Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z silnikiem w zetorze. Wyrzuca mi olej odma tzn kapie z odmy... Kapanie wzrasta wraz z obciążeniem silnika... w chłodnicy jest trochę piany, jeżdżę bez termostatu... dziś mierzyłem kompresję i jest po 30 bar na każdym garze... po wlaniu 50 ml ropy na każdy gar na garach 1 2 3 jest po 45 Bar A na 4 garze jest 41 barow... czy może być to uszczelka pod głowicą??? Dodam że ciągnik stał się słaby... stało się to w sianokosy i do tej pory nie mogę rozwiklac zagadki... na 3 biegu ciężko ma z kultywatorem 2.1m dymi z wydechu aż się nie mieści dym... Jak wiecie o co chodzi to podpowiedzcie

Opublikowano (edytowane)

albo pierścienie się zapiekły jak był przegrzany , a może już czas na remoncik ?

Z odmy nie tyle kapie- to przy okazji ale pewnie przedmuch masz porządny -dymka puszcza odmą 

Ciśnienia nie mierzyłem ale jak mi 7211 sprężanie się kończyło to z górki zjeżdzał na 3 już , gdzie po remoncie na 5 stał . 

 

Nie wiem co tam kombinujesz trochę grosza musisz naszykować na remont , jedyne co to rozbierać i robić , jak zdejmiesz głowicę to będzie widać wszystko ile progu mają tuleje i co robić 

Edytowane przez sebe1033
Opublikowano

Najpierw sprawdź filtr powietrza i dopływ powietrza do silnika , możesz ściągnąć gumę z kolektora ssącego powietrze i wtedy uruchom silnik , aby zobaczyć czy przestanie dymić.  Jeśli to nie pomoże, to po zdjęciu głowic, jeśli nie ma dużych progów na tulejach, wystarczy wymienić same pierścienie. W moim przypadku to pomogło i z odmy przestał kapać olej.

 

Opublikowano (edytowane)

Dymu z odmy nie ma wcale, silnik ładnie odpala nawet jak rano jest zimno od strzala, pod obciążeniem dymi na czarno silnik jest rok po robocie góry tulej tlok pierscienie remont głowic... ale stało się to tak nagle w sianokosy... podczas belowania kiszonki chodził jak dzwon elegancko  nawet dymka przy dobijaniu nie puścił, transport 15 ton bel tak samo nic mu nie robił nigdy go nie przegrzalem i też wiele lat jeżdżę ciagnikami bez termostatu jedynie na zimę zakładam. Mam go od 2 lat. Stało się to jakoś jak kończyłem sianokosy belowalem siano na sucho i wtedy jakoś zauważyłem że ma ciężej... I później widziałem jak zaczął dymic już przy większym obciazeniu... nic nie robiłem bo czasu nie było dałem mu więcej luzu by miał lżej i chodził sobie cały czas i później zobaczyłem krople z odmy pod silnikiem i coraz więcej i więcej aż w końcu jak niedawno pod żyto oralem to nakapalo w butelke 200 ml po przejechaniu 800 m pługami 3x40... Jestem bardzo zdziwiony co się mogło stać... dla porównania mam od wiosny 5211 i tam była strasznie zakamieniona chlodnica i parę razy mi wodę wygoniło i nie ma żadnych problemów z nim żadnych przedmuchow tak samo pali od strzala i odma jest sucha silnik trzyma stan oleju od wymiany do wymiany ... wymienilem pompę wody i chlodnice i chodzi bezawaryjne od zakupu... wcześniej z 7245 nie było takiej sytuacji stan oleju trzymał od tych sianokosow się zaczelo... zapomniałem dodać na początku że na 2 garze wtrysk jest mokry ale sprezanie jest 30 bar i wtrysk działa normalnie bo rozpyla jak pozostałe... tylko na tym 4 garze jest po wlaniu ropy o 5 mniej niż na pozostałych 3... remont w nim robiłem to miał po 22 bary na garach i pił olej 

Edytowane przez lexiflexi
Opublikowano (edytowane)

Miałem podobnie w c 360. Słaby był, olej i dym  szedł z wlewu, przyczepy nie mogłem uciągnąć na 4, gdzie normalnie 5 szedł. Po zrzuceniu głowic okazało się że na 1 garze pierścienie były popękane, tuleja pokiereszowana, rowki na tłokach wyrobione. Wymieniłem tą dziurę i pierścienie na reszcie, silnik cykal jak zegarek

Edytowane przez Buszmen11
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli ma po 30 barów, to nic z pierścieniami, jest ciśnienie jak zatkasz ręką odmę? jak jest, a jest, bo inaczej oleju nie "wygoni" odmą, to niestety, ale źle zmierzone, 

Edytowane przez Sean
Opublikowano

Bez rozbierania się nie obejdzie. Na wsi jeden miał w bizonie taka historię: położył 4 ha, kombajn chciał przedmuchać bo się nazbierało plew z kłosami, pochodził chwilę na obrotach, zaczął mocno kopcić aż się ciemno zrobiło i wywalil olej. Rozebrali silnik, był mega próg na jednej tulei. Pierścienie całe byly

Opublikowano

Pisze gosciu że silnik rok temu robiony, to raczej nie ta przyczyna, choć różnie to po takich remontach bywa.

Opublikowano

No z częściami wiecie jak to jest ... Jak przyłoży się palec do odmy to czuć cisnienie w 5211 też czuć jest ale czy tak samo to muszę jeszcze zobaczyć dokładnie

Zapomniałem dodać ze podczas dodawania gazu idzie sadza z komina 

Opublikowano

To jest pompa wtryskowa i Wstryskiwacze do roboty 

Np u mnie w zetorze 7245z początku kiedy kupiłem czyli jakieś 16 lat temu to musiałem wymienić tuleje glowice zaplantować Od początku zetor bardzo ciezko palił pompa była regulowana byli👌 wstryskiwacze byliteż dobre na jednym była do wymiany końcówka podjęliśmy decyzje. Remontu silnika. Wymieniliśmy tuleju 2 tłoki. Zawory na nowe. Wał był ok pompe daliśmy do regeneracji dobra skończyliśmy uruchomiliśmy gco pochodzi ok 2 godziny podpielismy pług 3.slibowwy zagonowy miał ciężko. Na początek było ok ale później było tragicznie zaczoł się dusic i wiele innych pózniej miał ciężko zapalić za pomocą c 4011 odpalił w końcu dsalej było ok przeszedł sianokosy i zniwa aale na jesieńi było zle ciągnik nie zapaił się sam trzeba było miec tura w górze i z po pychu odpalił w końcu wymieniliśmy rozrusznik ale w zime. Dalej ciężko - 10 -5 koniec z popychu trzeda było. Jak chcielismy to.dalj nył tak niebieski. Dym.ale jak go gasilimy był dym biały na końcu brązowy ustawilismy rorząd cud się stało odpalił z dotyku trzeba wiele części zdjąć. Trzeba. Było Jakoś w 2013 musieliśmy pompe zregenerowac po padła i wstryskiwacze i przewody paliowowe ciągnik po 5. Latach ładnie palił dymku. Było zero przyszła wiosna kolejne.problem oczywiście 2013 r ciągnik ciężko palił. i rorzad uatawilismy. I uszczelke Wymieniliśmy dalej nyło ok mineło 3 lata padł rorząd nowy wstawilismy przy okazji pompe zregenowalismy. Wstryakiwacze.nie były ruszane wogule i pózniej było ok dalej mineły dwa lata wywaliło uszczelke pod głowicom. Wymienilismy i ok było i inne rzeczy dalej rok. Przeszedł wiosna 18 czerwaca pompa wtryskowa padła. Wymieniliśmy pompe zregenerowaną. Wymienilismt wsio i dlaj byyło ok 2020 rok dalej niebieski. Dym ale zetorek daje rady narazie ciągnik pracuje z turem intertech teraz co robi kultywatorowuje czasem talerzóje rosiewa nawóz i wiele innych skrzynia

Nic wielkiego nie robilismy ale z początek muaielismy. Mechaniz z 4 do 5 bo.był zepsutyy nic wiecej nie robiliśmy 2017 wymienione było sprzegło i nic wiecej nie było robione

I nic wiiecej nie było robione

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v