Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie problem jest następujący a mianowicie nie mogę zdemontować też opornego sworznia od kołyski :/ 
Co już szpilek i kluczy zrujnowałem to poezja nawet już nakrętkę od koła przegwintowałem na m20 bo wszystkie inne zjada /miażdży od strony silnika 
Doradźcie proszę jak to wyjąć dodam iż tego klina wybiłem i stoi dalej kołkiem, no chyba że jeszcze gdzieś pod chłodnicą jest drugi ? 


Rozchodzi się o to iż przodek od T40 chcę założyć a takiego ustrojstwa zdemontować nie mogę :/ 

ustrojstwo.jpg

Opublikowano

Nakrętka ze stożkiem w osi ustawiona dodatkowo w sworzniu rurka 3/4 by luzów nie było,a w tulei podkładka by się nie przesuwała
Zaczyna się to krzywić gdyż luzy się zmniejszyły na osi a sworzeń jak nie szedł tak dalej nie idzie
Chyba szablasta pójdzie w ruch i wydłubie go po kawałku :/ 

ustrojstwo 2.jpg

Opublikowano

Wymieniałem niedawno ten sworzeń ale w c330 i powiem tak :zpryskaj go ile możesz  odrdzewiaczem i zosaw na jakiś czas.Później nie ciągnij go do przodu lecz go wbij aby go ruszyć a potem do przodu u mnie to po zadziałało,powodzenia.

Opublikowano

O coś podobnego mi chodziło aby go cofnąć, tylko że ciasno i może się to nie udać. Ściągałem kiedyś zapieczoną tuleję z wałka od rozrzutnika i ostatecznie w ruch poszła szlifierka, nie pomogła ani nafta ani grzanie palnikiem.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

W porównaniu  do ursusów  będzie ciężko. 

Pewnie skończy się  na demontażu wózka + palnik + duży  młot i dopasowany pobijak....

 

Przystawka napędu do skrzyni będzie zrobiona samodzielnie? Czy zdobył kolega przystawkę od ZTM?

Ma kolega koło zębate  pośrednie osadzane w skrzyni i wyprowadzające napęd na przystawke?

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano
23 minuty temu, peewee1984 napisał:

Może zamiast stosować nakrętki do wyciągania, lepiej postawić na siłę dynamiczna i zastosować młotek bezwładnościowy. Często używam takiego do sworzni i świetnie się sprawdza.

Postaram się jutro coś takiego ogarnąć z użyciem tej szpilki albo kawałka pręta z zaspawaną końcówką, może jakoś się podejdzie 
Parę kilko się sciągnie ze sztangi i zobaczymy :) 

Opublikowano (edytowane)

ehh nic z tego, a użyłem już sporego kawałka żelastwa i ręce mi odpadają 
Widać most będzie musiał sobie jeszcze poczekać na przymiarki aż dojadą brzeszczoty do sablastej bo obecne jak się okazuje szrot a i sworzeń twardawy :/ 

Alchemik tryby na wyjscie pod przystawkę jak i wałki z obsadami pod łożyska już są brakuje jedynie 40z do przystawki bo ciężko o używkę w dobrej cenie a jak pytałem to chcą tyle co za nowe :) i nie wiem czy nie zlecę dorobienia w Toruniu tylko potrzebuje na wzór 

 

młotek.jpg

most.jpg

Edytowane przez zwc18
Przepraszam za post pod postem
Opublikowano

Szukam po necie i widzę iż są dwie wersje jedna z klinem z przodu a druga z tyłu
Pozostaje zamówić jeszcze brzeszczot z węglikiem może przetnie,a jak nie to jadę do gościa po plazmę i rozcinam ten most w drobny mak bo z kątówką nie ma podejścia by go rozczłonkować przy zawiasie Bo nie mam już do niego nerwów
Próbowałem również lewarkiem 10t z uspawanym ustrojstwem na pręcie fi25 to tym razem zerwało nakrętkę 10,9/M20 :D 
Zapieczone na amen podobnie te zwrotnice również wyjść nie chcą a nie wiem jak daleko to siedzi :/ a może być problem przy ewentualym cięciu by ich nie uszkodzić
Ogólnie cuda podobnie było z atakiem od mostu nie dało rady broków w koło wcisnąć nawet na prasie 16t i dopiero znajomy na 100t zabrał i poszło  

Opublikowano

Alchemik też o tym wspominał ale to już ostateczny wariant gdyż niesie za sobą spore nakłady roboty a ze o nerwach nie wspomnę
Te gumy od chłodnicy czy instalacja to tylko czekają by je ruszyć i wymienić  
Sworzeń pewnie i tak do wywalenia to spróbuję go przeciąć czymś takim 

 

Brzeszczot-BOSCH-S-1155-CHM-do-metalu-225mm-weglik-Marka-BOSCH.jpg

Opublikowano

Tak oczywiście klin wyciągnięty w pierwszej kolejności  
Śruby powinny puścić poza jedną gdyż jak pług ściągałem to się urwała a mówią że giotsa nie łamiotsa :D
Dam znak około środy jak poszło z cięciem :)
 

Opublikowano

Kiedyś przerabiałem temat w koparce jumz. Tak było zapieczone masakra musiałem ściągać całą kołyskę i dopiero palni. po nagrzaniu tylko pyk młotkiem i poszło. Po jakimś czasie rozmawiałem ze starym mechanikiem to mówił że w nich demontaż jak i montaż tylko z palnikiem innej opcji nie ma.

  • Like 1
Opublikowano

Nie jestem na 100% pewien, ale stworzeń  chyba fabryka przewidziała jako osadzany na ciepło.  Przez to mimo, że  cieńszy, a ciagnik większy, wytrzymuje dużo dłużej, niż w naszym c360 zanim złapie luzy

Opublikowano

Ja właśnie tak grzałem propan-butanem ładnie po całości tak z 10 minut jak pamiętam. I moje zdziwienie jedno uderzenie i cyk na wierzchu :) Co jeszcze ci doradze najlepiej jak bedzie kolyska przechylona żeby sworzeń patrzył w dół i z czasem grzania troszkę oleju lej na sworzeń i tyle w temacie :)

Opublikowano

Temperatura wystarczy 150  stopni max 220. Można ewentualnie środek sworznia schłodzić trochę woda. Zrobić kilka cykli jak nie puszci za 1 razem. Grzanie jak niektórzy praktykują do wiśniowego koloru pewnie pozwoli łatwiej usunąć sworzeń, ale materiał już mocno zmieni właściwości. 

Opublikowano (edytowane)

Zmrażacz w sprayu mimo, że może schłodzić  do niskiej temperatury ,zabiera mało ciepła.  Ciężko nim zamrozić kilka ml wody.

Duża gasnica CO2 może by się sprawdziła.

Edytowane przez Alchemik
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v