Skocz do zawartości

Ursus 912 montaż turbo wady i zalety


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć krok po kroku konkretnie jak to jest z montażem turbosprężarki do Ursusa 912. 

Różne są  opinie n ten temat. Raz, że nie warto, bo wal może nie wytrzymać itp.

I nasuwa mi się konkretne pytanie. Czy po montażu turbiny żywotność  silnika  diametralnie się skraca?

Jeżeli warto założyć to co trzeba zrobić? Co wymienić, przełożyć  itd.

Proszę o odpowiednie wypowiedzi.

Dzięki  z góry.

Opublikowano

Co do wpływu na silnik. Zależy w jakim jest stanie i ile mu dmuchniesz. Jeśli to jakiś trup tylko tyle, że chodzi to się rozleci. Jeśli ciśnienie doładowania będzie kontrolowane i utrzymywane w granicach rozsądku a silnik zdrowy to powinien wytrzymać.

Opublikowano
4 godziny temu, Victiss napisał:

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć krok po kroku konkretnie jak to jest z montażem turbosprężarki do Ursusa 912. 

Różne są  opinie n ten temat. Raz, że nie warto, bo wal może nie wytrzymać itp.

I nasuwa mi się konkretne pytanie. Czy po montażu turbiny żywotność  silnika  diametralnie się skraca?

Jeżeli warto założyć to co trzeba zrobić? Co wymienić, przełożyć  itd.

Proszę o odpowiednie wypowiedzi.

Dzięki  z góry.

Jeżeli jest to oryginalny silnik z Ursusa 912, to jest on fabrycznie częściowo przystosowany do montażu turbiny, tzn. wał, komplet tłoków tulei pierścienie, korbowody, miał już od turbo, po remontach różnie to już bywa w tych ciągnikach.

Opublikowano

Podsumowując: jeżeli oryginalny 912 jest przygotowany pod turbo to jedynie ciśnienie odgrywa najważniejszą rolę. Z tego co wiem (jeśli się mylę poprawcie) prawidłowe max ciśnie turbo powinno być do 0,5bar, tak?.  

Krok następny z tego co wyczytałem jest kilka typów  sprężarek. Samoregulujące i sztywne tzn. Ręcznie regulowane. I o to moje pytanie: które z nich byłby najlepszy?

Moim zdaniem bardziej nie zawodny byłby ręcznie regulowany. Raz ustawisz pewny moment ciśnienia i spokój. 

Katy zaworów  dużo się zmieniają?

Właśnie katy zaworów. Czy dużo się zmieniają?

Opublikowano (edytowane)

Strasznie mieszasz pojęcia, kąt zaworów, moment ciśnienia :-). Napiszę Ci tylko tyle, chcesz dobrze to poszukaj firmy z hamownia, przyjadą, założą i ustawią. Ciśnienie 0,5 bar to żadne ciśnienie, spokojnie można ustawić 2x tyle bez ingerencji w silnik. Druga sprawa to dobranie odpowiedniej turbosprężarki ( rozmiar ). Nie ma czegoś takiego jak turbosprężarka sztywna czy samoregulacyjna. Są że stałą i zmienną geometrią. Tu chodzi o ograniczenie ciśnienia doładowania ( w stałej poprzez zawór upustowy lub zastosowanie małej sprężarki aby nie miał możliwości przeładowania, przy zmiennej sterowanie łopatkami ). Poszukaj firmy i będziesz zadowolony a przede wszystkim wszystko sprawdzą i ustawią aby było skutecznie i bezpiecznie.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Z tym 1 barem to nie wiem czy nie przesada. Ten silnik ma dysze chłodzące tłoki olejem? Jakie jest ciśnienie doładowania fabrycznego silnika turbo? Starał bym się zrobić takie same nie więcej. Trzeba pamiętać, że to może pracować w ekstremalnych warunkach np orka pod oziminy przy 30 st C i w suszy. Montaż turbo ze zmienną geometrią w tym silniku to też nie potrzebna przesada. Ja bym proponował zrobić to na oryginalnych częściach z silnika turbo. Na takim samym ciśnieniu doładowania. Instalację wzbogacił bym ewentualnie o IC w celu wyeliminowania spadku wydajności przy ciężkiej pracy w upałach.

Opublikowano (edytowane)

Turbosprężarka ze zmienną geometrią ma na celu wyeliminowanie efektu turbo dziury. Oczywiście że zbędne w takim ciągniku. Fabrycznie taki silnik będzie miał ok 0,6 może 0,7 bar, nie znaczy że więcej nie wytrzyma. Ale to wszystko nie ma znaczenia jak nie ustawisz odpowiedniej dawki paliwa i nie dobierzesz odpowiedniej turbosprężarki, dlatego pisałem o firmie z hamownią. IC nic nie eliminuje a jedynie trochę schładza powietrze aby było więcej tlenu, to tylko poprawia nie eliminuje.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano
8 godzin temu, akmaly napisał:

IC nic nie eliminuje a jedynie trochę schładza powietrze aby było więcej tlenu, to tylko poprawia nie eliminuje.

Ha ha nieźle się ubawiłem. Jak najbardziej podtrzymuje swoją wypowiedź a tobie proponuję uważnie przeczytać jeszcze raz lub poprosić kogoś kto rozumie czytany tekst.

Jak najbardziej IC eliminuje spadek wydajności (w domyśle silnika) przy ciężkiej pracy w upałach. Właśnie dlatego, że schładza powietrze trafiające do komory spalania.

Autorowi tematu polecam jak najbardziej zrobić to na częściach z wersji turbo tego silnika. Widać, że nie ma doświadczenia więc będzie mu najłatwiej. Regulacja pompy/zwiększenie dawki to oczywiście trzeba kogoś poszukać. Natomiast jeśli chodzi o turbo to nie wiem czy fabryczne miały gruchę i wastegate czy nie. Jeśli nie to nic nie trzeba ustawiać.

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście że IC nic nie eliminuje ponieważ nie do tego został zamontowany, główna i podstawową cechą intercoolera jest schłodzenie ogrzanego w trakcie sprężania powietrza aby zwiększyć masę powietrza ( więcej tlenu ) w celu zwiększenia sprawności i mocy silnika. Po prostu daje możliwość zwiększenia dawki paliwa. Nie ma najmniejszego sensu stosować go do silnika nie przystosowanego

 Dalej coś nie tak? 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano (edytowane)

Wszystko jak najbardziej tak. Poza tym, że cytujesz tu jakieś książkowe teorie, których na życie nie umiesz przełożyć. Ty nie ogarniasz, że temperatura sprężanego o tę samą wartość powietrza będzie wyższa jeśłi spręzymy zassane powietrze o temperaturze np 35 st C a powietrze o temperaturze powiedzmy 15 st C. Czyli przy takim samym ciśnieniu doładowania różnicy temp zassanego powietrza o np 20 st C będziemy mieli w przypadku upałów mniej tlenu w komorze spalania. To jest własnie utrata wydajności silnika. I takie spadki wydajności ze względu na pracę w wysokich temepraturach eliminuje się własnie za pomoca IC zwłąszcza gdy ktoś jak ty radzi cisnienie wyższe niz stosowął prodyucent. Ty tego nie rozumiesz a jeszcze każesz ten silnik do 1 bara dmuchać. Przy ciężkiej pracy w upałach przegżewanie i ewentualne awarie pewne przy twoich poradach.

Oczywiście,że IC stosuje się po to by w komorze spalania było więcej tlenu i można było dać więcej paliwa i mieć więcej mocy. Ale dokładając go bez zwiekszania dawki można tez zapobiegać możliwości przegrzewania się w upalne dni i utraty wydajności co myślę, że jasno wytłumaczyłem powyżej.

Kończę tę dyskusję. Autorowi radzę zbudować instalację na dedykowanych częściach. Nie przesadzać z cisnieniem doładowania. A jeśli będą spadki mocy w upalne dni można pomyslec nad IC. Radze też upewnić się czy wersja turbo ma natrysk oleju na tłoki i czy ten silnik do przerówbki tez to ma. Czy były takie róznice w  ogóle?

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Jak się nie ma argumentów to robi się gówno burze a później szybko kończy dyskusje. W przeciwieństwie do ciebie znam zarówno teorię jak i praktykę. Zrozum że IC nie jest po to aby coś niwelować tylko uzyskać więcej mocy i podnieść sprawność, do tego Ursusa i tak nie wykorzysta tego ciśnienia co da sama sprężarka więc po co jeszcze IC?

Opublikowano

IC nie zaklada sie po to zeby w upaly silnik mial wiecej tlenu tylko zawsze o kazdej porze roku bo to nie nie temperatura zewnetrzna sprawia ze mamy cieplejsze powietrze w dolocie a turbosprezarka a w zasadzie zjawisko sprezania, im bardziej sprezamy powietrze turbosprezarką czy tez sprezarką tym ma wiekszą temperature ono ma. Intercooler ma za zadanie schlodzic tak powietrze w dolocie aby uzyskac temperature zblizoną do tej zprzed sprezania  ale w wiekszosci przypadkow aby uzyskac taką temp. potrzebny bylby zapewne ic z natryskiem wody. 

