JonnyDeep

New holland td5050 brak kierunkowskazów

Polecane posty

JonnyDeep    24

W moim smerfie padły dziś kierunki lewy i prawy. Co ciekawe awaryjne działają. Bezpieczniki ok, chociaż przy tym od kierunków plastik lekko stopiony. Gdzie jeszcze szukać przyczyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kvba    5
Pierwsza myśl to manetka kierunkowskazów, skoro awaryjne działają to po prostu może przy włączniku kierunkowskazów trzeba szukać przyczyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys375    2

Szukał bym przy manetce. Zdemontować manetke od kierunkowskazów i tam szukać przyczyny . Można na krótko konektory zawrzeć ale to trzeba miernik w ręce wziąść i powierzyć żeby zwarcia nie zrobić. Ewentualnie manetke rozłożyć i zobaczyć co tam w środku się zadziało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JonnyDeep    24

Dzięki za sugestie ,ale manetka chyba nie jest przyczyną. Wieczorem ją wyjąłem, w środku wygląda jak nówka, brałem na krótko, tzn. środkowy styk kawałkiem przewodu łaczyłem raz z prawym, raz z lewym stykiem i nic. A czy możliwe jest uszkodzenie przerywacza, że działa na awaryjnych, a nie działa na kierunkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    16280

Zmień bezpiecznik bo wyglądać może na dobry a będzie przepalony. Ja teraz tak w mccormick miałem. Bezpiecznik na oko ok a spalony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    170

Sprawdź czy prąd do manetki dochodzi

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    300

Pozostaje sprawdzić włącznik awaryjek . 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys375    2

Pewnie że przerywacz może być problemem. 

Napewno dobre kable mostkowałes ? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24
10 godzin temu, Krzys375 napisał:

Pewnie że przerywacz może być problemem. 

Napewno dobre kable mostkowałes ? 

 

Mostkowałem styki na foto, tzn środek z lewym lub z prawym.

20220210_175553.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys375    2

Przy manetce chyba masz więcej pinów dochodzą chociażby światła napewno te 3 są od kierunkowskazów?

 A dochodzi do manetki +12v? Który to kabelek

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24

trochę w weekend pogrzebałem i jest tak. Do włącznika awaryjnych dochodzą dwa prądowe, tzn. pin 15 - zasilany ze stacyjki i pin 30 zasilany bezpośrednio z akumulatora. Na pinie 30 prąd jest (dlatego awaryjne działają) a na pinie 15  po włączeniu stacyjki prądu brak (dlatego kierunki nie działają). Czyli awaria jest gdzieś pomiędzy bezpiecznikami, a włącznikiem awaryjnych. Wynika z tego, że zarówno włącznik awaryjek, manetka kierunków i przerywacz są ok. Tylko jak znaleźć teraz źródło awarii? Wychodzi na to, że kabelek się przepalił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    16280

Zacznij od puszki bezpieczników. Wejście /wyjście- w starym fendcie tu śniedzieją styki.

Wbij się kontrolką w kabelek przez izolację zaraz przed połączeniem z bezpiecznikiem i sprawdź czy jest prąd

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys375    2

Ciągłość przewodu sprawdzisz multimetrem tylko trzeba przedłużyć kabelki bo za krotkie jednym wpinasz sie do kabla pin 15 a drugim przy bezpiecznikach po kolei lecisz jak nie wiesz ktory to. Dla sprawdzebia do pinu 15 podciagnij bezpośrednio z aku przewod z bezpiecznikiem i podłącz na chwilę i sprawdź czy działa kierunkowskaz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24

Panowie kolejny problem. Brak świateł postojowych i mijania. Gniazda bezpieczników tak samo stopione i ukopcone jak przy kierunkach. Ktoś, coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys375    2

Z kierunkowskazami się wyjaśniło? 

Czy jest pomontowane jakieś dodatkowe światła? Czy coś co by obciazalo dodatkowo instalacje po fabryce ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    1794

Przyczyną stapiania się bezpieczników jest słaba masa odbiorników. Póki nie naprawisz problemu głównego będziesz tak po kolei bezpieczniki wymieniał. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24
Dnia 17.03.2022 o 06:30, Krzys375 napisał:

Z kierunkowskazami się wyjaśniło? 

