Tomek04

Mam problem z półbiegami w Massey Ferguson 6120

Polecane posty

Tomek04    2

Mam problem z Massey Ferguson 6120 dokładniej mówiąc z półbiegami ma on 4 półbiegli lecz jakiś czas temu zmieniło się na 2 

A-D SĄ JEDNAKOWE (SZYBSZE)

B-C TESZ JEDNAKOWE (WOLNIEJSZE)

Co jest przyczyno tego .

W nim półbiegi i rewers jest elektroniczny nie mechaniczny.

Dowiedziałem się że z prawej strony pod schodkami sa 2 elektrozawory  od półbiegówi prawdopodobnie dolny niema zasilania czym jest to spowodowane? Czego jest to wina?
Na liczniku litery się przełączaja od A do D a w skrzyni nie
pomóżcie w tym

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    839

no chyba coś tymi elektrozaworami steruje co nie?? sterownik, a że zmieniają się kontrolki to można podejrzewać że jest sprawny i tylko przewody zasilające cewki są uwalone

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur125    1103

sterownik ma osobne wtyczki na kontrolki i cewki, dlatego nie można go wykluczyć. Raczej poszukać schematu i sprawdzać w kabelkach koło wtyczki. Wszystkie są ponumerowane. Ale wszystko po kolei , najpierw prąd na cewkach

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marian3p    23

Włączasz półbieg A i sprawdzasz czy ma zasilanie dolny elektrozawór. Jeśli nie sprawdzasz kostki i kable idące do sterownika. Jeśli jest w porządku to uszkodzony jest sam sterownik- do naprawy.

  • Like 1

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kibix    1

Jeżeli ciągnik tracił stopniowo te półbiegi to cewka elektrozaworu. Stopniowo czyli na zimnym wszystko działa a po rozgrzaniu giną. Wtedy pewnie też będzie problem z ginącym womem, żółw/ zajac, napęd, blokada . 

Jeżeli nagle zginęły to kable / sterownik/ ewentualnie elektrozawor wykręcić i sprawdzić. 

Dziwne jest to że prędkość  polbiegu D i A są takie same.  

 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    48

Jak koledzy wyżej pisali do sprawdzenia kable na początek. Jak nic nie znajdziesz złego, to sterownik. Jak sterownik, to mogę pomóc. PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek04    2
Napisano (edytowany)
Dnia 18.11.2019 o 10:45, kibix napisał:

Jeżeli ciągnik tracił stopniowo te półbiegi to cewka elektrozaworu. Stopniowo czyli na zimnym wszystko działa a po rozgrzaniu giną. Wtedy pewnie też będzie problem z ginącym womem, żółw/ zajac, napęd, blokada . 

Jeżeli nagle zginęły to kable / sterownik/ ewentualnie elektrozawor wykręcić i sprawdzić. 

Dziwne jest to że prędkość  polbiegu D i A są takie same.  

 

Stało się to nagle blokada wom napęd wszystko jeat prócz półbiegów  ten dolny czujnik niema prądu i jak sprawdziałem żaruwko w sterowniku to zasilania na tym ząbku niebyło

Elektorzawory 2 tam były to działają

Dnia 17.11.2019 o 23:35, artur125 napisał:

sterownik ma osobne wtyczki na kontrolki i cewki, dlatego nie można go wykluczyć. Raczej poszukać schematu i sprawdzać w kabelkach koło wtyczki. Wszystkie są ponumerowane. Ale wszystko po kolei , najpierw prąd na 

 

Edytowano przez Tomek04

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    23

Czyli sterownik do naprawy.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    48

Strasznie trudno się to czyta... Błędy ort wszędzie gdzie to możliwe... 
Co do sprawy, to wydaje mi się, z zawiłego opisu, że problem leży w sterowniku. Nie rozumiem pojęcia „ząbek”, „sterownik niema zasilania”, „dolny czujnik niema prądu”? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek04    2
Napisano (edytowany)
11 godzin temu, Rowan napisał:

Strasznie trudno się to czyta... Błędy ort wszędzie gdzie to możliwe... 
Co do sprawy, to wydaje mi się, z zawiłego opisu, że problem leży w sterowniku. Nie rozumiem pojęcia „ząbek”, „sterownik niema zasilania”, „dolny czujnik niema 

Przepraszam za błędy były one spowodowane szybkim pisaniem i brakiem czasu wolnego 😎

Edytowano przez Tomek04

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    193

Jak będziesz szybko i nie ostrożnie opisywał to zobaczysz na jakie koszta się ,,niechcący" naciągniesz przez złą diagnozę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Albert009099oo
      Zagrają mi się opony z felgami 12.4 r24 i tył 18.4r30 do massey ferguson 3065
    • Przez Kulek101
      Witam 
      Kupiłem tur stoll, lecz poprzedni właściciel miał go podłączonego pod tylne złącza hydrauliczne sterowane z oryginalnych dźwigni w ciągniku. Chciał bym to zmienić i wmontować joystick. Jaki rozdzielacz i joystick polecacie 3 sekcyjny ? 
    • Przez Arek
      Mam spory luz na zwrotnicy w gnieździe przegubu drążka kierowniczego. Jak można to zregenerować?
      Rozwiercać na większy rozmiar + tulejka?

    • Przez Maximus13
      Witam ciagnik MF 3080 bardzo dziwny objaw jesli jest zimny to wszystko w porzadku tylko jesli się rozgrzeje i na niskich obrotach przy podjazdach pod górkę przyspieszacz sam się przełącza ,rozjechany juz byl 6 lub 7 razy wymienione dużo części juz nie mam sily proszę o pomoc 
    • Przez FarmerX2
      Czy ktoś przerabiał instalacje tak, żeby po odpaleniu automatycznie się napęd wyłączał? Np. wziąć sygnał z czujnika sprzęgła i puścić go przez diodę do sterownika by Autotronic myślał że hamulec jest wciśnięty i wtedy jakiś przekaźnik daje sygnał na wejście od wyłączania napędu. Będzie to działać?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj