Piotrrr

Uszczelka pod głowicą ZETOR 7211

Polecane posty

Piotrrr    0

Witam,mam problem z uszczelka pod głowicą w Zetorze 7211. Od jakiegoś czasu dmucha mi uszczelkę i to nie ma reguly- pod różnymi głowicami. Jest też tak,że temperatura cieczy przy średnim obciążeniu podnosi się pod 100 stopni. Jakieś dwa lata temu planowałem głowice. Może ktoś miał taki problem.  Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

ja mialem wielokrotnie-juz 2 glowice nowe zalozylem i dalej grzeje sie i wywala wode- wyciaglem termostat i tak jezdze, wode dolewam - chyba tylko planowanie bloku pomoze, uszczelki metalowe zalozylem,kluczem dokrecane, nawet wtryski pare razy sprawdzane-chco nie wiem czy maja cos wspolnego.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że zaprowadzenie traktora do dobrego mechanika załatwi sprawę. Niestety wymiana uszczelki pod głowicą nie polega tylko na szybkiej wymianie samej uszczelki. Jest szereg innych czynności do wykonania, jak chociażby sprawdzenie bloku oraz głowicy liniałem i wiele innych, nie będę się rozpisywał, a mechanik też pieniążka potrzebuje, a nie wy skneruski żałujecie każdego grosika i sami tam dłubiecie po stodołach i psujecie i tak się kończy u mechanika i tak :D :D Z dystansem panowie z dystansem, Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrrr    0

Na pewno masz rację,nie obędzie się bez mechanika z prawdziwego zdarzenia,ale u nas niestety takich bardzo mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No niestety kolego, mieszkając w Polsce ciężko o dobrego i uczciwego mechanika, jeśli trafisz na takiego to zapewne tani nie jest, ale coś za coś :) Trzeba sprawdzić blok, głowice na płaskość i na szczelność płaszcza wodnego, następnie sprawdzić czy nie ma wżerów, wystawanie tulei ponad blok,  wtryski itd itd.

 

4 minuty temu, raven18 napisał:

Zwykle u mechanika się tak samo kończy, szybką wymianą uszczelki 

Dlatego piszę, że do dobrego mechanika. U mnie na pewno nie jest to szybka wymiana uszczelki, i żeby nie było nie twierdzę że jestem tym dobrym mechanikiem, każdy popełnia błędy i się jeszcze uczę, ale zresztą nie mnie to oceniać, ale zawsze jestem uczciwy, kiedy wiem że z**ałem to poprawiam na swój koszt, ale jeśli wiem że zrobiłem coś dobrze to oczywiście nie ma tanio :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

tylko ze wiekszosc rolnikow ktorzy maja takie sprzety to wyjezdzaja nimi w pole w wolnej chwili po robocie-gdyby mieli dac za porzadny remont ze 2 wyplaty i stac miesiac to skalkuluja ze lepiej wymienic pod stodola uszczelke w wolna sobote niz zaplacic za cos co bedzie uzywane pare razy w roku.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
2 godziny temu, Piotrrr napisał:

Witam,mam problem z uszczelka pod głowicą w Zetorze 7211. Od jakiegoś czasu dmucha mi uszczelkę i to nie ma reguly- pod różnymi głowicami. Jest też tak,że temperatura cieczy przy średnim obciążeniu podnosi się pod 100 stopni. Jakieś dwa lata temu planowałem głowice. Może ktoś miał taki problem.  Proszę o pomoc

W jakim stanie jest chłodnica i pompa wodna?

Jakiej grubości zakładałeś uszczelki 1,2 czy 1,5 ?

Jeśli zalany wodą to kamienia kotłowego masz sporo i przez to problemy z przegrzewaniem między innymi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Fakt, ludzie sami psują nie mając zielonego pojęcia o mechanice. Dokręcanie nakrętek według pewnej kolejności to nawet o tym nie słyszeli, klucz rura i wio koniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
2 minuty temu, jacus napisał:

tylko ze wiekszosc rolnikow ktorzy maja takie sprzety to wyjezdzaja nimi w pole w wolnej chwili po robocie-gdyby mieli dac za porzadny remont ze 2 wyplaty i stac miesiac to skalkuluja ze lepiej wymienic pod stodola uszczelke w wolna sobote niz zaplacic za cos co bedzie uzywane pare razy w roku.

Ale to nie jest jakaś kosmiczna technologia żeby  wymienić uszczelkę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrrr    0

To jest normalna kolej rzeczy,jeśli jesteś dobry w tym co robisz to wiadomo że za darmo tego nie zrobisz. Jeżeli robota jest porządnie zrobiona to bynajmniej ja płacę tyle ile mechanik powie,a przed jakąś większą naprawa na pewno informuje że to beda duże koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 minutę temu, PRIMO napisał:

W jakim stanie jest chłodnica i pompa wodna?

Jakiej grubości zakładałeś uszczelki 1,2 czy 1,5 ?

Jeśli zalany wodą to kamienia kotłowego masz sporo i przez to problemy z przegrzewaniem między innymi. 

Dokładnie, najpierw to, dalej sprawdzenie pompy wtryskowej i kąta wtrysku, bo to jest też przyczyna przegrzewania. Te Zetory i 60-tki z kilkoma głowicami to istna zmora i złe dokręcanie prowadzi do takich cyrków z uszczelkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, jacus napisał:

tylko ze wiekszosc rolnikow ktorzy maja takie sprzety to wyjezdzaja nimi w pole w wolnej chwili po robocie-gdyby mieli dac za porzadny remont ze 2 wyplaty i stac miesiac to skalkuluja ze lepiej wymienic pod stodola uszczelke w wolna sobote niz zaplacic za cos co bedzie uzywane pare razy w roku.

No tak i jeżdżą jak ty w dalszym ciągu z wodospadem pod maską 😂 Bez urazy musiałem se zażartować  :)

1 godzinę temu, PRIMO napisał:

Ale to nie jest jakaś kosmiczna technologia żeby  wymienić uszczelkę. 

Jak widać jest skoro jeden przerobił już kilka uszczelek i głowic a drugi stwierdził że lepiej mu będzie na chłodno pracować i wodospady Popka pod maską :D :D  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Miałem takiego zetora i nigdy nie było problemu z uszczelkami.Tuleje w nich mają specjalny rant zasłaniający uszczelkę,dodatkowo dzielone głowice to też plus.Coś musi być nie tak albo pęknięta tuleja albo za nisko osadzone tuleje które powinny być na równo z blokiem.Sama uszczelka też może być z gównolitu zrobiona.Nie wiem czy do tego modelu można kupić metalową trójwarstwową bo to u mnie rozwiązało problem w 385.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tata w 5211 miał taki problem ze wirnik w pompie się odkleił i stawał a pompa się normalnie kręciła a silnik się grzał i sprawdź też chłodnice dobrze ją umyć  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

mialem uszczelki metalowe,z silikonem ,takie za 25 i za 5 zlotych i dalej wywala,blok planowany przy ostatnim remoncie, glowice planowane,dwie nowe zalozone, szczelnosc sprawdzona,zaplon ustawiony, wtryski sprawdzone, klucz dynamometryczny mam i co z tego jesli to nic nie pomaga, wole od czasu do czasu dolac deszczowki zamiast wydac  znowu na remont.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Chłodnica pewno zakamieniona albo pompa i brak przepływu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak piszą sprawdź pompę wodna, chłodnice, termostat itd. I jak już szarpiesz te głowice to raz, że samą płaskość mierzysz bloku i głowicy, szczelność głowic. Dalej jak wyglądają kanały wodne, czy nie są zarośnięte, dalej wystawanie tulei i nie jak ktoś tu napisał, że na równo bo nie wiem jak to odbierać to co paznokciem na czuja sprawdzasz? czy jak? wystawanie tulei : 0,03mm-0,07mm czyli nie równo :D :D a po bród pod paznokciem wyżej niż blok :D :D. Występ tłoka w gmp ponad blok  i tu dobierasz odpowiednią grubość uszczelki tj. 0,1mm-0,5mm = 1,2mm grubość uszczelki, oraz 0,51mm-0,80mm = 1,5mm grubość uszczelki. Sprawdź stan szpilek, nakrętek i otworów gwintowanych w bloku przy wymianie, dokładnie oczyść powierzchnie. Głowice na krzyż na 170Nm, odpalasz chwila na jałowym i gazu aż rozgrzejesz silnik do normalnej temp. pracy, zgaś ostygnie, a nawet na jeszcze lekko ciepłym dokręć znów głowice na 180Nm plus po paru mth też możesz kontrolnie jeszcze raz sprawdzić ale nie przeciągaj jej.  A jeśli chodzi o wtryskiwacze to kto je sprawdzał i jakie mają ciśnienie otwarcia? Pompa sprawdzona na stole ? Jak ustawiałeś kąt wtrysku? Na znaki i według sztuki? Czyyy może bardziej popularne ustawianie na słuch i aby lekko palił i nie dymił bardzo? Albo może na kreski które kiedyś ktoś sobie ciachnął śrubokrętem na pompie i silniku? Sprawdź tą pompę wodną i chłodnice i termostat czy działa poprawnie, powinno być nabita temp. otwarcia na nim wrzuć do garczka z wodą i gotuj i sprawdź w jakiej temp się otwiera i ile się otwiera :) Pozdrawiam

Bez tytułu.png

Edytowano przez Agrorozkminiacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

specjalnie wstales o tej godzinie ze to napisac ?? podziwiam -moj mechanik to jest bardziej leniwy i coraz mniej mu sie chce,choc mlodszy ode mnie..

mam ksiazke i to wszystko wiem a on ma sprzet i sprawdza, wszystko na znaki, zaplon na kapilare, czesci zetorowskie oryginalne z agrozeto, pompa sprawdzona w zakladzie ,wtryski tez,pozniej sprawdzone na maszynie znajomego maja 170 atm otwarcia, blok splanowany i wyosiowany-przestrzelony jak to u nas mowia, podkladki najdrozsze, glowice sprawdzone w zakladzie, chlodnica czyszczona  , od nowosci jezdzil na wodzie-jak podejrzewam ale kamienia za duzo nie ma , wlewac czasami ocet albo odkamieniacz do czajnikow- zreszta leje wode deszczowa. w zimie malo jezdze wiec plyn zalany.

no i wielki ..uj 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Dnia 22.08.2021 o 07:55, Piotrrr napisał:

Witam,mam problem z uszczelka pod głowicą w Zetorze 7211. Od jakiegoś czasu dmucha mi uszczelkę i to nie ma reguly- pod różnymi głowicami. Jest też tak,że temperatura cieczy przy średnim obciążeniu podnosi się pod 100 stopni. Jakieś dwa lata temu planowałem głowice. Może ktoś miał taki problem.  Proszę o pomoc

Przez neta nie naprawie , ale powiem że kluczem do usterki jest wariująca temperatura , układ chlodzenia o ile jest sprawny jest dość wydajny w tym sprzecie . Na full mocy i troche dłubnietej dawce , nie przekraczało chyba 95 na ori wskaźniku 

Miałem w sumie pare latek 7045 nawet nieszczesne tuleje wymieniłem bo wrzery na rowkach oringów miały i chłodziwo lało sie do oliwy , ogólnie z doświadczenia jesli temperature trzyma w normie to bardzo odporny na wywalanie uszczelki , nie to np zetorowska 6 na jednolitej głowicy , tam trzeba umieć mierzyć i dokręcac bo inaczej klapa po 100h pracy 

Sprawdz , jeszcze szczelność glowic na peknięcia , jeśli bedzie nawet minimalnie gdzieś dmuchac w układ spalinami to mimo sprawnego układu chłodniczego bedzie temp rosnąc i falować . Nie wiem też jak z jakością dzisiejszych uszczelek , bo zetora w 2008r robiłem , ale chyba dobrze 2 latka po sąsiedzku pomagałem przy wypalonej uszczelce w 60 i do tej pory wsio ok , a pracuje ponad 350h rocznie 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego V12, czytaj wszystkie posty, głowice sprawdzał chłopak na szczelność, a nawet wymieniał na nowe :) Ogólnie to z tego co autor piszę to sprawdzone/naprawione/wymienione/przeczyszczone wszystko, a dmucha i *uj.  Myślę, że tu wcale nie ciągnik wali w *uja :D  Są jakieś dodatkowe objawy oprócz wyższej temperatury silnika? Opis

A i jeszcze jedno rozbierałeś silnik, oddawałeś blok do osiowania i planowania, a czy był sprawdzany pod ciśnieniem czy nie jest gdzieś pęknięty?  Wymieniane były tuleje, albo tłoki? a jeśli tak to czy dobrane tej samej selekcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj