Skocz do zawartości

Jak odpowietrzyć układ chłodzenia w renault 155.54? pilne!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam ostatnio wymieniałem pompę wody w renault 155.54, i teraz po odpaleniu blok gorący, wszystkie przewody zimę, boję się że jak pochodzi dłużej to się przegrzeje. Wie ktoś jak odpowietrzyć układ? żadnego odpowietrznika nie widać.. proszę o szybką pomoc
Opublikowano

Tak jak większości samochodów, korek na zbiorniczku odkręcamy i czekamy na osiągnięcie pełnej temperatury pracy. Jeśli w ogrzewaniu jest zawór nagrzewnicy powinien zostać otwarty. 

Opublikowano

zawsze może coś "wyleźć " dodatkowo , jak płynu nalałeś to powinien się odpowietrzyć , zwłaszcza że to stary silnik bez żadnych kombinacji to układ prosty , a może tak ma być ile stopni pokazuje 

Albo pompa coś nie tak , sprawdzałeś dokładnie była taka sama , kanały w tym samym miejscu , albo niekiedy są całościowe uszczelki z "dziurkami"

  • Like 1
Opublikowano
sebe1033 napisał:

zawsze może coś "wyleźć " dodatkowo , jak płynu nalałeś to powinien się odpowietrzyć , zwłaszcza że to stary silnik bez żadnych kombinacji to układ prosty , a może tak ma być ile stopni pokazuje 

Albo pompa coś nie tak , sprawdzałeś dokładnie była taka sama , kanały w tym samym miejscu , albo niekiedy są całościowe uszczelki z "dziurkami"

właśnie temperatury wcale nie pokazuje, a pompa wszystko takie same. już różne metody próbowałem i nic. a pompa jedynie czym się różni to w starej jest wirnik mosiężny a w nowej plastik. jedynie co mi jeszcze przychodzi do głowy to nagrzewnice u przewody od nagrzewnicy zalać płynem co by mniej powietrza w układzie było

Opublikowano

Co prawda nie w ciągniku, ale w aucie miałem taki przypadek, że w nowej pompie odleciał mi właśnie wirnik. Też był plastikowy. Po za tym kilka razy się zdarzyło, ze po wymianie płynu zacinał się termostat i wymagał wymiany. U siebie w silniku MWM wymieniałem jednocześnie pompę i termostat na oryginał Claasa i problemu żadnego z działaniem i odpowietrzeniem nie było.

Opublikowano

Jeśli ma ogrzewanie w kabinie to pokrętło na max ciepłe ustawić, upewnij się czy termostat jest sprawny i pojezdzij nią patrząc żeby temperatura nie przekroczyła normy by jej nie zagotować. Mój Case z 16r odpowietrzał się około 3 godzin, silnik cały czas pracował, trzeba było troche nim pojezdzic.  

Opublikowano

no bo żadnych korków nie trzeba otwierać po prostu musi sie rozgrzać i wtedy termostat się otworzy i płyn naleci gdzie trzeba .

 

Co do nagrzewnicy to zamiast tam lać możesz po prostu wężyk odkręcić i sprawdzic czy płyn jest a ta strona od pompy powinna nawet płyn pompować .

10 godzin temu, traktorzystaJakub7211 napisał:

właśnie temperatury wcale nie pokazuje,

znaczy co nie działa ? Czy dużej nie pokazało , może Ci się zdaje że nie działa węże gorące a głowica blok ?

Opublikowano
7 minut temu, traktorzystaJakub7211 napisał:

dłużej nie pokazało, niby magistrala i czujnik ciepłe, a temperatura nie drgnie

jak na czujniku jest jeden kabelek to dotknij go przy czujniku powinien wskaźnik na max wskoczyć 

Opublikowano
przemekuliski napisał:

a wlalles tyle płynu co na początku spuściłes czy ile mniej?

z 3 litry mniej


sebe1033 napisał:

7 minut temu, traktorzystaJakub7211 napisał:

dłużej nie pokazało, niby magistrala i czujnik ciepłe, a temperatura nie drgnie

jak na czujniku jest jeden kabelek to dotknij go przy czujniku powinien wskaźnik na max wskoczyć 

dwa kable tam idą, mostkowałem ich do zegar stoi

Opublikowano

Sprawdź omomierzem przejście na przewodach. Jeden z nich powinien być na stale zwarty z masą. Czujnik możesz łatwo sprawdzić, powinien zmieniać się opór zależnie od temperatury.

Korek należy otworzyć gdyż układ chłodzenia jest układem zamkniętym, pracuje na ciśnieniu wyższym niż atmosferyczne, więc gdzie ucieknie powietrze jeśli jest zamknięty? Nie dawno mnie tu na forum pouczano że układu chłodzenia się nie odpowietrza...

https://allegro.pl/artykul/odpowietrzanie-ukladu-chlodzenia-krok-po-kroku-vKAy7g3MPuj 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez krzysztofgru1
      Witam mam pytanie, co oznacza kontrolka nr 5
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v