Brytan

Ursus 1222.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Brytan    2

Panowie jako że stanąłem przed kupnem Ursusa 1222, mając przy tym pierwsze doświadczenie z ciężką serią. Mam kilka pytań co do silnika.

Mianowicie gdy go odpaliłem ciśnienie było 4,5 atm. Po rozgrzaniu na małych obrotach miał 2,5 atm. To znaczy dokładnie przy 60 C. Jednak zauważyłem że na zimnym jak i ciepłym silniku dymi z odmy i gdy włoży się palec do rurki jest lekki nagar. Dodam że jest to silnik z turbiną która jest nie sprawna. Olej silnikowy do wymiany. Czy warto go kupować czy jednak z tym silnikiem jest coś nie tak? 

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    15

Nie wiem jakim funduszem operujesz . Jeśli reszta działa, a cena jest atrakcyjna i stosunkowo niższa przez awarie silnika to warto kupić.

 

Naprawa będzie stosunkowo tania w porównaniu do zachodnich maszyn, a jak zrobisz silnik i nie będziesz na to żałował to będziesz miał z 10 lat spokoju 

Edytowano przez plati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Brytan    2
1 godzinę temu, FarMaster napisał:

Czy to przypadkiem nie jest traktor spod olkusza?

Tak, a co? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FarMaster    46

A myślałem go nawet jechać oglądać.

Jeśli mówimy o tym samym ciągniku to trochę taki składak z niego,no i nie jest to 1222 tylko raczej 1201

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brytan    2
Przed chwilą, FarMaster napisał:

A myślałem go nawet jechać oglądać.

Jeśli mówimy o tym samym ciągniku to trochę taki składak z niego,no i nie jest to 1222 tylko raczej 1201

Silnik 1212. Ale chodzi mi o to żeby chodził a czy taki czy siaki to już mnie nie interesuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FarMaster    46

Przerabiany był w ogóle pod turbine czy tylko ją tak po prostu domontowali?

Jeśli reszta jest sprawna to musiał byś utargować  z ceny choć te 2tyś

Inaczej ja osobiście bym się za to nie brał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    35

2,5 bara na wolnych jest OK, kapitalka dopiero jak ciśnienie spadnie poniżej 0,8 bara.

Dym z odmy zawsze jakiś będzie, generalnie silnik ogarnąć nie ma jakiegoś większego problemu i koszty też będą stosunkowo niskie.

Sprawdź jak skrzynia pracuje, hydraulika, WOM.

Wszelkie remonty i tak lepiej samemu robić, bo handlarze jak robią to na najtańszych częściach itp.

 

Edytowano przez samtech84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sokol2    80

u mnie przy 902 tez dymił z odmy przez ponad 20 lat i cały czas chodził. Cisnienia  na wolnych obrotach nie było prawie wcale i przez te lata cały czas tak ojciec jezdził. Dopiero z jakies 5 lat temu zrobilismy  silnik tzn wymienilismy pierscienie i tuleje i silnik chodzi elegancko z odmy nie dymi cisnienie na początku bylo lepsze teraz słabsze szczegónie jak jest rozgrzany i na wolnych obrotach... Ale przez ten czas kilka razy mi sie zagotował przy mieszaniu paszowozu i moze dlatego... raz mu woda uciekla bo pekł wąż kilka razy temp powyzej 100 stopni miał latem jak chłodnica zalepiona plewami ale chodzi dalej pracuje dzielnie. W paszowozie to wiadomo ciągnik pełna rura i nikt tam na zegry nie patrzy bo nikogo tam nie ma a ja ładuje kiszonki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    212

Jak można jeździć ciągnikiem na prawie zerowym ciśnieniu oleju, szok.

daj linka do ogłoszenia. Ewentualnie pierścienie do sprawdzenia jak dymi i olej kapie. Groszowa sprawa

jezeli noe ma napędu na przód to nie zawracaj sobie głowy bo ciągnik bez napędu to kaleka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    15

Zależy co chce nim robić.

 

Już nie przesadzajmy z tym kaleka. Wszystko ma swoje plusy i minusy. 

Niech powie do czego mu ten ciągnik potrzebny to wtedy można stwierdzić czy się nada czy można by pomyśleć nad czym innym.

 

Przypuszczam że małe ciśnienie występuje tylko przy niskich obrotach. 

