Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w swoim ursusie mam zamontowany słupek silnika od turbo do tego turbina tkr6 od belarusa która dmucha do max 0.7bara. Głowica została od zwykłego silnika ale przeszła regenerację i została przerobiona pod turbo, co miało miejsce kilka lat temu. Do tamtego roku ciągnik chodził bardzo dobrze miał siłę nie dymił i łatwo odpalał. Problemy zaczęły się tamtej wiosny gdzie przy pracach polowych zaczął dziwnie chodzić. Została zdjęta głowica a tam zonk  nadtopiony jeden zawór wydechowy. Na szybko został wymieniony ten zawór bo prace polowe czekały i ciągnik jakoś chodził do teraz. Teraz znowu zaczyna tak jakoś inaczej pracować i dymi jak stary trup. Najprawdopodobniej znowu zawory są nie szczelne. Tu moje pytanie jaka może być przyczyna. Zastanawiam się nad kupnem drugiej używanej oryginalnej głowicy od turbo bo jak widać regeneracja na nie wiele się zdała. Jeszcze jako ciekawostkę dodam że im bardziej silnik się nagrzewa tym turbina słabiej ładuje.

Opublikowano

Pompa raczej dobra bo była wstawiana nowa z korektorem co do wtrysków to pewności nie mam a zapłon raczej ustawiony na 95% dobrze. Póki turbina była nowa to bez problemu dmuchała do 0.8 bara a teraz żeby uzyskać 0.7 to trzeba wciskać gaz w podłogę i to przy dużym obciążeniu. średnio dmucha 0.4-0.5 bara. Dziwi mnie to że zawory nie wytrzymują takiego doładowania. Zawiozłem dzisiaj do warsztatu drugą głowicę, tą co była w komplecie z silnikiem który teraz siedzi w ciągniku. Tylko że ona była zdjęta i leżała kilka lat i skorodowały trochę gniazda zaworów ale za to same zawory i prowadnice są w idealnym stanie. Gościu ma przefrezować gniazda i splanować. Będę miał ją na zapas jakby ta co teraz jest zamontowana uległa awarii.

Opublikowano (edytowane)

Była kompletnie zregenerowana, zostały zmienione gniazda i zawory z takimi kątami jakie idą do turbodoładowanych silników oraz zmienione prowadnice i zamontowane uszczelniacze zaworowe. Uszkodzony zawór miał nadtopiony grzybek w miejscu gdzie dotyka do gniazda zaworu a trzonek przebarwił się na niebieski kolor. Wygląda to na to jakby była za uboga mieszanka paliwowo-powietrzna ale to chyba dotyczy tylko benzyniaków, bo w nich takie cuda się dzieją jak jest za ubogo chyba że się mylę. Nie mam pojęcia gdzie może leżeć przyczyna. Silnika jest w bardzo dobrej kondycji, są zamontowane nowe zestawy naprawcze turbo, jak wspomniałem wyżej nowa czeska pompa motorpala. A przypadkiem w silnikach turbodoładowanych nie jest inny kąt wtrysku bo teraz mam ustawiony pod zwykły silnika bo koło zamachowe jest od zwykłego. Wpadłem na taką teorię że może turbina  wytwarza za małe ciśnienie to pompa nie podaje odpowiedniej dawki paliwa i jest mieszanka paliwowo powietrzna za uboga dlatego może wzrasta tak temperatura w komorze spalania. 

Zaczął wyganiać płyn z chłodnicy zapewne poszła uszczelka już któryś raz z kolei. Wstawię od razu tą drugą głowicę jak wróci z naprawy i od razu myślę wymienić turbinę na czeską bo ta ruska już druga siedzi i ma ogromny luz mimo nie dużego przebiegu. Tylko że ruska kosztuje około 800zł a czeska 1600zł

Edytowane przez gintekk
Opublikowano

Przywiozłem głowicę z naprawy i sprawdziłem szczelność zaworów sprzężonym powietrzem , wszystkie trzymają szczelność idealnie, żadnego pęcherzyka powietrza nie to co w starej głowicy że wszystkie zawory puszczały. A ktoś gdzieś pisał że nie jest możliwe żeby zawory były na 100% szczelne a jednak mogą. Tylko teraz jak ten ciągnik eksploatować żeby znowu nie popsuć. Mam takie pytanie czy trzeba po jakimś czasie znowu dokręcić głowicę? Bo teraz jak odkręcałem to w miarę łatwo się odkręciły nakrętki dlatego pewnie dostał przedmuchu.

Opublikowano

W dielslu w uproszczeniu im wiecej paliwa tym wyższa temperatura, źle rozpylone paliwo też spala sie dłużej  i nie całe. Wtedy jesli zawór byl szczelny i nie wieszał się z innych przyczyn szukalbym przyczyny w zasilaniu w paliwo tego cylindra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v