Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie, czy da się przekwalifikować przyczepę ciężarową na rolniczą jeśli tak czy to legalne? Bo słyszałem o takim przypadku sam mam 2 i zastanawiam się nad takim manewrem

Opublikowano

Tak, da się, miałem trzy stare przyczepy jako ciężarowe i przerejestrowałem na rolnicze. Okresowy przegląd przyczepy rolniczej kosztuje 60 zł i wbija na dwa lata a nie co roku jak ciężarowej. Jedziesz na skp z dokumentami przebudowy na rolniczą, robią przegląd, dostajesz kwit że to rolnicza i do wk zrobić zmiany w dr. Jak nie masz papierów na przebudowę zapytaj na skp kto robi, oni najczęściej podsyłają do swoich kumpli, u mnie typ co ma skp ma obok niby warsztat i sam to kwituje wszystko. Przebudowa to oczywiście fikcja ale kasa musi się zgadzać.

Opublikowano

Każda stacja okręgowa zrobi zmianę przeznaczenia pojazdu i jakby to nie było legalne to przecież wydział komunikacji by nie honorował. I tak albo masz kwit od warsztatu że przerobili Ci z ciężarowej na rolniczą (musi być napisane co konkretnie zostało zrobione) i z tym jedziesz na stacje kontroli, albo znajdź taką stacje kontroli co mają swój warsztat i oni wszystko wystawiają, następnie z gotowymi papierami do wydziału komunikacji i po sprawie. Ja taki zabieg robiłem jakieś 5lat temu wszystko poszło bezproblemowo.

Opublikowano

A jakie to zmiany konstrukcyjne muszą być zrobione w przyczepie ciężarowej-samochodowej aby zarejestrować na rolniczą? 

Po za wymianą żarówek z 24V na 12V, oraz zmianą tablicy (tablic) prostokątnej z obwódką odblaskową  na trójkąt wyróżniający dla pojazdów i maszyn rolniczych.

Opublikowano

Instalacja pneumatyczna i elektryczna na drugą przyczepę bo samochodem nie ciąga się dwóch i teoretycznie nie ma, nie pamiętam ale chyba było też coś z oponami że do 40 na godzinę mają być.

Opublikowano

Rolnicza ma lampy bez odblasków musi mieć trójkąt zaczep i media na drugą przyczepę zakładam że nie koniecznie hydraulikę bo można mieć sztywne ale gniazdo i pneumatykę do hamulców i kół czy opon bym się nie odnosił bo nowe przyczepy wychodzą teraz z fabryki na tir-owskich kołach i są rolniczymi co najwyżej niektóre mają kształt bieżnika ,,rolniczy" ale nie wszystkie hamulce w ciągnikach też są 1i2 obwody prędkość ciągników dochodzi do 60km/h więc... Mając firmę gdzie robię konstrukcje i naprawiam sprzęt rolniczy teoretucznie mogę se wypisać zaświadczenie o przeróbkach stuknąć pieczątkę i gra? przejdzie przez badania i wydadza papier że spełnia wymagania rolniczej?

Opublikowano

Z tego co pamiętam jak kupiłem D47 to w papierach miała ciężarowa i na stacji OSKP przerobili mi na ciężarowo-rolniczą (na papierze) tylko tam był serwis ciężarówek który takimi sprawami też się zajmuje. 

Do tego zdjęcia zaczepu, kół czy tam opon i trójkąt na tylnej burcie .

Opublikowano
24 minuty temu, sznajdik napisał:

Rolnicza ma lampy bez odblasków musi mieć trójkąt zaczep i media na drugą przyczepę zakładam że nie koniecznie hydraulikę bo można mieć sztywne ale gniazdo i pneumatykę do hamulców i kół czy opon bym się nie odnosił bo nowe przyczepy wychodzą teraz z fabryki na tir-owskich kołach i są rolniczymi co najwyżej niektóre mają kształt bieżnika ,,rolniczy" ale nie wszystkie hamulce w ciągnikach też są 1i2 obwody prędkość ciągników dochodzi do 60km/h więc... Mając firmę gdzie robię konstrukcje i naprawiam sprzęt rolniczy teoretucznie mogę se wypisać zaświadczenie o przeróbkach stuknąć pieczątkę i gra? przejdzie przez badania i wydadza papier że spełnia wymagania rolniczej?

Z tyłu przyczepy mają być trójkątne światła odblaskowe. Przepisy nieprecyzują, czy mają one być w lapach, czy też osobno.

O trójkącie wyróżniającym wspomniałem.

Nie wszystkie nowe przyczepy rolnicze z homologacją mają zaczep i pozostałe media na drugą przyczepę. 

Co do opon, to mają być przystosowane do poruszania się z prędkością 25km/h, czyli praktycznie każde.

Opublikowano

No nie wszystkie ale raczej są przystosowane do zaczepu chociaż tak czy inaczej wychodzi jako rolnicza to co komu do yego czy ma czy nie. Generalnie przy przekwalifikowaniu musi mieć bo ciężarowe nie mają więc to je wyróżnia jak przerobisz

Opublikowano
40 minut temu, sznajdik napisał:

 Mając firmę gdzie robię konstrukcje i naprawiam sprzęt rolniczy teoretucznie mogę se wypisać zaświadczenie o przeróbkach stuknąć pieczątkę i gra? przejdzie przez badania i wydadza papier że spełnia wymagania rolniczej?

Nie przejdzie, musisz mieć uprawnienia na przebudowy pojazdów, ta działalność jest gdzieś tam wpisana i każdy ma nadany jakiś numer, pamiętam jak typ z skp mi mówił.

Opublikowano
3 minuty temu, sznajdik napisał:

No nie wszystkie ale raczej są przystosowane do zaczepu chociaż tak czy inaczej wychodzi jako rolnicza to co komu do yego czy ma czy nie. Generalnie przy przekwalifikowaniu musi mieć bo ciężarowe nie mają więc to je wyróżnia jak przerobisz

Właśnie przeczytałem warunki techniczne dla ciągników rolniczych, pojazdów wolnobieżnych i przyczep rolniczych. Nie ma tam nic o zaczepie z tyłu przyczepy, ani też o instalacji hamulcowej i elektrycznej dla drugiej przyczepy.

Opublikowano

Kiedyś przegladałem pod tym kątem forum diagnostów. Generalnie co rejon to inne zasady i interpretacja jakto w Polsce. Jedni chcieli jakiś fizycznych zmian i wpisu dla wszystkich przyczep, inni dawali możliwość zmiany tylko dla modeli które fabrycznie miały homologację na przyczepy cieżarowe i rolnicze, inni poprostu sami wystawiali kwitek dla wszystkich przyczep praktycznie bez zmian, a jeszcze inni mówili ze przepisy zabraniają zmieniać homologacji na jakiej przyczepa wyszła z fabryki i nic nie mozna z tym zrobić. 

 

Zostaje zobaczyć jakie podejście maja okregowe SKP w okolicy i wtedy kombinować. 

Opublikowano
sznajdik napisał:

Myślałem że odpowiefnie pkd wystarczy

wystarczy ale jak firma jest na Ciebie i przyczepy też na Ciebie to nie możesz sam sobie wystawić faktury na przeróbkę, co jest konieczne. Jednak jak firma jest na Ciebie a przyczepy np na ojca to możesz tak zrobić. Co do pkd tam jest wsxystko napisane co możesz robić.

Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, Alchemik napisał:

Kiedyś przegladałem pod tym kątem forum diagnostów. Generalnie co rejon to inne zasady i interpretacja jakto w Polsce. Jedni chcieli jakiś fizycznych zmian i wpisu dla wszystkich przyczep, inni dawali możliwość zmiany tylko dla modeli które fabrycznie miały homologację na przyczepy cieżarowe i rolnicze, inni poprostu sami wystawiali kwitek dla wszystkich przyczep praktycznie bez zmian, a jeszcze inni mówili ze przepisy zabraniają zmieniać homologacji na jakiej przyczepa wyszła z fabryki i nic nie mozna z tym zrobić. 

 

Zostaje zobaczyć jakie podejście maja okregowe SKP w okolicy i wtedy kombinować. 

Też czytałem ten temat na tym forum diagnostów. 

Z całego tematu wynikało, że w przypadku zmiany przyczepy z ciężarówej na rolniczą nie są wymagane żadne zmiany mające wpływ na dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym. Każda przyczepa ciężarowa może być rolniczą.

 

50 minut temu, sznajdik napisał:

Czyli co trójkąt i odbladki zostają

Tylko trójkąt wyróżniający pojazd wolnoporuszający się.

Trójkątne odblaski w kloszach lamp lub osobno. Mają być dwa umieszczone symetrycznie z tyłu przyczepy, wierzchołkiem trójkąta do góry.

 

Edytowane przez bergman31
Opublikowano

Ale po co takie kombinacje, jedź na skp i zapytaj tym bardziej że tak jak kolega napisał w polszy jeden powie że nie wolno a drugi zrobi od ręki. To są śmieszne pieniądze za kwit przebudowy płaciłem coś koło 2 stówki i miałem spokojną czaszkę że jak wk odrzuci to typ mi poprawi. A tak wypiszesz sam, diagnosta będzie miał zły dzień i cię wygoni do poprawki i weźmie na celownik następnym razem, nie wiesz jak to u nas jest.

Opublikowano
sznajdik napisał:

No właśnie przyczepy ojca a firma moja no i mi się wydaje że wystarczy naskrobac na kompie jakieś pismo o przeróbkach czy też przystosowaniu pieczątka i ogień na stację

musisz miec w spisie do dzialalnosci odpowiedni kod pkd to ze masz dzialalnosc zwiazana z mechnika i czy tam spawaniem nie wystarczy często przy stacjach diagnostycznych sa takie firmy co sie tym zajmuja w sierpniu mi diagnosta powiedzial ze rolnicza musi miec trojkat i media i zaczep na druga przyczepe opony go nie interesuja. ale jak ktos wyzej napisal gdzie kraj tam obyczaj

Opublikowano

@ursusmarek najpierw poszukaj serwisu ciężarówek gdzie mogą zrobić przebudowę z ciężarowej na ciężarowo-rolniczą (na papierze ) i dopiero na przegląd na OSKP.

Opublikowano
5 godzin temu, PRIMO napisał:

@ursusmarek najpierw poszukaj serwisu ciężarówek gdzie mogą zrobić przebudowę z ciężarowej na ciężarowo-rolniczą (na papierze ) i dopiero na przegląd na OSKP.

Spróbuję tak jak piszesz. Dwa lata temu kuzyn przerobił na rolniczą D47A nawet mu robiłem hamulce i instalacje elektryczną. Ja mam taką samą przyczepę. A 18 lat temu brat przerabiał sanoka z lat 60 chyba model D3 i w obuch przypadkach wystarczyła wizyta w oskp i w wydziale komunikacji. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v