lexiflexi

Zetor 7245 problem z silnikiem

Polecane posty

lexiflexi    19

Witam mam problem z silnikiem w zetorze. Wyrzuca mi olej odma tzn kapie z odmy... Kapanie wzrasta wraz z obciążeniem silnika... w chłodnicy jest trochę piany, jeżdżę bez termostatu... dziś mierzyłem kompresję i jest po 30 bar na każdym garze... po wlaniu 50 ml ropy na każdy gar na garach 1 2 3 jest po 45 Bar A na 4 garze jest 41 barow... czy może być to uszczelka pod głowicą??? Dodam że ciągnik stał się słaby... stało się to w sianokosy i do tej pory nie mogę rozwiklac zagadki... na 3 biegu ciężko ma z kultywatorem 2.1m dymi z wydechu aż się nie mieści dym... Jak wiecie o co chodzi to podpowiedzcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    287

albo pierścienie się zapiekły jak był przegrzany , a może już czas na remoncik ?

Z odmy nie tyle kapie- to przy okazji ale pewnie przedmuch masz porządny -dymka puszcza odmą 

Ciśnienia nie mierzyłem ale jak mi 7211 sprężanie się kończyło to z górki zjeżdzał na 3 już , gdzie po remoncie na 5 stał . 

 

Nie wiem co tam kombinujesz trochę grosza musisz naszykować na remont , jedyne co to rozbierać i robić , jak zdejmiesz głowicę to będzie widać wszystko ile progu mają tuleje i co robić 

Edytowano przez sebe1033

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    295

jaki kolor dymu? jazda bez termostatu to zabujstwo dla silnik aon musi mieć odpowiednią temperaturę za zimny silnik przedwcześnie się zurzywa.

  • Like 1

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wujekk110    9

Najpierw sprawdź filtr powietrza i dopływ powietrza do silnika , możesz ściągnąć gumę z kolektora ssącego powietrze i wtedy uruchom silnik , aby zobaczyć czy przestanie dymić.  Jeśli to nie pomoże, to po zdjęciu głowic, jeśli nie ma dużych progów na tulejach, wystarczy wymienić same pierścienie. W moim przypadku to pomogło i z odmy przestał kapać olej.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lexiflexi    19

Dymu z odmy nie ma wcale, silnik ładnie odpala nawet jak rano jest zimno od strzala, pod obciążeniem dymi na czarno silnik jest rok po robocie góry tulej tlok pierscienie remont głowic... ale stało się to tak nagle w sianokosy... podczas belowania kiszonki chodził jak dzwon elegancko  nawet dymka przy dobijaniu nie puścił, transport 15 ton bel tak samo nic mu nie robił nigdy go nie przegrzalem i też wiele lat jeżdżę ciagnikami bez termostatu jedynie na zimę zakładam. Mam go od 2 lat. Stało się to jakoś jak kończyłem sianokosy belowalem siano na sucho i wtedy jakoś zauważyłem że ma ciężej... I później widziałem jak zaczął dymic już przy większym obciazeniu... nic nie robiłem bo czasu nie było dałem mu więcej luzu by miał lżej i chodził sobie cały czas i później zobaczyłem krople z odmy pod silnikiem i coraz więcej i więcej aż w końcu jak niedawno pod żyto oralem to nakapalo w butelke 200 ml po przejechaniu 800 m pługami 3x40... Jestem bardzo zdziwiony co się mogło stać... dla porównania mam od wiosny 5211 i tam była strasznie zakamieniona chlodnica i parę razy mi wodę wygoniło i nie ma żadnych problemów z nim żadnych przedmuchow tak samo pali od strzala i odma jest sucha silnik trzyma stan oleju od wymiany do wymiany ... wymienilem pompę wody i chlodnice i chodzi bezawaryjne od zakupu... wcześniej z 7245 nie było takiej sytuacji stan oleju trzymał od tych sianokosow się zaczelo... zapomniałem dodać na początku że na 2 garze wtrysk jest mokry ale sprezanie jest 30 bar i wtrysk działa normalnie bo rozpyla jak pozostałe... tylko na tym 4 garze jest po wlaniu ropy o 5 mniej niż na pozostałych 3... remont w nim robiłem to miał po 22 bary na garach i pił olej 

Edytowano przez lexiflexi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    127

Miałem podobnie w c 360. Słaby był, olej i dym  szedł z wlewu, przyczepy nie mogłem uciągnąć na 4, gdzie normalnie 5 szedł. Po zrzuceniu głowic okazało się że na 1 garze pierścienie były popękane, tuleja pokiereszowana, rowki na tłokach wyrobione. Wymieniłem tą dziurę i pierścienie na reszcie, silnik cykal jak zegarek

Edytowano przez Buszmen11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    2894

Jeżeli ma po 30 barów, to nic z pierścieniami, jest ciśnienie jak zatkasz ręką odmę? jak jest, a jest, bo inaczej oleju nie "wygoni" odmą, to niestety, ale źle zmierzone, 

Edytowano przez Sean

Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    127

Bez rozbierania się nie obejdzie. Na wsi jeden miał w bizonie taka historię: położył 4 ha, kombajn chciał przedmuchać bo się nazbierało plew z kłosami, pochodził chwilę na obrotach, zaczął mocno kopcić aż się ciemno zrobiło i wywalil olej. Rozebrali silnik, był mega próg na jednej tulei. Pierścienie całe byly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    2894

Pisze gosciu że silnik rok temu robiony, to raczej nie ta przyczyna, choć różnie to po takich remontach bywa.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lexiflexi    19

No z częściami wiecie jak to jest ... Jak przyłoży się palec do odmy to czuć cisnienie w 5211 też czuć jest ale czy tak samo to muszę jeszcze zobaczyć dokładnie

Zapomniałem dodać ze podczas dodawania gazu idzie sadza z komina 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Zetor 5211 brak mocy z pługiem 2 skibowym ,słabszy od ursusa c 330 ,pompa i wtryski po regeneracji co może być.
       
    • Przez Tomek01_1999
      Witam wszystki mam taki problem ze pomiędzy pierwsza a druga głowica u mojego Zetora ucieka powietrze jak go zapalę to słychać i mam pytanie czy to mogła by być uszczelka pod głowicą ? A z jaką siłą n.m mam dokręcić głowice dziękuję za podpowiedź z góry 
    • Przez starkk749
      Witam,
      Mam plany zamontowania turbiny do zetora 7245,lecz silnik czeka remont i pytanie brzmi następująco:
      Jakie części trzeba inne pozakładać,aby modyfikacja się przyjęła? (korbowody,panewki itp.)
      Wał będzie przechodził drugi szlif,zaś nad turbiną myślę aby zamontować od 2.5 TDS,oraz intercooler z Hyundai Tuscon.
      Oraz co efektywniejsze chłodnica oleju czy wymiennik ciepła?
      Oraz nie mam zamiaru słyszeć o wymianach ciągnika,chcę po prostu przed remontem wiedzieć co zrobić.
    • Przez pawel5991
      Witam chciał bym się dowiedzieć ile pala zetory 7245 w ciężkiej pracy i lekiej i co można zrobić żeby mniej palił
    • Przez Dewro
      Witam
      Kolektor wydechowy w Zetorze jest w kiepskim stanie i chciałbym go wymienić. Był parę razy spawany ale po niedługim czasie znowu pękał. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć tego kolektora (nawet w google) Dzwoniłem na traktorowe złomy ale też nie mają. Może ktoś wie gdzie jeszcze powinienem szukać?
      Zetor jest z 89r. więc turbo jest bliżej kabiny, a kolektor wygląda tak
       

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj