Manio221

Claas mercator 70

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Manio221    0

Witam posiadam komajn claas mercator 70. Mam duży problem z tym iż motowidła bardzo szybko się kręcą  . Kręce korbą szajba się rozszerza i zwęża nadal bez zmian. Wczym moze być problem proszę o pomoc. 

 

Edytowano przez Manio221

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    110

To nie możliwe. Jak jedna szajba rozszerza się a druga zwęża to jak obroty bez zmian, może pas przykleił się w jednym miesccu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wieslaw16    78

Zobacz czy wariatory oba płynnie się rozszerzają ,czy się nie zaciął lub zardzewiał ten co jest osadzony na wale targańca, czy się rozszerza i zwęża, bo pas cały czas musi być napięty jeśli płynnie chodzą obydwa wariatory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manio221    0

Tylko jeden wariator się u mnie rozszerza ten od motowideł a od targańca bez zmian. I mam bardzo luźny pasek

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    203

Może sprężyna pęknięta lub koło zapieczone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luigigi76    0

Witam. Panowie gdzie w Claas Mercator 70 znajdę numer seryjny rok produkcji lub Vin lub tabliczkę znamionową? 

Z góry dziękuję za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manio221    0

Czyli że jak kręce korbą to dwie szajby mają sie ruszać? Czy tylko jedna a druga się dostosuje sama? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1708

 Druga ma dostosowywać się sama ,ale dopiero w czasie pracy, na "sucho" nie zareaguje. Obstawiam że masz znacznie zużyte gniazdo klina w połówce przesuwnej i pomoże jedynie ich wymiana. Pękniętej sprężyny raczej nie ma jak i skrajnie zapieczonego lub zardzewiałego koła.

Ale na wszelki wypadek niech i to sprawdzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    78

Rozbierz ten wariator który się nie działa i będziesz wiedział co za przyczyna, innego wyjścia nie ma.Tylko uwaga przy rozbieraniu wariatora ze sprężyną, bo jest niebezpieczny ze względu na sprężynę, potrafi wystrzelić przy nieumiejętnym rozbieraniu,jak coś to pisz to podpowiem jak  w miarę bezpiecznie to zrobić.

Edytowano przez wieslaw16
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1708

Zdjęcie i późniejsze założenie tych kół to nie problem , oto jeden sposób z wielu możliwych. Fota zapożyczona z innego tematu na forum

DSC00464.jpg

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luigigi76    0

Ktoś

Witam. Panowie gdzie w Claas Mercator 70 znajdę numer seryjny rok produkcji lub Vin lub tabliczkę znamionową? 

Z góry dziękuję za odpowiedź

pomoże? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1708

Numer masz wybity na ramie tuż nad prawym zawiasem przenośnika pochyłego - gardzieli hedera, tabliczki montowano pod podłogą po prawej stronie rocznik to nie zawsze na metryczce bywał, ale przybliżony to rok znajdujący sie w datownikach na kołach pasowych - zeliwnych  ewentualnie będzie rok młodszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luigigi76    0
9 godzin temu, Pigmei napisał:

Numer masz wybity na ramie tuż nad prawym zawiasem przenośnika pochyłego - gardzieli hedera, tabliczki montowano pod podłogą po prawej stronie rocznik to nie zawsze na metryczce bywał, ale przybliżony to rok znajdujący sie w datownikach na kołach pasowych - zeliwnych  ewentualnie będzie rok młodszy

nad prawym zawiasem znalazłem 8-cyfrowy numer to byłby numer ramy??
a gdzieś występuje numer seryjny czy coś takiego? potrzebne mi jest to do ubezpieczenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1708

To jedyny indywidualny numer kombajnu, innych nie ma.

Jeździsz kombajnem  oficjalnie na zarobek /działalność gospodarcza/  czy masz go tylko do własnego użytku?

 

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luigigi76    0

Na tą chwilę nauka u siebie potem kto wie tylko że muszę na wujka pola jeździć ponad 20km w jedną stronę po drogach publicznych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1708

Póki co to wyobraź sobie że masz ubezpieczony kombajn, podlega on pod  obowiązkowe OC gospodarstwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    719
Manio221 napisał:

Witam posiadam komajn claas mercator 70. Mam duży problem z tym iż motowidła bardzo szybko się kręcą  . Kręce korbą szajba się rozszerza i zwęża nadal bez zmian. Wczym moze być problem proszę o pomoc. 

 

Tam jest taki specjalny pasek dość szeroki, wymieniłeś go? jak będzie zużyty to to nie będzie działał, ja tak miałem rok temu nowy był dwa razy szerszy od starego, od tego bym zaczął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1708

Jest kilka możliwych przyczyn, najczęściej źle ustawiona liniowość   główka kosy- główka wąsa,. Inne możliwości to zużycie elementów prowadzących, krzywy heder, zużycie krawędzi tnących ...

