Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

Pytanie kieruję do posiadaczy Dominatora 86 lub podobnych z silnikiem Perkinsa 6 - 120KM. Jaki akumulator posiadacie w swoich maszynach?? Przez ostatni sezon miałem 110Ah i po dłuższym kręceniu rozrusznikiem nie dawał rady ( często się zapowietrzał i potrzebne było długie kręcenie). Dodam że rozrusznik jest Ok - nowy wirnik, tulejki, szczotki. Zastanawiam się nad kupnem nowego o większej pojemności. Proszę o rady.

Opublikowano

:unsure: I tu kolego muszę cię zmartwić mam Dominatora 80 z motorem Perkinsa 120 KM nie mam specjalnego aku bo po co na te dwa trzy tygodnie kupować, używam do tego celu aku od mojego busa na czas żniw 74 Ah zapewniam cię nigdy nie było problemów z odpalaniem, podobnie w ciągniku JD 86 KM szóstka mam aku 68 AH w największe mrozy pali bezproblemowo. :D

Opublikowano

Ja jak wymieniam akumulator to zawsze mnie denerwuje gadka za duży pan kupuje będzie nie doładowany bla bla bla ;[ W astrze G był 55 AH kupiłem 74 AH przez 4 lata nawet go nie ładowałem zima kreci bardzo dobrze :) siostra pojechała kiedyś do sklepu kupić akumulator do malucha sprzedawca wcisnął 34 AH Boscha latem kupowała a zima go trzeba było pchać wiosna znowu odpalał :) ja zawsze do malucha kupowałem 50ah i problemu nie było ! Wiec w to ze akumulator nie będzie doładowany to nie sprawdza się tak do końca w życiu !

Opublikowano

witam.

stało się , akumulatory w Finnce (914 turbo) padły... po 14 latach... i teraz zastanawiam się jakie były dobre do niej, dodam, że ciagnik pracuje cały rok i czy mróz -25 czy + 25 ciągnik musi odpalać... bo w zimie do odśnieżania i obrządku potrzebny codziennie... akumulatory mam w niej teraz 2X 12v 135Ah, no i 1000zł trzeba wydać, a jak tyle mam wydać, to jesli są jakieś godne polecenia akumulatory to wolę dopłacić tą 100, lub 2 na dobre aku które będą chodzić conajmniej 10 lat....

Co polecacie?? i cenowo i z doświadczenia...

Opublikowano

 

 

centra albo zap piastow dobre akumolatory

w samochodzie (audi a4) mialem bosha od nowosci 99r i w tym roku odmowil posluszenstwa na jesieni samochodem malo jezdzone bo jak go naladowalem to jeszcze za 2-3 dni odpalal na nim ale jak postal sobie tydzien to niestety slabo bylo

Opublikowano

Może i są fińskie, ale zdaje się, że Warta się na nich podpisała a akumulatory warty raczej można kupić choć cena będzie pewnie wyższa niż krajowych.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

no jestem tego świadom, że są droższe, ale czy Varta to dobry wybór??

Ale Ty akumulatory juz kupiłeś ;-)))

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Panowie, serwisuję dużo sprzętu i montuję dużo akumulatorów, dlatego polecam akumulaotry centra. spokojnie wytrzymują ponad 10 lat, a ich cena jest korzystna. W moich ciągnikach mają po 10 lat i nie zauważyłem objawów ich zużycia. Jeszcze mała rada: najlepiej kupować w sklepach, które sprzedają tylko akumulatory, ewentualnie w sklepach, w których jest duży ruch, bo tylko to gwarantuje, że akumulator nie leży w sklepie długi czas.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Teoretycznie powinna być.

 

 

Opublikowano

No właśnie... Kupiłem w tym roku nowy aku do motocykla- nie ma nic na temat daty produkcji, ani na naklejce ani na samym aku. W dużych Centrach pamiętam, że były jakieś cyferki wybite na aku, ale to raczej nie była data prod. Inne podobne towary też nie mają (specjalnie wyciągnąłem baterie od telefonu i nic nie ma na temat daty prod.).

Myśle, że jest to celowy zabieg, wiadomo akumulatory trzymają swoje właściwości długo, a jeśli byśmy zobaczyli w sklepie taki aku który stoi już 2 lata od produkcji to byśmy omijali go szerokim łukiem. Wiadomo takie coś działa mocno na podświadomość.

 

Jeszcze jedna sprawa. Jak kupujecie standardowe akumulatory to są one zazwyczaj już zalane kwasem (chodzi oczywiście o kwasowe) w sklepie. Sam uważam, że to jest błąd. Inaczej sprawa wygląda w aku motocyklowych. Miałem kiedyś taką przypadłość, że kupiłem 6V 11Ah już zalany z wystawki sklepowej, koleś nawet nie dał mi pudełka do niego, bo nie było..., dobrze że gwarancję wypisał. Oczywiście w domu ładowanie prądem 10% mocy aku przez 12godz., wkładam do mojej poczciwej WSKi i co, nawet postojówka się nie zapaliła. Szybko do sklepu z reklamacją. Koleś chyba wiedział już wcześniej, że ten aku jest do du..y, bo nic nie kwestionował mojego niezadowolenia. Za 3 dni odbieram nowy taki sam w pudełku oczywiście suchy z pojemnikiem kwasu, aby sobie samemu zalać.

Tak więc moim skromnym zdaniem nawet duże aku powinny stać suche w sklepach i wtedy jak go kupisz to zalewasz kwasem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Całkowicie się z Tobą zgadzam. Tylko zastanów się nad jedną kwestią. Mianowicie ilu właścicieli pojazdów (ciągników czy innych maszyn posiadających akumulatory) posiada odpowiednią ładowarkę ze stabilizacją napięcia i regulowanym ograniczeniem prądowym i poradzi sobie z pierwszym ładowaniem formującym akumulatora. A od tego ładowania w 90% zależy żywotność akumulatora. Dlatego właśnie akumulatory sprzedawane są w stanie uformowanym i naładowanym. Mam styczność z wieloma użytkownikami pojazdów i to co nieraz widzę czasami mnie przeraża co ludzie wyczyniają z akumulatorami. A później pretensje dlaczego wytrzymał tylko dwa lata. Ale tego nie zmienisz Ty ani ja. Ludzie muszą sami nauczyć się, że odpowiednia obsługa jest równoznaczna z długą i bezawaryjną eksploatacją sprzętu.

 

 

Opublikowano

@zorzyk2 muszę to jeszcze sprawdzic dokładnie, możliwe że źle to odczytałem. Ale jak powiedziałem, nie na wszystkich to jest.

@Elektrotechnik mam jeszcze jedno pytanie pod Twoją ostatnią wypowiedź. Dajmy na to tak jak mówisz, że większość z nas nie technicznej możliwości uformowania aku, bo nie posiada odpowiedniego urządzenia do tego. Ale jest tak, że jak się zalewa nowy aku kwasem, to poprzez zachodzące reakcje chemiczne już bez ładowania otrzymujemy prąd, który po pewnym czasie stania tego aku (bez ładowania) wystarczyłby nawet na odpalenie pojazdu (chociaż szczerze mówiąc nie sprawdzałem tego, ale opinie takowe krążą). Tak więc maszyna odpaliła i ładujemy ją prądem prądnicy/alternatora jeżdżąc sobie naszym traktorem, samochodem czy innym sprzętem cały dzień. I teraz dopiero moje pytanie: czy takie ładowanie poprzez prądnicę czy alternator możne dobrze uformować taki aku (to bardziej chyba zależy od regulatorów ładowania w naszych pojazdach)?

Opublikowano

Obecnie prawie wszystkie akumulatory przeznaczone do zalewania są suchoładowane, czyli zalewasz elektrolitem, czekasz 2 godziny, uzupełniasz poziom i gotowe (można ewentualnie doładować prostownikiem). Nie trzeba przeprowadzać ładowania formującego.

Co do zalanych to większość jest teraz wykonana w takiej technologii, że mogą być przechowywane 6 miesięcy a nawet do roku bez doładowywania. Osobiście parę lat temu kupiłem taki akumulator do osobówki. Pomimo tego, że miał równy rok od daty produkcji nadal napięcie spoczynkowe przekraczało 12,5V. W aucie od 3 lat bez problemów.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Do kolegi @coolman111: tak jak napisał @volf, napięcie po zalaniu elektrolitem mają tylko akumulatory suchoładowane. W takim akumulatorze dopuszcza się eksploatację w pojeździe bez ładowania formującego, jednak nie jest to najlepszy sposóób ładowania uruchamiającego, ponieważ alternator w pojeździe nie ma ograniczenia prądowego. A taki akumulator wykazuje tylko częścowe naładowanie, więc może zostać przekroczony prąd ładowania, a co za tym idzie zostanie skrócona żywotność akumulatora. Natomiast akumulatory, które nie są suchoładowane bezwzględnie muszą być poddane ładowaniu formującemu. Co do sprzętu, to wystarczy ładowarka z ograniczeniem prądu do C/10 i stabilizacją napięcia na poziomie 2,4V/ogniwo. Takim prądem ładujemy przez 14 godzin i mamy uformowany akumulator.

Opublikowano

Chciałbym aby ktoś znający temat rozwiał dylemat czy zakup nowego aku znacznie większy mocą i pojemnością od zastosowanego przez producenta pojazdu to dobry pomysł

Mam na myśli czy będzie odpowiednio doładowany ?

Czy każdy nawet mały alternator może doładować duży aku zależy tylko ile będzie czasu trwała praca alternatora?

Inny temat to jak sprawdzić czy aku jest odpowiednio naładowany,oczywiście jak najprostszym sposobem?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Akumulator o większej pojemności niż zalecany to dobry pomysł pod warunkiem że się w skrzynce zmieści.Warto zwrócić uwagę na max prąd rozruchu.Im jest większy tym lepiej.

Alternator z ładowaniem sobie poradzi.Czas ładowania jest zależny od stanu rozładowania.

Najprostszym sposobem na sprawdzenie stanu naładowania jest użycie aerometru (wskazuje gęstość elektrolitu)

Przykładowo w c 360 mam 195 Ah (fabryka zalecała 160)

w 914 mam 215 Ah (fabryka zalecała 190)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v