Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 godzin temu, fza napisał:

Po zamieszczonym zdjęciu i opisie, sądzę że majstrowałeś przy wariatorze młocarni. Mam pytanie uzupełniające do zamieszczonego wyżej opisu tj. koła wariatora pierwszego są nieruszane - jak ustalić położenie koła wewnętrznego z klinem na wale młocarni, pierwszego od młocarni, aby pasy były dobrze ustawione w całym zakresie obrotów.

Ja tam mierze każde koło przed zaczęciem sciągania zazwyczaj do początku wału a po za tym widać na wale gdzie koło było.      

36870.jpg

Opublikowano
11 godzin temu, jahooo napisał:

... warto założyć wewnętrzne koła bez klina, aby wiedzieć, czy przy maksymalnym otwarciu nie będzie wewnętrzny talerz o nic obcierać....

1.Czy takie ustawienie daje właściwe ustawienie względem siebie, kół obu wariatorów, w całym zakresie obrotów tj. czy nie będzie niszczyło pasów, bo wydaje mi się, że jak koła będą "strzelać w siebie" przy maksymalnych obrotach to przy ustawieniu minimalnych obrotów już niekoniecznie.

2. Śruby M18 stosowane przy tulejkach, w katalogu mają dopisane "specjalne" - w czym one różnią się do śrub handlowych np. klasy 10,9.

Opublikowano

Do wymiany pasów młocarni nigdy nie rozręcałem kół, odpalasz kombajn, uruchamiasz młocarnię, zwalniasz obroty na maks, zatrzymujesz młocarnię i wkładasz kliny w koło napędowe (nie to na wale młocarni). Jak silnik pracuje, to druga osoba może ttrzymac rozdzielacz w pozycji zwalniania młocarni, żeby koła się rozchodziły przy wciskaniu klina

Pasy powinny poluzowac się na tyle, że z pomoca łyżki zejdą z kół młocarni  a potem da się je włożyć nie uszkadzając

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v