 

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manio221    0

Panowie mam prośbę potrzebuje zdjęcia targańca jak jest ustawiony na górnej ośce. Z góry dziękuję 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manio221    0

Witam serdecznie. Mam pytanie w którą stronę kręcić linką żeby motowidła kręciły się wolniej

?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez norbi222
      Witam, claas celtis 446 odpala bez problemu ale po przekręceniu kluczyka nie chce gasnąć. Zegary gasną A silnik działa nadal. Trzeba gasić poprzez zdjęcie linki na pompie. I przy okazji czy ten model ma cewkę gaszenia, i gdzie ona się znajduje? 
    • Przez wzdowian
      Witam mam problem z ehr a mianowicie wyskakuje mi błąd  lampka mruga 1 raz wolno 4 razy szybciej i 5 razy najszybciej i nie wiem jak to zinterpretować dodaje filmik
       
    • Przez Kacper257
      Witam 
      Kupiłem ostatnio prasę claas variant350 lecz ma przekładnie 1000wom
      Czy ciągnik mf 6245 91km da radę nią prasować? 
    • Przez respecto088
      Witam. Po sezonie zamierzam zainwestować w kombajn. Rocznie do obrobienia będzie 50-60 hektarów. Na zakup planuję przeznaczyć 150-170tyś zł. Rozglądam się głownie za Claasami na hydrostacie. Początkowo brałem pod lupę model Dominator 88/98SL później 88VX. Od jakiegoś czasu w ofertach pojawiają się Lexiony z serii 400 i to im chciałbym poświecić uwagę zwłaszcza modelom od 405 do 430.
      Żeby wyjaśnić i zobrazować sytuację i zaspokoić ciekawość zgrywusów: 
      - Chcę kupić kombajn bo usługi w moim regionie to rzadkość 
      - Nie, nie chcę Bizona który z palcem w d... obrobi i 100 hektatów, nie cofam się w rozwoju i muzeum rolnictwa nie zakładam, mam ruszony kregosłup zalezy mi na wygodzie
      - W ciągu tych żniw w moim regionie było dosłownie kilka dni na to aby zebrać w miarę suche ziarno do tego teren pagórkowaty gdzie nie każdy kombajn da sobie radę
      Teraz moje pytania odnośnie Lexionów z tej serii. Jak wygląda prawda z awarią elektroniki, głownie chodzi o legendarną płytę główną z bezpiecznikami? Po '97 roku tj inne malowanie podwozia jakieś zmiany wystąpiły? Bo rozumiem że CEBIS był i pierwszej wersji. O awaryjność raczej nie pytam bo jak dbasz tak masz, poza tym racjonalne jest to aby po zakupie zrobić duży przegląd wszelkiej maści łożysk, napinaczy, rolek, tulejek, przewodów itd. W ogłoszeniach większa część to sprzęt sprowadzony głownie z Francji. Czy to jest realne że przykładowo taka maszyna która wizualnie nie wygląda na zmęczoną ma przebieg oryginalny? Zdarzają się sztuki w określonej przeze mnie kwocie które mają 2500 godzin na młocarni co jak na ten kombajn chyba jest mało. Dwie ostatnie sprawy, Perkins w Lexionie 405 ma 170 koni czy na ten gabaryt oraz przykładowo wydajność na poziomie 4t/ha rzepaku czy 8-9t/ha pszenicy nie jest za mało? Czy jest prawdą że minimalnie to Lexion 420 na Mercedesie 200KM? Ostatnia sprawa to heder. Z racji na teren, drogę, dojazdy optymalna szerokość hedera to 4,3m, czy heder C430 jest kompatybilny z Lexionami serii 400? Mam dwóch znajomych jeden w Tucano ma właśnie taką szerokość a drugi w Dominatorze ma 4,5m niby 20cm w teorii a dojazy na niektóre kawałki są utrapieniem, dodam że operatorem Dominatora jest mega sprytny typ i takie problemy. 
      Napatrzyłem się na różny sprzęt jaki mają ludzie w okolicy, są Deutz Fahry 34.80, Top Linery po 6040, są jelonki 1177, 2266 po W540, New Hollandy od TX przez TC po CX, o Bizonach nie wspomnę bo to norma, ale kończymy na Claasach Tucano, Dominatorach VX i starszych SL ale nikt nie ma Lexiona z serii 400 także informacji muszę szukać póki co w sieci. Ktoś z Was ma w/w sprzęt lub ma rzetelną opinię, czy to kombajn wart uwagi z racji na rocznik , problemy , przebiegi i przekręty?
      Pozdrawiam :)
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj