Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z Massey Ferguson 6120 dokładniej mówiąc z półbiegami ma on 4 półbiegli lecz jakiś czas temu zmieniło się na 2 

A-D SĄ JEDNAKOWE (SZYBSZE)

B-C TESZ JEDNAKOWE (WOLNIEJSZE)

Co jest przyczyno tego .

W nim półbiegi i rewers jest elektroniczny nie mechaniczny.

Dowiedziałem się że z prawej strony pod schodkami sa 2 elektrozawory  od półbiegówi prawdopodobnie dolny niema zasilania czym jest to spowodowane? Czego jest to wina?
Na liczniku litery się przełączaja od A do D a w skrzyni nie
pomóżcie w tym

  • Haha 1
Opublikowano

sterownik ma osobne wtyczki na kontrolki i cewki, dlatego nie można go wykluczyć. Raczej poszukać schematu i sprawdzać w kabelkach koło wtyczki. Wszystkie są ponumerowane. Ale wszystko po kolei , najpierw prąd na cewkach

  • Thanks 1
Opublikowano

Włączasz półbieg A i sprawdzasz czy ma zasilanie dolny elektrozawór. Jeśli nie sprawdzasz kostki i kable idące do sterownika. Jeśli jest w porządku to uszkodzony jest sam sterownik- do naprawy.

  • Like 1
Opublikowano

Jeżeli ciągnik tracił stopniowo te półbiegi to cewka elektrozaworu. Stopniowo czyli na zimnym wszystko działa a po rozgrzaniu giną. Wtedy pewnie też będzie problem z ginącym womem, żółw/ zajac, napęd, blokada . 

Jeżeli nagle zginęły to kable / sterownik/ ewentualnie elektrozawor wykręcić i sprawdzić. 

Dziwne jest to że prędkość  polbiegu D i A są takie same.  

 

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
Dnia 18.11.2019 o 10:45, kibix napisał:

Jeżeli ciągnik tracił stopniowo te półbiegi to cewka elektrozaworu. Stopniowo czyli na zimnym wszystko działa a po rozgrzaniu giną. Wtedy pewnie też będzie problem z ginącym womem, żółw/ zajac, napęd, blokada . 

Jeżeli nagle zginęły to kable / sterownik/ ewentualnie elektrozawor wykręcić i sprawdzić. 

Dziwne jest to że prędkość  polbiegu D i A są takie same.  

 

Stało się to nagle blokada wom napęd wszystko jeat prócz półbiegów  ten dolny czujnik niema prądu i jak sprawdziałem żaruwko w sterowniku to zasilania na tym ząbku niebyło

Elektorzawory 2 tam były to działają

Dnia 17.11.2019 o 23:35, artur125 napisał:

sterownik ma osobne wtyczki na kontrolki i cewki, dlatego nie można go wykluczyć. Raczej poszukać schematu i sprawdzać w kabelkach koło wtyczki. Wszystkie są ponumerowane. Ale wszystko po kolei , najpierw prąd na 

 

Edytowane przez Tomek04
Opublikowano

Strasznie trudno się to czyta... Błędy ort wszędzie gdzie to możliwe... 
Co do sprawy, to wydaje mi się, z zawiłego opisu, że problem leży w sterowniku. Nie rozumiem pojęcia „ząbek”, „sterownik niema zasilania”, „dolny czujnik niema prądu”? 

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Rowan napisał:

Strasznie trudno się to czyta... Błędy ort wszędzie gdzie to możliwe... 
Co do sprawy, to wydaje mi się, z zawiłego opisu, że problem leży w sterowniku. Nie rozumiem pojęcia „ząbek”, „sterownik niema zasilania”, „dolny czujnik niema 

Przepraszam za błędy były one spowodowane szybkim pisaniem i brakiem czasu wolnego 😎

Edytowane przez Tomek04

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v