Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Osobiście wydaje mi się to złym pomysłem, olej jest rzadszy przez co rozbryzgując w przekładni jaką jest zwolnica oddaje ciepło, w przypadku smaru z olejem to zwolnica będzie miała większe opory pracy z co za tym idzie wyższą temperaturę pracy. Wybór należy do ciebie, są też gotowe produkty o półpłynnej konsystencji, takie jak smary używane w centralnym smarowaniu bądź w przekładni kosiarki rotacyjnej. Tego typu produkty

https://www.petrostar.pl/chemia/smary/silesia-oil/silesia-epx-000-45kg-smar-centralne-smarowanie,p1634245806

Opublikowano
5 minut temu, agrofix224 napisał:

Osobiście wydaje mi się to złym pomysłem, olej jest rzadszy przez co rozbryzgując w przekładni jaką jest zwolnica oddaje ciepło, w przypadku smaru z olejem to zwolnica będzie miała większe opory pracy z co za tym idzie wyższą temperaturę pracy. Wybór należy do ciebie, są też gotowe produkty o półpłynnej konsystencji, takie jak smary używane w centralnym smarowaniu bądź w przekładni kosiarki rotacyjnej. Tego typu produkty

https://www.petrostar.pl/chemia/smary/silesia-oil/silesia-epx-000-45kg-smar-centralne-smarowanie,p1634245806

 

19 minut temu, dzikiWschód napisał:

witam, czeka mnie wymiana łożyska w zwolnicy, przy okazji chciałbym wymienić olej i pytanie czy ktoś praktykował wymieszanie oleju ze smarem wlasnie w zwolnicy?

nie takie firmy jak ursus nie stosują towotu popieram wpis agrofix224

Opublikowano

pytanie po co był olej było dobrze jak wymienisz lozyska to i  automatycznie uszczelniacze i nie bedzie ciekło jezeli nie są wytarte pół osie

Opublikowano (edytowane)

do zwolnic polecam olej fusch gear ls 90, bardzo dobry olej, do jednej zwolnicy wchodzi gdzieś 1.5-2 litry, akurat banieczka 5l za ok 100 zł starczy

Edytowane przez mati2810
Opublikowano

być może, nie próbowałem🤣 a na serio to w renault mam zalany przedni most i zwolnice i wszysko jest w porządku. W zetorze 4718 też zmieniłem na ten sam i też jest dobrze

Opublikowano (edytowane)

Czy chodzi o blokadę ktora sama się włącza? Bo jeśli tak to w renówce to działa bardzo dobrze. W orce zimowej pięknie na oba przednie koła ciągnęła. Więc gdyby olej był inny to mogła by nie działać blokada? 

Dobra doczytałem,  chodzi o mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Ciekawe czy na jakimś losowym oleju wątpliwej jakości byłaby różnica w działaniu 

Edytowane przez mati2810
Opublikowano

LSD to dyferencjał o ograniczonym poślizgu, nic się tam nie włącza, to działa cały czas, nieodpowiedni olej może spowodować nieprawidłowe działanie tego układu, to tak w skrócie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v