lexiflexi

Zetor 7245 problem z silnikiem

Polecane posty

lexiflexi    20

Witam mam problem z silnikiem w zetorze. Wyrzuca mi olej odma tzn kapie z odmy... Kapanie wzrasta wraz z obciążeniem silnika... w chłodnicy jest trochę piany, jeżdżę bez termostatu... dziś mierzyłem kompresję i jest po 30 bar na każdym garze... po wlaniu 50 ml ropy na każdy gar na garach 1 2 3 jest po 45 Bar A na 4 garze jest 41 barow... czy może być to uszczelka pod głowicą??? Dodam że ciągnik stał się słaby... stało się to w sianokosy i do tej pory nie mogę rozwiklac zagadki... na 3 biegu ciężko ma z kultywatorem 2.1m dymi z wydechu aż się nie mieści dym... Jak wiecie o co chodzi to podpowiedzcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

albo pierścienie się zapiekły jak był przegrzany , a może już czas na remoncik ?

Z odmy nie tyle kapie- to przy okazji ale pewnie przedmuch masz porządny -dymka puszcza odmą 

Ciśnienia nie mierzyłem ale jak mi 7211 sprężanie się kończyło to z górki zjeżdzał na 3 już , gdzie po remoncie na 5 stał . 

 

Nie wiem co tam kombinujesz trochę grosza musisz naszykować na remont , jedyne co to rozbierać i robić , jak zdejmiesz głowicę to będzie widać wszystko ile progu mają tuleje i co robić 

Edytowano przez sebe1033

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

jaki kolor dymu? jazda bez termostatu to zabujstwo dla silnik aon musi mieć odpowiednią temperaturę za zimny silnik przedwcześnie się zurzywa.

  • Like 1

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45

Najpierw sprawdź filtr powietrza i dopływ powietrza do silnika , możesz ściągnąć gumę z kolektora ssącego powietrze i wtedy uruchom silnik , aby zobaczyć czy przestanie dymić.  Jeśli to nie pomoże, to po zdjęciu głowic, jeśli nie ma dużych progów na tulejach, wystarczy wymienić same pierścienie. W moim przypadku to pomogło i z odmy przestał kapać olej.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lexiflexi    20

Dymu z odmy nie ma wcale, silnik ładnie odpala nawet jak rano jest zimno od strzala, pod obciążeniem dymi na czarno silnik jest rok po robocie góry tulej tlok pierscienie remont głowic... ale stało się to tak nagle w sianokosy... podczas belowania kiszonki chodził jak dzwon elegancko  nawet dymka przy dobijaniu nie puścił, transport 15 ton bel tak samo nic mu nie robił nigdy go nie przegrzalem i też wiele lat jeżdżę ciagnikami bez termostatu jedynie na zimę zakładam. Mam go od 2 lat. Stało się to jakoś jak kończyłem sianokosy belowalem siano na sucho i wtedy jakoś zauważyłem że ma ciężej... I później widziałem jak zaczął dymic już przy większym obciazeniu... nic nie robiłem bo czasu nie było dałem mu więcej luzu by miał lżej i chodził sobie cały czas i później zobaczyłem krople z odmy pod silnikiem i coraz więcej i więcej aż w końcu jak niedawno pod żyto oralem to nakapalo w butelke 200 ml po przejechaniu 800 m pługami 3x40... Jestem bardzo zdziwiony co się mogło stać... dla porównania mam od wiosny 5211 i tam była strasznie zakamieniona chlodnica i parę razy mi wodę wygoniło i nie ma żadnych problemów z nim żadnych przedmuchow tak samo pali od strzala i odma jest sucha silnik trzyma stan oleju od wymiany do wymiany ... wymienilem pompę wody i chlodnice i chodzi bezawaryjne od zakupu... wcześniej z 7245 nie było takiej sytuacji stan oleju trzymał od tych sianokosow się zaczelo... zapomniałem dodać na początku że na 2 garze wtrysk jest mokry ale sprezanie jest 30 bar i wtrysk działa normalnie bo rozpyla jak pozostałe... tylko na tym 4 garze jest po wlaniu ropy o 5 mniej niż na pozostałych 3... remont w nim robiłem to miał po 22 bary na garach i pił olej 

Edytowano przez lexiflexi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    267

Miałem podobnie w c 360. Słaby był, olej i dym  szedł z wlewu, przyczepy nie mogłem uciągnąć na 4, gdzie normalnie 5 szedł. Po zrzuceniu głowic okazało się że na 1 garze pierścienie były popękane, tuleja pokiereszowana, rowki na tłokach wyrobione. Wymieniłem tą dziurę i pierścienie na reszcie, silnik cykal jak zegarek

Edytowano przez Buszmen11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jeżeli ma po 30 barów, to nic z pierścieniami, jest ciśnienie jak zatkasz ręką odmę? jak jest, a jest, bo inaczej oleju nie "wygoni" odmą, to niestety, ale źle zmierzone, 

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    267

Bez rozbierania się nie obejdzie. Na wsi jeden miał w bizonie taka historię: położył 4 ha, kombajn chciał przedmuchać bo się nazbierało plew z kłosami, pochodził chwilę na obrotach, zaczął mocno kopcić aż się ciemno zrobiło i wywalil olej. Rozebrali silnik, był mega próg na jednej tulei. Pierścienie całe byly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Pisze gosciu że silnik rok temu robiony, to raczej nie ta przyczyna, choć różnie to po takich remontach bywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lexiflexi    20

No z częściami wiecie jak to jest ... Jak przyłoży się palec do odmy to czuć cisnienie w 5211 też czuć jest ale czy tak samo to muszę jeszcze zobaczyć dokładnie

Zapomniałem dodać ze podczas dodawania gazu idzie sadza z komina 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgentTmówi    0

To jest pompa wtryskowa i Wstryskiwacze do roboty 

Np u mnie w zetorze 7245z początku kiedy kupiłem czyli jakieś 16 lat temu to musiałem wymienić tuleje glowice zaplantować Od początku zetor bardzo ciezko palił pompa była regulowana byli👌 wstryskiwacze byliteż dobre na jednym była do wymiany końcówka podjęliśmy decyzje. Remontu silnika. Wymieniliśmy tuleju 2 tłoki. Zawory na nowe. Wał był ok pompe daliśmy do regeneracji dobra skończyliśmy uruchomiliśmy gco pochodzi ok 2 godziny podpielismy pług 3.slibowwy zagonowy miał ciężko. Na początek było ok ale później było tragicznie zaczoł się dusic i wiele innych pózniej miał ciężko zapalić za pomocą c 4011 odpalił w końcu dsalej było ok przeszedł sianokosy i zniwa aale na jesieńi było zle ciągnik nie zapaił się sam trzeba było miec tura w górze i z po pychu odpalił w końcu wymieniliśmy rozrusznik ale w zime. Dalej ciężko - 10 -5 koniec z popychu trzeda było. Jak chcielismy to.dalj nył tak niebieski. Dym.ale jak go gasilimy był dym biały na końcu brązowy ustawilismy rorząd cud się stało odpalił z dotyku trzeba wiele części zdjąć. Trzeba. Było Jakoś w 2013 musieliśmy pompe zregenerowac po padła i wstryskiwacze i przewody paliowowe ciągnik po 5. Latach ładnie palił dymku. Było zero przyszła wiosna kolejne.problem oczywiście 2013 r ciągnik ciężko palił. i rorzad uatawilismy. I uszczelke Wymieniliśmy dalej nyło ok mineło 3 lata padł rorząd nowy wstawilismy przy okazji pompe zregenowalismy. Wstryakiwacze.nie były ruszane wogule i pózniej było ok dalej mineły dwa lata wywaliło uszczelke pod głowicom. Wymienilismy i ok było i inne rzeczy dalej rok. Przeszedł wiosna 18 czerwaca pompa wtryskowa padła. Wymieniliśmy pompe zregenerowaną. Wymienilismt wsio i dlaj byyło ok 2020 rok dalej niebieski. Dym ale zetorek daje rady narazie ciągnik pracuje z turem intertech teraz co robi kultywatorowuje czasem talerzóje rosiewa nawóz i wiele innych skrzynia

Nic wielkiego nie robilismy ale z początek muaielismy. Mechaniz z 4 do 5 bo.był zepsutyy nic wiecej nie robiliśmy 2017 wymienione było sprzegło i nic wiecej nie było robione

I nic wiiecej nie było robione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj