Skocz do zawartości
drajwer12

Młocarnia Bizon

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Bizon
drajwer12    0

Cześć mam pytanie co do naciągu pasa przy młocarni kombajnu Bizon zo56 . Czy może mi kto.s powiedzieć jak naciągnąć pas czy to się robi tymi sprężynami które są obok koła młocarni czy czym bo jest też ta korbka do kabiny . Proszę podać mi jak to można zrobić ! Jeżeli ktoś coś na ten temat wie !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    16

korbka na pomoście kombajnisty służy do zmiany prędkości obrotowej bębna, a chcąc naciągnąć pas dokręcamy nakrętkę znajdującą się z prawej strony kombajnu poniżej koła pasowego młocarni (pod nakrętką znajduje się sprężyna i podkładka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drajwer12    0

no to to wiem ale czy jakoś inaczej można regulować naciąg pasa czy tylko tym sposobem bo ja robiłem łożyska na wali i na odrzutniku i dlatego pytam czy jakoś się go naciową po montażu

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

martinezo    16

po pierwsze nie cytuj poprzedniego posta bo za to możesz dostać bana :)

po drugie tylko w wyżej wspomniany sposób napina się pas klinowy napędu bębna młócącego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolj4    1

Co najwyżej ostrzeżenie a nie bana ;D

 

Post nie na temat - %

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1

Kwestia po co chcesz tak mocno naciągać? Pas nie może być silnie naprężony. Regulacja jest przy kole młocarni od strony hederu (śruba dociskająca sprężynę) tak jak pisał "martinezo". Drugi sposób to na wale bębna przed założeniem tarcz koła pasowego dać podkładkę - Spowoduje ona,że talerz od strony młocarni przesunie się w stronę zewnętrznego czyli po prostu zejdą się przy tyn samym naciągu regulacji. Trzeci - ale sam nigdy nie kręciłem, więc nie wiem dokładnie - za odrzutnikiem od strony zbiornika paliwa jest przeciwległe mocowanie ramienia regulacji naciągu (ale raczej tam nie radzę kręcić i nic zmieniać).

 

Przy obrotach silnika 2200 powinno się wymusić obroty bębna młócącego ok 950 obr/min.

pas młócący na odrzutniku może wystawać ponad koło ok 2mm. Jeśli pas tak wystaje a obrotów nie idzie uzyskać - wymienić należy pas, bo prawdopodobnie jest zużyty (nie jest dostatecznie szeroki)

 

Jeszcze jedno - napięcie młocarni nie może być maksymalnie skręcone. Ta sprężyna musi mieć między zwojami luz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    16

jest jeszcze jedno rozwiązanie ale nie oryginalne (mała przeróbka :) tzw. poprawienie fabryki :) )widziałem coś takiego u mojego kolegi.

To udoskonalenie polega na skróceniu (wycięcie około 3-5 mm i ponowne zespawanie) płaskownika łączącego dźwignię po wewnętrznej stronie koła pasowego odrzutnika i zewnętrznej dźwigni koła pasowego napedu bębna młócącego.

Jest to jakieś rozwiązanie zastępcze, które można zastosować, jeśli wszystkie opisane w poście powyżej nie dadzą efektu. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Jeśli są za małe obroty to znaczy że są wytarte koła pasowe.U mnie były ok 5 mm.Można założyć na młocarnie koła z odrzutnika,wtedy wyciągniesz z 1100 bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drajwer12    0

Dzięki wielkie przydało się szczególnie to z tą śrubą i sprężyną juto zapale i będzie widził co i jak hula na obrotach . pozdo dzięciołki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsiok    1

Witam mam problem z obrotami na młocarni mam jakieś 600-700 obrotów a pas się chowa na odrzutniku słomy jakieś 2cm co to może być jaką grubość powinny mieć tarcze na odrzutniku, naciągnąłem wszystko na max a pas dalej nie chce nic wyjść. Jaką grubość powinien mieć pasek.??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Grubość nie jest tyle ważna co szerokość, pas miałem wymieniany rok temu i tak: szerokość jego od zewnątrz to 5cm, a od wewnątrz ok 4cm. I najmniejsze obroty to 550, pewnie dałoby się niżej zejść, ale już raz niżej rozkręciłem i ta regulacja mi się odkręciła, a najwyższe to ok. 1000-1100.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsiok    1

czy oś na odrzutniku może mieć na to wpływ?? Prowadnica była spawana moze mieć wpływ na obroty jak dokręcę korbką na MAX TO obciera ale nie wystaje zbytno poza orczyk(wg katalogu wodzik) jakie są przyczyny ze tyle sie chowa ten pas?? możliwe jest że pasek jest tyle wytarty albo rozciągnięty?? zeby tak sie chował mozna jakies zdjecia jak u was jest to zrobione?? może cos jesat zle złożone sprawdezałem ten orczyk(wodzik) jest dobrze założony, pas ma 4,85cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Pas bierze tylko bokami i jeżeli go dawno nie wymienialiście to może być tak, że jest węższy i obrotów ustawić odpowiednich nie możecie, jutro aparat przyjedzie z wakacji to zrobię zdjęcie jak u mnie to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsiok    1

może mi ktoś powiedzieć od czego zacząc sprawdzać co jest zepsute ze pas sie chowa 2cm na kole odrzutnika co jest najczestszą przyczyną korbką jest ustawione max tak ze prowadnica już prawie obciera o koło młocarni pasek też jest dobrze naciągniety tarcze na odrzutniku wydają sie dobre nie ma w nich zadnego rowka co to może być pomocy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Mam na to sposób. U mnie przetestowane w Rekordzie. Pod oba koła pasowe na stożek osi nałóż pierścień 0.5 cm. Tarcze się bardziej złożą, pas wyjdzie na wierzch i będziesz miał ok.1000-1100 obrotów minimum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsiok    1

ale przy kole młocarni też?? bo jak tam podłożysz to to koło też sie złozy i pas na tym kole wyjdzie troche na wierzch, a gdzie dokładnie te podkładki dałeś pod Wpust AB12x8x80(w katalogu) czy pod talerz I (mówię o kole pasowym odrzutnika) jakbyś mógł wrzucić skan strony z katalogu gdzie dokładnie te podkładki dałeś z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Dałem pod wpust na kole odrzutnika oraz w tym samym miejscu na napędzie bębna młócącego.

Nasadzasz ją pod wszystkie inne mechanizmy tuż przy łożysku wbudowanego w korpus bizona.

 

dsc01123ip.jpg

dsc011221.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsiok    1

dzieki za pomoc spróbuje twojego rozwiązania mam nadzieje ze wielu osobom to pomoże, bo u nas w kólku zmieniali łożysko oporowe i cos jeszcze ale to i tak nie pomogło i koszą z predkoscią na młocarni 700 obr/min ale to jest męka nie koszenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Też miałem zmieniaćłożysko oporowe, ale znajomy powiedział, żę to nic nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsiok    1

mi się wydaje ze koło pasowe na odrzutniku jest trochę schowane do środka względem koła pasowego na młocarni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Nie. Wydaje Ci się. Gdyby tak było to pas od młocarni szybko by się zużywał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Witam mam problem z obrotami na młocarni mam jakieś 600-700 obrotów a pas się chowa na odrzutniku słomy jakieś 2cm przy maksymalnych obrotach naciągnąłem wszystko na max że prowadnica prawie ociera po kole a jak dodam gazu to się chowa dalej nie chce nic wyjść jaka może być przyczyna .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Nie schodzą się tarcze do końca. Najlepiej rozebrać napęd bębna młócącego i koło odrzutnika, posprawdzać łożyska oporowe, tarcze, łapy i jeśli wszystko gra to masz mój sposób rozwiązania tego problemu na poprzedniej stronie tego tematu. Sprawdź posty ze zdjęciami. Tam masz wszystko opisane. Zrobiłem to w swoim rekordzie i chodzi jak ta lala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Z opisu wnioskuje ,że żle jest zamontowana dzwignia na odrzutniku .Są w niej otwory w których znajdują się bolce piasty .Otwory w dzwigni muszą być bliżej koła talerzowego zarówno na odrzutniku jak i na bębnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MAŁYROLNIK1
      Potrzeuje szybko instrukcj opsługi
    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
×