Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam czy w ursusach 1934 jest inna turbina niż w ursusach 1614/34 ktoś kiedyś mówił że silniki w tych ursusach rużnią się nie tylko pojemnością ale też turbinami chciał bym wiedzić czy to prawda a druga sprawa co myślicie aby do 1614 dać turbo z mana 278km robił już tak kiedyś mam na myśli żeby dać tak ze 2 bary doładowania z góry dzięki za odpowiedź

Opublikowano

Też się zawsze zastanawiałem czy te ciagniki mają taką samą turbosprężarkę a różnią się tylko pojemnością, pompa i wtryskami 

Co do turbosprężarki to u mnie ta oryginalna ładuje 0.5 bara pod max obciążęniem i ciągnik lekko kopci, ale ja mam coś grzebane przy korektorze dawki bo nie ma żadnej reakcji czy dam do niego powietrze czy nie, chyba jest cały czas podparty 

I też się właśnie zastanawiam jaką lepsza turbosprężarką by zastąpić ta oryginalna żeby prędzej wstawała i lepiej dmuchała do cylindrów,, tylko że to nie takie proste dobrać odpowiednia turbosprężarkę 

 

Opublikowano

Ja się zastanawiałem nad turbiną mana a z dobraniem turbiny to niewiem czy ta ciężko bo jak ludzie zakładają turbinę do c360 gdzie knstruktorzy tego silnika nie myśleli nawet o turbinie i silnik ten nie jest zakuty i jakoś to chodzi to w 1614 silnik jest zakuty ma ustawioną pompe paliwa i wtryski pod turbo więc jak by dać trochę większą turbine od orginalnej która by dmuchała 2 bary to powinno być git

Opublikowano

2 bary aż, jak dasz większą turbinę od tej oryginalnej to żeby uzyskać te 2 bary musisz konkretnie podlać paliwem żeby ją rozkręcić 

Ja to Myślakem tak żeby mi pompowała do max 1 bara i żeby trochę szybciej wstawała 

Opublikowano

Moim zdaniem spokojnie wytrzyma bo jak ludzie zakładają do c360 turbo które ładuje tam około 1.2 bara i ten silnik wytrzymuje chociaż nie jest zakuty to silnik w 1614 jest zakuty ma przystosowaną pompe i wtryskiwacze pod turbo to doładowanie 2bary moim zdaniem  wytrzyma spokojnie

Opublikowano
5 godzin temu, PawelACX napisał:

Moim zdaniem spokojnie wytrzyma bo jak ludzie zakładają do c360 turbo które ładuje tam około 1.2 bara i ten silnik wytrzymuje chociaż nie jest zakuty to silnik w 1614 jest zakuty ma przystosowaną pompe i wtryskiwacze pod turbo to doładowanie 2bary moim zdaniem  wytrzyma spokojnie

Pokaż mi w którym miejscu jest zakuty? Wg wiesz co piszesz? To że silnik jest przystosowany do turbo nie jest równoznaczne z tym że jest zakuty.

Opublikowano

Jakiś  holset hx35 może bedzie pasował? Tylko trzeba popatrzeć z czego, żeby sterowanie było proste i zastanowić się jakie A/R i rozmiar mają mieć muszle. 

W jakie przyrosty mocy autor celuje? Pewnie 2 bary nie są potrzebne.

 

Opublikowano (edytowane)

Na 98% te 2.1 bara to ciśnienie atmosferyczne + 1.1 nadciśnienia które pompuje kompresor. 

Edit:

Nawet z proporcji przez większą pojemność i wyższe doładowanie pasuje, że dla mocy  1934 doładowanie to 1.1 bara. 

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Moc jaką chciał bym osiągnąć to jakieś 180km chodziło mi że on jest przystosowany pod turbo a jak kto to nazywa to mi tam bez różnicy ale sory za złe nazewnictwo i z czego w miare pasował by intercooler

Opublikowano

Przecież to zupełny bezsens... Te fabryczne 160km do małej wagi tego ciągnika i beznadziejnej skrzyni wystarcza bez problemu. Zamiast w to inwestować lepiej sprzedaj i kup coś zachodniego, a przy tej samej mocy katalogowej zachodni ciągnik bedzie z tymi samymi maszynami jechał o 3-4km/h szybciej i bedzie mniej palił. Z wlasnego doświadczenia to wiem.

Opublikowano

John Deere 7800 ma 170KM i warzy 6590kg czyli tyle co 155KM ursus 1614 z obciążnikami i czego uważasz że te ursus mają beznadziejną skrzynie biegów jak dla mnie ta skrzynia jest lepsza niż w c360 czy c330 i lepsza niż w tych zachodnich gdzie jest dużo sprzęgieł hydraulicznych  i są skomplikowane w naprawie te skrzynie biegów 

Opublikowano

Bo jest beznadziejna, co to jest 3 biegi w polu na 155km, jedynie można robić na 1 szosowej albo 3 polowej, a nie wspomne o harczeniu 

Jak by  16 miała skrzynie 4 biegowa i z 4 półbiegi to całkiem inna robota by była 

 

Opublikowano

Ze dwa półbiegi jakby były, to już by to było co innego. 
Ta skrzynia jest tragiczna, z beznadziejnym konstrukcyjnie wzmacniaczem i bez smarowania centralnego. 
Co do wagi, to proponuje zważyć jeden i drugi traktor, to się przekonasz jaka jest faktyczna waga. KAŻDY zachodni o mocy +/- 140KM ma lepszy uciąg w polu od 16-tki.

Opublikowano

U mnie w Case MX 150  pompowała  nawet 2 bary  przy zimnym silniku. norma to 1,5 było czasami i nie rzadko. Po remoncie silnika  i regeneracji turbiny jak mam 1 bar  to dobrze, na razie nie szukam zgubionego 0,5 bara. Bo myślę na większym ciągnikiem. 

 Co do wspaniałe 1634 to ciągnik tragedia. To przecież dosłownie  nie mam skrzyni, tylko produkt skrzynio podobny. Niestety tydzień temu nawalił  mój Case i pożyczyłem od szwagra jego wspaniałą  1634 i nigdy więcej tego nie zrobię, wolał był pole szpadlem orać niż drugi raz w ten ciągniko podony produkt wsiąść. 

Naprawdę on ma około 130 koni pod warunkiem że wszystko jest w nim na najwyższym poziomie, sprawdzane osobiście przez szwagra i JD 140 koni zmierzone, który był minimalnie silniejszy od 1634. 

 Po 5 godzinach uprawy a  nocy nie mogłem bez tabletek przeciw bólowych przespać, dwa razy wstawałem a i tak myślałem że głowę mi rozerwie. Tyłek , plecy też bolały. To dziadostwo miało 79 decybeli  w kabinie, mierzyłem,   przecież to więcej niż piła spalinowa  4 metrowy kompaktor to 2 szosową na żółwiu 8 km/h. 

Moim Case po 14 godzinach pracy w polu ja jestem oszołomiony owszem, ale normalnie funkcjonuję  i po godzinie od wyjścia  z kabiny nic mi nie jest. 

 Najlepsze sprzedawać tego dziada 1634 i szukać coś normalnego. za 60-80  można coś fajnego kupić o normalnego, ale o tym dopiero przekonasz się jak  popracujesz na normalnym ciągniku. 

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszmab
      Witam wszystkich, kupiłem ciągnik rok temu . Poprzedni właściciel oszukał mnie i nie powiedział że ciągnik ma pęknięty tylny most przy okienku na napęd . Pęknięcie na dole , most pospawany , zaszpachlowany , sączy się olej bardzo powoli. Zbiłem szpachle jak szukałem wycieku to trafiłem na to. Wcześniej myślałem że to na łączeniu między skrzynia a mostem że  gdzieś uszczelka się podwinęła przy zakładaniu itp. A tu takie kwiatki wyszły . Ciągnik z turem. Tak ukrył wadę że wogle tego nie było widać , zaszpachlowane luks . W chłodne dni jak teraz to praktycznie nic nie leci . Co można z tym zrobić ? Wymianiac most ? Czy zakleić , zasmarować dwuskładnikiem i liczyć że nie będzie pękało dalej? Pęknięcie na 15 cm .. 





    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam stara deskę rozdzielcza i chcę założyć gnizdo zapalniczki w jakim miejscu usytuować żeby nie zawadzała?
    • Przez Adam20000
      Dzień dobry 
      Planuję pomalować swojego ursusa 1201.Jaką polecacie farbę na blachy kolor żółty. Chciałbym aby malowanie pasowało jak najbardziej do oryginału. Ursus  jest z roku 1981.
    • Przez derxyyy
      1.Dzień dorby mam pytanie zna ktoś na internecie lub wie jakie siedzenie polecić do 1000zł do ursusa 914 mogą być linki? 2. Oraz mam pytanie podesłał by ktoś na je zamocować jak zrobić całe mocowanie lub gdzie można także kupić z góry za odpowiedzi będę wdzięczny. 3. Wie ktoś gdzie można kupić Płyte/Podstawę siedzenia do ursusa 914 z pasującym siedzeniem ?
    • Przez Godzio
      Witam mam Jechałem sobie na pole i wracając zaczął slizgac mi na żółwiu przy startowaniu więc podciaglem tasme i tak robiłem aż skończyła mi sie tasma bo akurat były żniwa i po żniwach zmieniłem mikropompke i tasme nowa i znów ten sam problem tylko dzis zauważyłem że dodatkowo przy żółwiu nie chodzi mi przedni napęd za zajacu zalacz mi przedni napęd i nie slizga sie zajac Wiem przeważnie jest na odwrót że slizga na zajacu i nie pracuje przedni napęd a tu jest na odwrót na żółwiu slizga i przedni naped nie chodzi co może byc nie tak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v