Ogolnie to temat rzeka, co do samego doladowania 0.5 bara to mozna powiedziec ze to psi uj w silniku wysokopreznym, w silnikach benzynowych to owszem bedzie juz cos jezeli nie odprezamy góry. Kwestia tez rozmiaru turbiny, mala bedzie wczesniej wstawac ale trzeba dac wieksze cisnienie aby na wyzszych obrotach cos poczuc, znowu wieksza turbina to wieksza dziura ale za to gorą czy tez przy duzym obciazeniu bedzie nam fajnie pompowac przy nizszym cisnieniu doladowania i to przy wiekszych turbinach stosujemy zawor wg i nim ustawiamy maksymalne doladowanie pod maksymalnym obciazeniem bo jak ktos na postoju ustawi sobie 0.6 bara to niech sie nie zdziwi ze pod obciązeniem dmuchnie 1.5 bara

Opublikowano

Nie, to tylko dodatek do idei stosowania IC. Podstawowe zastosowanie to zwiększenie mocy i sprawności silnika. Wielu producentów silników diesla do maszyn stosuję takie zabiegi jak mniejsza moc bez IC i mocniejsza wersja z IC, nie po to aby w upały mocy nie tracić, bo oba stracą, różna ta strata będzie ale będzie.

Opublikowano
59 minut temu, Mikruss napisał:

IC nie zaklada sie po to zeby w upaly silnik mial wiecej tlenu tylko zawsze o kazdej porze roku bo to nie nie temperatura zewnetrzna sprawia ze mamy cieplejsze powietrze w dolocie a turbosprezarka a w zasadzie zjawisko sprezania, im bardziej sprezamy powietrze turbosprezarką czy tez sprezarką tym ma wiekszą temperature ono ma. Intercooler ma za zadanie schlodzic tak powietrze w dolocie aby uzyskac temperature zblizoną do tej zprzed sprezania  ale w wiekszosci przypadkow aby uzyskac taką temp. potrzebny bylby zapewne ic z natryskiem wody. 

Ogolnie to temat rzeka, co do samego doladowania 0.5 bara to mozna powiedziec ze to psi uj w silniku wysokopreznym, w silnikach benzynowych to owszem bedzie juz cos jezeli nie odprezamy góry. Kwestia tez rozmiaru turbiny, mala bedzie wczesniej wstawac ale trzeba dac wieksze cisnienie aby na wyzszych obrotach cos poczuc, znowu wieksza turbina to wieksza dziura ale za to gorą czy tez przy duzym obciazeniu bedzie nam fajnie pompowac przy nizszym cisnieniu doladowania i to przy wiekszych turbinach stosujemy zawor wg i nim ustawiamy maksymalne doladowanie pod maksymalnym obciazeniem bo jak ktos na postoju ustawi sobie 0.6 bara to niech sie nie zdziwi ze pod obciązeniem dmuchnie 1.5 

W takim razie hamownia  obowiązkowa 

Opublikowano

obecnie kazdy doladowany diesel ma IC ze wzgledu na normy spalin i duzą wieksza sprawnosc sameh jednostki. 

Co do regulacji dokadowania hamownia nie jest potrzebna. Wystarczy wskaznik doladowania za 100 zl w kabine i jazda i obsewujemy co sie dzieje, jak juz w czasie jazdy mamy za duze to wysiadamy i rozkrecamy wg. Pozniej plug i jazda w pole. Oczywiscie patrzymy tez na temp silnika i jak dymi sam silnik. Kiedys w autach sie troche czlowiek bawil to np. taki 1.7 td isuzu z vectry A na oryginalnym osprzecie sie krecilo z 82 km na ok 105 km ale to byl kres pompy i malutkiej turbiny ktorą sie krecilo z 0.7 na 1.8 bara. To nie wystarczalo sie sie kupowalo turbine z golfa 2 z 1.6 td bo locha byla wielka, glowiczka w pompe 11 mm z Transita i duzy icek z busa iveco i za kwote ok 1500 zl robilo sie 150 km........fakt ze zadyma byla za autem fest zanim turbo dmuchnelo ale juz te 105 konikow dawalo fajną frajde z jazdy. Chcac zrobic to w pelni profesjonalnie to dolozyc czujnik EGT w kolektor wydechowy i wtedy wyregulujemy tak jak bozia przykazała, bez stresu ze albo z nadmiaru paliwa wypali nam tloki albo z nadmiaru powietrza spuchnie silnik.....

Opublikowano

Boostpin byl przestawiony aby dzialal bardziej agresywnie i bardziej zwiekszal dawke. Mozna by jeszcze lekko przestawic kąt wtrysku i kilka innych rzeczy ale to bylo dawno temu i tez sie wszystkiego nie wiedziało. Pozniej nadeszla era v6 w benie i trwa do dzisiaj.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v