szymon0303

Problem z mocą Claas Arion 620 cebis 2012

Polecane posty

szymon0303    0

Witam 

Problem jest taki że ciągnik stracił moc .

Miał podniesioną moc z 130km na 158 km ,na wiosnę miał wymienianą uszczelkę pod głowicą i jak wrócił z serwisu był odczuwalny spadek mocy ,w tamtym tygodniu była u nas hamowania i wykazało moc 128km na chipie i musieliśmy wgrać orginalny program aby mógł serwis szukać przyczyn utraty mocy .

Jak wprowadzili orginalne opragromowanie to moc jaką pokazała hamowania to rowno 100km .był u nas wczoraj serwis i niesty nic nie znalazł ,komputer nie pokazuje żadnych błędów ,wszystkie filtry zmienione ,pompka paliwa zmieniona .były sprawdzane wtryski inwszytkie są sprawne .

Chcieliśmy aby serwis wgrał od nowa program i niestety przy próbie spalił się moduł z licznikami i czkemay na nowy (koszt 7 tys ).

Pytanie czy miał ktoś taki przypadek ?

Co trzeba sprawdzić ?

Pozdrawiam

Edit .

Został zamontowany nowy moduł i został wgrany na nowo program i mocy dalej nie ma .

 

Edytowano przez szymon0303

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Padłem że śmiechu 🤣model padł przy wgrywaniu i nowy do kupienia🤣specjaliści....


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

jak dla mnie to szok z tym modułem to raz a dwa że naprawa braku mocy przez wymuszanie jej programem to skrajna głupota. musi być jakaś przyczyna braku mocy i najpierw trzeba to zrobić a wtedy można się bawić w tuningi. Jeśli diagnozę robili ci sami od modułu to znajdź kogoś kto się zna i niech on to zdiagnozuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon0303    0
Dnia 29.10.2021 o 12:13, sadek9 napisał:

jak dla mnie to szok z tym modułem to raz a dwa że naprawa braku mocy przez wymuszanie jej programem to skrajna głupota. musi być jakaś przyczyna braku mocy i najpierw trzeba to zrobić a wtedy można się bawić w tuningi. Jeśli diagnozę robili ci sami od modułu to znajdź kogoś kto się zna i niech on to zdiagnozuje.

Chip był zrobiony 7lat temu i było wszytko ok .

Chodzi o to że serwis z claasa nie mógł sprawdzać wszystkich parametrów przez chipa i dlatego chcieliśmy wgrać orginalny program .

Szukaliśmy przyczyn i wyeliminowaliśmy

Nieszczelność dolotu 

Filtry paliwowe 

Pompka paliwa 

Turbina 

Jedynie gdy odłączalismy pojedynczo wtryski ostatnio to na 3 cylindrze nie było zbytnio reakcji ale komputer pokazuje że jest w pełni sprawny .

W przyszłym tygodniu będziemy robić płukankę wtrysków i jak to nie pomoże to zostaje demontaż wtrysków i wysłanie ich do sprawdzenia .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Serwis claasa to wogóle nie może prawie nic diagnozować na tym silniku i czip nie ma nic do tego. Trzeba było wzywać serwis jd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGRISupport    7
No silnik to silnik najpierw podstawy trzeba sprawdzić sprężania, szczelność potem sterowanie dopiero podgląd parametrów jakieś logi i analiza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon0303    0
9 godzin temu, Arek napisał:

Serwis claasa to wogóle nie może prawie nic diagnozować na tym silniku i czip nie ma nic do tego. Trzeba było wzywać serwis jd.

Był u nas serwis jd i oni mogą jedynie mechanicznie przy silniku porobić bo całkiem inna elektryka i osprzęt niż jd jest .

Najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu ciągnik będzie jechał na serwis do jd i będą sprawdzać ,jest możliwość taka że coś źle zostało złożone lub coś nie tak z głowicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    1682
20 godzin temu, Arek napisał:

Serwis claasa to wogóle nie może prawie nic diagnozować na tym silniku i czip nie ma nic do tego. Trzeba było wzywać serwis jd.

Co za brednie. Całe oprogramowanie pochodzi od claasa. Z jd jest słupek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thomek    52

Cały silnik jest od jd  włącznie z komputerem silnika ECU,ten z lewej strony przy silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekdron    15

A wtryskiwacze były wyjmowane i sprawdzane na maszynie do testowania wtryskiwaczy ?

Może wtryski mają dawki pozaniżane ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon0303    0

Wtryski nie były sprawdzane na maszynie ,jedynie komputerem i wszystkie były w normie .robiliśmy płukankę wtrysków ale to nie pomogło .

Również odłączalismy wtryski i na każdy odłączony reagował tak samo ,było też sprawdzane czy przypadkiem są źle zakodowane lub zamienione ale niestety wszytko w porządku było .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekdron    15

Wyjmij wtryski daj do sprawdzenia na maszynę na 99 % mają dawki pozaniżane . Tak się robi jak przy wymianie uszczelki pod głowicą należycie nie zabezpieczy wtryskiwaczy .

Sprawdzenie wtryskiwaczy to niewielki koszt .

Możesz wysłać do dieseltechnika Lublin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zolwik1990    1

Witam mam problem z  silnikiem clasa  ariona 620 c, otóż przybyło mi oleju a ubyło płynu chłodzącego, i kopci się z odmy, po rozgrzaniu i odkręceniu korka chłodnicy po chwili na małych obrotach wyrzuca płyn ze zbiornika, podejrzewam uszczelkę pod głowicą. Czy ktoś rozbierał już taki silnik i powie na co uważać aby dobrze go złożyć? Wiem na pewno że trzeba nowe śruby do głowicy uszczelkę metalową i słyszałem o wymianie rurek wtryskiwaczy, bo podobno się odkształcają.  Jeżeli ktoś coś podpowie będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thomek    52

Jak uszczelkę wywaliło to na pewno wtryskiwacze leją,nowe nie mały koszt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thomek    52

Te wtryskiwacze nie lubią przestojów, najlepiej jakbyś użytkował ciągnik cały rok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez Mietuch2
      Witam. Mam dość dziwny problem związany z ciągnikiem Claas Nectis 257 VL. Po odpaleniu na desce wyświetlają się (pikają) dwa trójkąty (zdjęcie), które uniemożliwiają jazdę. Żadne inne kontrolki towarzyszące się nie wyświetlają. Były sprawdzane wszelkie czujniki, przewody, ale bez skutków. Sama deska była także rozbierana. Z instrukcji wynika, że te właśnie trójkąty powinny się pokazać dopiero jak zapali się kontrolka np. ciśnienia oleju, ręcznego, lub błędu elektronicznego i reszta. A nic innego nie wyświetla się. Czy ktoś miał może podobny problem i byłby w stanie pomóc / podpowiedzieć ? Dziękuję 

       

    • Przez michal24041994
      Witam, posiadam classa 697 atz 2008r od jakiegoś czasu zauważyłem brak mocy,ciągnik nie kopci nie szarpie po prostu tak jakby odpadło mu parę koni,pod lekka górkę zamiast 40 wyjeżdża 33 na pusto z ciężarem wiadomo masakra,kiedyś miałem problem,przejrzałem forum wiem ,że sterownik lubi paść,jest jakiś sposób żeby go sprawdzić domowymi sposobami ? Albo polecicie firmę, która to zrobi i nie będzie naprawić sprawnego? Aaa i jeszcze jeden objaw ciągnik zawsze miał obroty 860 a teraz na 940 lecz jak podciągnę pedał w górę to zejdzie do 860 ale kompletnie nic nie grzebałem przy lince, może to być powiązane? 
      Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ma123
      Witam tak jak w tytule  kupię heder do mercatora 3.60m wschodnia polska 
    • Przez ClaasAres123
      Witam,
      Od pewnego czasu silnik w moim traktorze, pracując na wolnych obrotach, uzyskuje temperaturę maksymalną. Pracując na najwyższych obrotach, pod dużym obciążeniem, temperatura jest ok. Wymieniłem termostat, obydwa czujniki temperatury, lecz na wolnych obrotach dalej się grzeje. Co może być przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj