Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

@hubertuss

Rozmawialiśmy o zmianie biegów, potem wtrąciłeś

Co do rewersu w dzojstiku w jd to trzeba mieć orginalny ładowacz, który jest sporo droższy. W mf ie mojm zdaniem najlepszy rewers na rynku jest w cenie.

 

Na pytanie

Kolego ładowacz JD 583 kosztuje ok 35 tys na na MFa Stoll FZ 20 ok 36 tys więc nie wiem czemu uważasz że droższy?

odpowiedziałeś:

ponieważ jd oferuje tańsze polskie.

Rewersy polskie? Ładowacze? Na moje pytanie o co Ci chodzi- znowu potem pisałeś o rewersie w dżojstiku:

Nie wiem co tu jest takiego trudnego. Jeśli ktoś kupując 5r chce mieć rewers w dzojstiku od tura musi kupić orginalny ładowacz. Jest to wygodniejsze rozwiązanie ale sam orginalny ładowacz jest około 2 razy droższy. Pytanie czy 2 razy lepszy? Nie każdy wykonuje tyle/takie prace aby kupowac droższy zachodni. Kupując polski ładowacz pozostaje sterowanie klasycznym rewersem. Co jest według ciebie nie wygodne. Może teraz jest jaśniej jeśli nie to cóz nic na to nie poradze.

Nie mieszaj już rewersu ze zmianą biegów bo później nie wiadomo o co chodzi.

Opublikowano

@NewHollandT5050

Jestem od czerwca posiadaczem MF 5430, troszkę jest mocniejszy od tego co Ty chcesz,ale reszta to samo. Myślę, że do tura fajny by był ten MF siedzenie wysoko, ścięta maska znacznie poprawia widoczność, jak ma być do tura to weź sobie za dopłatą przeszklony dach slim to wtedy jeszcze lepiej będzie się pracowało. Nie wiem jak w JD z serii R ale w moim MF praca z rewersem to sama przyjemność, półbiegi zmieniasz dotykając rewers palcem :)

@hubertuss

z tego co słyszałem to np. MF 5435 ze ściętą podobno się grzał ( w co osobiście nie chce mi się wierzyć) ale zapewniam że ciągniki 5430 ze ściętą maską nie grzeją się!!! mam ciężkie ziemie, trochę pagórków przy całym dniu orki temp. płynu w normie :)

Opublikowano

Nie wiem co tu jest takiego trudnego. Jeśli ktoś kupując 5r chce mieć rewers w dzojstiku od tura musi kupić orginalny ładowacz. Jest to wygodniejsze rozwiązanie ale sam orginalny ładowacz jest około 2 razy droższy. Pytanie czy 2 razy lepszy? Nie każdy wykonuje tyle/takie prace aby kupowac droższy zachodni. Kupując polski ładowacz pozostaje sterowanie klasycznym rewersem. Co jest według ciebie nie wygodne. Może teraz jest jaśniej jeśli nie to cóz nic na to nie poradze.

Do mf a tez można zamówić polski. Pewnie zachodnie sa lepsze, ale pozostaje pytanie jak w przypadku jd czy o tyle lepsze o ile droższe.

Prawda jest taka, że o ile na polskich dealer zarobi 1 czy 2 tys zł o tyle na zachodnich zarobi 1 czy 2 tys ale euro. Sam słyszałem w bednarach jak przedstawiciel korbanka tłumaczył ludziom, że do mf a tylko zachodni tur. Argumentacja była tak, że polskie tury hydraulika mf a rozrywa.

A zaworu ciśnieniowego/przelewowego/bezpieczeństwa czy jak jeszcze można by go nazwać rozdzielacze ładowacza mają swoje , ciągnik może mieć i 500 (bar czy atmosfer nie ważne zazwyczaj od 180 do 210 się spotkałem że na hydraulice ciągniki nowe mają ) to w niczym nie przeszkadza i tak zawór na rozdzielaczach przy ładowaczu zadziała i puści nadmiar powrotem ( przynajmniej u mnie w hydramecie tak jest i koleś z hydrametu powiedział że jest ustawiony na 160 atmosfer . Przepustowość ??? To już bardziej pompa w ciągniku miałaby krótszy okres życia niż by coś się miało w ładowaczu "rozerwać"

Opublikowano

Dobra który odważy się przyznać i się wypowie co do awaryjności modelu JD 5080R oraz podobnego M-F :)

 

Ja w cuda nie wierzę a szczególnie w tych "nowszych" produkcjach .Tak mam JD 5 letniego jestem z niego

bardzo zadowolony ale swoje przygody usterkowe też miał .

Ceny ciągników zbliżone ale wybór jest trudny tym bardziej że ta nowa seria M-F 5600 zapowiada się bardzo ciekawie .

Opublikowano

Dobra który odważy się przyznać i się wypowie co do awaryjności modelu JD 5080R oraz podobnego M-F :)

 

Ja w cuda nie wierzę a szczególnie w tych "nowszych" produkcjach .Tak mam JD 5 letniego jestem z niego

bardzo zadowolony ale swoje przygody usterkowe też miał .

Ceny ciągników zbliżone ale wybór jest trudny tym bardziej że ta nowa seria M-F 5600 zapowiada się bardzo ciekawie .

Co prawda nie 5080R ale jego poprzednika posiadam od 7,5 roku -i naprawdę (jak do tej pory ) wykazał się znikomą ilością usterek-dokładniej rzecz biorąc w tym czasie wysiadły 4 bezpieczniki (niedużo bo 2600 mth)

Opublikowano

Jeśli mówimy o serii 56xx to plusem może być ekonomiczna prędkość ostatniego biegu. Tego w 5r nie ma. Myślę, że to najważniejsza róznica któa może przydac się w codziennej eksploatacji. Reszta to delate wedle uznania. Nie wiadomo tez jak z cenami tej nowej serii mf a.

Opublikowano

@Vril-jakie miałeś "przeboje" ?

 

Było tego naprawdę parę tych "przebojów" -drobnych a z poważniejszych to rozwaliłem na własne życzenie pompę hydrauliczną (tłoczkową ) - 6000 pln - przez przypadek dostał się hipol do skrzyni i się olej

spienił i tego nie zauważyłem . Pompa się przez to w jakiś sposób uszkodziła i nie dawała oleju servo kierownicy. .

Opublikowano

 

Było tego naprawdę parę tych "przebojów" -drobnych a z poważniejszych to rozwaliłem na własne życzenie pompę hydrauliczną (tłoczkową ) - 6000 pln - przez przypadek dostał się hipol do skrzyni i się olej

spienił i tego nie zauważyłem . Pompa się przez to w jakiś sposób uszkodziła i nie dawała oleju servo kierownicy. .

To tam jest inna pompa niż w 5720 ?-bo ktoś tu wymieniał pompę i twierdził że zapłacił bodajże 2600 zł (pompa była Made in India).Ja dla wygody (i na wsiakoj pożarnoj słuczaj :D ) mam zalane inne ciągniki tym samym olejem hydraulicznym co JD (silnikowym zresztą też )

Opublikowano

Ok byłem wczoraj obejrzeć te nowe ciągniki co prawda JD 5090R oraz Case Farmall U .Jestem trochę przerażony jakością wykonania tych ciągników .

Wszystko takie tandetne i tragicznie wykończone .

To nie jest ta jakość co w ciągnikach z lat 90 czy początek 2000 !!!

 

Mam jeszcze do obadania M-F 5600 obym się nie zawiódł .

Opublikowano

Oby to był szok bo w serii 5400 to straszną chiną leciało -wzrokowo i zapachowo :D (z całym szacunkiem bez urazy dla posiadaczy M-F -ów ) .

 

JD 5090R w ogóle mnie nie zachwycił -jakość plastików niestety to nie to co 10 lat temu .

Dosyć fajnie się siedziało w Case Farmall U -wszystko zgrabnie i pod ręką poukładane tylko jak dla mnie za niska ta kabina :)

Opublikowano

Wizualnie się zgodzę, ale zapachowo jest neutralnie, może jak wsiadłeś, to ktoś z konkurencji wcześnie rozpylił chińczyka w spreju ;) W case plastyki takie same jak w MF, czyli nędzne.

Opublikowano

A faktycznie jest coś na rzeczy z tą jakością-pamiętam jak parę lat temu na wystawie poszedłem sobie zwiedzić wnętrze najnowszego JD 6030 Premium-no i jestem jak widzę tak samo uczulony na jakość jak @Vril-po prostu mimo tego że w ciągniku wszystko och i ach to w detalach (to nie żart) odstawał od mojej popierdółki :D .I jestem tego pewien a nawet mam dowód w postaci zakupionego włącznika-w starym jakść plastiku jest o wiele lepsza :blink: .Aż muszę sobie 5R zwiedzić żeby sprawdzić czy jest różnica.

Opublikowano

dość dawno tu nikt nic nie napisał więc odświeżę temat pytając z jakiego będzie się bardziej zadowolonym JD 5090r czy MF 5609 która z tych marek ma tańszy serwis i czy w tym MF 3 cylindry będzie można odczuć spadek mocy, jak tam z tą elektryką jest więcej do psucia czy nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v