Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
użytkuje ciągnik grupy SDF i chciałbym wymienić olej w skrzyni. Wg instrukcji olej powinien być AKROS MULTI w klasach lepkości SAE 10W-30, API GL 4, i teraz chciałbym poszukać czegoś tańszego i wpadło mi w oko kilka różnych firm i ich oleje w różnych cenach: (ceny z portalu zakupowego a.....o) np. Total Dynatrans MPV, Shell Spirax S4 TXM, Orlen Platinum Agro UTTO 10W-30, lub też najtańszy jaki udało mi się znaleźć to jasol. https://allegro.pl/oferta/total-elf-dynatrans-mpv-30l-zamiennik-6276377185 I co powiecie jakbym zalał swojego Same Roller 70 tym olejem Jasol-owskim za cenę 20l mam 30l a to już realna oszczędność a parametry wszystkie spełnia. ci myślicie.?
Opublikowano
karol210589 napisał:

Na oleju ja bym nie oszczędzał i tego nie robię. Tak samo filtry

Takie moje zdanie. Nie każdy musi się ze mną zgadzać.  

tutaj nie chodzi o oszczędzanie na oleju, bo kupujemy olej tej samej klasy a nie niższej.

Opublikowano

Jasol to na pewno ta sama jakość co shell ,mobil,motull... to że coś tam spełnia... to tak jak na felgę do 60 możesz założyć opone michelin 14.9 -28 albo jakiś ling long czy inny chińczyk każda spełnia wymagania i tu 14.9 -28 ita pasuje i ta ...

Opublikowano

z opona to jednak nie to samo, tam ważny jest skład gumy z jakiej jest zrobiona. A tego już nie masz podane. Teoretycznie po coś te normy są, chyba nie tylko dla fikcji - więc wszystko co w środku powinno spełniać norme

Opublikowano

Jest ogromna różnica miedzę tym, że jakiś olej spełnia wymagania normy xxx a tym, że posiada faktyczne aprobaty. 

Ja mógłbym nalać kujawskiego do bańki 20l i napisać na nim, że spełnia wymagania normy JDM J20C. Nikt tego nie weryfikuje więc mogę napisać co chcę. Ale już żeby mieć aprobatę to zaczynają się schody, i to spore. 
Jasol generalnie nie ma żadnych aprobat, więc zakładam, że ich olej do przekładni, którego 30l jest w cenie 20l Orlenu to raczej szału nie robi. Z kolei Orlen/Platinum, Fuchs posiadają sporo aprobat na różne oleje i są dużymi producentami  więc nawet jeśli, dany ich produkt nie ma fizycznej aprobaty to jednak są dla mnie wiarygodni kiedy piszą o spełnianiu jakiejś. 

Jeśli o filtry chodzi, to nie będę sie powtarzał i podlinkuję mój wpis:
 Wpis o filtrach

Opublikowano

Nie oszczędzaj na olejach bo na jasolu może ci się zrobić masło w układzie hydraulicznym i wtedy dopiero spróbuj to wyczyścić. We wszystkich ciągnikach leje zawsze ten sam olej by nie zastanawiać się czy tym ciągnikiem mogę tą przyczepę wywrócić. Akurat w rolerze z autopsji ci powiem lepiej wlać rzadszy olej niż jest jest w instrukcji ale wszystko zależy od jakości wyprodukowania oleju. Mam wlany fush agrifarm stou mc pro 10w40.

Opublikowano

CM jest z założenia przeznaczony dla maszyn budowlanych. Jest to nieco uboższy produkt od MP, jest to też nowszy olej - MP jest na runku już lata, a CM nie wiem czy rok będzie. CM nie ma aprobat od ZFa ani zaleceń do maszyn rolniczych w przeciwieństwie do MP. 

Jeśli szukasz czegoś tańszego od UTTO MP sprawdź Platinum Multi UTTO/ Platinum Agro UTTO .

Opublikowano

dlatego tutaj założyłem ten temat aby zasięgnąć opinię innych użytkowników którzy się lepiej znają, i też się właśnie zastanawiam czy przy tak małej różnicy w cenie między Orlen Platinum a Fusch-em nie zainwestować w Fusch Agrifarm UTTO MP 10w30

Opublikowano
Dnia 24.04.2020 o 08:08, poosa21 napisał:

Znajomy też chciał zaoszczędzić i do McCormika do skrzyni wlał zwykły hydrauliczny taki jak do ursusa 360. Później mówił o kosztach prawie 15tys.

Platinum Agro UTTO to nie olej projektowany z myślą o 360. Jest to Orlenowiski odpowiednik oleju SDF UTTO.  Jeśli awaria u znajomego nastąpiła krótko po wymianie,  wcześniej skrzynia była w dobrym stanie a uszkodzenia nie wskazywały na rzeczy typu niskie ciśnienie czy po prostu zużycie to ok, masz rację.
Ale często ludzie popadają ze skrajności w skrajność w takich przypadkach. 

Co do różnicy w cenie to już wasza indywidualna sprawa i tu akurat nic mądrego nie powiem 

Opublikowano

Generalnie jasol radzę odpuścić. To jest akurat totalne nieporozumienie. Orlenowskie oleje są dobrej jakości, chociaż np UTTO z Orlenu tak jakby się szybciej brudził. Ale niema problemów na nim ani, że „coś się stanie przez ten olej”. Jeśli się coś dzieje, to najczęściej przez po prostu zmęczenie jakiegoś elementu i wypracowanie. A jeśli przez olej to najczęściej przez jego brak. Albo rzadka wymianę. Aczkolwiek to też tak jak wspomniałem na początku, wszystko w granicach rozsądku. Orlen to już jest „jakaś tam” marka i pewna renoma, a jasol... Jeśli chcesz coś teoretycznie lepszego to polecam Spiraxy. Albo Fuscha jak wcześniej koledzy. Ja w silnikach używam Shella Rimule, a w skrzyniach Orlen UTTO lub STOU. I taki też olej najczęściej lejemy do skrzyń klientów.

Opublikowano

STOU niby faktycznie jest przeznaczony do przekładni mocno obciążonych. Ale trudno powiedziec czy faktycznie jest lepszy. Jest na pewno troche bardziej gęsty. Różnica zasadnicza jest w cennie. Mam u siebie w jednym Mc wlany STOU ale jak mam stwierdzić różnice? Hydraulika pracuje tak samo, skrzynia też. Może się wolniej brudzi. Ale to też dużo zależy od częstotliwości podpinania hydrauliki maszyn.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v