Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Słyszałem ze można się podłączyć w Renault (133.14) pod ta chłodniczne od klimatyzacji, na zdjęciu to tak od przodu ciągnika ta większa  wtedy będzie lepszy efekt ogrzewania ale jak się tam wpiąć, pod które wejście zasilanie ? A gdzie spływ ?

 

1EC8518E-A55B-4EA9-8EE9-232827B7D001.jpeg

Edytowane przez 22krystianek22
Opublikowano
19 godzin temu, 22krystianek22 napisał:

No klima nie czynna 

Kilka lat temu ktoś pisał że podłączył ogrzewanie do chłodnicy klimatyzacji i że dobrze to działało.

9 minut temu, izydor6280 napisał:

za grosze na złomie wyrwiesz nagrzewnicę z jakiegoś auta

która nie będzie pasować

 

10 minut temu, izydor6280 napisał:

jak chcesz to podłączyć to dół zasilanie a góra powrót

akurat odwrotnie

Opublikowano
Dnia 3.03.2022 o 12:12, 22krystianek22 napisał:

wtedy będzie lepszy efekt ogrzewania 

 

Jak Masz klimę to bym zostawił i zrobił zawsze to w lato lepiej ,

A że ogrzewanie słabo działa to nie koniecznie wina nagrzewnicy tylko obiegu , sprawdzałeś czy przewody ciepłe ? Mam taki problem w fiacie w zimę chłodnice całą zakrywam kartonem i dopiero coś tam za jakiś czas grzeje i to puki termostat się nie otworzy i znów zimno zanim się nagrzeje , grzeje dopiero jak pochodzi na większych obrotach i to z obciążeniem , bo jak na niższych to sobie można pomarzyć/pomarznąć 

Opublikowano
50 minut temu, 22krystianek22 napisał:

Węże ciepłe nagrzewnica ciepła a jakoś słabo dmucha 

Te typy tak mają,to ogrzewanie z nagrzewnicą w dachu to jest postawione na głowie.Nagrzewnica powinna być na dole kabiny i wyloty ciepłego powietrza w pobliżu podłogi by ciepłe powietrze unosiło się do góry.Obecnie jest tak że w głowę gorąco a nogi zmarznięte.

Opublikowano
22krystianek22 napisał:

Ogólnie to waż można złapać i mnie nie oparzy tzn jest gorący ale nie tak ze by parzyć i nagrzewnica tak samo 

mógłbyś zrobić zdjęcie sprężarki klimatyzacji, chodzi mi o napęd pasowy.

Opublikowano

Spreżarka ma osobny pasek a raczej dwa paski i wspornik dodatkowy na którym jest mocowana.

Kiedyś próbowałem cośtam modzić u siebie tzn zamowilem częściowo już jakieś rzeczy ale ostatecznie odpusciłem taką klime.

Wywaliłem szyberdach(i tak non stop przeciekał) i zalożyłem klime dachową.

 

Opublikowano

Ja mam na jeden bo ja klimy nie miałem.

Ale do klimy wiem że są dwa paski i osobny pasek do alternatora.

Zamowiłem takie koła bo coś miałem z nich działać ale ostatecznie odpusciłem i odesłałem.

Brałem u takiego handlarza używanymi częściami do renówki to mi trochę to tłumaczył.

Może by i mial wspornik pod kompresor czy nawet i sprezarkę bo miał trochę tych części.

Ja przerobiłem swoje przyczepy na hydraulike pewnie jak większość z nas mam tylko hamulce hydrauliczne.

Z tym że siłowniki w przyczepach dałem dwoiste są hydrauliczno pneumatyczne tak że mogę i powietrzem hamować.

Opublikowano

U mnie sprawa jest ciut skomplikowana i dlatego padła decyzja o instalacji pneumatycznej. Sprężarkę już mam tylko kwestia przekładni pasowej i rozłączania spręzarki. Czyli alternator chodzi Ci na jednym pasku? U mnie alternator i pompa jest na podwójnym pasku ale myślałem żeby dać tu jeden i jeden na sprężarkę.

Opublikowano

Tak ja mam jeden pasek tylko.

Myślę że jeden pasek na kompresor to chyba mało zwłaszcza że tam małe te paski są.

Pasuje dwa co najmniej 13stki paski.

Bo altek jak tylko ładuje to może na jednym chodzić.

Ja właśnie chce przerobić u siebie na dwa bo jak w lato klima chodzi to jeden pasek na alternatorze nie daje rady.

Chciałem kupić koła od takiej reni z klimą ale kurcze są całkiem inne i nie pasują wcale.

Ty masz na alternatorze dwa paski bez klimy masz fabrycznie tak??

Opublikowano

Jeden ale podwójny tak jakby dwa na raz, kuzyn w identycznej ma dwa pojedyncze i w katalogu też jest ze może być jeden podwójny lub dwa pojedyncze. A masz może fotkę albo nr tego koła od tej z klima? Sprezarka bedzie ze Stara i tam oryginalnie było na jeden pasek. Myślałem nad tym aby dać na sprężarkę jakieś sprzęgło coś jak w klimie na elektromagnes. A co myślisz jakby dać dwa paski z wału ma sprężarkę potem na pompę, alternator i powrót na wał? tylko wtedy na pompie wody pasek mało owinięty i może jakieś koło pośrednie np między sprężarkę a pompę?

Pasek mam taki

20230307_092919.jpg

20230306_112015.jpg

Opublikowano

Poszukam ale raczej nie mam zdjeć.Chyba nie zrobiłem jak mi to przyszło wtedy.

Tak jak u Ciebie chciałbym zrobić u mnie właśnie.

Co do sposobu ułożenia paska pompa wody stawia minimalny opór więc nie musi być owinieta paskiem.Spokojnie pójdzie na mniejszym.

Bardziej sprężarka i alternator mogą być owiniete.

Co do sprzegła trudno poradzić na odległość.

Jak masz takie z elektromagnesem to bajka.Dawaj na guzik i masz spokój.

Jak nie no to kombinacje większe.

Opublikowano

No właśnie nie mam, ale znalazłem w necie gościa co dorabiał coś takiego, jak przyjdzie sprężarka to zmierzę wałek, obliczę średnicę koła i będę do niego dzwonił. Bo jak inaczej to rozwiązać? Sprężarka i altek będą owinięte bo są skrajnego położenia i 2/3 koła będzie owinięte, bardziej boję się o pompę żeby nie chciał się grzać. pytanie czy to dobre rozwiązanie aby te dwa długie paski razem napędzały wszystko? Jakby było sprzegiełko na sprężarce to opory były by tylko podczas transportu.

Opublikowano

Zrobisz wg uznania ale pompa wody nie stawia żadnych oporów to i tak będzie spokojnie chodzić.

Natomiast sprezarkę jakbym miał robić to tylko na takim sprzegle bo najwygodniej.

Inaczej to albo na stałe albo osobny pasek i napinacz żeby zakładać pasek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v