Skocz do zawartości

Sytuacja polityczna w Polsce okiem rolnika - 2019


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To konsumpcja a nie okazja. Dostosować... Prawda jest taka, że jak chcesz komuś dopi... to musisz go dobrze poznać, oswoić najlepiej. W przeciwnym wypadku wstanie i nie będzie wesoło. Odwrotnie jak miłościwie panujący. Wracając do elektro. Dopuścili do dopłat także samochody gdzie pracuje alrernatoro - silnik i yylko "letko" go popycha 😉

Opublikowano

przyznam że Jacus w całości nie czytałem artykułu o elektrykach bo od połowy to nic innego jak tylko reklama ale to akurat przeczytałem 
"– Już dzisiaj takie koszty utrzymania, jak: serwis, podatki i ładowanie, są niższe dla samochodu elektrycznego w porównaniu ze spalinowym. Nawet w najbardziej pesymistycznym scenariuszu, czyli przejazdu 120 km dziennie autem bez dopłat, czas zrównania się TCO pojazdu spalinowego i elektrycznego, wynosi siedem lat, a w scenariuszu optymistycznym, zakładającym m.in. dopłatę z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, cztery lata – zapewnia Daniel Trzaskowski, dyrektor zarządzający w Volkswagen Leasing."
i jaka jest żywotność baterii zanim je trzeba wymienić? oraz czy były liczone jako koszt amortyzacyjny? nie wiem czy jest odpowiedź na to pytanie w tym artykule ale skoro nie doczytałem go do końca to wiara moja mizerna 

Opublikowano

Czemu miałbym kupić? To nie jest żadna okazja.  Nie wiem czy to jeszcze aktualne ale kiedyś skoda oferowała auta z seryjnym LPG. Z drugiej strony - nie dotyczy to hybryd a typowy elektryk jest nieporęczny chyba że tylko do miasta.  Z innej strony - za ponad 50 tys kupisz Fabię która przypomina normalny samochód. Z kolejnej strony - jesli rocznie sprzedaje się pewnie ze 300 elektrycznych to dobrodziejstwo państwa w tym projekcie to jakieś zupełne grosze. Pewnie pensje urzędasów więcej kosztują jak dotacje.

A najprościej zrobić tak jak taksówkarze w duzych miastach - toyota prius + LPG. Jedziesz gdzie chcesz za pół darmo spore auto olbrzymi zasięg i zatankujesz gaz na każdej wsi.

Opublikowano (edytowane)

zachęcająco wygląda miasto tylko z elektrykami które np w korkach nie dymią nie zużywają energii gdy stoją ciche toto i można sobie wyobrazić już teraz jak to mogło by wyglądać nie mniej nie ma praktycznych doświadczeń jaki bajzel wywoła kilka rozładowanych zawalidróg czy jak wygląda wypadek takiej bomby litowej , jaka żywotność akumulatorów w realnym użytkowaniu. Koncerny piszczą że nie mają kasy na takie eksperymenty i dla tego się elektromobilność nie upowszechnia tak jak teoretycznie by mogła a politycy wierzą stąd te dopłaty nie do całego taboru a tylko zanim testy praktyczne nie powiedzą wystarczająco dużo. 
Pewna specyfika elektrycznego napędu sprawiła powszechność np hulajnóg elektrycznych podczas gdy nigdy powszechne nie były spalinowe.
Tutaj działa sama ciekawość i urzędników co to z tego wyjdzie stąd tak chętnie dopłacają do tego eksperymentu chociaż jak by uczciwie policzył to pewnie cena po potrąceniu dopłaty jeszcze dla producentów oplacalna.
 

Edytowane przez dysydent
Opublikowano

Japończykom się już znudziły elektryki. Tam trzeba pytać a nie zainteresowanych sprzedawców. Za to ci sami japończycy kombinują z fotoelektrochrmicznym ogniwem. W skrócie ma to przy udziale słońca produkować wodór z wilgoci w powietrzu. Działa, testy wykazały sens tylko trzeba coś w skali makro zasunąć... Nie jest to zmierzch elektryków gdyż ogniwa paliwowe zamiast litowych baterii no ale kierunek obrany. A wypadek? Dysydent ten akumulator nie jest lekki i to nie wina ogniw... A! Jeszcze do Ulmana. Prius to już przeżytek. W Niemczech na taksach latają Tesle. 😉 A tak na poważnie. Do uzupełnienia stanu akumulatora nie potrzeba pełnej mocy silnika elektrycznego. 1/4 wystarczy. Zatem do tzw. range extendera potrzebujesz silnika ok 30 kW a to już na dwóch cylindrach... Wibruje niestety i dlatego Mazda żłobi Wankla, który przy mocy i 50 kW nie wygląda jak silnik spalinowy tylko dziwny alternator...

Opublikowano (edytowane)

No ja wczoraj piwko i czekam z niecierpliwością na obejrzenie Wiadomości aby zobaczyć w blasku fleszy ślubowanie nowych sędziów tk a tu zonk ani słowa o tym doniosłym wydarzeniu. Później gdzieś w radiu mówili, że ślubowanie nie było w pałacu prezydenckim, odbyło się cichaczem. 

Edytowane przez thor1984
Opublikowano (edytowane)

zrozumieli ze zrobili błąd i ustawe mają poprawić . chodzi o dotacje tylko na samochody elektryczne , ma być  zmiana przepisów i dotacja do 100 % elektrycznych , bez hybryd . a sorka za wyskok ale niewyedytowało mi postów wszystkich i nie dczytałem .

Edytowane przez jarecki
Opublikowano

Jeśli do 100% to można będzie dostać darmo? Jeśli to prawda to jak komuna🤮

To sa właśnie lewicowe głupoty naszych rządzących. Najproścej byłoby obnżyć / znieść akcyzę na takie auta albo dać ulgę podatkową. No ale gdzie tam. Trzeba stworzyć duży projekt , nazatrudniać urzędasów, wprowadzić procedury, druki, pieczątki, papier firmowy, okreslić kompetencje i obieg dokumentów. Przeżrą przy tym drugie tyle ile dadzą dotacji a to wszystko z naszych podatkó. Normalnie trzebna by to nazwać lewicowym debilizmem ale u nas jest inaczej . Nas to wzbogaca. 

Opublikowano

ooo dobry pomysł 

5 godzin temu, dysydent napisał:

i jaka jest żywotność baterii zanim je trzeba wymienić? oraz czy były liczone jako koszt amortyzacyjny? nie wiem czy jest odpowiedź na to pytanie w tym artykule ale skoro nie doczytałem go do końca to wiara moja mizerna 

i tu całą elektronikę położyłeś na łopatki a w zasadzie znów głupie niemcy  ...  jeden aku 15 tyś  a są od 2 do 4 zależnie od mocy wytrzymałość 100tyś ale morze być wiecej lub mniej ... ciekawe jaka żywotność przez mrozy ... ale to ta lepsza strona 

teraz hybryda Niemca  do niedawna przy rozładowaniu aku żadnego problemu nie było ... silnik spalinowy ....  teraz przy rozładowaniu aqu ani jedno ani drugie nie działa 

dlaczego tak zrobili ? hmm ?     no i 3 najważniejsze pytanie czy po zakupie nowego  stary biorą za darmo ?  czy odpłatnie ...   wymienia kto serwis ? to bd ładny koszt bo auto premium 3 do 5 koła ładny  kosz serwisu takie eco 

Opublikowano (edytowane)
41 minut temu, Ulman napisał:

A jak tam wybitny nowatorski program naszej elektromobilnosci? Dobra zmiana coś robi w tym temacie?  Kiedy będą te miliony naszych elektrycznych aut?

robi robi , pierwsze koty za płoty i za 2 lata milion chulajnog elektrycznych wyjedzie na ulice polskich miast .

Edytowane przez jarecki
Opublikowano (edytowane)

Pewnie zetorki zamknie temat 😁😁😁

Nję ropie błenduf ortokrawicznyh, poniefasz szkoła óczy i kaszty do bofie .

Edytowane przez 12zbyszko
  • Haha 1
Opublikowano
1 godzinę temu, jarecki napisał:

robi robi , pierwsze koty za płoty i za 2 lata milion chulajnog elektrycznych wyjedzie na ulice polskich miast .

Milion hulajnóg na drogach i bez rządu będzie bo ludzie sami pewnie tyle kupią  Tyle tylko że miały być samochody elektryczne produkowane w Polsce , prototyp miał być gotowy w 2018 , lokalizacja fabryk ustalona zaraz po tym. Co jest zrobione?

Opublikowano

Roman - coś dupisz. Żadna hybryda nie rozładuje się na tyle aby spalinowego nie włączyć. Dlaczego? Ano ta bateryjka jest nieduża. Jedyna odpowiedź - błąd softu. Jeśli idzie o mrozy to jest podgrzewana płynem z chłodzenia silnika i invertera a jak mało to jest grzałka gdyż w kabinie musi być ciepło. Latem system chłodzi baterię. Skrzynia przekładniowa to praktycznie jedna obiegowa i dwa silniki. Swoiste CVT. Baterie. Aku litowo jonowy najlepiej działa w zakresie 30 - 60% naładowania. Cykl ładowania od 60% w górę to już powinno być delikatne traktowanie prądem. Ładowanie do tych 60% go konkretna spawarka. I teraz jak śmigazz w mieście i auto ładujesz szybkim procesem od 80% do 100% to raczej dobrze mu nie robisz. W komórkach baterie od tego puchły a w samochodzie będą szybciej zdychać. Kwestia traktowania. Przy odpowiednim jest to 10 lat w górę. Są akumulatory hybrydowe czyli zestaw 12V z ładowaniem z 14.5 li ion zamknięty z elektroniką w standardowej skrzynce. Coś jak do elektronarzędzi akumulatorowych. Zabrałem się do takiego jak do ołowiowego i o mało efektownej gleby... W każdym razie taki powerbank świetnie kręci. Wytrzymałość? Z tego co wiem to sztuka od 2016 lata bez problemu a sprzęt akumulatorowy liczony jest na cykle. Zamiast lat Romanie powinny to być cykle gdyż w aucie na prąd aku działa jak we wkrętarce. stawiam na 800 -900 cykli.

Opublikowano
1 godzinę temu, 12zbyszko napisał:

Pewnie zetorki zamknie temat 😁😁😁

Nję ropie błenduf ortokrawicznyh, poniefasz szkoła óczy i kaszty do bofie .

Spoko... Łapie dziś doły bo mu zawartość ktoś przetrzepal i poleciały wielkie mądrości dla potomnych w pizdu..... 😁😁😁😁😁

Opublikowano

O czym ty znowu pierdzielisz ? Żebyś się zasrał to nie zmienisz tego że ciągle irytacja i zdenerwowanie z ciebie wyłazi . Wiesz o tym dobrze i wmawiasz co innego atakując innych . Ja robię to co zwykle , tylko dziś mam powody żeby mniej pierdzielić niż zwykle . Twoje posrane fantazjowanie na to co ja robię i kim jestem niezbyt mnie rusza . Bardziej mnie wkurza że taki zakłamany jesteś i na wszelkie możliwe sposoby próbujesz mnie oczerniać . Chyba już wszystkiego próbowałeś . Od bajek że niedługo modem będziesz , aż po próby przemówienia mi do rozsądku na PW . Dla mnie byłeś i pozostajesz NIKIM .

Opublikowano

hulajnogi to sie walaja-i to doslownie-po calym krakowie, leza byle gdzie na ulicy, chodniku czy trawniku-sam widzialem jak ze 20 m od stojaka lezala na klombie, jeszcze w sobote corka jezdzila pod wawelem, za to rowery miejskie zakonczyly dzialalnosc-nie tylko na zime ale w ogole-nawet z doplatami miejskimi finansowo sie nie spinal , za duzo kradli i niszczyli, brakowalo ludzi do obslugi.

takze elektryczne auto miejskie mozna bylo wypozyczyc-jedno na chodniku stalo ponad tydzien i nikt go nawet nie ruszyl😛

czyzby ogarek sie zakochal w zetorku ??? z ciekawoscia bede sledzil rozwoj tego uczucia- jakze rzadkiego na polskiej wsiB|

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez jahooo
      Zapraszam do nowego tematu, kontynuacja wątku z roku 2024
       
    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez jahooo
      Kontynuacja tematu z 2023 roku
       
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v