośniku, podpiąć coś ciężkiego jak jest możliwość i sprawdzić czy nie opada podnośnik. Sprawdzić czy wszystkie biegi wchodzą, czy rewers nie zgrzyta, czy sprzęgło nie jest wyeksploatowane, jak szukałem swojego to zdażył raz się egzemplarz że sprzęgło nie zawsze rozłączyło do końca i pełzał ciągnik do przpdu. Hamulce, ręczny,. stanąć na wzniesieniu i zaciągnąć, przedni napęd czy się załącza, blokadę tylnego mostu. nie wiem co jeszcze można sprawdzić. nie wiem jak silnik chłodzony cieczą ale podobny silnik chłodzony powietrzem (taki jak u mnie) ma mankament z cieknięciem koło wtrysku, więc warto to sprawdzić.

Miał Pan rację.. Lamborghini już sprzedane 🙈

Teraz jeszcze jedno do Państwa pytania...a oto taki Same będzie ewentualnie dobrym wyborem?

https://www.olx.pl/d/oferta/same-explorer-90-CID757-IDRUpjR.html

 

Lub taki 

https://m.olx.pl/d/oferta/same-explorer-95clasic4x4-pneumatyka-rok-2005-CID757-IDQTsfd.html?reason=hp|observed 

Proszę jeszcze raz o pomoc 🤗🤗

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karczikpr    185
Przez zdjęcia ciężko coś stwierdzić o egzemplarzach, te ciągniki to na ogół udane konstrukcje. Co najbardziej rzuca się w oczy to to że jeden jest malowany, ja jak wybierałem ciągnik to odrzucałem na starcie malowane.
Tak z ciekawości jakie ciągniki już są w gospodarstwie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rosek11    0
3 minuty temu, karczikpr napisał:

Przez zdjęcia ciężko coś stwierdzić o egzemplarzach, te ciągniki to na ogół udane konstrukcje. Co najbardziej rzuca się w oczy to to że jeden jest malowany, ja jak wybierałem ciągnik to odrzucałem na starcie malowane.

Mamy obecnie Zetora 7745 i ojciec chce na coś mocniejszego zmienić. Ten właśnie tańszy wygląda na oryginalny, zauważyłem, że ma jeszcze chyba wszelkie naklejki na elementach karoserii czy też błotników który chyba nadaje producent. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2022 o 21:00, karczikpr napisał:

 nie wiem jak silnik chłodzony cieczą ale podobny silnik chłodzony powietrzem (taki jak u mnie) ma mankament z cieknięciem koło wtrysku, więc warto to sprawdzić.

Wtryskiwacze w tych silnikach mają miedziane obsady, w których siedzą. Jak z okolic wtryskiwacza wycieka płyn chłodniczy, to na bank jest to rozszczelnione. Jak cieknie na zewnątrz to pół biedy, bo może się jeszcze okazać, że będą przedmuchy z cylindra do układu chłodzenia lub w drugą stronę. Przy takich sytuacjach, polecam najpierw opróżnić układ chłodzenia a dopiero potem wyciagać wtryskiwacze, bo może się spotkać płyn chłodniczy z tłokami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj