Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
21 minut temu, pafnucy napisał:

tak się wtrącę.

to kurna lepiej chyba bez hamulców w przyczepie jeździć jak traktor pneumatyki nie ma? 🤔

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. Dziennik Ustaw Dz.U.2016.2022

Dział IV

Rozdział 4 Hamulce

Paragraf 48

3. W przyczepie, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 5t, dopuszcza się hamulec roboczy:

1) niezależny od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnący w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z miejsca kierowcy, albo

2) typu bezwładnościowego (najazdowy).

14 minut temu, wojtal24 napisał:

zarejestrujesz bez problemu jezeli producent da Ci homologacje. podczas rejestracji w urzedzie dane zaczytuja sie z homologacji i urzednik w wydziale komunikacji nie ma nic do tego. co do przegladu to nie powiem ale uwazam ze jezeli instalacja jest orginalna to diagnosta nie bedzie robil problemow

Diagnosta nie może robić problemów z powodu hamulców hydraulicznych w przyczepie. Przeczytaj warunki techniczne jakie podałem w pierwszym komentarzu.

Opublikowano
38 minut temu, Partyzant85 napisał:

czyli tak jak napisałem, że za każdym razem nabija się również akumulator.

No nie, przy pierwszym nabija a później olej pod ciśnieniem pozostaje za zaworem do momentu załączenia zaworu a to co innego niż nabijanie akumulatora za każdym razem. 

Opublikowano

@akmaly no chyba akumulator hydrauliczny nie zda egzaminu bo jeżeli przyczepa się rozepnie i zawór pociągnięty za linkę otworzy sie przyczepa zahamuje ale w układzie jak i przewodzie wtyku będzie ciśnienie i nie podepniesz powtórnie złącza bo ciśnienie będzie blokować

Opublikowano (edytowane)

Zda. takie układy są na rynku to żadna nowość ani filozofia. Działanie układu to nie tylko objętość ale i ciśnienie. Zwalniając pedał hamulca olej wraca do ciągnika, nie ma ciśnienia w przewodzie. 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano (edytowane)

Są specjalne zawory z pompką ręczną.

1 godzinę temu, bergman31 napisał:

 

Diagnosta nie może robić problemów z powodu hamulców hydraulicznych w przyczepie. Przeczytaj warunki techniczne jakie podałem w pierwszym komentarzu.

Będzie robił problem , bo istnieje zapis cytowany wyżej o konieczności zadziałania hamulców po awaryjnym wypięciu .Przepisy należy traktować kompleksowo, jest tam też mowa , kiedy instalacja może być jednoobwodowa.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano
andrzej78 napisał:

Są specjalne zawory z pompką ręczną.

1 godzinę temu, bergman31 napisał:

 

Diagnosta nie może robić problemów z powodu hamulców hydraulicznych w przyczepie. Przeczytaj warunki techniczne jakie podałem w pierwszym komentarzu.

Będzie robił problem , bo istnieje zapis cytowany wyżej o konieczności zadziałania hamulców po awaryjnym wypięciu.

chyba że tak

Opublikowano

W przyczepach typu tandem ,często wykorzystywano hamulec postojowy w postaci dźwigni z mechanizmem zapadkowym jako hamulec awaryjny. Dźwignię umieszczano poziomo pod skrzynią ładunkową a na jej końcu mocowano linkę zrywalną ,której drugi koniec mocowano do ciągnika.

Opublikowano (edytowane)

Była już kiedyś dyskusja o tych chorych przepisach i pisałem o tym, że taki układ do awaryjnego hamowania wcale nie musi komplikować układu hydraulicznego a jedynie prosty mechaniczny hamulec typu zapadka lub system dźwigni jak w starych niemieckich przyczepach. Ale widocznie ktoś kto pisał te przepisy nie brał pod uwagę takich rozwiązań a szkoda bo hydrauliczne hamulce działają dużo lepiej niż jednoobwodowe pneumatyczne. 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano (edytowane)
48 minut temu, andrzej78 napisał:

Są specjalne zawory z pompką ręczną.

Będzie robił problem , bo istnieje zapis cytowany wyżej o konieczności zadziałania hamulców po awaryjnym wypięciu .Przepisy należy traktować kompleksowo, jest tam też mowa , kiedy instalacja może być jednoobwodowa.

A wiesz jak jest zbudowany układ hamulcowy hydrauliczny w przyczepie Marpol PMTB10? 

Skoro przepisy zezwalają na montaż hamulców hydraulicznych w przyczepach rolniczych, to w przyczepach z homologacją muszą zostać spełnione warunki techniczne. Hamulce w każdym pojeździe/przyczepie podlegają homologacji.

Edytowane przez bergman31
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, gosciu506 napisał:

@akmaly no chyba akumulator hydrauliczny nie zda egzaminu bo jeżeli przyczepa się rozepnie i zawór pociągnięty za linkę otworzy sie przyczepa zahamuje ale w układzie jak i przewodzie wtyku będzie ciśnienie i nie podepniesz powtórnie złącza bo ciśnienie będzie blokować

Są złącza hydrauliczne typu push-pull z eliminatorem ciśnienia. Podepniesz je bez problemu, nawet jak w układzie jest ciśnienie.

 

Edytowane przez bergman31
Opublikowano
4 godziny temu, andrzej78 napisał:

Powodzenia na przeglądzie ( chyba ,że producent zamontował układ zgodny z wymogami).Pronar może więcej, bo była też  kiedyś taka głośna sprawa z ciągnikiem Pronar , który  po zamontowaniu przedniego TUZ-a miał zasłonięte reflektory, oczywiście sprawa wyszła na przeglądzie.

Mam wyciąg z homologacji z hamulcami hydraulicznymi (ktoś to zatwierdził w urzędzie) i to jest nie do ruszenia. Inne firmy też sprzedają przyczepy fabrycznie wyposażone w takie hamulce. Swoją drogą są dużo lepsze od pneumatycznych.

Opublikowano
1 godzinę temu, bergman31 napisał:

Są złącza hydrauliczne typu push-pull z eliminatorem ciśnienia. Podepniesz je bez problemu, nawet jak w układzie jest ciśnienie.

 

W sumie teraz skojarzyłem, że złacza hamulcowe hydrauliczne są inne niz te typowe eurozłącza od hydrauliki- przynajmniej te oryginalne wyjścia w ciągnikach. Aż sam kiedyś przy okazji sprawdzę czy można je wpiąć pod ciśnieniem.

  • Like 1
Opublikowano
22 minuty temu, pierzo napisał:

Mam wyciąg z homologacji z hamulcami hydraulicznymi (ktoś to zatwierdził w urzędzie) i to jest nie do ruszenia.

Pytam z czystej ciekawości ,jest tam wzmianka o rodzaju sterowania hamulcami , ciśnieniu itd ?

Opublikowano
28 minut temu, vat napisał:

W sumie teraz skojarzyłem, że złacza hamulcowe hydrauliczne są inne niz te typowe eurozłącza od hydrauliki- przynajmniej te oryginalne wyjścia w ciągnikach. Aż sam kiedyś przy okazji sprawdzę czy można je wpiąć pod ciśnieniem.

Nie sprawdzisz, chyba że przy naciśniętym hamulcu bo w przeciwnym razie nie będzie pod ciśnieniem. 

Opublikowano

Dlaczego niby nie? np. nacisnę hamulec, wyciągne złącze i układ będzie pod ciśnieniem. Albo zasymuluję wypięcie i zwolnię zawór akumulatora przy odpiętym złączu ciągnik - maszyna.

W ciągniku przy wciśniętym hamulcu napewno nie da sie włóżyć złącza

Opublikowano
1 godzinę temu, andrzej78 napisał:

Pytam z czystej ciekawości ,jest tam wzmianka o rodzaju sterowania hamulcami , ciśnieniu itd ?

Mam Świadectwo Zgodności WE Pojazdu Kompletnego (świadectwo homologacji) 

Układ hamulcowy

Punkt 36. Połączenie z hamulcami przyczepy - mechaniczne/ elektryczne/ pneumatyczne/ hydrauliczne. 

(Niepotrzebne skreślić)

Opublikowano
2 godziny temu, vat napisał:

Dlaczego niby nie? np. nacisnę hamulec, wyciągne złącze i układ będzie pod ciśnieniem. Albo zasymuluję wypięcie i zwolnię zawór akumulatora przy odpiętym złączu ciągnik - maszyna.

W ciągniku przy wciśniętym hamulcu napewno nie da sie włóżyć złącza

Dlatego ze jak zwolnisz hamulec to nie będzie ciśnienia w przewodzie. Zasada działania jest banalnie prosta - naciskasz hamulec zawór w ciągniku otwiera się i podaje olej przez złącze na siłowniki - puszczasz nogę z hamulca olej wraca do ciągnika ( oczywiście olej jest dalej w przewodzie ale pod niskim ciśnieniem ). 

Opublikowano
4 godziny temu, vat napisał:

Dlatego napisałem,że gdy wyciągnę złącze przy nacisnętym hamulcu to będzie ciśnienie w układzie.

Właśnie o tym piszę

Opublikowano (edytowane)

Wracając do tematu rejestracji przyczepy... Dzwoniłem do wydziału komunikacji, dla nich nie ma różnicy czy są hamulce pneumatyczne czy hydrauliczne, bo cytuję "my się na tym nie znamy". Najważniejsza jest homologacja i tylko tyle obchodzi ich przy rejestracji. A co do diagnosty też raczej nie mam się co martwić.

Edytowane przez Kapturr
Opublikowano (edytowane)

Co prawda to tylko artykuł prasowy, ale poczytać warto.

https://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/hamulce-hydrauliczne-w-przyczepie-niedroga-modyfikacja,69872.html

 

1 godzinę temu, bergman31 napisał:

 Jak pojazd/przyczepa ma homologację (europejską), to nie ma możliwości aby diagnosta robił problemy.  

Samochody z kierownicą po prawej stronie też mają homologację europejską , ale tylko wyjątki można zarejestrować -  po uprzedniej modyfikacji. Pożyjemy , zobaczymy.Tyle w temacie.

Edytowane przez andrzej78

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v