Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jego nie obchodzą diagności a nas on i jego wypociny - jak zmieniłem przeznaczenie i normalnie przechodzi przeglądy na różnych stacjach to co mi więcej potrzeba?

Co mi z tego jaką podstawą prawną podpiera się diagnosta? To jego sprawa, ja chcę przyczepę rolniczą i jeśli kilku diagnostów ( poczytaj na forum.norcom.pl ) nie widzi problemów to tym bardziej ja.

Opublikowano

Przecież na forum.norcom.pl jest napisane, że diagnosta nie ma prawa wymagać zmian konstrukcyjnych, jeśli przyczepa ciężarowa-samochodowa spełnia warunki techniczne dla przyczepy ciężarowej-rolniczej. 

Skoro nie ma prawnego obowiązku wprowadzenia zmian konstrukcyjny, to po co je robić? Bo diagnosta sobie tak wymyślił?

Jak diagnosta powie, że zrobi zmianę przeznaczenia przyczepy z samochodowej na rolniczą, pod warunkiem że wymieni się koła z oponami szosowymi 20 na rolnicze 15, to należy to zrobić? Już widzę jak ktoś wymieni te koła w przyczepie Autosan D43, gdzie są duże bębny hamulcowe. Już były takie przypadki, że diagnosta wymagał opon rolniczych w przyczepie samochodowej, której miał zmienić przeznaczenie na rolniczą.

Opublikowano

Przecież cały czas pisze że jeśli spełnia wymogi to nic nie trzeba zmieniać.

Jeśli fabrycznie nie wychodziła jako rolnicza tylko ciężarowa (np. D633 ) przeznaczenie można zmienić tylko poprzez zmiany konstrukcyjne i żaden diagnosta nie pomoże. Od razu odpowiadając na pytanie co zmienić - no coś trzeba bo wymiana żarówek to trochę mało, dlatego kombinują ludzie i czepiają zaczepy i wyprowadzają media. 

Opublikowano (edytowane)

A jak przyczepa wychodziła tylko jako ciężarowa-samochodowa ale spełnia warunki techniczne dla przyczepy ciężarowej-rolniczej, to po co robić zmiany konstrukcyjne? 

Zmiana żarówek, to nie jest zmiana konstrukcyjna. Co innego gdy w nowszych przyczepach ciężarowych-samochodowych jest instalacja elektryczna oświetleniowa dwuprzewoda i dodatkowo przewód od układu ABS. W takim przypadku bez zmian konstrukcyjnych się nie obejdzie.

Przy okazji przeczytałem jeszcze raz w Dzienniku Ustaw Warunki Techniczne dla przyczep rolniczych i nie ma tam nic o zaczepie i mediach dla drugiej przyczepy.

W Polsce mamy nieżyciowe przepisy. Wystarczyłoby oświadczenie właściciela przyczepy i badanie techniczne dla przyczep rolniczych, potwierdzające że przyczepa spełnia warunki techniczne.

Edytowane przez bergman31
Opublikowano
38 minut temu, bergman31 napisał:

A jak przyczepa wychodziła tylko jako ciężarowa-samochodowa ale spełnia warunki techniczne dla przyczepy ciężarowej-rolniczej, to po co robić zmiany konstrukcyjne? 

Zmiana żarówek, to nie jest zmiana konstrukcyjna. Co innego gdy w nowszych przyczepach ciężarowych-samochodowych jest instalacja elektryczna oświetleniowa dwuprzewoda i dodatkowo przewód od układu ABS. W takim przypadku bez zmian konstrukcyjnych się nie obejdzie.

Przy okazji przeczytałem jeszcze raz w Dzienniku Ustaw Warunki Techniczne dla przyczep rolniczych i nie ma tam nic o zaczepie i mediach dla drugiej przyczepy.

W Polsce mamy nieżyciowe przepisy. Wystarczyłoby oświadczenie właściciela przyczepy i badanie techniczne dla przyczep rolniczych, potwierdzające że przyczepa spełnia warunki techniczne.

Moja przyczepa to typowa samochdówka Kogel. Zmienił właściciel kabel na ten 12v i diagnosta zrobił resztę czyli zdjęcia i opis i jest rolnicza🤣

  • Like 1
Opublikowano

Bez kwitów z przeróbki ?

Screenshot_20210408-205234~2.png

Dla tych co mają problem z pojęciem " zmiany konstrukcyjne" niech używają pojęcia np. przeróbka.😄 Zmiany nie tylko defacto konstrukcyjne ,ale też drobne modyfikacje  powodujące zmianę danych technicznych  w dowodzie: zmianę rodzaju , zabudowy, masy własnej, wymiarów,  itp.powoduje konieczność przeprowadzenia przeglądu , ogólnikowo  zwanego " zmiany konstrukcyjne" .

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, velFoka napisał:

Moja przyczepa to typowa samochdówka Kogel. Zmienił właściciel kabel na ten 12v i diagnosta zrobił resztę czyli zdjęcia i opis i jest rolnicza🤣

Czyli jednak w przypadku przyczep samochodowych nie są wymagane zmiany konstrukcyjne aby można zmienić ich przeznaczenie na rolnicze.

@andrzej78 w cytowanym przez Ciebie przepisie (4pkt 6lit. b ustawy Prawo o Ruchu Drogowym) zapis dotyczy zmian konstrukcyjnych wpływających na rodzaj pojazdu. 

Natomiast w przypadku większości przyczep ciężarowych-samochodowych można zmienić rodzaj pojazdu na przyczepę ciężarową-rolniczą, bez dokonywania zmian konstrukcyjnych. 

W przypadku wielu przyczep zmiana rodzaju przyczepy z ciężarowej-samochodowej na ciężarową-rolniczą nie wpływa na dane techniczne zawarte w dowodzie rejestracyjnym. Masy i wymiary pozostają bez zmian. Zabudowa przyczepy też nie ulega zmianie. Natomiast rodzaj pojazdu (przyczepy) nie jest daną techniczną. 

Bez wprowadzania zmian konstrukcyjnych można też zmienić dane techniczne w dowodzie rejestracyjnym w niektórych przypadkach. Np. można obniżyć dopuszczalną masę całkowitą przyczepy i jej ładowność. Przykład przyczepa rolnicza sprowadzona z Niemiec o DMC 5,7t z hamulcem najazdowym. W Polsce przyczepy rolnicze z hamulcem najazdowym mogą mieć maksymalnie 5t DMC. Diagnosta obniża DMC i ładowność o co najmniej 700kg i przyczepę można legalnie zarejestrować. 

Edytowane przez bergman31
Opublikowano (edytowane)

Normalnie ( nie normalnie ) do pewnych osób to nic nie dociera. Jaka podstawa prawna ? Diagnosta jest od robienia przeglądu .Napisałem , że termin " zmiany konstrukcyjne " pochodzi od rodzaju przeglądu " ,a taki przegląd jest konieczny nawet w przypadku drobnej modyfikacji .Zmiana rodzaju pojazdu np przyczepy ciężarowej na ciężarową rolniczą odbywa się bardzo często bez ingerencji w konstrukcję ale ustawa wymaga aby przeprowadzić badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych ,tak to się nazywa. Przy zmianie rodzaju , czyli omawianym przypadku potrzeba kwity od przedsiębiorcy ( wymóg ustawy).,Dlatego lepiej  nie nadużywać terminu "' zmiany konstrukcyjne " i nie traktować go wybiórczo.

9 godzin temu, akmaly napisał:

Podaj podstawę prawną która zezwala diagnoście dokonywać zmian w dowodzie rejestracyjnym 😛

Może przystawić stępel. 😄

10 godzin temu, bergman31 napisał:

 

@andrzej78 

Bez wprowadzania zmian konstrukcyjnych można też zmienić dane techniczne w dowodzie rejestracyjnym w niektórych przypadkach. 

Właśnie o tym napisałem, zmiany bez ingerencji w konstrukcję ale z mocy ustawy badanie po zmianach konstrukcyjnych.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, akmaly napisał:

Podaj podstawę prawną która zezwala diagnoście dokonywać zmian w dowodzie rejestracyjnym 😛

Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa I Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012r.

Paragraf 3.1.

3) skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji - obejmuje ustalenie danych pojazdu określonych przez starostę w skierowaniu lub przez posiadacza pojazdu we wniosku w sposób określony pkt 0 dział I załącznika nr 1 do rozporządzenia.

5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym (.....) a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu (....) oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe.

Dział II

Paragraf 1.

Paragraf 2.

1.

2.

Paragraf 3.

1.

2.

3.

Paragraf 6.

 

P.S.

Kilka lat temu kupiłem używany samochód, który parę lat wcześniej został zarejestrowany w Polsce. Przed rejestracją założyłem hak.Gdy pojechałem na badanie techniczne, diagnosta stwierdził, że w dowodzie rejestracyjnym jest zawyżona maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem. Od razu wyliczył nową maksymalną masę całkowitą przyczepy i w zaświadczeniu z badania podał nową wartość.

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez bergman31
Opublikowano

Jak mógł wyliczyć masę maksymalną ciągniętej przyczepy skoro taką masę ustala producent !!!!!! . Z pewnością masa w dowodzie była prawidłowa bo wynikająca z homologacji.  Diagnosta  strzelił babola , bo ta wyliczanka nie zawsze się sprawdza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v