Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. W deutzu d7206 świeca płomieniowa nagrzewa się, ale pomiędzy świecą, a zasilaniem jest taka jakby puszka wielkości i kształcie kieliszka, w którym od spodu jest urwany przewód elektryczny. W jakim momencie powinien on dostawać prad? Proszę o podpowiedź. Z góry dziękuję.

Opublikowano

W takich układach albo swieca robi za zawór i w trakcie grzania w świecy otwiera sie ten zaworek i paliwo wypływa albo dany jest osobny elektrozawór, który otwiera sie w trakcie grzania świeca i paliwo dopływa do świecy- i ta 2 opcja jest prawdbopodobnie u ciebie.

Opublikowano

Ostatnio również naprawiałem układ świecy płomieniowej. Tylko w silniku Iveco. Odpowiem na swoim przykładzie, że oryginalne zasilanie na świecę oraz zawór przed świecą wychodził ze sterownika. Teraz go wyrzuciłem, a zrobiłem zasilanie na "krótko". Mianowicie grzanie świecy podłączyłem po prostu przed oddzielny przekaźnik włączany przyciskiem w kabinie. Natomiast zasilanie zaworka otwierający dopływ paliwa do świecy podłączyłem do stacyjki na pozycję wzbudzania rozrusznika. Paliwo jest tłoczone właśnie w momencie startu rozruchu silnika, świeca nie jest zasilana grawitacyjnie. Nie wiem czy zrobiłem dobrze podłączając zawór do stacyjki czy lepiej było zostawić go podłączonego razem ze świecą. Ogólnie nie rozwiązało to w żadnym stopniu problemu z odpalaniem, bo przy -10 kręci, kręci i nic 😕

Opublikowano

Świecę grzeję przed rozpoczęciem rozruchu oczywiście. Natomiast zasilanie zaworu umożliwiającego dopływ paliwa pojawia się w trakcie rozruchu. Dopiero w tym momencie i tak paliwo zostaje przetłaczane do świecy (zamontowane na przelewie z pompy wtryskowej).

Opublikowano

Świeca płomieniowa żeby zaczęła grzać musi mieć nie tylko prąd, ale i ropę,grzanie świecy jest po to żeby ropa miała od czego dostać zapłonu 

Mozenie jestem żadnym specjalistą, ale po mojemu to powinieneś podgrzać świece, podać jej paliwo, i dopiero ja podgrzeje kolektor próbować odpalać

  • Haha 1
Opublikowano

Ja również nie jestem specjalistą. Według mnie świeca na zasadzie podciśnienia powinna sobie po rozgrzaniu (nie wiem czy w świecy paliwo przechodzi dopiero po rozgrzaniu czy też zawsze) nieco paliwa zassać i podpalić. Natomiast w momencie rozruchu poprzez wzrost ilości podawanego paliwa do świecy intensyfikujemy płomień który nie powinien zgasnąć przy przepływie powietrza przez kolektor tym samym go ogrzewając. Bez sensu byłoby przecież rozgrzewać sam kolektor, bo niewiele by to pomogło.

Opublikowano

Zasada działania jest taka  że  nagrzewamy świece w momencie kiedy uruchomimy rozrusznik pompka zasilająca poda paliwo na rozgrzaną spirale świecy paliwo zapali się i silnik wciągnie ogień do cylindrów . Ułatwi to zapalenie mieszanki paliwowo powietrznej

Opublikowano

Postępowanie z podgrzewaniem powietrza w kolektorze dolotowym jest uzależnione od rodzaju pojazdu, czy silnika. W nowych silnikach jest to rozwiązane w ten sposób, że o tym czy ma się to powietrze podgrzewać  decyduje sam system elektroniczny, który w zależności od temperatury na zewnątrz załączy, lub nie załączy nam podgrzewanie powietrza dolotowego. Podgrzać świece musimy przed uruchamianiem silnika.

Tymczasem w starszych modelach niewyposażonych w elektronikę, musimy sami decydować ile czasu podgrzewać kolektor. Uzależnione jest to od temperatury zewnętrznej. Czy to przy świecach żarowych, czy promieniowych należy chwilę podgrzać kolektor przed uruchomieniem silnika.

Przy świecach płomieniowych paliwo musi być dostarczane od początku, ponieważ w chwili uruchomienia bardzo zimnego silnika pęd powietrza nie pozwoli nam na zapalenie się zimnej świecy płomieniowej.

Podkreślam jeszcze raz, że czas nagrzewania w starszych silnikach musimy określać sami, w zależności od panującej temperatury na zewnątrz. Jeśli po pierwszym podgrzewaniu silnik się nie uruchamia, przerywany uruchamianie i podgrzewany drugi raz powtarzając próby uruchamiania silnika.

Opublikowano
11 godzin temu, bratrolnika napisał:

Ale przyznasz że powietrze przelatujące przez rozgrzany kolektor szybciej się nagrzeje

W przypadku świecy płomieniowej, jak sama nazwa wskazuje powietrze ma się nagrzać od płomienia, a nie od kolektora. Świeca musi być nagrzana w chwili podania paliwa, żeby powstał płomień. Dlatego zaworek otwiera się po rozgrzaniu świecy i trzeba w tym momencie zakręcić rozrusznikiem, bo inaczej nie powstanie ciśnienie paliwa , żeby je wstrzyknąć do świecy

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v