Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Panowie jako że stanąłem przed kupnem Ursusa 1222, mając przy tym pierwsze doświadczenie z ciężką serią. Mam kilka pytań co do silnika.

Mianowicie gdy go odpaliłem ciśnienie było 4,5 atm. Po rozgrzaniu na małych obrotach miał 2,5 atm. To znaczy dokładnie przy 60 C. Jednak zauważyłem że na zimnym jak i ciepłym silniku dymi z odmy i gdy włoży się palec do rurki jest lekki nagar. Dodam że jest to silnik z turbiną która jest nie sprawna. Olej silnikowy do wymiany. Czy warto go kupować czy jednak z tym silnikiem jest coś nie tak? 

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. 

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jakim funduszem operujesz . Jeśli reszta działa, a cena jest atrakcyjna i stosunkowo niższa przez awarie silnika to warto kupić.

 

Naprawa będzie stosunkowo tania w porównaniu do zachodnich maszyn, a jak zrobisz silnik i nie będziesz na to żałował to będziesz miał z 10 lat spokoju 

Edytowane przez plati
Opublikowano
Przed chwilą, FarMaster napisał:

A myślałem go nawet jechać oglądać.

Jeśli mówimy o tym samym ciągniku to trochę taki składak z niego,no i nie jest to 1222 tylko raczej 1201

Silnik 1212. Ale chodzi mi o to żeby chodził a czy taki czy siaki to już mnie nie interesuje 

Opublikowano

Przerabiany był w ogóle pod turbine czy tylko ją tak po prostu domontowali?

Jeśli reszta jest sprawna to musiał byś utargować  z ceny choć te 2tyś

Inaczej ja osobiście bym się za to nie brał

Opublikowano (edytowane)

2,5 bara na wolnych jest OK, kapitalka dopiero jak ciśnienie spadnie poniżej 0,8 bara.

Dym z odmy zawsze jakiś będzie, generalnie silnik ogarnąć nie ma jakiegoś większego problemu i koszty też będą stosunkowo niskie.

Sprawdź jak skrzynia pracuje, hydraulika, WOM.

Wszelkie remonty i tak lepiej samemu robić, bo handlarze jak robią to na najtańszych częściach itp.

 

Edytowane przez samtech84
Opublikowano

u mnie przy 902 tez dymił z odmy przez ponad 20 lat i cały czas chodził. Cisnienia  na wolnych obrotach nie było prawie wcale i przez te lata cały czas tak ojciec jezdził. Dopiero z jakies 5 lat temu zrobilismy  silnik tzn wymienilismy pierscienie i tuleje i silnik chodzi elegancko z odmy nie dymi cisnienie na początku bylo lepsze teraz słabsze szczegónie jak jest rozgrzany i na wolnych obrotach... Ale przez ten czas kilka razy mi sie zagotował przy mieszaniu paszowozu i moze dlatego... raz mu woda uciekla bo pekł wąż kilka razy temp powyzej 100 stopni miał latem jak chłodnica zalepiona plewami ale chodzi dalej pracuje dzielnie. W paszowozie to wiadomo ciągnik pełna rura i nikt tam na zegry nie patrzy bo nikogo tam nie ma a ja ładuje kiszonki

Opublikowano

Jak można jeździć ciągnikiem na prawie zerowym ciśnieniu oleju, szok.

daj linka do ogłoszenia. Ewentualnie pierścienie do sprawdzenia jak dymi i olej kapie. Groszowa sprawa

jezeli noe ma napędu na przód to nie zawracaj sobie głowy bo ciągnik bez napędu to kaleka

Opublikowano

Zależy co chce nim robić.

 

Już nie przesadzajmy z tym kaleka. Wszystko ma swoje plusy i minusy. 

Niech powie do czego mu ten ciągnik potrzebny to wtedy można stwierdzić czy się nada czy można by pomyśleć nad czym innym.

 

Przypuszczam że małe ciśnienie występuje tylko przy niskich obrotach. 

Ja jestem zwolennikiem tego, że jak się robi silnik to już się wymienia wszystko, a nie jak ktoś zmieni pierścienie i twierdzi że silnik po remoncie. Jak już ktoś chce robić kalitalke a silnik jeszcze działa to jeździ dokąd nie będzie zmuszony.

Opublikowano

Ciśnienie 2.5 na rozgrzanym silniku to jest eleganckie ciśnienie jak na Ursusa. Na zimnym zawsze będzie miał delikatnie większe.

co rozumiecie przez kapitalny remont silnika ?

Opublikowano

Kapitalny remont silnika to wymiana kompletów naprawczych , szlif lub wymianę wału korbowego , kątowanie korbowodów i wymianę tulejek , wymianę pompy olejowej , i ewentualnie regenerację głowicy.

Opublikowano

Mój też wali dymem z odmy od zawsze ciśnienie ma około 2 na Bąku. 

Swoją drogą do sprzedania ale za 20tys inaczej nie ma opcji niech sobie stoi u mnie w stodole może się jeszcze kiedyś przyda. 

Oryginalne 1222 nowe opony rok 86 

Opublikowano

Chce go jako główny ciągnik bo C360 już ma za ciężko. Nie stać mnie na ciągnik z napędem a potrzebuję ciągnika większego. Poza tym myślałem aby założyć do niego przedni napęd po nowym roku. 

A w nawiasie. Jaki byście polecili do niego agregat i pług? 

Dodam że tereny górzyste. 

Opublikowano
10 minut temu, Sean napisał:

Tak to ten. Zdaje sobie sprawę z tego,że to nie jest oryginalny 1222 bo silnik jest 1212 i tył też.Ale co to jest za różnica. Kabina i maska jest od 1222 tylko. Silnik rocznik 1981.

Mam dylemat bo potrzebuję mocnego ciągnika a na napęd mnie nie stać. Mam budżet do 20 tys. I myślę czy wziąść jego czy jednak może jakiś 912 był by lepszy. Mam mętlik w głowie. Wydaje mi się ten Ursus naprawdę spoko. Jeździłem nim. Sprzęgło,hamulce, żółw-zając sprawny. Komplet obicążników,zajerestrowany. Do wymiany tylko opony tylne i turbina

Opublikowano

Ja miałem 1212 

Tereny też ciężkie i oralem 4 grudziadzka.

Miałem polzawieszany 6-skibowy bekas to już miał ciężko.

Nie ma sensu dokupowac napędu bo za sam napęd dasz 10k A

Opublikowano

Słuchaj, wiadomo budżet jest jaki jest, ale o o ile myślisz o dołożeniu zaraz napędu i zmianie ogumienia to koszt zrobi się co najmniej drugie tyle.   

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v