Czy jest pomontowane jakieś dodatkowe światła? Czy coś co by obciazalo dodatkowo instalacje po fabryce ?

Z kierunkami nadal nic. Cała instalacja jest w oryginale. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    1794

Ten stopiony bezpiecznik jest zapewne zasilaniem po styku 15 do kierunkowskazów. Kolejne miejsca się topią bo masa odbiorników jest słaba albo jest słaby styk w samej skrzynce. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24
Dnia 17.03.2022 o 06:44, hubertb napisał:

Przyczyną stapiania się bezpieczników jest słaba masa odbiorników. Póki nie naprawisz problemu głównego będziesz tak po kolei bezpieczniki wymieniał. 

Może być to prawda, bo przy włączeniu świateł (mostkując styki w manetce) bezpiecznik robi się gorący, plastik koło niego zaczyna się topić,  a bezpiecznik nie chce się przepalić. Tylko jak znaleźć tą słabą masę jak w każdej lampie masa ma swój własny przewód. W dawnych ursusach masa była przy każdej lampie brana z karoserii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    16280

Najpierw to pod kabiną szukałbym głównego przewodu . Odkręcić i odczyścić. Może przy heblu słaby styk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    1794
29 minut temu, JonnyDeep napisał:

Może być to prawda, bo przy włączeniu świateł (mostkując styki w manetce) bezpiecznik robi się gorący, plastik koło niego zaczyna się topić,  a bezpiecznik nie chce się przepalić. Tylko jak znaleźć tą słabą masę jak w każdej lampie masa ma swój własny przewód. W dawnych ursusach masa była przy każdej lampie brana z karoserii.

Te przewody mają punkt wspólny trzeba "lecieć" po wiązce 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    300

W czasie gdy włączasz światła " na krótko" to one świeca normalnie czy słabo ? Grzanie się bezpiecznika to raczej słaby styk gniazda bezpiecznika lub  zbyt duży prąd ( możliwe zwarcie ) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    1794
Napisano (edytowany)

A jak jest słaba masa to prąd jest niższy ? Co ty to za pierdoły opowiadasz, każdy opór w szeregu spowoduje topienie bezpiecznika. 

Zresztą może najpierw coś zmierzmy. Masz multimetr pod ręką? 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24
8 minut temu, peugeot napisał:

W czasie gdy włączasz światła " na krótko" to one świeca normalnie czy słabo ? Grzanie się bezpiecznika to raczej słaby styk gniazda bezpiecznika lub  zbyt duży prąd ( możliwe zwarcie ) .

Światła świecą normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    300

Słaba masa powoduje przepływ mniejszego prądu i dodatkowo w przypadku świateł które mają zespolone lampy i biorą masę z różnych punktów - powoduje to powstanie tgzw choinki . 

Wymontuje kolejno żarówki i zobacz co będzie się działo , sprawdź czy bez żarówek w obwodzie będzie płynął prąd . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Nismo
      Witam. Zastanawiam się nad zakupem Td 95d z 2005 roku. I mam do was pytanie. Warto taki traktor kupić? Może poda mi ktoś plusy i minusy tego traktora?
    • Przez jaro86
      Witam. Mam opryskiwacz sterowanie belki hydraulicznie ze sterownika. Dwa przewody hydrauliczne. Mam dwie pary wyjść hydraulicznych. Czy można podłączyć hydraulikę opryskiwacza tak żeby w ciągniku cały czas była włączona hydraulika i nie obciążała pompy, gdy  nie steruje opryskiwaczem?
    • Przez antek807
      Witam wie ktoś ile czynnika powinno się nabić do klimatyzacji NH TD 5.85 z góry dziękuję za info
    • Przez robo
      Witam mam rocznego new hollanda td5050 niedawno kupiłem bronę wirnikową akpil tornada 3m do siewu używam siewnika poznaniak 3m zastanawiam się czy ciągnik poradzi sobie jakbym dokupił hydropaka do akpila i złożył zestaw może ktoś ma doświadczenie w tym temacie
    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj