Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W moim smerfie padły dziś kierunki lewy i prawy. Co ciekawe awaryjne działają. Bezpieczniki ok, chociaż przy tym od kierunków plastik lekko stopiony. Gdzie jeszcze szukać przyczyny?

Opublikowano
Pierwsza myśl to manetka kierunkowskazów, skoro awaryjne działają to po prostu może przy włączniku kierunkowskazów trzeba szukać przyczyny
Opublikowano

Szukał bym przy manetce. Zdemontować manetke od kierunkowskazów i tam szukać przyczyny . Można na krótko konektory zawrzeć ale to trzeba miernik w ręce wziąść i powierzyć żeby zwarcia nie zrobić. Ewentualnie manetke rozłożyć i zobaczyć co tam w środku się zadziało. 

Opublikowano

Dzięki za sugestie ,ale manetka chyba nie jest przyczyną. Wieczorem ją wyjąłem, w środku wygląda jak nówka, brałem na krótko, tzn. środkowy styk kawałkiem przewodu łaczyłem raz z prawym, raz z lewym stykiem i nic. A czy możliwe jest uszkodzenie przerywacza, że działa na awaryjnych, a nie działa na kierunkach?

Opublikowano

Zmień bezpiecznik bo wyglądać może na dobry a będzie przepalony. Ja teraz tak w mccormick miałem. Bezpiecznik na oko ok a spalony

Opublikowano
10 godzin temu, Krzys375 napisał:

Pewnie że przerywacz może być problemem. 

Napewno dobre kable mostkowałes ? 

 

Mostkowałem styki na foto, tzn środek z lewym lub z prawym.

20220210_175553.jpg

Opublikowano

trochę w weekend pogrzebałem i jest tak. Do włącznika awaryjnych dochodzą dwa prądowe, tzn. pin 15 - zasilany ze stacyjki i pin 30 zasilany bezpośrednio z akumulatora. Na pinie 30 prąd jest (dlatego awaryjne działają) a na pinie 15  po włączeniu stacyjki prądu brak (dlatego kierunki nie działają). Czyli awaria jest gdzieś pomiędzy bezpiecznikami, a włącznikiem awaryjnych. Wynika z tego, że zarówno włącznik awaryjek, manetka kierunków i przerywacz są ok. Tylko jak znaleźć teraz źródło awarii? Wychodzi na to, że kabelek się przepalił?

Opublikowano

Zacznij od puszki bezpieczników. Wejście /wyjście- w starym fendcie tu śniedzieją styki.

Wbij się kontrolką w kabelek przez izolację zaraz przed połączeniem z bezpiecznikiem i sprawdź czy jest prąd

Opublikowano

Ciągłość przewodu sprawdzisz multimetrem tylko trzeba przedłużyć kabelki bo za krotkie jednym wpinasz sie do kabla pin 15 a drugim przy bezpiecznikach po kolei lecisz jak nie wiesz ktory to. Dla sprawdzebia do pinu 15 podciagnij bezpośrednio z aku przewod z bezpiecznikiem i podłącz na chwilę i sprawdź czy działa kierunkowskaz.

Opublikowano
Dnia 17.03.2022 o 06:30, Krzys375 napisał:

Z kierunkowskazami się wyjaśniło? 

Czy jest pomontowane jakieś dodatkowe światła? Czy coś co by obciazalo dodatkowo instalacje po fabryce ?

Z kierunkami nadal nic. Cała instalacja jest w oryginale. 

Opublikowano

Ten stopiony bezpiecznik jest zapewne zasilaniem po styku 15 do kierunkowskazów. Kolejne miejsca się topią bo masa odbiorników jest słaba albo jest słaby styk w samej skrzynce. 

Opublikowano
Dnia 17.03.2022 o 06:44, hubertb napisał:

Przyczyną stapiania się bezpieczników jest słaba masa odbiorników. Póki nie naprawisz problemu głównego będziesz tak po kolei bezpieczniki wymieniał. 

Może być to prawda, bo przy włączeniu świateł (mostkując styki w manetce) bezpiecznik robi się gorący, plastik koło niego zaczyna się topić,  a bezpiecznik nie chce się przepalić. Tylko jak znaleźć tą słabą masę jak w każdej lampie masa ma swój własny przewód. W dawnych ursusach masa była przy każdej lampie brana z karoserii.

Opublikowano

Najpierw to pod kabiną szukałbym głównego przewodu . Odkręcić i odczyścić. Może przy heblu słaby styk?

Opublikowano
29 minut temu, JonnyDeep napisał:

Może być to prawda, bo przy włączeniu świateł (mostkując styki w manetce) bezpiecznik robi się gorący, plastik koło niego zaczyna się topić,  a bezpiecznik nie chce się przepalić. Tylko jak znaleźć tą słabą masę jak w każdej lampie masa ma swój własny przewód. W dawnych ursusach masa była przy każdej lampie brana z karoserii.

Te przewody mają punkt wspólny trzeba "lecieć" po wiązce 

Opublikowano

W czasie gdy włączasz światła " na krótko" to one świeca normalnie czy słabo ? Grzanie się bezpiecznika to raczej słaby styk gniazda bezpiecznika lub  zbyt duży prąd ( możliwe zwarcie ) .

Opublikowano (edytowane)

A jak jest słaba masa to prąd jest niższy ? Co ty to za pierdoły opowiadasz, każdy opór w szeregu spowoduje topienie bezpiecznika. 

Zresztą może najpierw coś zmierzmy. Masz multimetr pod ręką? 

Edytowane przez hubertb
Opublikowano
8 minut temu, peugeot napisał:

W czasie gdy włączasz światła " na krótko" to one świeca normalnie czy słabo ? Grzanie się bezpiecznika to raczej słaby styk gniazda bezpiecznika lub  zbyt duży prąd ( możliwe zwarcie ) .

Światła świecą normalnie.

Opublikowano

Słaba masa powoduje przepływ mniejszego prądu i dodatkowo w przypadku świateł które mają zespolone lampy i biorą masę z różnych punktów - powoduje to powstanie tgzw choinki . 

Wymontuje kolejno żarówki i zobacz co będzie się działo , sprawdź czy bez żarówek w obwodzie będzie płynął prąd . 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez Lukas85
      Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce
    • Przez arek05
      Witam, mam problem że w ciągniku przy prasowaniu słomy wałek w ciągniku się kręci i napędza prasę, lecz gdy belka jest już bardziej zbita i pojawia się obciążenie WOM w ciągniku przestaje się kręcić pomimo załączonego wałka. Zaczyna się kręcić gdy da mu się bardzo wysokie obroty. Gdzie szukać problemu, czy tam jest jakieś sprzęgło i gdzie? Bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v