krzysiu9802

Samochód ciężarowy.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krzysiu9802    9
Witam. Z góry przepraszam jeśli piszę w złym dziale. Analizując mój rynek doszedłem do wniosku, że dobrze byłoby mieć swoj zestaw ciągnik siodłowy+naczepa wanna ok. 35m3. Mam prawo jazdy CE, kwalifikacje, badania. Nie mam tylko licencji przewoźnika. Pytanie moje brzmi -czy ktoś orientuje się jakie są koszta utrzymania takiego zestawu? Oczywiście pomijając koszty eksploatacji. Jakie koszty ubezpieczeń, podatków, OC. Czy opłaty za euro sa większe niż za euro5? Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Minkes    32

Licencji nie musisz mieć jak chcesz tylko transport własny robić. OC ok 5-6 tys, viaTOLL sobie sprawdź bo nie wiem jakie chcesz euro. Podatek drogowy Cię nie dotyczy jeżeli wykonujesz działalność rolniczą.

Edytowano przez Minkes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzysiu9802    9

Odnośnie rejestrowania czasu pracy można znaleźć różne informacje. Znalazłem podstawę prawną, że nie potrzeba rejestrować czasu pracy, po czym znalazłem artykuł ITD, w którym opisana sytuacja, że rolnik od 18 lat nie używał tacho, a teraz za to mandat dostał. Jak to wygląda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik1    673

na pewno lepiej mieć zapisany czas pracy i km np na tarczkach, bo w razie kontroli można udowodnić ,że nie złamało się prawa.Przepisy są tak pogmatwane w przypadku rolnika,że nikt jednoznacznie nie może określić jak powinno być. Z tego co się orientuję to pojazd może się poruszać do 100 km od gospodarstwa ,a do tego wg prawa nie można wykonywać transportu w celach handlowych.Co równa się tym ,że nie można wozić własnych towarów np do punktu skupu itp.Kiedyś znalazłem nawet jakiś artykuł w necie,gdzie sami inspektorzy ITD radzili by się nie przyznawać ,że  towar jedzie do klienta.

Może coś się zmieniło w tych przepisach ,chociaż wątpię.

Ostatnio chyba dużo przedsiębiorczych rolników myśli o tego typu działalności,co niezbyt dobrze wróży na przyszłość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    41

Drogowy płacisz od ciągnika od naczepy nie bo wykorzystujesz rolniczo. Ja nie rejestruje czasu pracy do 100 km. Nie zapomnij o serwisie i drobnych awariach. Ogólnie wielki biznes to nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu9802    9

tylko w tym przypadku naczepe musisz mieć zarejestrowana na rolniczą, bo jeśli jako ciężarowa to ubezpieczenie idzie w górę, czy się mylę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik1    673

ale jak jedziesz dalej niż 100 km to jak się rozliczysz w razie kontroli z czasu pracy i km z poprzednich dni? 

Ja staram się zawsze wrzucić tarczkę,a wcale tak często nie jeżdżę.

1 minutę temu, pala92 napisał:

Drogowy płacisz od ciągnika od naczepy nie bo wykorzystujesz rolniczo. Ja nie rejestruje czasu pracy do 100 km. Nie zapomnij o serwisie i drobnych awariach. Ogólnie wielki biznes to nie jest.

 

Przed chwilą, krzysiu9802 napisał:

tylko w tym przypadku naczepe musisz mieć zarejestrowana na rolniczą, bo jeśli jako ciężarowa to ubezpieczenie idzie w górę, czy się mylę?

Ja nie mam naczepy tylko przyczepę i za nią nie płacę podatku od transportu a ubezpieczenie to ok 60 zł.Za auto  1600 ubezp i 1200 podatku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemekuliski    120

to może lepiej solówka i przyczepa jakaś 12 ton jeśli dla siebie? a jeśli chcesz na czele to lepiej poszukać większej objętości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    56

Po podliczeniu przy faktycznym użyciu w gospodarstwie, pewnie najtaniej wyjdzie zakup ciagnika z szybka skrzynia i dużym DMC przyczep...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik1    673

pewnie tak.Chociaż obecnie można niedrogo kupić zestaw do jazdy ,a ciągnik rolniczy z przyczepą,czy naczepą + dolly to dużo większy wydatek.Za to koszty mniejsze (OC,przeglądy ,podatki itp).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    529

Rolniki się za transport "biero", no to teraz na krajowym frachcie przewoźnicy już nic nie zarobią, zostanie im jeno zagranica. Swoją drogą ciekawe jak będą to remontować w razie awarii jakiejś jak byle pierdoła w tysiące leci a większość przyzwyczajona do klejenia i lepienia. Oj będzie itd miała pożywkę na takich byznesmenach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    56

Jakoś jeżdżą w gospodarstwach drogie ciagniki, czy kombajny i nikt raczej ich na sznurek i drut nie naprawia. 

Patrząc w internecie co ITD wyłapuje u profesjonalnych firm to jakoś pracy im nie brakuje. Wśród nich są też i magicy jeżdżący bez hamulców itp...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, krzysiu9802 napisał:

5-6 tyś za sam ciagnik czy zestaw?

Przy pełnych zniżkach , naczepa kosztuje z 80 zł na rok + 2 przeglądy 176 zł  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    41

Za samochód+przyczepe zeby było 25 ton legal trzeba dać dużo hajsu ponad 120tys netto. Co do pytania @RockandRollnik to ja nie kładę wcale karty tylko jak ponad 100 km jadę a nikt ci nie udowodni kiedy i gdzie jeździłeś.

A tak szerze to lepiej pomyśleć nad dwoma 14 tonówkami i po temacie. Żadnych opłat zminimalizowane awarie żadnego viatolla żadnych ITD. gdybym jeździł do 50 km to bym tak zrobił... Bo tutaj wydasz kasę na ciężarówkę i stoi większość roku lepiej traktura na lepszego zmienić i dwie przyczepy i ogien

Edytowano przez pala92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik1    673

Fastraki fajne,ale jakoś niektórzy odradzają taki zakup,że niby awaryjne.Trochę to dziwne,bo przecież koparki czy inny sprzęt budowlany ma bardzo dobre opinie.Zwłaszcza te starsze roczniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    41

U nas jeden miał JCB i na drodze ok ale w pole średnio się nadawał i szybko powrócił do standardowego traktora. A tak szczerze to ciężarówka przy normalnej jeździe wyjdzie średnio 60km/h a ciągnikiem który jedzie 50km/h wyjdzie srednia 40 więc na trasie do 50 km bez większej różnicy a głowa spokojna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba9449    19

Kto może przechodzi raczej na ciągniki z przyczepami, koszty użytkowania nieporównywalnie mniejsze, nie obchodzą cię ograniczenia tonażowe, zestaw może być dłuższy i przede wszystkim wjedzie w więcej miejsc.


Usługi rolnicze, transport, maszyny budowlane woj. Podlaskie

Sprzedaż sianokiszonki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    41

Obejmuje. A widziałeś kiedyś kontrolowany traktor? Ja jeszcze nigdy a na wadze jak duży zestaw to grubo ponad 45😀

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemekuliski    120

to się głośno nie chwal, nie raz przed skupem stoją w żniwa czy coś, i wagę mają na miejscu by sprawdzić, było kilku co urausami 16 ciagali 32 tony samego zboża plus przyczepy i skończyło się

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    41

Serio? Czy kolega kolegi mówił? Bo ja takiego cyrku nie widziałem... Ale nieraz z łóżka jak na wagę patrzę to nie takie cyfry widać😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez karol
      Zapraszam do wypowiadania się na temat prowadzenia rozrachunków z tytułu VAT w gospodarstwach rolnych. Jakie są Wasze doświadczenia?
    • Przez sumek666
      Jak kształtują się ceny nieruchomości i działek rolnych w Waszych okolicach? Może planujecie zakup gruntów w tym roku? A może udało Wam się sprzedać jakieś grunty?
      Zapraszam do dyskusji o cenach i możliwości zakupu ziemi w Polsce i za granicą.
      Kontynuacja tematu:
       
    • Gość Luke16
      Przez Gość Luke16
      Da rade zarejestrować ciągnik teraz który był wyrejestrowany w 1989 roku??? Mam dowód rejestracyjny....
    • Przez Unexpected
      Witam,
      kupiłem nowy wóz asenizacyjny Meprozet poj. 10700l na jednej osi, mam do niego wydana homologację (przyczepa ciężarowa- asenizacyjna), czy trzeba go rejestrować? Częściowo będzie przejeżdżał przez odcinek drogi krajowej. Kobieta od ubezpieczeń mówi, że tak, zwłaszcza w razie wypadku, stłuczki itd., w wydziale komunikacji została mi udzielona informacja, że mogę to zrobić.
         Ktoś wie jak to wygląda w praktyce i jest obowiązkowe? W mojej okolicy u nikogo tablicy rej. nie widziałem, z drugiej strony chciałbym mieć kryty tyłek w razie W.
      Jak wygląda sprawa z rozrzutnikiem?
    • Przez bamberszol
      witam koledzy i koleżanki. Jestem z dziewczyną mamy dzieciątko. jednak czasami dręczy ja myśl żeby wracać do mamy do bloku. Tu jej ciągle coś nie pasuje np. że muszę jechać na pole lub coś zrobić na podwórzu. dzisiaj np. że wszędzie jest kurz po remontach i ona się wyprowadzi się do mamy ( dodam że sprzątała miesiąc temu). Tego się obawiałem że się nie odnajdzie dziewczyna co mieszkała całe życie w blokach na gospodarstwie. U mnie jest wszystko zadbane poremontowane a w bloku się tynki ze ścian sypały u niej. Mam pytanie jak wygląda przelicznik alimentów gdyby chciał odejść. dodam że chodzę do pracy dodatkowo i zarabiam 2800zl brutto i dodatkowo mam 18ha ziemi uprawiam tylko pola zwierząt już nie mamy.... jak u was przeliczają alimenty z hektarów?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj