Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka, w ostatnim czasie w c385 zakładany był nowy blok silnika (tłok gniótł rurki od pompy olejowej), i tutaj pytanie, ile musi sie docierać? Z początku chciałbym go zostawić na parę godzin na chodzie, później go trochę rozbujać podczas jazdy, i później jechać w pole, ale nie wiem już sam, ostatnio dostałem radę, aby jutro go odpalić, dać mu pochodzić do czwartku, w piątek go trochę rozbujać przy jeździe i po niedzieli jechać orać. Szczerze, nie wiem czy te parę godzin, tak jak uważam ja wystarczy

Opublikowano

U mnie mtz 82 po remoncie kapitalnym silnika chodził sobie spokojnie na obrotach silnika 1500 przez 30 mtg. Normalnie na podwórku bez żadnego obciążenia. Później po tym dostał brony 4 średnie i uprawilem nim 14 hektarów po dwa razy ale w jeden dzień 7 i w drugi 7. To zeszło około 15 mtg bo jeżdżone było na biegu numer 6 na obrotach zmiennych od 1500 do 1800. Później wymiana oleju i filtra. Mam filtr PP. Następnie zasiałem nim te 14 hektarów samym poznaniakiem bez żadnego agregatu i później znowu bronki. Następna wymiana oleju przy 100 mtg gdzieś przed zimowymi orkami. Orka od razu ogień 4x40 na 30 cm. Ciągnik zrobił od remontu 2500 mtg i nic złego się nie dzieje. Tak doradził mi mechanik gwarancyjny tych ciągników z dawnego Pomu. Myślę że z 385 należy zrobić podobnie. 

Opublikowano

Panowie - nie dociera sie silnika na stałych obrotach i takie zostawianie na parę godzin to lipa. Odpalać i normalnie jeździć. Ważne żeby mu nie wstawiać odrazu w palnik i żeby nie doprowadzać do zadymiania spalin. Nawet w pole jechać byle pracować na niższych biegach i to cała filozofia.

  • Like 1
Opublikowano

Przeczytaj pierwsza lepszą instrukcje docierania silnika a nie zostawisz go na dwie godziny na stałych obrotach a potem pojedziesz orać. Chyba że chcesz na wiosnę znów robić remont.

Opublikowano
2 godziny temu, Kurwer21 napisał:

Siemka, w ostatnim czasie w c385 zakładany był nowy blok silnika (tłok gniótł rurki od pompy olejowej), i tutaj pytanie, ile musi sie docierać? Z początku chciałbym go zostawić na parę godzin na chodzie, później go trochę rozbujać podczas jazdy, i później jechać w pole, ale nie wiem już sam, ostatnio dostałem radę, aby jutro go odpalić, dać mu pochodzić do czwartku, w piątek go trochę rozbujać przy jeździe i po niedzieli jechać orać. Szczerze, nie wiem czy te parę godzin, tak jak uważam ja wystarczy

Piszesz, ze zalozyles tylko nowy blok. To jak reszte zalozyles stara to nie ma co docierac xD

  • Haha 1
Opublikowano

No jak nie ma? Skoro nowy blok to wał oraz tuleje w innej pozycji. Kilka mth na pewno pasuje zrobić ale w żadnym wypadku nie zostawia się na stałych obrotach. Najlepsze docieranie to na początek jazda bez obciążenia na zmiennych obrotach i stopniowe zwiększanie obciążenia, po paru mth można jechać w pole tylko bieg niżej i pilnować temperatury.

Opublikowano
Dnia 7.11.2022 o 19:57, Minkes napisał:

Przeczytaj pierwsza lepszą instrukcje docierania silnika a nie zostawisz go na dwie godziny na stałych obrotach a potem pojedziesz orać. Chyba że chcesz na wiosnę znów robić remont.

oczywiście, że czytałem, a teraz inne pytanie, po 20 mth można nim ruszyć w orkę? wiem, że  powinno nabić się 50, ale mam do zaorania hektar, i myślałem aby zrobić to jutro, ale nie wiem już  sam

Opublikowano
Dnia 16.11.2022 o 19:30, jaco512 napisał:

Dokładnie, bieg wolniej niż normalnie, obroty 1600-1800 i obserwować temperaturę na silniku.

no i tak właśnie zrobiłem, dzięki za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v