Ja jestem zwolennikiem tego, że jak się robi silnik to już się wymienia wszystko, a nie jak ktoś zmieni pierścienie i twierdzi że silnik po remoncie. Jak już ktoś chce robić kalitalke a silnik jeszcze działa to jeździ dokąd nie będzie zmuszony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1784

Już wam da zaraz linka   :P   da jak go kupi   :D  to najprawdopodobniej ten ciągnik, ma założone filtry pełnoprzepływowe, bo na bąku ciśnienie było pewnie jeszcze niższe. 1222, to tylko nalepka, najprawdopodobniej 1201 w tym roczniku.

https://www.olx.pl/oferta/ursus-1222-zamiana-CID757-IDBwRuO.html#469b83417b

Edytowano przez Sean

Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    212

Ciśnienie 2.5 na rozgrzanym silniku to jest eleganckie ciśnienie jak na Ursusa. Na zimnym zawsze będzie miał delikatnie większe.

co rozumiecie przez kapitalny remont silnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    1292

Kapitalny remont silnika to wymiana kompletów naprawczych , szlif lub wymianę wału korbowego , kątowanie korbowodów i wymianę tulejek , wymianę pompy olejowej , i ewentualnie regenerację głowicy.


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    88

Mój też wali dymem z odmy od zawsze ciśnienie ma około 2 na Bąku. 

Swoją drogą do sprzedania ale za 20tys inaczej nie ma opcji niech sobie stoi u mnie w stodole może się jeszcze kiedyś przyda. 

Oryginalne 1222 nowe opony rok 86 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brytan    2

Chce go jako główny ciągnik bo C360 już ma za ciężko. Nie stać mnie na ciągnik z napędem a potrzebuję ciągnika większego. Poza tym myślałem aby założyć do niego przedni napęd po nowym roku. 

A w nawiasie. Jaki byście polecili do niego agregat i pług? 

Dodam że tereny górzyste. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1784

Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    212

Ten to jakiś składany . Nie widziałem ciagnika 1222 czy 1224 Bez napędu. Ale może są 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1784

No jak? 1222 to oryginał bez napędu.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brytan    2
10 minut temu, Sean napisał:

Tak to ten. Zdaje sobie sprawę z tego,że to nie jest oryginalny 1222 bo silnik jest 1212 i tył też.Ale co to jest za różnica. Kabina i maska jest od 1222 tylko. Silnik rocznik 1981.

Mam dylemat bo potrzebuję mocnego ciągnika a na napęd mnie nie stać. Mam budżet do 20 tys. I myślę czy wziąść jego czy jednak może jakiś 912 był by lepszy. Mam mętlik w głowie. Wydaje mi się ten Ursus naprawdę spoko. Jeździłem nim. Sprzęgło,hamulce, żółw-zając sprawny. Komplet obicążników,zajerestrowany. Do wymiany tylko opony tylne i turbina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    15

Ja miałem 1212 

Tereny też ciężkie i oralem 4 grudziadzka.

Miałem polzawieszany 6-skibowy bekas to już miał ciężko.

Nie ma sensu dokupowac napędu bo za sam napęd dasz 10k A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1784

Słuchaj, wiadomo budżet jest jaki jest, ale o o ile myślisz o dołożeniu zaraz napędu i zmianie ogumienia to koszt zrobi się co najmniej drugie tyle.   


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sławek146
      Witam posiadam ursusa 1224 turbo  i teraz wymieniałem tarcz sprzegła i   okazało się ze ktoś wstawił sprzegło od ursusa 385 i mam pytanie ponieważ dałem pompe wtryskową do zrobienia i przy ustawieniu zapłonu są takie same cechy na kole zamachowym między 385 a 1224 ?
    • Przez adrian12214
      Witam, dałem wał do szlifu okazało się że wał jest pęknięty, majster mówił żeby to jeszcze sprawdzić i mówił że takie coś jak rezonans albo coś takiego i że robią  to w Poznaniu i nic więcej nie wiedział, czy ktoś słyszał o takich rzeczach ? Nie mogę nic znaleźć w internetach, jestem z okolic Tucholi może jest coś bliżej. Z góry dziekuję za odpowiedzi.
    • Przez denis914
      szukam opinii na temat zestawów ponoć czeskich ags
    • Przez 1963danka
      Witam zrobiłem remont generaly silnika, regeneracja turbiny(czeska) pompa wtryskowa tez po regeneracji. Jakie macie pomysly czemu leci paliwo z turbiny??
    • Przez paniol
      Witam. Czy ktoś ma jakąś wiedzę aby założyć do ursusa silnik sw400
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj