Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, zaczęły się ciężkie prace pożniwne na polach zatem mój ursus poszedł w grubera, wszystko ładnie pięknie ale na momencie łapie temperaturę. Pojeżdżę 10 minut i już wskazówka wchodzi na czerwone :( Co może być tego przyczyną? Dodam oczywiście że cały układ chodził u poprzednika na płynie i ja również zalalem go płynem, całość wypłukana, chłodnica myślę że sprawna, paski nowe termostat był, potem założyłem nowy, a potem już nawet wyjąłem go całkowicie i cały czas to samo. Jak pomiędzy naprawami pojeździłem trochę bez maski to było ciut lepiej bo na czerwone nie wchodziła wskazówka, a z maską od razu gorzej. Dodam iż ciągnik ma odciętą przez poprzednika nagrzewnice a w otwory w pompie powkrecane korki. Co jeszcze mógłbym sprawdzić, naprawić??
Opublikowano

jest gorący bo aż deska rozdzielcza jest ciepła a wode destylowaną jak zalalem żeby trochę pojeździć i go przepłukać na wodzie z octem to wywaliło całość przez korek

Opublikowano

chłodnicę czyściłeś? przedmuchanie powietrzem to podstawa, filtr powietrza czysty? jest jeszcze taka możliwość że ktoś ci sprzedał ciągnik z przegrzanym silnikiem i jak poczuł ciężką pracę to to wyszło, dawno go kupiłeś?

Opublikowano
yaro_1 napisał:

chłodnicę czyściłeś? przedmuchanie powietrzem to podstawa, filtr powietrza czysty? jest jeszcze taka możliwość że ktoś ci sprzedał ciągnik z przegrzanym silnikiem i jak poczuł ciężką pracę to to wyszło, dawno go kupiłeś?

ciągnik kupiłem zimą tego roku, filtr powietrza czysty


bratrolnika napisał:

A może po prostu maszyna jest przewymiarowana a kierowca daje gaz w podłogę

maszyna to gruber dopasowany do ciągnika 50-60 koni, Zetor 5211 z nim chodzi i nie ma problemu


moc ciągnik trzyma, nie widać chmury dymu

Steyerek8100 napisał:

Termostat bym sprawdził i założył.Sprawdzil bym wirnik od pompy wody. Obstawiam że prawdopodobnie zostanie wymiana uszczelki pod głowicą.

uszczelka pod głowicą może mieć przedmuchy do układu chłodzenia?

Opublikowano

A sprawdzałeś czy bąbelki idą w chłodnicy najlepiej kup test jak ktoś wyżej wspomniał to zobaczymy. A co do uszczelki pod głowicą to przykładowo rok temu koledze c330 się grzała kupił nowa chłodnice termostat(podmiana termostatów) i dalej to samo, nawet na pusto podczas jazdy się gotowała. Wymieniłem mu uszczelkę pod głowicą i jak ręka odjął wszystko wróciło do normalności. Każdy tu pisze różne opcje które musisz sprawdzić przed przystąpieniem do poważniejszych prac rozbiórkowych. Wyżej opisana sytuacja nie musi być ty samym u ciebie.

Opublikowano

bąbelki idą szczególnie jak jest już silnik rozgrzany ale panują tam ciśnienia to jeszcze nie jest 100 procentowy objaw, jutro kupię tester i od razu po pracy testuje. Test można wykonać od razu na zimnym silniku prawda?


a co może mieć wspólnego brak maski że temperatura nie rośnie aż tak bardzo bez niej? ktoś mi jeszcze powiedział że jak nie ma sprawnej nagrzewniccy to lepiej zamiast korków to wylot i wylot że sobą połączyć robiąc taki mostek, co o tym sądzicie?

Opublikowano

test na zimnym i rozgrzanym silniku okazał się negatywny, odczynnik nie zmienił koloru z niebieskiego na żadnen inny


a przez korek nie wypycha gazów a wręcz zasysa...


jak dodać tutaj zdjęcie?

Opublikowano (edytowane)

Tak jak @yaro_1 napisał.

Wyczyść chłodnicę bo może być zasyfiona z zewnątrz. 

Miałem tak że łapał temperatur bardzo szybko ale po dokładnym przedmuchaniu i umyciu problem znikł. 

Wymontuj jeszcze pompę wody i sprawdź czy wszystko z nią w porządku bo może słabo podawać płyn. 

Edytowane przez PRIMO
Opublikowano

a raz przegrzany silnik to już dupa? co trzeba remoncić, tłoki tuleje panewki regeneracja głowicy, wszystko? Nie mówię tu i takim skrajnym przypadku jak tak zagrzany że aż tłoki spuchną i staną

Opublikowano

Wsadzic termostat ale Agco i pompe wody Agco z masseya. Ja mialem cuda wianki z temperaturami w 2 masseyach 675 i 390. Na polskich czesciach wariacji szlo dostac bo ze 4 razy w jwdnym termostat wymienialem  i ciagle plyn korkiem wywalal jak sie rozgrzal. Pozniej byla pompa wody w drugim. Pasowanie czesci od ursusa  bylo tragiczne.

W innym ciagniku chlodnice mylem prawie caly dzien bo trzeba bylo namaczac o pewnym czasie myjką pod duzym cisnieniem myc bo byla tak zalepiona. Jest tez opcja zakamienienia, bo nawet plyn po czasie traci swoje wlasciwosci i wytraca sie osad ktory zatyka kanaliki. 

Opublikowano

chłodnicę lepiej się czyści sprężarką, ewentualnie jak masz ropownicę to wlewasz benzynę ekstrakcyjną i psikasz, myje, odtłuszcza, osusza, od wody to tylko błoto się zrobi i zaraz kanaliki zapychają.

kiedyś też myłem chłodnice wodą więc jakieś porównanie mam

nie wiem czy już wyciągnąłeś chłodnicę ale możesz jeszcze sprawdzić jak woda przepływa przez chłodnicę, tzn czy nie jest zakamieniona, jak już ktoś sugerował

 

a co do przegrzania,  masz tam silnik perkinsa, jak się nie mylę, ponoć z tymi silnikami jest tak że po jednym przegrzaniu zostaje remont, c360 są pod tym względem dużo bardziej odporne

Opublikowano (edytowane)

Bzdury z tym przegrzaniem. Oczywiście zależy co ma ktoś na myśli mówiąc przegrzanie, ale jak temperatura przekroczy czerwone pole i szybko zareagujesz to w najgorszym przypadku pójdzie uszczelka pod głowicą i to z czasem. 

Chłodnicę można sprawdzić czy nie zatkane kanały - wystarczy pirometr. Wiadome, że im niżej temp. będzie niższa ale szuka się dużej zmiany temp. jadąc po kanale. 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Pierwsze co to ustal Jaka to temperatura, bo tu na pewno to wiadomo, że test na co2 wyszedł negatywny, okaże się zaraz że wcale do gotowania mu nie blisko, termometr nawet z pieca czy bojlera można wyjąć do testu one są wkładane w taką rurkę.

Opublikowano
akmaly napisał:

Bzdury z tym przegrzaniem. Oczywiście zależy co ma ktoś na myśli mówiąc przegrzanie, ale jak temperatura przekroczy czerwone pole i szybko zareagujesz to w najgorszym przypadku pójdzie uszczelka pod głowicą i to z czasem. 

Chłodnicę można sprawdzić czy nie zatkane kanały - wystarczy pirometr. Wiadome, że im niżej temp. będzie niższa ale szuka się dużej zmiany temp. jadąc po kanale. 

no właśnie o takie permanentne przegrzanie bym się nie martwił bo właśnie ta uszczelka pod głowicą okazuje się być dobra oraz zbyt ładnie pracuje a przegrzany czy też podtarty myślę że już miałby inną kulturę pracy Jeśli chodzi o chłodnice to przed założeniem bo niedawno miał remont więc była zdjęta to ją czyściłem i przystawiając latarkę z drugiej strony sprawdzałem jej przejrzystość. Co do zanieczyszczenia wewnątrz to po złożeniu po tymże remoncie zalalem wodę demineralizowaną wraz z kwaskiem cytrynowym w celu wypłukania całego układu przed zalaniem świeżym płynem chłodniczym ale woda jak to woda zagotowała się na szybkości i sru korkiem do góry, nie oglądałem dotąd gejzera z tak bliska. Zastanawia mnie tylko jedno ze chłodnica jest opakowana całe chłodnica oleju filtrem powietrza akumulatorem i przepływ powietrza przez nią jest jakiś taki słaby, wiem że tak jest fabrycznie no ale ten ciąg powietrza jakiś taki słabo wyczuwalny przystawiając dłoń...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez aster453
      Ostatnio taka myśl mi przyszła do głowy czy aby nie zamienić dwóch wysłużonych 60 tek z dopłatą na 4514. Co o tym sądzicie ? Czy ten wiekszy bedzie dużo więcej palił ? Myślałem o nim jako pomocniczym główny to proxima 90 plus. Jako że proxa ma tur więc praktycznie jest do wszystkiego w ciągu roku robi ok 400 Mth więc wg mnie sporo podczas gdy te dwa dziadki jedynie pracują przy cyklopie, czasem z mniejszym rozrzutnikiem 4,5 t, opryskiwacz, zielonce przewracanie, podwalanie więc dużo nie mają do roboty...  W dodatku chciałbym do niego  również tura czyli wyręczył bym dziadki w tych mniejszych pracach jak również i  przejął bym od proximy choćby prace związane z turem a nawet zamiennie prasowanie w Unia DF1,2. 
      @mf Wiesz to tez sposób można i tak zrobić tez o tym myślałem najwyżej tak tez bym zrobił. tylko czy w ogóle jest sens sprzedawać jedną (czy dwie moze mniejszy sens) i dołożyć i kupić ten pośredni ciągnik ? Czy taki ciągnik srpawdza się w turze np. ?
    • Przez Damiano604
      Witam, jestem na etapie zamawiania części do układu pneumatycznego w Ursusie 4514. Znalazłem schemat całego układu jednak przy nr. 10 mój zawór hamulca ręcznego posiada 2 wejścia a tutaj są 3, również przewód od pedału hamulca ten po prawej powinien iść przed regulator ciśnienia przed butlą (tak mi się wydaje). Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie czy dobrze myślę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! 


    • Przez Marcin70707
      Witam, zamontowałem kabine na moim ursusie 3512 Lubsko 2. Kabina ma metalowy dach, ale pasuje mi coś dać od wewnątrz aby chociaż minimalnie wygluszyc na ile jest to możliwe. Jak polecacie mi to zrobić stosunków tanim kosztem i jakie macie pomysły na takie coś ?

    • Przez kacper9540
      witam chciałem zapytać się na co zwrócić uwagę przy zakupie ursusa 5314
    • Przez Lalafka
      Cześć, od nowości mam podłączonego tura na 1 parze wyjść hydraulicznych. Natomiast chciałbym teraz podłączyć go w taki sposób, aby zawsze dostępne były 2 pary. Ma ktoś coś takiego, albo robił? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v