Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z malowaniem pistoletem, dzieją się takie rzeczy ze farba jakby ścieka nie trzyma się blachy, podłoże przygotowałem zmatowiłem wyszlifowałem odtłuściłem , element wypiaskowałem, i farba się nie trzyma jakby spływa, zamieszczę zdjęcie jak to wygląda, proszę o pomoc i mądre odpowiedzi

 

efekt-malowania-pistoletem-na-przygotowanej-powierzchni--799401165169609391efcecb9fcd3b6b.jpg

Opublikowano

Nobiles nobikor podkład do metalu, rozcienczalnik taki jak na opisie farby rf-04, a proporcje no to tak na oko co by za gęste albo za rzadkie nie było, czy to może przez to że w pomieszczeniu około 10 12 stopni jest?

Opublikowano

Podejrzewam że nie ten podkład do zastosowanej farby nawierzchniowej lub też sam rozpuszczalnik w podkładzie ,ponadto na zdjęciu wygląda jakby farba była zbyt gęsta a ciśnienie za małe ,dużo aspektów nieprawidłowości może się składać na taki ów efekt. 

Opublikowano (edytowane)

A powiedz co robiłeś   po ostatnim matowaniu , bo na moje oko to w tym momencie popełniłeś jakiś błąd , czym odtłuszczałeś ?  

Wygląda tak jak byś odtłuszczał np. nitro albo coś podobne a powinno się to robić benzyną ekstrakcyjną 

Edytowane przez Marecki2922
Opublikowano

Odtluszczalem rozpuszczalnikiem styrenowo akrylowym, Ale i tak teraz drugą wartsrwe dałem po uprzednim zmatowieniu i takie same oczka są, jutro kupie czerwony podkład i zobaczę czy tak się będzie robić, bo wody nie mam w kompresorze bo spuszczona i odwadniacz założony

Opublikowano

Samo matowanie niewiele pomoże  trzeba zedrzeć głębiej ,rozpuszczalnik wnika dosyć głęboko i ta warstwa teraz nie przyjmuje kolejnej 

Na niewielkim kawałku zedrzyj solidnie , odtłuść benzyną ekstrakcyjną i sprawdź co będzie się działo 

Już to kiedyś przerabiałem i wiem co mówię 

Opublikowano

Sprawa wygląda tak, bez odwadniacza przy samym pistolecie i w tej temperaturze około 10 stopni to zapomnij o malowaniu, zakupiłem taki odwadniacz z yato zamontowalem i do porównania szło malowanie, nie powiem oczka się pojawiły ale nie w takim stopniu jak wcześniej, dosłownie tylko kropeczki

Opublikowano

Dalej nie rozumiem po co ten temat skoro autor nie raczy napisać jakich farb używa. Podaj po kolei co i jak robisz, jakich farb używasz i będziesz miał odpowiedź. 

Opublikowano

Farby to nobiles, renolak to farba nawierzchniowa - z odwadniaczem kryje idealnie popielaty podkład nobikor też z nobilesa, wcześniej odtluszczalem rozpuszczalnikiem styrenowo akrylowym - on się nie nadaje, kupiłem nitro - raz wytarlem poczekalem żeby odparowal, drugi raz wytarlem poczekalem żeby odparowal i dopiero podkład poszedł i się w miarę ładnie ułożył. Cały problem kręcił się wokół odwadniacza i wokół rozpuszczalnika do odtpuszczania. No i wiadomo wszystko zmatowione miejscami do golej blachy

Opublikowano

Nie powinno się stosować nitra do odtłuszczania, no ewentualnie do usunięcia jakiś zanieczyszczeń przed rozpoczęciem prac związanych z przygotowaniem powierzchni. Po pierwsze to nitro jest nazwą handlową i może mieć różny skład w zależności od producenta. Po drugie pozostawia tłustą warstwę ( tu dużo zależy jaki producent ).

Tylko na moje to po nitro są inne objawy, praktycznie zawsze problem związany z nitro to warzenie się lakieru, choć tu widać wadę w postaci kraterów, tzw. rybie oczka które przeważnie powstają w wyniku złego odtłuszczenia powierzchni. 

Możliwe, że jak koledzy wyżej pisali masz problem ze sprzętem ( dużo oleju w powietrzu ).

Jeśli chodzi o autorenolak to nie jest to specjalnie przyjazna do lakierowania farba, trzeba ją nakładać pod większym ciśnieniem ( tu dużo od pistoletu zależy ) i są spore straty ( dużo pyłu ). Możesz spróbować lakierowania na dwa razy, przepylić i lakierowanie właściwe. No i nie w takiej temperaturze jak podałeś tylko ok 20 stopni. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v