Skocz do zawartości

Sytuacja polityczna w Polsce okiem rolnika- 2022


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przed chwilą, Ulman napisał:

Bo nie było tam ogłupiałych związkowców.

były większe baranie ty byś mógł od nich się nauczyć co to związki 

1 minutę temu, Ulman napisał:

A kto miał Valtrę czy Fendta eliminować , po co i z czego?

zamiast fenda zmienić logo na chalengera   tak jak star na mana 

Opublikowano
2 minuty temu, Ulman napisał:

Star robił 1 model średniej wielkości ciezarówki. Był jeden silnik, jedna wersja skrzyniowa i jedna wywrotka. Wszystko na silniku na licencji Leylanda który był technicznie ze 20 lat do tyłu. Podwozie prymitywne, blachy rdzewiały już w fabryce, szpary w drzwiach takie że wchodził palec. Słabo wygłuszony, nie ekonomiczny, wiecznie zardzewiały, z komfortem z lat 70 tych.

było dużo prototypów  ale to nie istotne skoda miała lepszą faworytkę ?   czemu prymitywa nie zamknęli ? 

Opublikowano
1 minutę temu, Roman176 napisał:

były większe baranie ty byś mógł od nich się nauczyć co to związki 

zamiast fenda zmienić logo na chalengera   tak jak star na mana 

chyba po to są marki by były, princepolo jest dalej a właścicielem jes tmendelez

tak i w europie Fend blizszy niż Chelender, a pozatym jest sztab w centrali to co nam tam do tego tu na dole albo kupimy albo nie

Opublikowano
2 minuty temu, Roman176 napisał:

były większe baranie ty byś mógł od nich się nauczyć co to związki 

zamiast fenda zmienić logo na chalengera   tak jak star na mana 

Związkowcy to zawsze była jest i będzie leniwa i ciemna swołocz. Ich nie powinno być bo wtedy ciemna robolska masa ma za wiele do powiedzenia.

A po co zmienić Fendta na Challengera ? Tak jak byś zmienił VW na Skodę? Po co ty takie głupoty rozważasz i sobie resztki umysłu zamulasz? 

Opublikowano
9 minut temu, Ulman napisał:

Skończył tak jak równie chujowe marki takie jak IFA, Avia, Liaz czy Robur.  

nic się idioto nie skoczyło  w twojej głowie rozum 

kiedy ich zamknęli ?

Opublikowano
5 minut temu, Ulman napisał:

A po co zmienić Fendta na Challengera ? Tak jak byś zmienił VW na Skodę? Po co ty takie głupoty rozważasz i sobie resztki umysłu zamulasz? 

jak wykupili to czemu nie zamknęli fenda i nie sprzedają pod firmą chelenger ? 

Opublikowano
6 minut temu, Roman176 napisał:

było dużo prototypów  ale to nie istotne skoda miała lepszą faworytkę ?   czemu prymitywa nie zamknęli ? 

Faworytka była słaba ale duzo nowocześniejasza od Poloneza o Fiacie nie wspominając. 

Zarówno Skoda jak i FSO były przestarzałe ale u nas FSO zniszczyli związkowcy. Chcieli by było jak za komuny tylko zarobki wyzsze. Zachowywali się dokładnie jak nasza obecna władza. Machanie szabelką, my tym inwestorom pokazemy, nie będą nam rozkazywać, mamy wspaniałe zakłady a my śą najlepsze fachowce. Inwestorzy popatrzyli na tych pajacy, posłuchali ich głupot i dali sobie spokój. Czesi byli bardziej rozsądni i myslący , nie pajacowali to maja teraz choć zakłady. Marka nie jest ich , kapitał też nie ich ale przynajmniej jest marka która kojarzy się z Czechami. 

5 minut temu, Roman176 napisał:

jak wykupili to czemu nie zamknęli fenda i nie sprzedają pod firmą chelenger ? 

Bo Fendt jest znany w Europie a Challenger w ameryce północnej i ma swoją renomę. Czego ty się tu dopatrujesz swym pokrętnym watłym intelektem?

  • Haha 1
Opublikowano
3 minuty temu, Ulman napisał:

Czesi byli bardziej rozsądni i myslący , nie pajacowali to maja teraz choć zakłady. Marka nie jest ich , kapitał też nie ich ale przynajmniej jest marka która kojarzy się z Czechami. 

Czechy postawili warunki ale dobra .....    

3 minuty temu, Ulman napisał:

FSO były przestarzałe ale u nas FSO zniszczyli związkowcy

z skąd wiesz ? 

21 minut temu, Roman4321 napisał:

chyba po to są marki by były, princepolo jest dalej a właścicielem jes tmendelez

http://gazetacodzienna.pl/artykul/gospodarka/prince-polo-swietuje-swoje-60-lecie-z-dala-od-cieszyna

Takie liczenie to jak złodziej liczyłby koszty narzędzi do włamania.
Do kosztów nalezy jeszcze lewa kasa pod stołem. pomniejszona o wszelkie opracowania SP.
Rzeczywista wartość firmy to rynek wart miliardy zł.
Np. dla Polifarbu rynek farb w Polsce to ok.10mld zł. Udział w rynku na pozimie 15-20% to przychody 1,5-2.0mld zł. Przy rentowności 20% zysk firmy to 300-400mln zł. Polifarb po fuzji jako Polifarb Cieszyn Wrocław został sprzedany w cenach śr.6zł za akcję co dawało ok.240mln zł. To jest cena prywatyzacji - złodziejstwa.
Dla Olzy wynik byłby jeszcze bardziej makabryczny. Być może to paromisięczny zysk firmy.

Opublikowano

Jak Ty tę rentowność policzyłeś?


Roman4321 napisał:

nie święci garnki lepią, miałem na myśli firmy co takie rzeczy robią, skoro tuninguje się silniki i różne rzeczy dorabia to mozna zmodyfikowac glowoce i zapodać inne wtryski, całość ogarnść w programie i gotowe tylko pare złociszy mieć albo zapłacic i ori założyć w serwisie  w końcu maszyna nie tania i na bidnego nie trafi

Taniej wyjdzie kupić oryginał...

Opublikowano

Liczeniem Romana się nie przejmuj . On liczy po swojemu i mu zawsze złodziejstwo wychodzi.

Roman, skąd wiem? Bo studiowałem w wawie w ciekawych czasach i jeszcze ciekawszych ludzi spotykałem.

Opublikowano
2 minuty temu, Ulman napisał:

Liczeniem Romana się nie przejmuj . On liczy po swojemu i mu zawsze złodziejstwo wychodzi.

nawet opisał o tym Gowin o złodziejskiej prywatyzacji price polo w 93

3 minuty temu, Ulman napisał:

On liczy po swojemu i mu zawsze złodziejstwo wychodzi.

Roman, skąd wiem?

co się stało z ifa roburem itp ? 

Opublikowano (edytowane)

Pewnie na w latach 90tych. Gdyby cokolwiek produkowali to byś o tym bredził codziennie  i pieścił się bólem po upadku komuny.

Edytowane przez Ulman
Opublikowano

No i że co z tego wynika? Wymyśliłeś sobie patrząc na symbol że go do 2002 roku produkowali? Otóż nie. W tym samym linku z którego to skopiowałeś jest napisane 

Po zjednoczeniu Niemiec w 1990 roku na nowym rynku niemieckim Robur był już mocno przestarzałą konstrukcją. Próbowano uratować pojazd m.in. poprzez zastosowanie silnika Diesla marki Deutz oraz unowocześnieniem kabiny w postaci nowego zderzaka, w który były wbudowane światła. Taka wersja dostała oznaczenie LD 3004 i powstała w liczbie ok. 350 sztuk. Nie pomogło to jednak w niekorzystnej sytuacji zakładów i w 1991 roku produkcja definitywnie została zakończona. Przez cały okres produkcji powstało ok. 250 tys. egzemplarzy     Robur (samochód) – Wikipedia, wolna encyklopedia

Niestety znowu musisz kłamać by swoje urojenia uzasadnić i się sam zaorujesz. Po co ci to? 

 

Opublikowano
Roman176 napisał:

widzisz jaki ty głupi 

zapomniałeś tego na dole wkleić 

 

https://www.facebook.com/continentalabs/videos/1509693369233600/

Żeś Roman się zapatatajał. W Dedederach robur to był koncern na miarę swoich możliwości. Robił w pip rzeczy bo tam fabryki dostawały zadania produkcji dodatkowej, pobocznej. W zakładach trabanta klepano łódki i zabawki... Robur produkował też piecyki na olej, gaz i zajmował się mechaniką precyzyjną. Ta działalność jako rentowna przetrwała.. Robur jako pojazd był jak szejsiona...

Opublikowano (edytowane)

To za wiele żeby Roman pojął. On sobie musi dopowiadać historie o tym jakie to wyjątkowe krzywdy nas spotkały. Gdy okazuje się że nie są wyjątkowe to tym gorzej dla krzywd,  i trzeba sobie wymyśleć nowe😆 Nie ma przy tym znaczenia że takie marki jak Liaz, Avia, Ifa czy Robur trafił szlag. Oczywiście to że zamknięto też Simsona, MZ, Jawę czy CZ to też dowód na sPISek bo przecież to wspaniałe wyroby były. Roman posunie się do dowolnego absurdu żeby  uzasadnić że  komuna była wspaniałą. Ot zwyczajna tęsknota wyborcy PIS za tamtym systemem. 

Edytowane przez Ulman
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, V12 napisał:

ja to czekam , co to bedzie z paliwem , szczególnie tak w drugiej połowie bieżącego roku

Będzie drożało. Zauważ co zrobili wcześniej. Jak było w grudniu po 6 czy więcej. Obniżyli ceny do 5,7. Zapowiadali, ze od 1 lutego obniżą jeszcze i będzie po 5. W styczniu paliwo zaczęło drożeć i dojechało z powrotem do 6. Obniżyli do tak jak u nas 5.25 następnego dnia podnieśli do 5,35. I tak to zamiast 5 zł w lutym mamy 5,35. Ten rząd nie myśli nad niczym innym jak tylko nad tym jak wrąbać ludzi z kasy i powiedzieć, że to dla ich dobra i wina Tuska.

O ile rząd przez Lotos i Orlen jest w stanie kontrolować ceny paliw. Bo jeśli te dwie firmy zaczną sprzedawać po np 5,35 to wszystkie inne nie dadzą dużo wyższej ceny. O tyle obniżka cen żywności to była kpina. Dla durni. Sklepy zastosowały ten sam numer. Przed 1 lutym ceny zaczęły iść w górę. Po to by po obniżce wiele produktów kosztowało więcej niż np w połowie stycznia. A nawet więcej niż kilka dni przed 1 lutym.

11 godzin temu, Roman4321 napisał:

musisz się lepiej przygotować sie do dyskusji bo zawsze drożało i będzie drożeć i za tusku i za kaczy

Tak tak Tusk musi być. Tylko zauważ, że za jego czasów gdy paliwo podchodziło pod 6 zł baryłka była po 130 dolców a teraz jest po 90.

11 godzin temu, Roman4321 napisał:

wiele czyli ile ? czyli idź se sprawdź bo nie wiem ale mi się wydaje że coś wiem😂

może podaj co staniało jak taki zaobserwowany jesteś? bo wiele to nie wszystkie czyli pozostałe staniały ale jak się przyznać do tego

I co mam iść spisać ci ileś tysięcy pozycji np z biedr? daj se spokój z tym. Dzisiaj oglądam pissat. A tam ludzie mówią dokładnie to samo co ja. A ty dalej swoje podaj ceny podaj ceny. Żyj se w swojej bajce dalej. 

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano (edytowane)

Ty rozumiesz co ja piszę? Ja ci pisze jak pis rombie ludzi na paliwie. Jak podnosili cenę by ja finalnie obniżyć jak najmniej. A ty z jakimiś Niemcami wyjeżdżasz. Tylko Niemcy i Niemcy i Tusk. A to jak miało być po 5 zł a jest po 5,35 to już cię otumanili. Bo Niemcy.

Edytowane przez hubertuss
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez jahooo
      Zapraszam do nowego tematu, kontynuacja wątku z roku 2024
       
    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez jahooo
      Kontynuacja tematu z 2023 roku
       
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v