Dziuba

Przyczepa ciezarowa

Polecane posty

Dziuba    0

Witam. Nabylem przyczepe 4t która zarejestrowana jest na cieżarową. Nie mam na siebie gospodarstwa. Jak zarejestreowac by uniknac kosmicznych kosztow utrzymania 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    304

Napisz jaka to marka przyczepy i model. 

Praktycznie każdą przyczepę ciężarową samochodową można zarejestrować jako ciężarową rolniczą. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziuba    0
Napisano (edytowany)

D 46 Sanok

 ZIeniajac specyfikacje unikne podatku transportowego i wgl? 

 

Edytowano przez Dziuba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrzej78    147

Zanim zarejestrujesz, kombinuj fakturę z przerobienia jej na rolniczą w jakimś zakładzie naprawczym.Dalej na diagnostykę aby to "przyklepać".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    96

U mnie wystarczyło na stację diagnostyczną pojechać, musiałem dorobić gniazdo świateł z tyłu i wyjście na hamulce bo nie było, diagnosta napisał że wykonane to było u nich i to wszystko

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    304
Napisano (edytowany)

Nie ma prawnego obowiązku montażu gniazda elektrycznego, złącza hamulców pneumatycznych i zaczepu z tyłu przyczepy rolniczej. 

Praktycznie każda ciężarowa-samochodowa spełnia warunki techniczne dla przyczepy ciężarowej-rolniczej. Wystarczy zmienić żarówki na 12V i zamontować z tyłu trójkąt wyróżniający dla pojazdów wolnoporuszających się.

Wszelkie zaświadczenia od warsztatów, które wykonały przeróbkę z samochodowej na rolniczą nie są wymagane, bo jak można przebudować przyczepę, skoro ona tego nie wymaga.

Podobnie diagnosta nie może stwierdzić przeróbki przyczepy z samochodowej na rolniczą, bo taka przeróbka nie musi być wykonana.

Jeśli Wydział Komunikacji lub diagnosta będzie żądał zaświadczenia o przebudowie przyczepy z samochodowej na rolniczą, to niech podadzą podstawę prawną i zakres elementów wyposażenia w które musi być wyposażona przyczepa rolnicza. 

Kumaty diagnosta stwierdzi, że przyczepa  spełnia warunki techniczne dla przyczepy rolniczej.

Przyczepa Autosan D46 występowała jako ciężarowa-samochodowa (D46A) i ciężarowa-rolnicza (D46B). Zmiana tej przyczepy z samochodowej na rolniczą to tylko formalność.

Edytowano przez bergman31
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
velFoka    2

Możesz też w urzędzie napisać oświadczenie że przyczepa będzie wykorzystywana w celach rolniczych i to też sprawia uniknięcia opłaty podatkowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    417

Jakich celów rolniczych jak nie jest rolnikiem. D46 był jako rolnicze więc nie potrzebuje żadnych faktur z przeróbki tylko ogarniętego diagnostę.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    147
22 godziny temu, bergman31 napisał:

 

Wszelkie zaświadczenia od warsztatów, które wykonały przeróbkę z samochodowej na rolniczą nie są wymagane,

Jeśli Wydział Komunikacji lub diagnosta będzie żądał zaświadczenia o przebudowie przyczepy z samochodowej na rolniczą, to niech podadzą podstawę prawną i zakres elementów wyposażenia 

Nie wprowadzaj zamętu, jak nie masz informacji. 

Screenshot_20210408-205234~2.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    304

A jakie zmiany konstrukcyjne należy wprowadzić w przyczepie ciężarowej-samochodowej aby spełniała warunki techniczne dla przyczepy ciężarowej-rolniczej? 

@andrzej78 nie myl pojęć. Zmiany konstrukcyjne, to nie zmiana przeznaczenia.

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    304

Gdzie jest w przepisach zapis, że przyczepa rolnicza musi mieć z tyłu zaczep, gniazda i złącza do drugiej przyczepy?

Gdzie jest zapis w przepisach, że przyczepa samochodowa nie może mieć z tyłu zaczepu i mediów do drugiej przyczepy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
velFoka    2

Ja miałem przekwalifikowanie ciężarowej na rolniczą i trochę zamęt kolega wprowadza🤔

U mnie wyglądało to tak (robił to sprzedający na stacji diagnostycznej): założył przejściówkę do świateł żeby można było ciągnik podczepić i tyle. Na stacji diagnosta robił zdjęcia i opis co że przyczepa została przygotowana jako rolnicza.

Następnie do wydziału komunikacji i wszystko git. Żadnych zaczepów, opon, hamulców itp nie trzeba było przerabiać.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    147

Może i bezpośrednio nie ma , ale w tej sytuacji można przestudiować grube księgi regulaminów homologacyjnych EU czy EWG. Nie ma co czepiać się szczegółów bo pewne rzeczy są oczywiste. Przyczepa ciężarowa nie może mieć zaczepu tylnego aby jakiemuś mało myślącemu nie przyszło do głowy  zapiąć drugiej przyczepy . pomykać 70 km/ h. Z kolei ciągnik rolniczy może ciągnąć 2 przyczepy , dlatego na ogół przyczepa c. rolnicza powinna takie warunki spełniać. Tym bardziej zmiany powinny być zrobione na tip-top. Są przyczepy rolnicze bez tylnego zaczepu i mediów , ale wypuszczone z fabryki z homologacją, ( hamowana tylko przednia oś) . Co do kwestii zmian przyczepy na rolniczą , to należy rozpatrywać każdy przypadek indywidualnie , a przepis jest przepisem.

6 minut temu, velFoka napisał:

za🤔

Następnie do wydziału komunikacji i wszystko git. Żadnych zaczepów, opon, hamulców itp nie trzeba było przerabiać.

Bywa że z samym dowodem można przegląd zrobić.🤪

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
velFoka    2

Tam gdzie moją robili to gość taki spoko że robi z dowodem tylko ale co do przekwalifikowania to musi być maszyna i robi zdjęcia. Ogólnie to najważniejsze co powie wydział komunikacji bo różnie można trafić i może być łatwo a można po męczyć się z tematem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    304
8 minut temu, andrzej78 napisał:

Może i bezpośrednio nie ma , ale w tej sytuacji można przestudiować grube księgi regulaminów homologacyjnych EU czy EWG. Nie ma co czepiać się szczegółów bo pewne rzeczy są oczywiste. Przyczepa ciężarowa nie może mieć zaczepu tylnego aby jakiemuś mało myślącemu nie przyszło do głowy  zapiąć drugiej przyczepy . pomykać 70 km/ h. Z kolei ciągnik rolniczy może ciągnąć 2 przyczepy , dlatego na ogół przyczepa c. rolnicza powinna takie warunki spełniać. Tym bardziej zmiany powinny być zrobione na tip-top. Są przyczepy rolnicze bez tylnego zaczepu i mediów , ale wypuszczone z fabryki z homologacją, ( hamowana tylko przednia oś) . Co do kwestii zmian przyczepy na rolniczą , to należy rozpatrywać każdy przypadek indywidualnie , a przepis jest przepisem.

.

Właśnie że nie ma przepisu zabraniającego montażu zaczepu i mediów z tyłu przyczepy ciężarówej-samochodowej. Powód jest prosty, bo po wymianie żarówek na 12V, możesz ją ciągnąć za ciągnikiem rolniczym i jeszcze jedną przyczepę za nią.

Przecież jak ciągniesz za traktorem dwie przyczepy rolnicze, to ta na końcu też ma przeważnie z tyłu zaczep i media do przyczepy. Jakiemuś mało myślącemu może przyjść do głowy zaczepić jeszcze jedną albo i nawet 10 przyczep😉😁.

Przyczepa rolnicza może mieć zaczep i media dla drugiej przyczepy ale nie musi. 

Montaż zaczepu z tyłu przyczepy jest zmianą konstrukcyjną i wymaga kwitu z warsztatu, który dokonał modyfikacji. Natomiast wymiana tylko żarówek na 12V i montaż trójkąta wyróżniającego nie jest zmianą konstrukcyjną. 

23 minuty temu, velFoka napisał:

Tam gdzie moją robili to gość taki spoko że robi z dowodem tylko ale co do przekwalifikowania to musi być maszyna i robi zdjęcia. 

Byłem pod koniec lutego na przeglądzie technicznym samochodem. Stacja diagnostyczna miała już nowe oprogramowanie i diagnosta musi zrobić 3 zdjęcia (licznika kilometrów, oraz pojazdu z przodu i tyłu), aby wprowadzić je do systemu. Bez wprowadzenia zdjęć do systemu, oprogramowanie nie pozwoli zakończyć procedury i przegląd nie będzie zaliczony w systemie CEPiK.

30 minut temu, velFoka napisał:

 Ogólnie to najważniejsze co powie wydział komunikacji bo różnie można trafić i może być łatwo a można po męczyć się z tematem

Co Wydział Komunikacji, to inaczej interpretują przepisy i mają inne wymagania. Podobnie zresztą jest z diagnostami na SKP. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    417

Dużo osób zabiera głos ale niewielu wie o czym pisze. Bez problemu zmienić przeznaczenie bez konieczności wykonywania zmian konstrukcyjnych można tylko w tych przyczepach które w katalogu ITS występują jako ciężarowe i rolnicze. Dla wszystkich pozostałych tylko poprzez zmiany konstrukcyjne i nie ważne że spełnia wymagania ale przepisy są jaki są. Jeśli chodzi o D46 to jedź na stację lub szukaj takiej co to robi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    147

Bzdura. Nie ma znaczenia czy dany typ przyczepy produkowano jako rolniczą. Każda zmiana rodzaju pojazdu jest możliwa tylko poprzez badanie tzw. po zmianach konstrukcyjnych i basta.

Typowy przykład to przyczepa D83 , 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    304

@akmaly możesz podać podstawę prawną?

Katalog ITS jest tylko zbiorem informacji o danych technicznych pojazdów.

Aby pojazd mógł się poruszać po drogach publicznych, musi spełniać Warunki Techniczne dla danego typu/rodzaju pojazdu. Warunki Techniczne zawarte są w Dzienniku Ustaw. Są tam określone dopuszczalne masy i wymiary pojazdów oraz ich niezbędne wyposażenie. 

Jeśli pojazd spełnia warunki techniczne dla danego rodzaju/typu pojazdu, to nie ma podstawy prawnej aby ten pojazd nie mógł zostać tak zakwalifikowany.

42 minuty temu, akmaly napisał:

 Bez problemu zmienić przeznaczenie bez konieczności wykonywania zmian konstrukcyjnych można tylko w tych przyczepach które w katalogu ITS występują jako ciężarowe i rolnicze.

Jeśli z Ciebie taki znawca, to powinieneś wiedzieć, że przyczepy dzielimy na ciężarowe-samochodowe i na ciężarowe-rolnicze. Ewentualnie dla uproszczenia, na samochodowe i rolnicze. Ale widocznie w przytoczony przez Ciebie katalogu ITS jest inny podział🤔

36 minut temu, andrzej78 napisał:

Bzdura. Nie ma znaczenia czy dany typ przyczepy produkowano jako rolniczą. Każda zmiana rodzaju pojazdu jest możliwa tylko poprzez badanie tzw. po zmianach konstrukcyjnych i basta.

Typowy przykład to przyczepa D83 , 

Zgadza się, bo to diagnosta, w czasie badania technicznego stwierdza, czy przyczepa spełnia warunki techniczne dla przyczep rolniczych. Nie jest istotne, czy zmiany konstrukcyjne zostały przeprowadzone, czy też nie zostały (bo niemusiały być zrobione).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    96

Panowie po co ta spina. Ja pojechałem na stację diagnostyczną popytalem co i jak. Diagnosta powiedział mi co zrobić, i tak zrobiłem. Później na przegląd. Porobił zdjęcia zrobił papiery i pojechałem ja zarejestrować. W wydziale komunikacji nie było żadnych problemów. Tak to u mnie wyglądało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    96

powiedział żeby były media na drugą przyczepę i tyle, zaczep miałem dołożyłem tylko gniazdo do świateł i hamulcowe i tak wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    417
13 godzin temu, andrzej78 napisał:

Bzdura. Nie ma znaczenia czy dany typ przyczepy produkowano jako rolniczą. Każda zmiana rodzaju pojazdu jest możliwa tylko poprzez badanie tzw. po zmianach konstrukcyjnych i basta.

Typowy przykład to przyczepa D83 , 

Dla ciebie może byc to bzdurą i specjalnie mnie to nie obchodzi. Nie wiem jaki z D83 ale D633 w katalogu ITS są tylko jako ciężarowe i bez zmian konstrukcyjnych nie zmienisz przeznaczenia a np. w D47 bez problemu zrobisz to bez zmieniania czegokolwiek. 

@akmaly możesz podać podstawę prawną? - nie jestem prawnikiem, pisze to co mówią diagności którzy bez problemów temat ogarniają a czy to z prawem czy bez to nie ma znaczenia - ważne że przegląd co 2 lata.

6 godzin temu, rafalus8 napisał:

Panowie po co ta spina. Ja pojechałem na stację diagnostyczną popytalem co i jak. Diagnosta powiedział mi co zrobić, i tak zrobiłem. Później na przegląd. Porobił zdjęcia zrobił papiery i pojechałem ja zarejestrować. W wydziale komunikacji nie było żadnych problemów. Tak to u mnie wyglądało.

Dokładnie tak.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    304

Na forum norcom, diagności twierdzą, że nie ma potrzeby robienia zmian konstrukcyjnych w przyczepie ciężarowej  bo prawie każda spełnia warunki techniczne dla przyczep rolniczych. 

@akmaly nie obchodzi mnie co mówią diagności, z którymi miałeś styczność. Ważniejsze są przepisy prawne, które to regulują i diagności mają obowiązek je przestrzegać. Jeśli diagnosta stawia jakieś wymogi, to niech poda podstawę prawną a nie, że On ma jakieś swoje widzimisię. Skutki nieznajomości przepisów dobrze widać, bo jeden diagnosta powie że się nie da, drugi że może się da ale potrzebne kwity a trzeci że przyjechać z przyczepą i zrobi badanie bez problemu.

4 godziny temu, rafalus8 napisał:

powiedział żeby były media na drugą przyczepę i tyle, zaczep miałem dołożyłem tylko gniazdo do świateł i hamulcowe i tak wszystko

Pytałeś się diagnosty, czy te zmiany konstrukcyjne są obowiązkowe? Jeśli tak, to wskazał na przepis, który wymaga takie zmiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    96
bergman31 napisał:

Na forum norcom, diagności twierdzą, że nie ma potrzeby robienia zmian konstrukcyjnych w przyczepie ciężarowej  bo prawie każda spełnia warunki techniczne dla przyczep rolniczych. 

@akmaly nie obchodzi mnie co mówią diagności, z którymi miałeś styczność. Ważniejsze są przepisy prawne, które to regulują i diagności mają obowiązek je przestrzegać. Jeśli diagnosta stawia jakieś wymogi, to niech poda podstawę prawną a nie, że On ma jakieś swoje widzimisię. Skutki nieznajomości przepisów dobrze widać, bo jeden diagnosta powie że się nie da, drugi że może się da ale potrzebne kwity a trzeci że przyjechać z przyczepą i zrobi badanie bez problemu.

4 godziny temu, rafalus8 napisał:

powiedział żeby były media na drugą przyczepę i tyle, zaczep miałem dołożyłem tylko gniazdo do świateł i hamulcowe i tak wszystko

Pytałeś się diagnosty, czy te zmiany konstrukcyjne są obowiązkowe? Jeśli tak, to wskazał na przepis, który wymaga takie zmiany?

Ja nie wiem kolego czy Ty chcesz prawo studiować czy przyczepę na rolniczą przerejestrować, bo mi zależało na tym drugim, więc zrobiłem tak jak opisałem to wyżej

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Qwerty12
      Witam, mam problem z JCB fastrac model 155-65 z 96 roku. Po przełączeniu rewersu i puszczeniu sprzęgła ciągnik nie zawsze jedzie, czasami lekko się toczy, wtedy wciskam sprzęgło, puszczam i jedzie normalnie. Czasem trzeba kilka razy to sprzęgło powciskać żeby zaczął jechać. Co jest przyczyną tego?
    • Przez tommy66692
      Instrukcje obsługi, tabele wysiewu i katalogi czesci do maszyn rolniczych podajemy w tym temacie. Przed pytaniem postawionym w tym temacie polecam poprzeglądać te tematy;
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t2826.html
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t9098.html
    • Przez aqq67
      Witam proszę o poradę. Kupiłem ciągnik c4011 z dokumentami.
      Posiadam tablice rejestracyjną z dowodem i mam też ciągłość umów.
      Dowód rejestracyjny (ostatni przegląd 1996r) jest na pierwszego  właściciela a  kolejnych dwóch właścicieli nie rejestrowało tego ciągnika i stąd pytanie czy teraz mogę zarejestrować go na siebie nie robiąc problemów dwum poprzednim włąścicielom? Czy ci panowie nie dostaną jakiejś kary za brak opłacania oc?
    • Przez kellyq
      Hej mam mały problemik, chodzi o andorię 4ct107, silnik ze stara zamontowany w ciągniku. Jest to czterocylindrowa wersja silnika montowanego w bizonach. Chodzi o to że jak jest zimno to po odpaleniu nie może się wkręcić na obroty, dodawanie gazu nic nie daje, brak reakcji, chodzi jakby na dawce rozruchowej. Muszę go zgasić linką i zapalić na nowo wtedy jest ok. Jak jest już ciepło na zewnątrz albo jak silnik jest zagrzany to pali od strzała i nie ma takich cyrków. W pompie jest elektrozawór od dawki rozruchowej oraz zawór dawkujący w zależności od ciśnienia doładowania jeśli to coś pomoże.
    • Przez arty
      Jakie jest wasze zdanie na temat tych ekologicznych dodatkow do ciagnikow Adblue i DPF? Praktycznie do wszystkich nowych ciagnikow juz to wkladaja, jak i do samochodow... Oczywuscie wto nowym nie ma problemu bo dziala, ale wczesniej czy pozniej sie zepsuje i trzeba bedzie sloni zaplacic za wymiane elementow. Jest jeszcze opcja wyciecia, ale trzeba sobie zdawac sprawe ze kiedys sie za to wezma i bedzie problem na przegladzie jak nie bedzie tych rzeczy ktore byly fabrycznie zamontowane.  Czy kupujac teraz ciagnik warto poszukac kilka lat starszy gdzi nie bylo jeszcze tych wynalazkow czy sie nie przejmować i brac jak jest z DPF itp...
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj