Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dokładnie, prądnice jak masz dobrą to ją trzymasz a jak się sypie to albo naprawa (oprócz łożysk to nie wiem czy warto coś więcej w niej naprawiać) albo wymiana na alternator. Poza tym u wielu rolników są prądnice ze starych zapasów więc ciężko takie coś sprzedać za więcej niż 1-3 piwa.

Opublikowano

narazie zostaje ona na wiosne pomyśle z ojcem bo on oporny na kwestie ulepszeń najprędzej nowy regulator kupi ale ja powiedziałem jego kasa niech robi co chce jak ja przejmę to będę robił po swojemu :P

Gość Profil usunięty
Opublikowano

sprawdzałem ją mam C330 plus na masę i do styku 16 przyłożyłem kabel czarny miernika a do styku 10 kabel czerwony i przy 1200obr było 14V więc ta jest na pewno dobra

Przy jakim prądzie ją sprawdzałeś? Bo to, że jest napięcie 14V o niczym nie świadczy. Jeżeli uda Ci się z niej wyciągnąć 12A przy tych 14V to rzeczywiście jest dobra. A jeżeli nie to na złom. Co do regulatora, to kosztuje on ponad 70 zł, więc taka wymiana jest całkowicie nieopłacalna.

dokładnie, prądnice jak masz dobrą to ją trzymasz

Tak, ale tylko wtedy jak umie się ją samemu naprawić. Bo jeżeli ktoś nie ma pojęcia, to koszty naprawy przekroczą koszt nowego alternatora. Oczywiście niemarkowego.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A ja bym chętnie wziął. Czasami się trafia klient co się upiera na prądnicę.

Opublikowano

Robię remont 330 i zastanawiam się nad wymianą prądnicy na alternator. Będzie założona kabina z dodatkowymi halogenami czy prądnica da radę to napędzić ? Będzie też jeden akumulator 12V.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Robię remont 330 i zastanawiam się nad wymianą prądnicy na alternator. Będzie założona kabina z dodatkowymi halogenami czy prądnica da radę to napędzić ? Będzie też jeden akumulator 12V.

Prądnica P20 ma 150W. Jakbyś zadał sobie choć trochę trudu i użył wiedzy na poziomie szkoły podstawowej to wyszłoby Ci, że ta moc jest wystarczająca tylko dla fabrycznych odbiorników, czyli przednie reflektory, lampy tylne i lampa robocza na błotniku. Przy jakichkolwiek dodatkowych odbiornikach należy zamontować alternator.

 

alternator laduje na nizszych obrotach i w zasadzie bardziej stalym pradem

Szykuje nam się rewolucja w dziedzinie fizyki na miarę nagrody Nobla. Przez tyle lat myślałem, że mamy prąd stały i przemienny, aż tu nagle dowiaduję się, że jest jeszcze bardziej stały i mniej stały. Nobel gwarantowany.

 

Zamiast pełnego paska dać karbowany i nie trzeba tak mocno naciągać.

A to niby dlaczego? Karbowany pasek jest po to, żeby nie niszczył się tak bardzo przy małych promieniach gięcia, i był lepiej chłodzony. A jego powierzchnia współpracująca z kołami jest mniejsza, więc na logikę wymaga większego naciągu.
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wiem, że głupia, ale chciałem poznać opinię na ten temat, bo z doświadczenia i z danych producentów pasów klinowych wiem, że karbowane przenoszą mniejszy moment obrotowy.

Opublikowano

a ja z doświadczenia wiem że jak pasek się nie ślizga to lepiej ładuje więc jak kolega będzie zakładał alternator to niech poszuka takiego 35A  a nie 110A bo dla niektórych to nie ma znaczenia alternator to alternator i pasek będzie miał lżej i lepiej dla wspomnianego koła

Gość Profil usunięty
Opublikowano

a ja z doświadczenia wiem że jak pasek się nie ślizga to lepiej ładuje więc jak kolega będzie zakładał alternator to niech poszuka takiego 35A  a nie 110A bo dla niektórych to nie ma znaczenia alternator to alternator i pasek będzie miał lżej i lepiej dla wspomnianego koła

A wg Ciebie który alternator pobiera więcej mocy na kole pasowym przy obciążeniu 500W? Taki 35A czy 110A?

Opublikowano

tak tylko że taki duży jak będzie miał zapotrzebowanie to po prostu leci koło pasowe na pompie wody i tyle chciałem w tym temacie pomóc osobiście jak robię coś takiego to zakładam większe koło pasowe na alternator na większej powierzchni pasek może być lżej naprężony coś podobnego jak we władku , pewnie z tym pytaniem masz rację odnośnie tych watów to podobnie jak silnik 100konny jak ciągnie przyczepę 20 ton a na przykład c330 przy takiej przyczepie ale to są jakieś tam skrajności c330 też pociągnie taką przyczepę tylko piasek górka i jest koniec tak jak ze wszystkom

Opublikowano

Dobra już wszystko wiem. Powiedzcie mi jeszcze tylko skąd wziąć oryginalny przewód + akumulator-rozrusznik bo - na masę już znalazłem, a wychodzi mi, że powinien mieć ok 170cm długości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v