Polecane posty

palel366    0

Witam. Czeka mnie wymiana tulejek przedniego mostu.z Ktoś podpowie jak najlepiej to zrobić ? Gdzie kupić tuleje? Jakieś cenne rady do tej operacji? 

Napęd działa. Ale przy załączonym napędzie przy zmianie kierunku jazdy słychać z przodu jednkrazowe stuknięcie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Myślę,że chodzi o tuleje czopów głównych obudowy mostu. Znajomy dorabiał tuleje z walca mosiężnego , po uprzednim obrobieniu czopów obudowy mostu, bo były owalne. Dodatkowo naprawiał wałek atakujący- zużyte frezy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8521

Jest prostszy sposób naprawy czopów.Ja to zrobiłem ,w Renault jest tak samo jak w Fergusonie,tak że na owalny czop ,od dołu był wytarty bo tak poprzedni właściciel dbał,nałożyłem nową tuleję docisnąłem do części czopu nie wytartej a w powstałą szparę wcisnąłem pastę stalową.Po trzech dniach gdy to wszystko dobrze stwardniało złożyłem.Pięć lat jazdy bez luzu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

pisząc pasta stalowa masz namyśli klej dwuskładnikowy z dodatkiem metalu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Wałek ataku się regeneruje nie napawa, co do stuknięcia to raczej jest tam luz osiowyi trzeba podkładkę dorobić ale tuleje też wypada sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8521
43 minuty temu, Wędrowycz85 napisał:

pisząc pasta stalowa masz namyśli klej dwuskładnikowy z dodatkiem metalu?

Tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
50 minut temu, witejus napisał:

Jest prostszy sposób naprawy czopów.Ja to zrobiłem ,w Renault jest tak samo jak w Fergusonie,tak że na owalny czop ,od dołu był wytarty bo tak poprzedni właściciel dbał,

Dziwne bo siłami fizyki , zarówno czop jak i tuleje wycierają się na górze , na dole luz się tylko uwidacznia , a wypełniwszy szczelinę na dole sprawiamy , że wałek napędu przedniego  mostu jest nieosiowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
12 minut temu, sznajdik napisał:

Wałek ataku się regeneruje nie napawa

Jak wyglada taki proces regeneracji bez napawania? 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8521
3 minuty temu, andrzej78 napisał:

Dziwne bo siłami fizyki , zarówno czop jak i tuleje wycierają się na górze

Tak masz rację ,pokręciłem ,ale jest faktem że zrobiłem tak jak opisałem i już pięć lat bezproblemowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
palel366    0

Więc zmieniam tuleje. Napęd działa. 

Mam nadzieję że czopy dobre. Widać tam smar więc może ktoś smarował i tragedii nie będzie 

Dzięki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8521
5 minut temu, palel366 napisał:

Mam nadzieję że czopy dobre.

Jak nie przetarło tulei na wylot to czopy dobre

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573
7 godzin temu, Alchemik napisał:

Jak wyglada taki proces regeneracji bez napawania? 

Wysyłasz na zakład przecinają na pół dorabiają nową połowę łączą obrabiają utwardzają i dalej śmiga u mnie już chyba z 5 lat a koszt wtedy 350zł jak dobrze pamiętam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
palel366    0

Od czego jest ten przewód w przednim moście ? Mogę go odkręcić spokojnie? 

20210927_155501.jpg

Edytowano przez palel366

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj