Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

u mnie tarcze były tak wytarte na odrzutniku że ściśnięte były do oporu a pas nie wychodził poza średnicę tarcz (jakieś 800 obr.) podpatrzyłem u znajomedo i zrobiłem modifikację tarcze z odrzutnika założyłem na młocarnię, a na odrzutnik kupiłem nowe + wywiercenie nowego otworu w napinaczu na odrzutniku i skrócenie śruby napinającej na młocarni - kombajn chodził ponad 5 lat na tym samym pasie obroty 1100obr, mozna było uzyskać więcej ale nie były potrzebne wieksze

Opublikowano

Czy to ile wystaje wał na odrzutniku ma znaczenie dla obrotów? Pytam bo byłem u kolegi i u niego na końcu wału gdzie jest śruba wystaje jakiś 1,5 cm a u mnie ok. 0,3 cm.

 

I drugie pytanie co może być przyczyną bardzo ciężkiego obracania tą dźwignią do zmiany prędkości obrotowej bębna młocarni (kolega kręcił jedną ręka a ja dwoma mam ciążko) - czy np śruby które skręcają ramiona mogą za bardzo ściskać dźwignie?

 

Pas chowa mi się ok 0,5 cm i nie mogę go wysunąć więcej (pas prawie nowy (szerokość 49 mm) nowe ramiona i piasty (ramiona założone poprawnie), żadnych karbów na talerzach a ich grubość praktycznie taka sama jak nowych.

 

Co może jeszcze być przyczyną nie możliwości uzyskania wyższych obrotów?

Opublikowano

koledzy pozwólcie że i ja zadam pytanie odnośnie tych nieszczęsnych obrotów... Ostatnio zakładałem nowy pas (mierzone ponad 50mm szerokości) na kole od odrzutnika wystaje ok 4-5mm (także tarcze raczej dobre), obroty jakie osiągam to ok 1100 obr/min ale jest problem ponieważ na wolnych obrotach słychać jak koło trze o jakieś mocowanie...

muszę tą kolbą przy kokpicie popuścić ze 2-3 obroty żeby tarcie ustało ale wtedy na max obrotach silnika mam już tylko 950 obr/min

pytanie jest takie: czy mogę i w którym miejscu można podszlifować żeby nie było tego tarcia???

Opublikowano

Tarcie masz pomiędzy talerzem (od strony łożyska na wale bębna) na napędzie bębna młocarni a wspornikiem ten w który wkręcona jest dźwignia idąca z pomostu. Nic tam lepiej nie szlifuj. W Twoim przyapdku nie zastanawiałbym się tylko wykręciłbym nakrętkę tą za podajnikiem zbożowym - ściśnie to talerze na odrzutniku nie ruszając tych na bębnie młocarni - pamiętaj aby po takim zabiegu sprawdzić naciąg pasa młocarni (sprężyna ma mieć wymiar ok. 95 mm).

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak pas wystaje, to są pełne obroty bębna, a jeżeli nie pokazuje tego na zegarze, to wina zegara, lub nadajnika obrotów.

Opublikowano

jak wystaje to nic nie rób bo masz już max obroty. Po co większe?

uczono mnie kiedyś że na jęczmień kombajn musi mieć te 1050-1100 obr/min...

na chwilę obecna tego nie osiąga... ale może byc tak jak kolega @MAT912 napisał, że jest to wina zegara...

sam juz nie wiem.

Opublikowano

tak to może być wina zegara ale jeśli pas wystaje nad tarcze koła pasowego odrzutnika 2-3 mm to przy znamionowych obrotach silnika (2250 obr/min) masz maksymalne obroty bębna młocarni o których piszesz. NIE MA INNEJ MOŻLIWOŚCI.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Bardzo dużo kombajnów nie pokazuje prawdziwych obrotów, ludzie zmieniają np. zegary, a nadajniki te same, lub na odwrót. Jest chyba trzy rodzaje nadajników obrotów i zegarów też są co najmniej dwa rodzaje, nie z tego kompletu współpracować z sobą prawidłowo nie będą.Jednak tym nie ma się za bardzo co przejmować, wysunięty pas - pełne obroty, pół cm. w kołach - jakieś 900 obr.

Opublikowano

w swoim bizone mam 2-4 mm pas poniżej krawędzi koła i dobrze wymłaca i obroty na zegarze 950, lecz pas jest już napęknięty i nie wiem czy go wymienić przed sezonem czy kosić dopóki nie pęknie, a jak go najlepiej i najłatwiej wymienić ? Czy trzeba będzie odkręcać podajnik pochyły ?

Opublikowano

koledzy dalej walczę z obrotami bębna w bizonie. Przypominam -nowy pas (51mm szeroki)

wczoraj prawie na maxa wykręciłem tą śrubę co jest tam w tyle za kołem odrzutnika koło podajnika ziarnowego... odpaliłem maszynę skręciłem obroty na max i osiągnął prawie 1200 na zegarze... ale podczas spadku z obrotów zaczyna trzeć mocowanie regulacji obrotów o koło pasowe... popuściłem pół obrotu, trzeć przestało i znowu na gaz... 1100 obr.. puszczam gaz znowu słyszę tarcie.. puszczam pół obrotu tarcia nie ma, po raz kolejny na gaz.. ponad 1050obr, myślę sobie że obroty są już ok ale po spadku z obr znowu jest tarcie... i tak po kilku próbach aż w końcu popuściłem na tyle że tarcia nie ma... ale obrotów też juz nie ma.... ok 900. Powiedzcie mi czy coś jest nie tak... czy takie zachowanie koła bębna jest prawidłowe? tak jakby dostawało jakiegoś bicia przy spadaniu z obrotów i tarło o to mocowanie... sam już nie wiem... zaraz się wkurzę wezmę szlifierkę i zeszlifuję co się da żeby nie było słychać tarcia...

Opublikowano

koledzy dalej walczę z obrotami bębna w bizonie. Przypominam -nowy pas (51mm szeroki)

wczoraj prawie na maxa wykręciłem tą śrubę co jest tam w tyle za kołem odrzutnika koło podajnika ziarnowego... odpaliłem maszynę skręciłem obroty na max i osiągnął prawie 1200 na zegarze... ale podczas spadku z obrotów zaczyna trzeć mocowanie regulacji obrotów o koło pasowe... popuściłem pół obrotu, trzeć przestało i znowu na gaz... 1100 obr.. puszczam gaz znowu słyszę tarcie.. puszczam pół obrotu tarcia nie ma, po raz kolejny na gaz.. ponad 1050obr, myślę sobie że obroty są już ok ale po spadku z obr znowu jest tarcie... i tak po kilku próbach aż w końcu popuściłem na tyle że tarcia nie ma... ale obrotów też juz nie ma.... ok 900. Powiedzcie mi czy coś jest nie tak... czy takie zachowanie koła bębna jest prawidłowe? tak jakby dostawało jakiegoś bicia przy spadaniu z obrotów i tarło o to mocowanie... sam już nie wiem... zaraz się wkurzę wezmę szlifierkę i zeszlifuję co się da żeby nie było słychać tarcia...

Jest już albo łożysko oporowe na odrzutniku wydarte albo poddały się ramiona piasty odrzutnika albo wytarte talerze na odrzutniku i obciera się ramie regulacji obrotów.Możesz dotoczyć koło 5 mm tulejkę i podłożyć między łożysko a piastę na napędzie młocarni to znaczy zdjąć całe koło i piastę od młocarni i na wałek między łożysko a piastę dotoczyć tulejkę pod kontem żeby weszła na stożek wałka.robiłem to przy swoim i sąsiada bizonie problem ustał a talerze na odrzutniku już o wymianę się proszą ale pas 1 centymetr na koło wychodzi to niech hula.

Opublikowano

Otwór (ten w który wchodzi piasta łożyska oporowego) w ramionach nie jest w środku tylko przesunięty w jedną stronę. Ramiona muszą być tak założone aby były jak najbardziej odsunięte od piasty. Na zdjęciu (strona odrzutnika) masz poprawnie.

Opublikowano

to sie zgadza tylko ten otwor na srodku jest przesunięty w bok jakis 1cm 2 mierzyłem od końca do środka i chodzi mi czy dłuższym końcem do koła czy do przenośnika

Opublikowano

Po jednej i drugiej stronie ramion masz po dwa otwory (jedne są bliżej siebie a drugie dalej) - nie da się ich na odrzutniku założyć odwrotnie bo nie będzie pasowała ci ta dźwignia z otworem w który wchodzi palec od pokrętła regulacji montowana w dwa otwory bliższe siebie.

Opublikowano

Panowie jak powinna być ustawiona ta regulacja za podajnikiem tzn w którą stronę? Mimo wielu kombinacji nie mogę przekroczyć 900 obr. na najwyższych obrotach silnika... Pas ma 50mm szerokości, czy to już za mało żeby uzyskać większe obroty?

Opublikowano

Ja dokladnie ci nie odpowiem ale licznikiem nie nalezy sie sugerowac tak samo jak i gruboscia pasa, jesli pas na kole odrzutnika jest przynajmniej rowno z z nim to te 1000obr. jest.

Szerokosc pasa nie ma nic do rzeczy, bo proporcje sa takie same, tzn tak samo jest szeroki na odrzutniku jak i na mlocarni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v